Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smartphone aan de kant leggen

<<

Anoniem244

Bericht 06 Dec 2016 23:57

Re: Smartphone aan de kant leggen

Hier ook verslaafd Haha... Facebook, instagram, forum, whatsapp etc.
Probeer de laatste tijd wel echt te minderen.
Maar ook gewoon het gemak van internet. Op vakantie hadden we bijna geen internet en hoevaak ik wel niet dacht "oh even opzoeken op internet"

Heb wel veel contact met vriend de hele dag, hij is vrachtwagenchauffeur en zijn tijden zijn een dag van te voren bekend maar kunnen op de dag zelf nog veranderen.
We kletsen best veel via de app met elkaar, denk dat als we straks samenwonen dat wel minder zal zijn.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 07 Dec 2016 00:04

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:Ohhh een huistelefoon. Die hebben we dan weer niet haha!

hebben we ook alleen maar omdat ik mijn telefoon vaak niet bij me heb :redface: en het gratis is bij het tv/internetpakket.
er zijn ook maar een paar mensen die het nummer hebben, als daarop wordt gebeld dan is het iets belangrijks. mochten we niet thuis zijn dan krijgt mijn man een bericht op zijn mobiel dat er is gebeld.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Dec 2016 09:22

Re: Smartphone aan de kant leggen

Radler schreef:We kletsen best veel via de app met elkaar, denk dat als we straks samenwonen dat wel minder zal zijn.


Mijn man en ik kletsen best veel overdag :love:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem281

Bericht 07 Dec 2016 09:41

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik kijk eigenlijk nooit naar 't led lichtje, maar uit automatisme kijk ik regelmatig.

Maar sinds Tobias is 't wel minder geworden. Hij kijkt altijd mee als er een beeldscherm in de buurt is en ik wil niet dat-ie zo beeldscherm-gefocust is. HAHA As if. Maar ik kan hopen.. Het gebeurt tegenwoordig ook vaak dat m'n telefoon nog in de keuken ligt en dan mis ik 'm niet of zo. Is wel fijn, trouwens! Ik was serieus verslaafd, volgens mij.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 18:28

Bericht 07 Dec 2016 09:45

Re: Smartphone aan de kant leggen

Heel lang gehad, gewoon uit verveling "even kijken" en dan 20 min later nog aan het scrollen zijn. Tijdens het leren van mijn theorie (ja ik ben laat begonnen lol) merkte ik dat dit echt een probleem was, alleen bij fb had ik dit overigens, heb geen twitter en op insta ben ik niet echt actief. Dus maar heel rigoureus alles gesloten en verwijderd. Ben nu 4 maanden verder en ik mis fb echt niet, heb juist meer tijd over en begin mijn oude hobby weer terug te krijgen; lezen. Dit deed ik ook bijna niet meer. Enige nadeel is dat ik van veel dingen pas heel laat op de hoogte ben, veel nieuws zag ik toch al eerder op fb.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 18:28

Bericht 07 Dec 2016 09:46

Re: Smartphone aan de kant leggen

Bazinga schreef:Ik kijk eigenlijk nooit naar 't led lichtje, maar uit automatisme kijk ik regelmatig.

Maar sinds Tobias is 't wel minder geworden. Hij kijkt altijd mee als er een beeldscherm in de buurt is en ik wil niet dat-ie zo beeldscherm-gefocust is. HAHA As if. Maar ik kan hopen.. Het gebeurt tegenwoordig ook vaak dat m'n telefoon nog in de keuken ligt en dan mis ik 'm niet of zo. Is wel fijn, trouwens! Ik was serieus verslaafd, volgens mij.


Precies, vind het ook heerlijk. Vooral wanneer ik op een vrije dag mijn telefoon ergens gooi en dan na een paar uur kijk en allerlei appjes etc te hebben, voel je je zowat popi.
:banaan:
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2016 09:51

Re: Smartphone aan de kant leggen

Babydoll schreef:Heel lang gehad, gewoon uit verveling "even kijken" en dan 20 min later nog aan het scrollen zijn. Tijdens het leren van mijn theorie (ja ik ben laat begonnen lol) merkte ik dat dit echt een probleem was, alleen bij fb had ik dit overigens, heb geen twitter en op insta ben ik niet echt actief. Dus maar heel rigoureus alles gesloten en verwijderd. Ben nu 4 maanden verder en ik mis fb echt niet, heb juist meer tijd over en begin mijn oude hobby weer terug te krijgen; lezen. Dit deed ik ook bijna niet meer. Enige nadeel is dat ik van veel dingen pas heel laat op de hoogte ben, veel nieuws zag ik toch al eerder op fb.

Ik zit er wel aan te denken om FB van m`n telefoon af te gooien idd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2016 09:55

Re: Smartphone aan de kant leggen

Maar Cotton, vind je het echt zo erg dan? Ik bedoel, ik zit ook veel op m'n telefoon, maar ik accepteer dat volkomen, het hoort er gewoon bij en vind het lekker ontspannend. Heb ook totaal geen moeite met slapen (leg m'n telefoon voor 't slapen gaan gewoon op m'n nachtkastje in de lader en raak 'm niet meer aan), maar 's avonds op de bank vind ik het niet erg.

Jij bent veel alleen 's avonds volgens mij, of in elk geval hebben jullie lekker je eigen ding. Dus jij bent lekker van het Netflixen, haken, en... internetten, dus forummen en Facebooken enzo. Is dat dan zo erg om dat 's avonds te doen? Als je dat vindt, moet je vooral je telefoon wegleggen of apps verwijderen hoor, maar ik vraag me dat gewoon af. Ga je dan ook minder forummen? (noooo).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2016 10:05

Re: Smartphone aan de kant leggen

Neeeeeee joh haha. Ik ga het internet niet verbannen uit m`n leven. ;)

Ik ga even nadenken hoe ik dit op z`n minst zweverige manier kan omschrijven haha. Uhmm..

Ik denk dat ik meer voldoening uit m`n leven haal als ik dingen doe die ik echt wil doen (dus bewust op het forum zitten op de laptop, Netflix kijken, spel spelen, puzzel maken, hobbies uitvoeren zoals haken), zonder om de 10 minuten OOK in m`n telefoon te zitten en dan aan m`n telefoon te blijven plakken waardoor er van die leuke dingen niks terecht komt.
Maar ook de was ophangen of stofzuigen gaat een stuk sneller en efficiënter als ik niet halverwege m`n telefoon erbij pak en dat ding gewoon beneden/in de keuken laat. Ik wil best wel tijd besteden aan Facebook enzo, ook wel op m`n telefoon, maar 'even de telefoon pakken' om de 10 minuten is zo`n automatisme en voor ik het weet ben ik weer een half uur verder met 'niks doen' en daar wil ik wel vanaf.

En Facebook aan hebben op m`n laptop en dan ook nog op m`n telefoon. Of Facebooken op m`n telefoon terwijl ik het forum voor m`n neus aan heb op de laptop is natuurlijk helemaal onnodig. Vind ik dan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2016 10:10

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ja ik snap je wel! Dat hele automatisme en doelloos op je telefoon spelen moet er beetje uit. Soms heb ik ook het gevoel dat ik gewoon echt 'uitgespeeld' ben op m'n telefoon maar dan toch blijf ik kijken. Oh en als je inderdaad nog een laptop voor je neus hebt, is het misschien beetje overbodig om je telefoon er bij te houden inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Dec 2016 10:21

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik wil ook minder met dat ding in mijn handen zitten. Op het werk is het dan nu zo dat ik whatsapp via de computer. Nee, want dat is beter :palm: . Het zorgt er iig wel voor da tik niet continue switch tussen mijn mobiel en het beeldscherm: dat heb ik ermee gewonnen!

Thuis ben ik bewust bezig om niet op mijn telefoon te zitten als ik iets aan het kijken ben. Maar in de reclames pak ik hem alsnog: alsof het een soort levensader is ofzo. heel irritant. Op vakantie kan ik overigens dat ding prima wegleggen zonder ermee bezig te zijn: dus in het dagelijks leven moet dat ook kunnen.
<<

Brooke

Bericht 07 Dec 2016 10:43

Re: Smartphone aan de kant leggen

Hmm het ligt eraan. Kan soms prima zonder, soms ook weer niet. Spreek ik met vriendinnen/ familie af, dan zit mijn telefoon in de tas en check ik alleen voor de tijd af en toe en of ik een belangrijke telefoontje heb gemist en verder niks. Niks is zo storend als je iets aan het vertellen bent in real life en dat mensen niet luisteren of maar half omdat ze met hun telefoon bezig zijn. Ik erger mij daar echt aan.

Doordeweeks overdag houd ik mijn telefoon wel bij me, mijn dochter gaat alleen met de taxi naar revalidatie en pedagogisch dagcentrum, dus dan wil ik wel bereikbaar zijn mocht er wat zijn onderweg. En ook moet er vaak veel geregeld worden voor dochter dan wil ik ook wel bereikbaar zijn. En neem ik de telefoon door het hele huis mee, maar niet naar de plee, dat gaat te ver vind ik. Facebook en andere sites checken vind ik niet zo fijn op de telefoon. Vaak alleen in de vroege ochtend als ik op dochter aan het wachten ben tot ze wakker wordt. En als ik bij de revalidatie in de wachtkamer uren zit te wachten. Appen doe ik niet zoveel, alleen wat nodig is, liefst typ ik via messenger op de pc, dat typt sneller vind ik voor langere berichten.

In de avonduren doordeweeks werk ik en ik moet dan verplicht mijn telefoon op zak hebben ivm veiligheid. Iedereen weet dat ik dan aan het werk ben en regelmatig krijg ik dan toch appjes en messengerberichten, maar die kan ik gerust negeren. Ik ben dan immers druk aan het werk (verveel me nooit), dus mensen wachten dan maar tot ik wel tijd heb. Ik check dan ook eigenlijk nooit facebook ofzo tussendoor.

Thuis als mijn dochtertje ook thuis is probeer ik ook zo min mogelijk op mij telefoon te zitten. Wil dan zoveel mogelijk aandacht aan haar besteden. Als ze zelf lekker rustig speelt, dan vind ik het wat anders.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Dec 2016 10:56

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ja ik ben verslaafd aan dat ding.

Mijn man en ik communiceren veel via de ap. Ik werk onregelmatig dus dan zie wel elkaar weinig. En vooral met de kinderen is het handig om even met elkaar te appen.
2014 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Dec 2016 00:09

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik heb ook een enorme verslaving. Ik kan niet eens een serie op tv kijken omdat ik dan per ongeluk op m'n telefoon ga kijken en de helft mis. Ik kijk alles wat ik wil zien dus op m'n telefoon.

Als ik iets met een van de kinderen doe let ik hem wel bewust weg zodat ze wel volledig aandacht van me krijgen. Maar ja dan moet ik weer voeden en pak ik hem weer..
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem245

Bericht 08 Dec 2016 08:35

Re: Smartphone aan de kant leggen

Als ik stil zit, een serie kijk of zo dan heb ik hetzelfde als jullie. Ik pak hem dan er automatisch bij na 10 minuutjes en dan ga ik weer doelloos lezen. Mijn zoon vindt dat storend (terecht) dus als we samen een film of serie kijken doe ik dat niet meer maar dan jeuken mijn handen wel.
Als ik bezig ben heb ik er geen moeite mee, kan hem ook gerust ergens laten liggen en na een half uurtje/uurtje weer kijken of ik een appje heb. Mijn geluid staat vrijwel altjd uit.
Ik snap wel wat Cotton zegt met het bewuster bezig zijn met iets dus als ik ga Netflixen probeer ik hem ook regelmatig echt weg te leggen (heb al eens een heel stuk terug moeten spoelen omdat ik niet wist wat er gebeurd was) en dat is echt heel fijn eigenlijk.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 08 Dec 2016 09:01

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik ben ook echt verslaafd. Hele dagen zit ik te appen, op social media en internet. Ik wil het ook minderen, maar dat valt me echt tegen. Als ik ergens op bezoek ben of een dagje uit ben kijk ik vrije nooit. Behalve als ik bij m'n moeder ben, die stuurt dan gerust nog wel eens een appje 'gezellig zo hé?!' Of 'zullen we op deze manier maar praten dan?' :laughcry:

Met mijn man heb ik eigenlijk bijna geen contact. Heel jammer vind ik dat, maar hij is niet zo. Kan gerust 2 dagen niet op zijn telefoon kijken. Als zijn vrienden hem echt nodig hebben bellen ze mij haha.
Hij is iedere dag voor 6 uur thuis, ik weet wanneer hij vergadering heeft en het dus krap kan worden. Op de dag dat hij naar zijn studie gaat weet ik dat het tussen 6 en 7 uur word ivm file dus dan eten we vaak iets koudste
Op zijn werk kan hij toch niet op zijn telefoon kijken, dat zal een slecht voorbeeld zijn voor zijn klas :smile:
Maar vind het vooral jammer als hij een dag weg is met zijn vrienden bijvoorbeeld, dan hoor ik ook hele dag niks. Maar vaak dat zijn telefoon dan ook leeg is of thuis ligt.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2016 09:57

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik ben vandaag m`n telefoon vergeten. Goed begin haha!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2016 21:23

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ging best prima zonder telefoon vandaag, maar voelt toch niet helemaal prettig. Zeker niet omdat m`n moeder me dan niet kan bereiken en we zitten de laatste tijd nogal eens in het ziekenhuis voor haar hart.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 09 Dec 2016 00:54

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik heb met mezelf afgesproken dat mijn telefoon meedoet tijdens werkuren en thuis ligt hij op stil ergens anders. Als man en ik iets samen doen (of ook als we met vrienden zijn), staat hij op stil. Ik weiger dat dat ding mijn leven beheerst. Tijdens onze wereldreis 2 jaar terug hadden we ook geen telefoon, wat een vrijheid.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 09 Dec 2016 14:05

Re: Smartphone aan de kant leggen

Whatsapp via de computer Caro, hoe?!
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2016 14:08

Re: Smartphone aan de kant leggen

Carrie schreef:Whatsapp via de computer Caro, hoe?!

Dat heet Web Whatsapp. Even googlen en dan tover je het zo op je PC!
<<

Anoniem301

Bericht 09 Dec 2016 14:10

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:
Carrie schreef:Whatsapp via de computer Caro, hoe?!

Dat heet Web Whatsapp. Even googlen en dan tover je het zo op je PC!

Vet! Ga ik proberen.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Dec 2016 14:29

Re: Smartphone aan de kant leggen

Oh ik vind Web Whatsapp fijn! Heb 'm op m'n werk ook open staan, mocht ik dan m'n telefoon vergeten, dan kan ik altijd nog ff een appje sturen ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2016 14:33

Re: Smartphone aan de kant leggen

Helaas mag/kan web whatsapp niet via de computer op werk, dan sluit ie alles af.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 10 Dec 2016 13:48

Re: Smartphone aan de kant leggen

Oh wat super handig die whatsapp op de computer!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers