Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gourmetlucht

<<

Anoniem184

Bericht 08 Dec 2016 20:00

Gourmetlucht

Tweede Kerstdag gaan we gourmetten met de schoonfamilie. Allemaal heel leuk, alleen die gourmetlucht, the day after... Zijn daar trucjes voor die gewoon écht werken? Schoonfamilie blijft ook slapen en schoonmoeder ligt dan gewoon in de huiskamer, om haar nou de hele nacht in die lucht te lagen liggen vind ik eigenlijk een beetje sneu. En het stinkt gewoon ook.

Wat ik tot nu toe vind:
- Azijn (doen we eigenlijk altijd maar werkt voor mijn gevoel niet)
- Spiritus (nooit geprobeerd)
- dierlijk vet gebruiken ipv plantaardige boter/olie, die lucht zou minder lang blijven hangen (daar geloof ik niet zo in)
- alle deuren en ramen tegen elkaar open gooien (zo lekker warm in december, haha)

Iemand anders misschien dé tip?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Dec 2016 20:02

Re: Gourmetlucht

Ik lees mee. Ik overweeg om te gourmetten met kerst, doen we normaal nooit dus leek me wel een keer leuk. Maar de stank houdt me tegen. Azijn vind ik vies, en dat deed mijn moeder altijd en ik had ook niet het idee dat het hielp. Ramen open in december vind ik ook minder haha.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2016 20:02

Re: Gourmetlucht

Ramen open doen werkte hier goed. Tijdens het gourmetten de afzuigkap aan en ook 2 ramen op een kier. Achteraf kaarsen aansteken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Dec 2016 07:11

Re: Gourmetlucht

Sterke koffie zetten en dit laten koken op het fornuis, schijnt erg goed te werken!
Verder toch ff de ramen open zetten, daarna de verwarming ff wat hoger en het is zo weer warm.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Dec 2016 08:10

Re: Gourmetlucht

Was het niet een pannetje met wasverzachter :palm: :smile:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 09 Dec 2016 08:11

Re: Gourmetlucht

Losse koffie poeder in bakjes neerzetten schijnt de geur te neutraliseren, heb wel het idee dat het helpt. En steek achteraf altijd kaarsjes aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Dec 2016 08:15

Re: Gourmetlucht

Ik vind vooral dat kleding en je haren ervan gaan stinken maar dat kun je wassen.
Wij deden altijd het raam open en de afzuigkap aan. Maar de day after nog steeds een enorme vetlucht.
Zal eens die koffietips toepassen.
04-2014
10-2015
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 09 Dec 2016 09:25

Re: Gourmetlucht

Wij zetten inderdaad ook de deur een beetje open en de afzuigkap aan. En na het eten steken we de lampe berger aan. Deze verspreid niet alleen een geur, hij neemt ook geur op.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2016 09:38

Re: Gourmetlucht

Wij hebben geen koffiezetapparaat en drinken ook geen koffie. Dat gaat hier dus ook niet werken helaas. Dan toch maar het raam open dus. Als het met Kerstnet zo warm is als vorig jaar is dat nog wel te overleven.
Ik heb wel een scentchipbrander, dat is nog iets om voor een andere geur te zorgen na afloop iig. En ach, we zijn de volgende dag toch niet thuis. Maar goed, ik twijfel nog lekker even verder.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Dec 2016 12:10

Re: Gourmetlucht

Mizz_S schreef:Wij hebben geen koffiezetapparaat en drinken ook geen koffie. Dat gaat hier dus ook niet werken helaas. Dan toch maar het raam open dus. Als het met Kerstnet zo warm is als vorig jaar is dat nog wel te overleven.
Ik heb wel een scentchipbrander, dat is nog iets om voor een andere geur te zorgen na afloop iig. En ach, we zijn de volgende dag toch niet thuis. Maar goed, ik twijfel nog lekker even verder.


Je kan toch gewoon een goedkoop klein pakje filter koffie kopen, koffie in pannetje, water er bij en op het vuur zetten?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 09 Dec 2016 12:57

Re: Gourmetlucht

Sawadee schreef:
Mizz_S schreef:Wij hebben geen koffiezetapparaat en drinken ook geen koffie. Dat gaat hier dus ook niet werken helaas. Dan toch maar het raam open dus. Als het met Kerstnet zo warm is als vorig jaar is dat nog wel te overleven.
Ik heb wel een scentchipbrander, dat is nog iets om voor een andere geur te zorgen na afloop iig. En ach, we zijn de volgende dag toch niet thuis. Maar goed, ik twijfel nog lekker even verder.


Je kan toch gewoon een goedkoop klein pakje filter koffie kopen, koffie in pannetje, water er bij en op het vuur zetten?


Koffie kan je gewoon los in bakjes doen en neerzetten (de koffiepoeder), hoeft niet op het vuur. Het neutraliseert de geur al omdat koffie sterk ruikt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2016 13:38

Re: Gourmetlucht

Ok, zo had ik het niet begrepen, ik dacht echt eerst koffie zetten en daarna opzetten. Maar dan nog vind ik het een beetje zonde om speciaal koffie te kopen eigenlijk. Maar goed, als het zo goed werkt misschien toch maar proberen. Zou het ook werken met oploskoffie trouwens? Dat hebben we nog wel liggen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Dec 2016 14:22

Re: Gourmetlucht

Ik kreeg eens de tip om wat wasverzachter in een pannetje water te doen en dat even op het vuur te zetten. Er hing meteen een lekkere geur in de ruimte en de vetlucht was vrij snel verdwenen. Maar daarna bedacht ik dat daar waarschijnlijk nogal wat chemische troep bij vrijkwam en hebben we het pannetje maar weer snel weggehaald ;-) Maar het werkte op zich wel.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Dec 2016 15:18

Re: Gourmetlucht

Ja dat schijnt niet zo goed te zijn, wasverzachter koken.

Ik maak altijd als eten sterk ruikt daarna alles schoon met lekker ruikende allesreiniger en ook flink fanatiek dweilen enzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Dec 2016 15:23

Re: Gourmetlucht

Ik zou tijdens het eten toch al iets van een raampje open zetten. als je met veel mensen bent is 't toch al warmer in huis dus zo verlies je hopelijk niet al te veel warmte. En misschien dan tijdens het opruimen echt even het raam open en dan voor het slapen weer sluiten. Vooralsnog is het niet ontzettend koud weer.
Let's discover the world together.
<<

anoniem203

Bericht 09 Dec 2016 15:29

Re: Gourmetlucht

Wij zetten die avond en de gehele nacht de afzuiging op de hoogste stand en zetten een klein raampje open. En ik hoop met de kerst zo'n Lamp Berger te krijgen :angel: en die kan dan ook mooi aan met een neutrale vloeistof er in.
<<

Anoniem197

Bericht 10 Dec 2016 06:25

Re: Gourmetlucht

Ik wilde net zeggen, ik heb een lampe berger en die neutraliseert het.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2016 13:39

Re: Gourmetlucht

Voordat wij gaan gourmetten steek ik alvast een geurbrandertje aan en dan een paar druppels meer dan normaal.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron