Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smartphone aan de kant leggen

<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 16:17

Re: Smartphone aan de kant leggen

Miccie schreef:Ik ben ook wel lichtelijk verslaafd. Mijn man vindt het ook erg vervelend worden. Hij zegt dat ik hem gewoon moet wegleggen en me bezig moet houden met hem of de kinderen. Dat doe ik uiteraard wel, maar tussendoor check ik dan toch even mail of Facebook.
Ik heb dus ook niet echt tips :) Je LED lichtje uitzetten is in ieder geval iets. Gewoon cold turkey wegleggen is misschien het beste. Wie weet wordt het makkelijker.

Als ik met vrienden ben of uiteten laat ik hem wel in mijn broekzak. Dan pak ik hem alleen als ik iets wil opzoeken.

Ik hoop het. Wil jij niet afkicken? :P
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 16:21

Re: Smartphone aan de kant leggen

Nee dat is dan niet handig. Maar dat hebben wij niet. Wij hebben een redelijk georganiseerd leven. :)
Hij is elke dag tussen kwart voor 5 en 5 uur thuis en de avond brengen we heel huiselijk en burgelijk samen door. Ik zou er niet tegen kunnen als hij elke dag op een andere tijd thuis zou komen. Ik moet altijd wel ergens vanuit kunnen gaan (lichtelijk autistisch) Maar goed dwaal van t onderwerp af
<<

Elle123

Bericht 06 Dec 2016 16:53

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik zit ook echt veel te veel met dat ding in mijn handen. Ik heb alle notificaties er al af gehaald, alleen als ik hem ontgrendel zie ik of ik berichten heb. Maar nu zit ik dus elke 5 min te ontgrendelen. En dan kijk ik ook maar meteen even op Facebook en Instagram. Vanmiddag heb ik hem zelfs een paar uur uit gezet, mer dat ik op mijn werk echt niet vooruit kom. Als ik een appje heb, moet ik er meteen op reageren, dat slaat natuurlijk nergens op maar goed.
Thuis doe ik er vooral spelletjes op, tijdens het tv kijken. En als ik ergens moet wachten ga ik ook meteen op mijn telefoon zitten kijken. En eigenlijk vind ik het een vreselijk gezicht, al die mensen die bv in de trein op hun telefoon zitten te kijken. Soms neem ik hem bewust niet mee, en een avondje uit kan ik hem ook wel in mijn tas laten zitten. Maar inderdaad zoals eerder wordt gezegd kan ik er ook niet van af blijven als hij naast me ligt.

Tegenwoordig is mijn internetbundel opeens elke maand op (geen idee waardoor), dus ik zet nu regelmatig dataverkeer uit, zodat ik alleen berichten zie als ik wifi heb. Ook lekker rustig.
Maar ik ben voor, we gaan afkicken! Hoe pakken we het aan?
<<

Elle123

Bericht 06 Dec 2016 16:54

Re: Smartphone aan de kant leggen

Mijn vriend en ik appen ook inet heel veel. Gisteren kwam hij er om 23.40 achter dat ik nog niet thuis was, hij appte "leef je nog?", en zag dat ik net online was dus kreeg er meteen achteraan "ja dus, tot zo! xx".
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 06 Dec 2016 16:57

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik kan, als ik het niet zo druk heb, mijn telefoon maar moeilijk aan de kant leggen.
Facebook, whatsapp, het forum, YouTube, spelletjes. Ik ben toch wel lichtelijk verslaafd.
In een restaurant of wanneer ik op visite ben, houd ik hem wel in mijn tas.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Dec 2016 16:59

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik ben ook wel aardig verslaafd. Heb gelukkig niet meer zo'n led-lampje, want daar werd ik soms echt een beetje gek van. Ik kijk wel vrij veel (te veel misschien), maar als ik druk bezig ben vergeet ik hem ook vrij makkelijk.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 17:01

Re: Smartphone aan de kant leggen

Elle123 schreef:Maar ik ben voor, we gaan afkicken! Hoe pakken we het aan?

Zelf discipline en gal spuwen in dit topic denk ik.

Ik heb 'm nog niet weer aangeraakt! :banaan:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Dec 2016 17:09

Re: Smartphone aan de kant leggen

Eigenlijk ben ik ook best erg, heb dat ding toch wel altijd bij me liggen.
Wat hier al vaker staat: als ik met vrienden ben of uit eten of zo, dan laat ik 'm netjes in m'n broekzak zitten. Maar zo thuis heb ik 'm er toch best vaak bij.
Meest sneue is toch eigenlijk wel dat ik 'm soms zelfs pak als ik met de laptop op schoot zit. Kijk ik op Instagram of Facebook op m'n telefoon :palm:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 17:18

Re: Smartphone aan de kant leggen

Arwyn schreef:Eigenlijk ben ik ook best erg, heb dat ding toch wel altijd bij me liggen.
Wat hier al vaker staat: als ik met vrienden ben of uit eten of zo, dan laat ik 'm netjes in m'n broekzak zitten. Maar zo thuis heb ik 'm er toch best vaak bij.
Meest sneue is toch eigenlijk wel dat ik 'm soms zelfs pak als ik met de laptop op schoot zit. Kijk ik op Instagram of Facebook op m'n telefoon :palm:

Haha. Soms de iPad er nog bij. :yes:
<<

Anoniem197

Bericht 06 Dec 2016 17:50

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton, wacht maar tot je kinderen hebt, dan heb je er minder tijd voor ;)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 17:54

Re: Smartphone aan de kant leggen

DdL schreef:Cotton, wacht maar tot je kinderen hebt, dan heb je er minder tijd voor ;)

Good!

Ik besteed m`n tijd liever nuttig :ja:
<<

Anoniem316

Bericht 06 Dec 2016 18:08

Re: Smartphone aan de kant leggen

Haha en als het dan slaapt weet je gewoon niet wat je moet doen hoor! Dus zit je maar weer met dat domme ding in je hand.
Ik heb op de een of andere manier niet voldoende rust in m'n lijf om dan even lekker te gaan lezen.

Ik doe na m'n verlof wel mee, goed? :wink:
<<

Anoniem189

Bericht 06 Dec 2016 18:25

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik leg m'n telefoon regelmatig weg. Ik heb ook niet de behoefte om er veel op te kijken. Als iemand me nodig heeft, bellen ze me wel en anders bellen ze wel naar mijn vriend.
<<

Anoniem192

Bericht 06 Dec 2016 18:32

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik zit er teveel mee voor mijn gevoel, ga dan toch nog 'even' op Facebook of op Instagram kijken, terwijl ik televisie zit te kijken. Ik probeer wel de telefoon weg te leggen en dan rustig te lezen, met mijn vriend te praten, film te kijken ofzo, maar merk dat als ik bv. in bad ga met een boek, toch afgeleid word als ik mijn scherm zie aan gaan van mijn telefoon. Ook zit ik in een app met mijn moeder en zus en zusje en dat gaat soms wel heel rap, dus dan mis ik enorm veel berichten, maar knippert hij ook de hele tijd, of trilt hij.

Ik probeer me er wel van bewust te zijn. Maar bv. met uit eten gaan of op visite heb ik hem wel in de buurt, maar probeer ik er niet echt mee te zitten, of ik moet echt een berichtje krijgen oid.

Ook app ik overdag met mijn vriend wel, of we veilig op werk zijn aangekomen beide, over het eten, of er een boodschap gedaan moet worden, of er iemand op visite komt, noem maar op. Wij spreken elkaar altijd wel overdag eigenlijk tussen werk door. Ook bel ik altijd als ik klaar ben met werken (wisselende tijd dagelijks) en mijn vriend belt sowieso altijd als hij naar huis toe komt (ook wisselende tijden) zodat ik aan het eten kan beginnen en weet of hij bv. in de file staat! Kan me ook niet voorstellen dat mensen dat niet doen haha.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Dec 2016 20:57

Re: Smartphone aan de kant leggen

Herkenbaar!

Door het geluid uit te zetten, gebruikte ik hem minder. Echter de laatste tijd kijk ik dan juist vaak of ik wat heb. Tijdens het werk overigens niet, dan heb ik er geen tijd voor.
De breakfree app o.i.d. Hielp mij wel, die houdt door hoelang je je telefoon aan hebt, hoe vaak je hem ontgrendeld, apps opent, etc. Dat was toch wel confronterend.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 06 Dec 2016 21:01

Re: Smartphone aan de kant leggen

Duchess schreef:Ik zou nu ook niet weten waar hij logt. Denk ergens in mn tas ofzo. Het is zo erg dat als mn ouders of vriendennen mij moeten hebben ze meestal mn vriend bellen want ik neem toch nooit op haha

haha hier ook. mijn omgeving moppert regelmatig dat ik zo slecht bereikbaar ben omdat ik 9 van de 10x mijn mobiel niet bij me heb. ik heb ook geen internetbundel wat ook iedereen gek lijkt te vinden.

ben overigens thuis wel redelijk bereikbaar via whatsapp want die ontvang ik op mijn laptop.
als mijn man later thuis komt (gebeurt regelmatig) dan stuurt hij een appje, dat lees ik wel voordat ik me zorgen ga maken over waarom hij nog niet thuis is. en als het dringend is dan belt hij naar de huistelefoon.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 21:04

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ohhh een huistelefoon. Die hebben we dan weer niet haha!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 21:07

Re: Smartphone aan de kant leggen

Dee schreef:Haha en als het dan slaapt weet je gewoon niet wat je moet doen hoor! Dus zit je maar weer met dat domme ding in je hand.
Ik heb op de een of andere manier niet voldoende rust in m'n lijf om dan even lekker te gaan lezen.

Ik doe na m'n verlof wel mee, goed? :wink:

Haha top!

Ik doe al de hele avond nuttige dingen. Bij thuiskomst de telefoon op het bankje gelegd en na het eten direct bezig gegaan met het huishouden en met foto's maken van spullen voor op Marktplaats. Okee, dat is dan wel met de mobiel, maar ik heb 'm nadat dat klaar was direct weer weggelegd. En nu help ik m`n vriend met iets op de computer.

Heb nog niet onnodig op m`n telefoon gekeken. Jeej!

Ik wil gewoon m`n avonden vooral nuttig besteden. Lekker series kijken, opruimen, huishouden, puzzelen, lezen, weet ik veel wat voor hobbies enzo. En niet doelloos naar m`n telefoon staren en uiteindelijk via 700 vrienden uitkomen bij een oud achterbuurmeisje die ineens 6 kinderen heeft bij 4 mannen. Wat heb je er aan?!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Dec 2016 21:08

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:
Miccie schreef:Ik ben ook wel lichtelijk verslaafd. Mijn man vindt het ook erg vervelend worden. Hij zegt dat ik hem gewoon moet wegleggen en me bezig moet houden met hem of de kinderen. Dat doe ik uiteraard wel, maar tussendoor check ik dan toch even mail of Facebook.
Ik heb dus ook niet echt tips :) Je LED lichtje uitzetten is in ieder geval iets. Gewoon cold turkey wegleggen is misschien het beste. Wie weet wordt het makkelijker.

Als ik met vrienden ben of uiteten laat ik hem wel in mijn broekzak. Dan pak ik hem alleen als ik iets wil opzoeken.

Ik hoop het. Wil jij niet afkicken? :P


Ja eigenlijk wel. Clubje oprichten dan maar? :-)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Dec 2016 21:15

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik zou m'n telefoon ook wel graag vaker aan de kant willen leggen. Vind dat ik m veel te vaak pak en dan ook nog voor weinig nuttigs, leuks. Het is gewoon automatisme, niks echt bevredigends ofzo. Ik zou ook echt wel graag Facebook eraf wíllen gooien. 9 van de 10 dingen vind ik gewoon stom, maar ik hou het toch voor de zeldzame contacten met sommige mensen, of de leuke updates die je anders niet mee krijgt. Maar ik denk dat ik het wel relax zou vinden, zonder steeds te 'willen' kijken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem221

Bericht 06 Dec 2016 21:23

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik ben hartstikke verslaafd aan dat kolere ding. Als ik wakker word is het eerste wat ik check mijn telefoon en als ik ga slapen dan speel ik standaard nog even wat spelletjes om te relaxen.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 06 Dec 2016 22:06

Re: Smartphone aan de kant leggen

Mijn telefoon is net (uurtje geleden) officieel overleden.. Hij doet helemaal niets meer en ik heb ook geen oude meer liggen die ik voor even kan pakken. Het voelt echt heel vreemd om niet bereikbaar te zijn dus ik heb meteen de laptop erbij gepakt om iedereen te mailen dat ze me niet kunnen bellen en appen. Terwijl ik me afvraag wat er zo belangrijk kan zijn dat het niet tot morgen kan wachten :palm:

Ik hoop wel dat ik vanavond nog een nieuwe kan bestellen die zo snel mogelijk binnen komt! (ik wil graag dat mijn vriend even meekijkt welke ik moet bestellen)
09-07-2018
11-07-2021
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 06 Dec 2016 22:08

Re: Smartphone aan de kant leggen

Fedora schreef:Ik ben hartstikke verslaafd aan dat kolere ding. Als ik wakker word is het eerste wat ik check mijn telefoon en als ik ga slapen dan speel ik standaard nog even wat spelletjes om te relaxen.


Dit ja! Mijn vriend en ik liggen dan samen in bed ieder op onze eigen telefoon te lezen. Zo gezellig :nopompom:
09-07-2018
11-07-2021
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Dec 2016 22:38

Re: Smartphone aan de kant leggen

Hier ook wel redelijk verslaafds helaas.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

anoniem224

Bericht 06 Dec 2016 23:31

Re: Smartphone aan de kant leggen

Mijn telefoon heb ik altijd in de buurt, maar ik kan er op zich goed vanaf blijven. Heb vanavond bijvoorbeeld meeting gehad van het werk en daarna nog even gezellig gedaan met collega's. Toevallig vanavond even een fotootje gemaakt, maar verder heeft mijn telefoon in mijn tas gezeten. Alleen als ik alleen ben gebruik ik hem duidelijk vaker.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi