Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

<<

Elle123

Bericht 06 Dec 2016 11:17

Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 32 uur, en op vrijdag heb ik vrij. Ik sta dan meestal iets later op (8.00 uur) en dan begin ik met mijn to-do lijst. Vaste dingen die ik sowieso elke vrijdag doe:
- bed verschonen
- badkamer poetsen
- eens in de zoveel tijd boven stofzuigen en dweilen (ik geef toe, dat doe ik niet wekelijks)
- de was opvouwen
- opruimen
- relaxen, tv kijken, boekje lezen, in bad, dat soort dingen
Op mijn lijstje staat elke keer dat ik artikelen voor mijn blog moet schrijven, maar vaak komt dat er niet van. Ook staat er al maanden op dat ik de zolder moet opruimen. Maar er moet veel naar de milieustraat en dan moet ik eerst een aanhanger regelen, anders kan ik de rommel nergens kwijt.
En meestal ga ik op vrijdag wel even naar de stad, of naar het dorp. Soms ga ik iets doen met een vriendin.
Ik vind het ook fijn om op vrijdagochtend te gaan sporten of om te gaan hardlopen. Ik eet op vrijdag meestal alleen (vriend is meestal laat thuis) dus rond 18.00 u doe ik dan even boodschappen en dan eet ik iets gemakkelijks.
Ik verwonder me er elke week weer over hoe snel die dag voorbij gaat en ik het bijna nooit red om mijn hele lijst je af te krijgen.
Wat doen jullie op je vrije dag(en)? Ik heb dus geen kinderen en mijn vrije dag is ook echt mijn vrije dag.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Dec 2016 11:24

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 30 uur per week, ben 't weekend en woensdags vrij, maar ik heb een zoontje van bijna 8 maanden dus daar gaat veel tijd in zitten. Op zondag is mijn man ook vrij en gaan we wandelen of bij familie op bezoek etc. Lekker burgerlijk...

Op m'n vrije dagen kook ik uitgebreider, probeer ik recepten uit en doe ik 't huishouden. Er komen vriendinnen langs of ik ga met m'n kind bij hen langs. Op woensdag ga ik standaard langs m'n vader, die in 't verpleeghuis zit, zodat hij even een uurtje met z'n kleinzoon heeft :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Dec 2016 11:24

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Toen ik nog geen kind had had ik dezelfde ervaring als jij; ik had altijd 100 plannen maar de dag vloog voorbij! Wat ik deed:

Beetje uitslapen, uitgebreid douchen of in bad, boodschappen, koken, stofzuigen, de stad in, series kijken, boek lezen, forummen, mijn administratie, met vriendinnen afspreken, wandelen, sporten.

Nu ben ik op donderdag altijd vrij met mijn dochter, en dan ziet de dag er héééél anders uit. Ik verlang soms echt enorm terug naar mijn vaste lambal-dag, haha.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem239

Bericht 06 Dec 2016 11:49

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik ben op vrijdag vrij. Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
- 7 uur opstaan en dan beide kinderen klaar maken
- kwart over 8 naar school om de oudste weg te brengen.
- Daarna meteen met de jongste naar de supermarkt om de weekend boodschappen te doen
- Rond half 11 zijn we dan weer thuis en dan rommelen we een beetje aan samen
- 12 uur de oudste van school halen en broodje eten
- Daarna gaat de jongste slapen en de oudste even tv kijken dan doe ik het huishouden.
- Om 14:30 uur gaan we richting zwemles en dan zijn we om 16:30 uur thuis. Dan spelen we nog even en dan ga ik rond half 6 aan het eten beginnen.

Toen ik nog geen kinderen had toen werkte ik 40 uur maar als ik een extra dag vrij nam dan deed ik lekker niets :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Dec 2016 11:49

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Die komen in een zekere zin wel terug Teun. Heb vandaag vrij zodat mijn zoon met zijn kadootjes kan spelen. Hij zit nu tegen me aangeplakt tv te kijken. Ook lekker!
L2014 & H2017
<<

Anoniem184

Bericht 06 Dec 2016 15:54

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk ook 32 uur en op m'n vrije dag doe ik het huishouden en al m'n afspraken (dokter, kapper, loodgieter, dat soort dingen).
<<

anoniem203

Bericht 06 Dec 2016 16:04

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 16 uur en ik heb het voornamelijk druk met de kinderen en het huishouden en daar omheen. Ik werk meestal op maandag en vrijdag en de dagen die ik vrij ben heb ik meestal vaste dingen staan. Op dinsdag en donderdag doe ik bijvoorbeeld de boodschappen en op woensdag heeft mijn oudste zoon zwemles en is mijn man om de week vrij op woensdag. Ik heb dus veel regelmaat en ik verveel mij eigenlijk geen moment. Echt vrij (als in een middag zonder kinderen of andere verplichtingen) zijn eigenlijk heel schaars. Als ik wel een moment voor mezelf heb ga ik lekker op de bank zitten en kijk wat tv, heb ik de iPad op schoot of ga ik op mijn gemak wat winkels af.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 06 Dec 2016 16:10

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Kids naar school brengen.
Weekboodschappen .
Huishouden.
Bloemist.
Etc.
En dan is het alweer 12.00 uur en tijd om de kids te halen ondanks geen 5 minuten kunnen zitten en moet eigenlijk ook werken vanuit huis maar dat red ik soms echt niet.
'S middags zwemles en vriendjes hier spelen.
Koken.
Dag alweer voorbij.
Lijkt me heerlijk een dagje helemaal niks.

Ik werk 32 uur.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 06 Dec 2016 17:12

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik heb geen vaste planning voor mijn vrije dag. Ik ben bijna altijd vrij op vrijdag en dan is mijn man ook vrij. Vaak gaan we dan naar de stad (te vaak ook lunchen haha). Verder staat Netflix veel op of plannen we dingen zoals fysio, tandarts (of nu veel afspraken i.v.m. huizen). Als ik een dag doordeweeks vrij heb als mijn man werkt (en dat komt bijna niet voor), dan heb ik altijd grootste plannen waar niets van terecht komt.

Poetsen doe ik meer op zicht of als ik er 'zin' in heb (m.u.v. het bed, die doe ik wel elke zondag en wassen ook altijd in het weekend).
<<

Anoniem321

Bericht 06 Dec 2016 17:26

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 3 dagen, op de overige 2 dagen heb ik het druk met huishouden en kind. Ook kom ik heus wel aan mezelf toe. Als zoon 's middags slaapt dan ga ik of ook even slapen of ik ga op de bank een boek lezen of tv kijken :smile: .
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Dec 2016 17:52

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 32 uur. Als ik niet werk heb ik mijn handen vol aan mijn zoon van net 2 en moet ik ook echt mijn rust nemen omdat ik zwanger ben en meer misselijk wordt als ik moe ben.
Wij hebben om de week een schoonmaker die het grote werk doet, ik hou het bij ( af en toe de keuken schoonmaken, of de ramen lappen want dat doet hij niet), doe de boodschappen, de was en kook ook al vooruit voor de volgende werkdag.
Daarnaast probeer ik altijd wel even iets leuks met mijn zoon te doen, dan fiets ik even naar Artis, loop naar de speeltuin of spreek met iemand af. Op het moment komen mijn ouders bijna wekelijks en nemen ze onze zoon even lekker mee naar buiten en dan kan ik even slapen of op de bank hangen.

Dingen zoals bezoek aan het consultatiebureau, de verloskundige, de tandarts, de kapper e.d. plan ik ook allemaal in mijn vrije tijd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Dec 2016 18:46

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik wil vanaf januari 36 gaan werken en ben dan van plan om juist helemaal niks te doen in het huishouden. Dat doen we maar lekker samen in het weekend. Ik wil dingen doen waar ik normaal nooit tijd voor maak, zoals eh fotoalbums maken, boeken lezen etc. Ah men ik heb er zin in!
Smile, it's free!
<<

Anoniem192

Bericht 06 Dec 2016 18:50

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 24 uur, verdeeld over 4 dagen. Maar wat ik doe wisselt per week. Soms ga ik winkelen, lunchen of leuke dingen doen, maar ook best wel wat dagen doe ik het huishouden, afspraken bij de dokter of fysiotherapeut. Als ik meerdere dagen doordeweeks vrij ben omdat ik in het weekend moet werken, probeer ik niet teveel in huis alleen maar bezig te zijn, dat houdt voor mijn gevoel namelijk nooit op.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Dec 2016 19:05

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 24 uur (3 dagen). Op mijn twee vrije doordeweekse dagen ga ik meestal naar mijn ouders, spreek ik met vriendinnen af, ik heb één keer per week therapie, doe mijn opdrachten voor therapie, hou het huishouden bij, slaap uit, ga naar de nagelstyliste, lees een boek/magazines, kijk series op netflix.. Ik verveel me totaal niet! Ik zorg altijd dat ik lekker heb gekookt als m'n vriend thuis komt en dat het huis netjes is, dan hoeft hij niks te doen 's avonds.
Laatst gewijzigd door Scandic op 06 Dec 2016 19:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem192

Bericht 06 Dec 2016 19:05

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

O Scandic, ik wil eigenlijk ook liever 3 dagen werken, en dan een extra dag vrij. heerlijk!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Dec 2016 19:09

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Kan ik me voorstellen Katie! Zou dat niet kunnen?
<<

Anoniem192

Bericht 06 Dec 2016 19:29

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Scandic schreef:Kan ik me voorstellen Katie! Zou dat niet kunnen?


Het is soms heel erg druk op werk, en soms helemaal niet, dus als ik dan afspreek maar 3 dagen te gaan werken, kan het dat ik soms maar op bv. 18 uit kom.... maar wil op nieuwe locatie wel proberen af te spreken dat als het heel druk is en ik dus volledige dagen kan werken, ik er graag 3 zou willen werken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 06 Dec 2016 19:55

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 28 uur, heb geen vaste vrije dag in de week.
Meestal ga ik eerst uitslapen, vaak drink ik een kopje thee bij m'n moeder, ga wat leuks doen met m'n man, doe een middagdutje, doe wat in het huishouden, forummen, bij vriendinnen langs, en soms gewoon lekker op de bank hangen en niksen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 06 Dec 2016 20:48

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik ga hopelijk halverwege volgend jaar 32 uur werken en dan hoop ik dat ik vrijdag vrij kan krijgen. Ik ga dan de boodschappen doen en schoonmaken. Dat kost gelukkig niet de hele dag waardoor ik ook nog wat tijd voor mezelf heb. Mijn man hoeft dan niet meer schoon te maken waardoor we allebei het weekend echt vrij zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 06 Dec 2016 21:05

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik ben doorgaans op woensdag en vrijdag vrij, niet iedere week maar wel vaak.
Ik breng de oudste naar school, haal boodschappen, leg de jongste in bed en dan ga ik tv kijken en rustig ontbijten. Dan iets in het huishouden. Spelen met de jongste en dan de oudste 12.15 ophalen. Dan eten en thuis/buiten spelen. Koken en de dag is om.
Wat ik deed op mijn vrije dag voordat ik kinderen had weet ik al niet meer, op uitslapen en schoonmaken na.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Dec 2016 21:25

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk nu 27 uur en op mijn vrije dagen doe ik het huishouden, de boodschappen en ben ik met mijn zoontje.
Als hij slaapt kijk ik lekker een serie op Netflix haha en vaak gaan we wandelen als hij wakker is.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Dec 2016 22:32

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik ben op maandag vrij.

Ik begin met zwemmen van 7-8:30, dan ontbijt ik een tweede keer, forummen, dingen voor mijn werk doen, wassen, stofzuigen, was opruimen, keuken schoonmaken, lunchen, weer sporten, bank hangen, koken en dan soms nog een keer sporten Zo ongeveer zien al mijn maandagen er uit.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Dec 2016 23:10

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 18 uur (2 dagen in de week).
Als de kinderen op school zitten dan poets ik, doe ik de was, spreek ik af met vriendinnen, ga ik boodschappen doen, tv kijken, boek lezen.
Als de kinderen thuis zijn van school dan ben ik meest met hen bezig en ga ik daarnaast met ze naar zwemles, musicalles, turnen. Er komen vaak vriendjes spelen dus dan ben ik daar ook mee bezig en daarna ruim ik met de kinderen de ontplofte speelgoedbom weer op en ga ik koken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 06 Dec 2016 23:35

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 32 uur en ben op woensdag vrij. Ik slaap tot 8 of 9 en zit dan sowieso tot 12 in mijn pyjama. Nieuws kijk ik eerst daarna dr phil en the crown op Netflix. Vaak draai ik ff een was en kijk wat er nog meer te doen is aan klussen in huis. Soms ga ik de stad in beetje rondneuzen. Maar vaak lig ik ook gewoon lekker de hele dag in pyjama op de bank.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Dec 2016 23:58

Re: Parttimers: wat doen jullie op je vrije dag(en)?

Ik werk 24 uur (3 dagen).
Ik ben twee dagen in de week alleen thuis met de kinderen, eigenlijk ben ik met hun de hele dag bezig.
Verder doe ik op deze dagen zoveel mogelijk de was, de bedden verschonen, beneden stofzuigen en dweilen, boven stofzuigen en de badkamer schoonmaken.
Tussen alle slaapjes door ga ik nog wel eens naar mijn opa en oma toe met ze en elke dag minimaal 1x naar buiten, wandelen naar de supermarkt en wat boodschapjes doen.
In de vakanties als ze naar de opvang zijn, ga ik uitgebreid winkelen, lunchen, naar de kapper, naar de sauna, zonnebank en sporten, slapen en lezen. Die me-time mis ik wel heel erg na 3 dagen gewerkt te hebben.
04-2014
10-2015
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron