Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

<<

Anoniem250

Bericht 08 Dec 2016 22:48

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Het is eigenlijk ook nietszeggend om hier te vergelijken en bedragen te noemen. Een salaris is van meerdere factoren afhankelijk. Aantal jaren werkervaring en opleidingsniveau zeggen ook niet alles. Mijn zusje en ik hebben beide WO gedaan. Ik een letteren studie en zij e.conometrie. Haar startsalaris, en dan rekenen ik bonussen/ aandelen niet mee, was even hoog als mijn salaris nu met 7 jaar werkervaring. En dan verdien ik, als ik het hier lees, veel. Vind ik dat oneerlijk. Nee. Word ik daar verdrietig van? Ook niet. Ik zal nooit zoveel gaan verdienen als zij. Tenzij ze stopt in die sector. Maar in mijn branche bestaan dat soort salarissen, bonussen en groei niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2016 22:48

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Je hebt als directeur waarbij je ook eigenaar of aandeelhouder bent natuurlijk ook nog wel meer inkomsten dan louter salaris. Maar ook meer verantwoordelijkheden dan iemand in loondienst. Ik vind dat altijd wel gek om te beseffen, dat als het bedrijf van m'n man echt kapot gaat, wij daar niet alleen de dupe van zijn maar vele gezinnen met ons. Dat vind ik best goed om soms even te beseffen. Maar gelukkig gaat het goed en is dat niet aan de orde..
Maar dat terzijde, ook nog beetje inhakend op Fred.

Pompoen ik hoop echt voor je dat je een leuke baan vindt! Dat salaris komt wel, maar iig iets waar je blij van wordt!

En precies, HGL, eens met jou. Op dit moment verdient mijn zus meer dan ik terwijl ze jonger is dan ik en momenteel zijn we nog even 'hoog' geschoold. Zij gaat wel nog een stap hoger qua opleiding en heeft meer ambities en zit in een totaal ander werkveld. Dus 't is helemaal prima. Fijn voor haar juist.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Dec 2016 22:52

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Tuurlijk is het van veel factoren afhankelijk maar dat betekend niet dat je niet kan zeggen dat bv 3500 euro een laag salaris is want dat is het gewoon niet. Dat het voor jouw ervaring en branch laag is is misschien vervelend maar puur naar het bedrag gekeken is het gewoon een goed salaris.
2015 💙
<<

Anoniem336

Bericht 08 Dec 2016 22:56

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Guattari schreef:
Spencer schreef:

Ik vind het gewoon allemaal zo veel klinken terwijl ik zelf vind dat ik ook heel hard werk en echt veel minder overhoud.


Ik denk ook niet dat er iemand van zichzelf denkt: "ik voer geen f*** uit en m'n bankrekening wordt maandelijks royaal aangevuld." Nagenoeg iedereen werkt hard, of vindt dat van zichzelf. De ene baan ben je alleen fysiek veel actiever dan in de andere baan, maar ook dat zou ik niet onderschatten hoe vermoeiend het is om de hele dag met je hoofd bezig te zijn. Persoonlijk zou ik doodmoe worden van de hele dag fysiek zwaar werk doen in de zorg en m'n benen onder m'n kont vandaan rennen, maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die mijn werk niet zouden trekken, omdat je alleen maar bezig bent met je hoofd.



Spencer, jij werkt fysiek hard. Ik werk bijvoorbeeld mentaal hard, al is dat de hele dag in mn luie stoel achter een laptop.
Beide werken we hard, alleen op een andere manier. Denkwerk wordt vaak meer beloond, dan uitvoerend werk.
Wat Guattari zegt dus. Al zou ik best eens ter afwisseling fysiek werk willen doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2016 22:56

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Minx schreef:Tuurlijk is het van veel factoren afhankelijk maar dat betekend niet dat je niet kan zeggen dat bv 3500 euro een laag salaris is want dat is het gewoon niet. Dat het voor jouw ervaring en branch laag is is misschien vervelend maar puur naar het bedrag gekeken is het gewoon een goed salaris.


Eindeloze discussie zo, maar afhankelijk van de functie vind ik dat wél veel of weinig. Natuurlijk is het wel veel geld op zichzelf staand.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Dec 2016 22:56

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Marin schreef:Je hebt als directeur waarbij je ook eigenaar of aandeelhouder bent natuurlijk ook nog wel meer inkomsten dan louter salaris. Maar ook meer verantwoordelijkheden dan iemand in loondienst. Ik vind dat altijd wel gek om te beseffen, dat als het bedrijf van m'n man echt kapot gaat, wij daar niet alleen de dupe van zijn maar vele gezinnen met ons. Dat vind ik best goed om soms even te beseffen. Maar gelukkig gaat het goed en is dat niet aan de orde..
Maar dat terzijde, ook nog beetje inhakend op Fred.

Pompoen ik hoop echt voor je dat je een leuke baan vindt! Dat salaris komt wel, maar iig iets waar je blij van wordt!


Dat hangt ook van de constructie af, hier gaat de winst eigenlijk grotendeels weer in het bedrijf. Ze kunnen wel besluiten dividend uit te keren of een bonus oid, maar hun salaris is gewoon hun salaris en in principe is dat het. Ze hebben echt niets te klagen hoor, dat niet. Ze zijn wel eigenlijk altijd met hun werk bezig en inderdaad ook verantwoordelijk voor heel veel mensen. Hier zijn er 280 werknemers de dupe als het echt goed mis gaat en dan hebben we het nog niet over al die kinderen en ouders die naar de opvang gaan. Maar goed, het gaat hier ook goed, ondanks wat moeilijke jaren waarin veel collegebedrijven zijn omgevallen.

Thanks, ik hoop het ook! En dat salaris is nu het laatste waar ik me druk om maak. Ik ga wel eerst gewoon eens werken en kijken hoe dat is. En het levert ook wat op want onze kinderen gaan nu ook naar de opvang, ook al werk ik niet (vanwege de therapie). We betalen dat helemaal zelf, dus dat scheelt ons heel veel geld als ik werk, want dan krijg je er ook toeslag voor. Dus al met al levert het wel meer op dan alleen het salaris. De ervaring, de toeslag, het gevoel weer nuttig te zijn etc. betaald de baan ook al deels.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Dec 2016 22:57

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Minx schreef:Tuurlijk is het van veel factoren afhankelijk maar dat betekend niet dat je niet kan zeggen dat bv 3500 euro een laag salaris is want dat is het gewoon niet. Dat het voor jouw ervaring en branch laag is is misschien vervelend maar puur naar het bedrag gekeken is het gewoon een goed salaris.


Dat klopt maar dan kan je ook opzoeken wat modaal is en dan is wat daarboven is veel en daaronder is weinig. Maar meestal kijk en vergelijk je op basis van je eigen levensstandaard, omgeving en functie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2016 23:00

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Ja al die ingewikkelde constructies snap ik ook niet hoor Pompoen, maar ter illustratie dat het niet persé alleen op salaris aankomt voor elke baan. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel. En ja kan me heel goed voorstellen dat je daar weer aan toe bent.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 08 Dec 2016 23:10

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

HollyGolightly schreef:Het is eigenlijk ook nietszeggend om hier te vergelijken en bedragen te noemen. Een salaris is van meerdere factoren afhankelijk. Aantal jaren werkervaring en opleidingsniveau zeggen ook niet alles. Mijn zusje en ik hebben beide WO gedaan. Ik een letteren studie en zij e.conometrie. Haar startsalaris, en dan rekenen ik bonussen/ aandelen niet mee, was even hoog als mijn salaris nu met 7 jaar werkervaring. En dan verdien ik, als ik het hier lees, veel. Vind ik dat oneerlijk. Nee. Word ik daar verdrietig van? Ook niet. Ik zal nooit zoveel gaan verdienen als zij. Tenzij ze stopt in die sector. Maar in mijn branche bestaan dat soort salarissen, bonussen en groei niet.


Precies dit. Soms zie ik hier reacties, wel of niet serieus bedoeld, waarbij ik denk: "Maar hoe kun je nou toch een beetje teleurgesteld zijn, terwijl jij functie X in sector X doet en die ander functie Y in sector Y?" Zolang je niet tot de managementlaag behoort in bijvoorbeeld de zorg, zal je nooit voor 32 uur met onregelmatige werktijden hetzelfde verdienen als iemand met een beleidsfunctie bij een NGO die ook 32 uur op kantoor zit. Dit zijn compleet andere beroepsgroepen/sectoren/salarisschalen, et cetera, et cetera. Oftewel: heel andere tak van sport.

En ook al neem je maandelijks 3500 euro mee naar huis (bruto!), dan nog is dat een standaard waarnaar je gaat leven. Het is natuurlijk niet zo dat je dan in een sociale huurwoning woont, om maar eens wat te noemen. Ergens wordt het vaak weer gecompenseerd door woongenot of domweg de gemeente waarin je woont. Het lijkt me pas heel rot worden als je de enige in je omgeving bent die aanzienlijk minder verdient, waardoor je buiten de boot valt bij leuke dingen doen die jij je niet kunt permitteren. Maar dan nog zijn hier ook wel topics geweest met hoeveel forummers verdienen en hoeveel uren ze werken. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik stel dat 85% van de forummers die daar hebben gereageerd, parttime werken. Daar lever je natuurlijk een deel van je salaris op in c.q. daar betaal je voor.

Trouwens, ik vind het eerlijk gezegd vreemd om te lezen dat er in dit topic wordt begonnen over dat plezier in werk, vast contract en ideale werktijden ook zwaar wegen, want het is natuurlijk niet zo dat het ene het andere uitsluit. Er zijn ook mensen die 3500 euro bruto verdienen, plezier hebben in hun werk, een vast contract hebben en ideale werktijden hebben. Alleen wordt dat nu niet benoemd, om sommigen geen vervelend gevoel te geven; terwijl we allemaal weten dat laatstgenoemde ook echt wel bestaat. Misschien ben ik nu aan het mierenneuken of te kritisch, maar het viel me op. Degenen met een hoger salaris hebben gewoon een andere functie binnen een andere sector, niets meer of minder. Maar om dat nou impliciet weg te zetten alsof daar geen plezier uit te halen valt, behalve wat er op je bankrekening binnenkomt, lijkt me wat kort door de bocht.
<<

Anoniem221

Bericht 08 Dec 2016 23:35

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Mooie post, guat. Ik kan nu ook een kaasje maken van Minx haar bewoording. (Was van mij trouwens ook niet rot bedoeld, maar kon haar bewoording niet in context zetten en dat lukt na jouw uitgebreide verhaal wel)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Dec 2016 23:38

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Ik kan hier eigenlijk niet meeschrijven want de lonen liggen hier hoger maar de uitgaven ook. Ik merk echter wel het verschil tussen mijn man en mezelf en ik denk dat dat wereldwijd zo is. Ik ben goed opgeleid, mijn man niet. Hij moet dubbel zoveel werken om te verdienen wat ik verdien per week (wij verdienen per week). Ik vind dat soms onwijs oneerlijk, zou willen, voor hem, dat hij meer vrij had.

Ik heb gekeken naar de lonen voor als ik straks klaar ben met mijn doctoraat en zat met mijn oren te klapperen. Dat zal straks betekenen dat ik de kostwinner wordt en man meer thuis, want dat is logischer; ik hoef minder uren te werken voor meer loon. Dan kan mijn man zich richten op zijn schrijven en filmen (en gezin). Studeren is niks voor hem, in elk geval niet 4 jaar waar hij niet zelf de vakken kan kiezen.

Ik verdien overigens veel liever minder en heb een leuke baan dan veel en niet leuk. Gelukkig heb ik nu EN leuk en veel verdienen (ik reken mijn kantoorbaan niet mee, alleen het lesgeven). Mijn man doet leuk werk maar verdient niet zoveel. Kan wel cijfers noemen maar daar hebben jullie niet zoveel aan als vergelijking.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 08 Dec 2016 23:52

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Fedora schreef:Mooie post, guat. Ik kan nu ook een kaasje maken van Minx haar bewoording. (Was van mij trouwens ook niet rot bedoeld, maar kon haar bewoording niet in context zetten en dat lukt na jouw uitgebreide verhaal wel)


Dank je wel. :) Ik had het idee dat er zaken door elkaar liepen, waardoor ik wat uitgebreider reageerde. De tendens in dit soort topics (net als 'hoeveel spaargeld hebben jullie?'), is dat je eigenlijk niet vrijuit kunt zeggen wat je denkt en/of hebt. Dan geef je onbewust en zeker niet zo bedoeld, een ander soms een rotgevoel. Alleen vind ik dat niet geheel terecht, want dat deze verschillen er zijn is algemeen bekend. Natuurlijk is het zuur als je fysiek zwaar werkt doet en daarmee net boven de armoedegrens (bijstandsniveau) uitkomt, want 'je werkt er zo hard voor'. Maar dat wil niet zeggen dat als je 2x/3x zoveel verdient, je de de hele dag in je neus zit te peuteren achter je computer en geen klap uitvoert.

Soms vind ik het wat storend dat hier, in dergelijke topics, wordt ingestoken op of/of. Het kan ook en/en zijn. Deze topics zijn dus niet voor alle forummers uitnodigend om te reageren, want zodra je de uitzondering bent (in dit geval qua hoger salaris dan wat gemiddeld wordt verdiend), kan je alleen al door te reageren iemand een rotgevoel geven. Dat lijkt me helemaal niet het idee achter zo'n topic en het is van de zotte om te denken dat forummer X reageert op forummer Y het gevoel te geven: "Zo, bij dezen wijs ik je er nog even op wat voor pauper je bent, mocht je dat zelf nog niet inzien." Dat gevoel van onvrede en onzekerheid zit in forummer Y en daar is forummer X niet verantwoordelijk voor als hij/zij ook reageert.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Dec 2016 23:58

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Elja schreef:
Guattari schreef:
Spencer schreef:

Ik vind het gewoon allemaal zo veel klinken terwijl ik zelf vind dat ik ook heel hard werk en echt veel minder overhoud.


Ik denk ook niet dat er iemand van zichzelf denkt: "ik voer geen f*** uit en m'n bankrekening wordt maandelijks royaal aangevuld." Nagenoeg iedereen werkt hard, of vindt dat van zichzelf. De ene baan ben je alleen fysiek veel actiever dan in de andere baan, maar ook dat zou ik niet onderschatten hoe vermoeiend het is om de hele dag met je hoofd bezig te zijn. Persoonlijk zou ik doodmoe worden van de hele dag fysiek zwaar werk doen in de zorg en m'n benen onder m'n kont vandaan rennen, maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die mijn werk niet zouden trekken, omdat je alleen maar bezig bent met je hoofd.



Spencer, jij werkt fysiek hard. Ik werk bijvoorbeeld mentaal hard, al is dat de hele dag in mn luie stoel achter een laptop.
Beide werken we hard, alleen op een andere manier. Denkwerk wordt vaak meer beloond, dan uitvoerend werk.
Wat Guattari zegt dus. Al zou ik best eens ter afwisseling fysiek werk willen doen.


Weet jij wat voor werk ik doe? Het is niet fysiek zwaar en de dagen achter de computer vind ik vooral vermoeiend.

Ik denk niet dat we tot een zelfde mening gaan komen hierover. Ik vind het jammer dat ik niet meer verdien, hoe je het ook uitlegt of waar je het ook mee vergelijkt.


Om antwoord te geven op de OP, ik vind bruto onder de 1800 weinig en boven de 3000 echt veel.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem221

Bericht 09 Dec 2016 00:04

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Het wordt wel gezegd dat fysiek zwaar werk minder beloond wordt, maar toen mijn vriend nog gewoon werkte verdiende hij twee euro bruto per uur meer dan ik deed. En gezien mijn looneis, was hij echt goedbetaald als bouwvakker.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Dec 2016 00:14

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

@ Marin... Deze directeur heeft geen aandelen (dus krijgt geen dividenduitkering) en is dus niet de eigenaar op papier. Het is ook geen oud politici die bij een groot bedrijf directeur is geworden, Die hebben namelijk ook geen aandelen maar zijn bijv aangesteld door de raad van commissarissen. Hij krijgt zover ik weet alleen loon boven de 6.000 euro bruto. Een bizar bedrag om uiteindelijk zo weinig risico te lopen, want als het bedrijf failliet zou gaan krijgt hij zo wel 2 jaar een forse ww-uitkering terwijl de directie die wel aandelen hebben wel een dik probleem heeft.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Dec 2016 00:17

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Fred schreef:@ Marin... Deze directeur heeft geen aandelen (dus krijgt geen dividenduitkering) en is dus niet de eigenaar op papier. Het is ook geen oud politici die bij een groot bedrijf directeur is geworden, Die hebben namelijk ook geen aandelen maar zijn bijv aangesteld door de raad van commissarissen. Hij krijgt zover ik weet alleen loon boven de 6.000 euro bruto. Een bizar bedrag om uiteindelijk zo weinig risico te lopen, want als het bedrijf failliet zou gaan krijgt hij zo wel 2 jaar een forse ww-uitkering terwijl de directie die wel aandelen hebben wel een dik probleem heeft.


Ww zit ook een max aan. Hij loopt dus wel zeker een risico. En het is gewoon een baan met veel verantwoordelijkheden waarbij het volgens mij niet zo gek is dat hij goed verdiend. Daarnaast is het politicus, politici is meervoud.
Laatst gewijzigd door Minx op 09 Dec 2016 00:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2016 00:29

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Fred: jaloerse zuurpruim ben je. Gun een ander wat en als je zelf beter wilt, doe er dan wat aan. Zeiken om het zeiken brengt niemand verder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Dec 2016 01:02

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

@ Marsy... Doe er wat aan? Makkelijker gezegd dan gedaan als je tegen wordt gewerkt door leidinggevende etc., omdat die bang zijn voor hun eigen positie als jij je door ontwikkeld en met goede plannen komt waar eigenlijk de leidinggevende mee had moet komen. Ik denk dat ik hierin niet voor mezelf spreek, maar voor meer mensen waarvan de leidinggevende bang is dat personeel onder hen beter de functie van leidinggevende zou vervullen dan zij maar ze bewust worden tegen gewerkt.

Dan kun je wel zeggen. Zoek iets anders maar als je dan weer een baas tegen komt die je ontwikkeling tegenhoudt voor hun eigen belang kom je weer niet verder.

Inmiddels ben ik zover dat ik niet meer wil werken waar een tussenmanagement is, dus dan ben ik niet afhankelijk van leidinggevende die ontwikkeling van mij tegen houden voor eigen belang. Daarnaast kan ik dan mijn werk zo inrichten als ik wil.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2016 01:18

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Ja, je herhaalt jezelf, dit zeikverhaal heb ik nou al tig keer gelezen. Dan blijf je zitten en accepteer je je lot. Ik, en vele met mij, vind dit vooral een zielig doen verhaal. Je hebt je eigen leven in de hand he. Ben ook wel ongelukkig geweest in een baan, dus veranderd van baan. Man, je moet nog wat, 30 jaar werken? Altijd maar met een vinger naar een ander wijzen, dat is wat jij doet. Als je ECHT zo ongelukkig zou zijn, dan ga je een deeltijd studie doen en heb je over 4 jaar iets anders. Jij zeurt en doet er niks aan en wijst naar anderen die verantwoordelijk zijn voor jouw ongenoegen in je baan. Zie je nou zelf niet hoe krom dat is? En hoe onnozel? Je zit niet met handboeien vast aan je werk he? Lange termijn denken. Waarschijnlijk is dit ook de reden waarom jouw leidinggevende die functie WEL heeft en jij niet. Jij komt vooral over als een zuchtende klagende werknemer ipv een optimistische doorzetter. De laatste groep krijgt veel meer voor elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Dec 2016 06:42

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Ik vind het niet zo schokkend eerlijk gezegd Fred. En daarnaast kan ik er weinig zinnigs over zeggen gezien ik totaal geen weet heb om wat voor bedrijf het gaat, welke functie als directeur hij precies heeft en nee je hoeft het ook niet precies uit te gaan leggen want ik ben eigenlijk niet zo heel geïnteresseerd in zo'n hele specifieke case. Ik vind het niet stuitend hoog in elk geval dat ik net zo ga steigeren als jij. Het is wel een heel mooi en hoog salaris uiteraard.
Let's discover the world together.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 09 Dec 2016 07:54

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

De discussie over de hoogte van het salaris is gewoon ingewikkeld. Iemand die weinig verdient zou graag meer willen verdienen en dan kan het steken als iemand anders ook nog eens bevestigt dat je echt weinig verdiend.
De mensen met een hoger salaris vinden het vaak terecht dat zij meer verdienen op basis van de opleiding en ervaring die ze hebben.

Ik verdien zelf weinig, mijn man verdient heel erg goed. Ik verwacht nog wel door te groeien en ben momenteel bezig met een HBO opleiding, dus probeer er zo wel in te investeren. Maar ik besef me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, de banen liggen niet voor het oprapen en een studie is niet voor iedereen haalbaar.
Denk dan ook dat het benoemen dat je er iets aan moet doen als je weinig verdient niet helemaal opgaat.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Dec 2016 08:03

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Ik vind 1600 voor een fulltime baan erg weinig. Dat is ongeveer wat de fulltimers op mijn afdeling verdienen, die zijn elke dag van 9 tot 19.30 onder de pannen. Nou dat zou ik toch echt niet willen.
Vandaar dat ik ook kies om parttime in loondienst te werken en freelance ernaast.

Rond de 2000 vind ik normaal denk ik en richting 3000 vind ik hoog.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Dec 2016 08:07

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Maar dan is het nog niet zo dat iedereen die HBO heeft een beter salaris heeft.
Ik ben HBO opgeleid, werk nu 6 jaar in een HBO functie, maar weet zeker dat er zat MBO ers zijn die meer verdienen in een andere branche. 3000 bruto bij fulltime (36 uur in mijn sector) haal ik bij lange na niet.
En ja dat wist ik enigszins wel voordat ik mijn opleiding koos, anderszijds vind ik, nu ik aan het werk ben het salaris wel weinig gezien de werkdruk en psychische belasting.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2016 09:03

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Wen schreef:De discussie over de hoogte van het salaris is gewoon ingewikkeld. Iemand die weinig verdient zou graag meer willen verdienen en dan kan het steken als iemand anders ook nog eens bevestigt dat je echt weinig verdiend.
De mensen met een hoger salaris vinden het vaak terecht dat zij meer verdienen op basis van de opleiding en ervaring die ze hebben.

Ik verdien zelf weinig, mijn man verdient heel erg goed. Ik verwacht nog wel door te groeien en ben momenteel bezig met een HBO opleiding, dus probeer er zo wel in te investeren. Maar ik besef me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, de banen liggen niet voor het oprapen en een studie is niet voor iedereen haalbaar.
Denk dan ook dat het benoemen dat je er iets aan moet doen als je weinig verdient niet helemaal opgaat.


Dus blijf je de rest van je leven bitter in een baan die je niet bevalt, wrok/jaloezie naar de mensen die het beter hebben in jouw ogen, met een salaris dat je niet genoeg vindt? Nee toch? Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet lig ernaast. Hoe doen anderen dat dan? Hoe doe ik dat dan? Ben je ongelukkig? Doe er wat aan. Mijn motto. Ga je dood, mag je tegen God/Allah/wie dan ook zeggen dat je de meeste tijd van je leven verzuurd bent op het werk. We spenderen er nogal wat tijd..
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 09 Dec 2016 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 09 Dec 2016 09:03

Re: Wat vind jij een hoog, en wat een laag salaris?

Fedora schreef:3000 euro bruto per maand vind ik genoeg. 1900 bruto per maand vind ik weinig.

Ik probeer zoveel mogelijk dichtbij de 3000 euro bruto per maand te blijven. En dat is mij altijd gelukt, ook nadat ik twee jaar uit de running ben geweest.

Als je 2 jaar uit de running bent geweest en dat salaris krijgt voor een call agent medewerker (toch?) vind ik dat oprecht heel erg knap, zeker omdat je ook nog in het noorden woont. Wow!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers