Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maagzuur?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Dec 2016 13:18

Re: Maagzuur?

Marin schreef:Ah dank je! Ik vind het soms ook zo lastig om door te vragen bij een arts, als ze dan zelf duidelijk hebben wat ze eerst willen proberen, maar ik wil al meer onderzoek. Ik vind die communicatie vaak best lastig. Maar ik ga dit even opslaan om te onthouden.


Dat is gewoon nhg standaard protocol dus jij kunt best aangeven chronisch klachten te hebben en dan vooral benadrukken hoe lang al en hoe vaak en dat je al wel eens omeprazol gehad hebt en dat dat niets deed en of je op h. pylori getest kunt worden. Goeder kans dat ze dat gewoon doen, beetje kans dat ze eerst toch maagzuurremmers willen proberen en dat je afvalt/levensstijl adviezen krijgt etc. maar ook dan kun je als dat niet helpt terugkomen en dan is volgende stap alsnog testen. En als het negatief is of behandeld en de klachten blijven MDL..

Ik denk dat het nu idd op je zwangerschap gegooid wordt een dat is ook niet zo gek, het is natuurlijk veel voorkomend bij zwangere vrouwen in general en jij hebt al een flinke toetert! :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2016 13:26

Re: Maagzuur?

Hahaha :) Lief dat je zo meedenkt! Grote kans dat het momenteel ook grotendeels veroorzaakt wordt door m'n zwangerschap. Grappig genoeg had ik in het eerste trimester juist minder last van maagzuur dan eerst. Heerlijk was dat. Maar dan ga ik inderdaad na de bevalling als ik weer beetje ben afgevallen maar eens stappen ondernemen. Dank je!

(verder wil ik Wish's topic niet vervuilen hoor hoewel zij hier ook wat aan heeft misschien)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 08 Dec 2016 16:10

Re: Maagzuur?

Goed dat je de huisarts hebt gebeld, want klinkt ook mij niet persé in de oren als maagzuur.

Hier had ik er heel erg last van. Zuivel werd het erger van, net als bananen en te weinig eten, of zoet, of pittig... Nouja, eigenlijk overal van :eyes: . Ik begon met rennies, daarna aan de antagel en uiteindelijk omeprazol, dát was heerlijk, nergens meer last van.
(en schrale troost, na de bevalling was het meteen over... Maar je moet nog wel even... :smile: )
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Dec 2016 16:24

Re: Maagzuur?

Jerry schreef:Goed dat je de huisarts hebt gebeld, want klinkt ook mij niet persé in de oren als maagzuur.


Ik vind het best als maagzuur klinken hoor, maar dan wel als maagzuur waar je slokdarm al flink geprikkeld van is geraakt. Ik heb een allergische oesofagitis (slokdarmontsteking) en ik herken de omschrijving wel van knoop in je maag/brok in je keel, constante druk/pijn (de heartburn die Marin noemt) en ook de soms heftig opvliegende pijn. Ik heb soms met tranen in mijn ogen voorover gebouwen gezeten paar uur lang als ik echt een soort van aanval had.. allemaal van "gewoon" een ontstoken slokdarm wat bij mij dan van voedselallergie komt maar precies hetzelfde kun je hebben als reactie op maagzuur.

Als je er veel last van hebt zou ik om medicatie vragen, maar als je nog niets geprobeerd hebt zou ik het eerst bij de verloskundige bespreken en kijken wat je met levensstijl en evt. rennies/antigen etc kunt ondervangen. Maar nooit slecht om naar de huisarts te gaan hoor...
<<

Anoniem260

Bericht 08 Dec 2016 19:48

Re: Maagzuur?

jeetje whatever wat heftig :pale:
<<

Wish

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 15 Mei 2016 09:36

Bericht 08 Dec 2016 20:50

Re: Maagzuur?

Vandaag lijkt t alweer beter te gaan. Of het komt omdat ik heel de dag heb gelegen, of gewoon weet ik niet. Wel nog niet heel veel gegeten, en het avondeten was toch wel moeilijker, dat wrikt nog steeds een beetje. Maar heb ook al een paar dagen lichte verhoging (37,5/37,8) dus mogelijk toch iets anders wat zich zo raar openbaart?

Waarom ik naar de huisarts ga ipv vk? Omdat ik bovenal twijfelde wat het uberhaupt is. Heb het dinsdag wel genoemd bij de vk, maar die zegt dan inderdaad maagzuur, en opletten met citrusvruchten en koolzuurhoudende producten. Aangezien dat bijna t enigste vocht is wat ik nog een beetje lekker vind, gooide ze het al gauw daar op.
Babietje komt rond 24-6-17!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2016 20:52

Re: Maagzuur?

He wat rot dat jij daar zo'n last van hebt Whatever.

Fijn dat het iets beter gaan Wish. Misschien toch ook beetje algehele malaise als je ook verhoging hebt. Beterschap iig!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron