Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


geheugen iPhone steeds vol

<<

Elle123

Bericht 03 Dec 2016 18:22

geheugen iPhone steeds vol

Ik heb een iPhone 6 sinds september 2014. Toen ik hem pas had, konden er zeker 1000 foto's op en dan was hij nog niet vol. Nu krijg ik continu de melding dat het geheugen vol is. Er passen zo'n 50 foto's op. De apps die ik niet (veel) gebruik heb ik allemaal al verwijderd. Ook wis ik mijn whatsapp gesprekken enkele keren per week en de verwijderde foto's wis ik ook meteen. Af en toe ga ik naar de apple store, doe alsof ik een film wil kopen , die past er uiteraard niet op en dan gaat je iPhone vanzelf wat plaats maken en heb ik weer even wat geheugen.
Maar het is dus echt irritant. Ik wil deze telefoon eigenlijk nog een jaar gebruiken, dan koop ik daarna een iPhone 8. Maar hij raakt alleen maar sneller vol, dus denk dat ik me er geen jaar meer aan kan ergeren. Is er nog iets wat ik hier aan kan doen?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Dec 2016 18:27

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb mijn IPhone 6 ook al bijna 2 jr en ik heb precies hetzelfde. Ontzettend irritant ja! Dat met die film heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat helpt maar even. Ik wil ook nog zeker een jaar met deze telefoon kunnen doen, maar als dit alleen maar erger gaat worden ga ik toch eerder voor een nieuwe.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elle123

Bericht 03 Dec 2016 18:32

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ja ik ook, maar ik vind de iPhone 7 eigenlijk niet echt vernieuwend, en dan zou ik daar weer 2 jaar mee zitten. Ik heb nu 16 GB, de volgende keer neem ik er wel een met meer geheugen. Het is dat het zo handig werkt allemaal, en ik echt niet met Andriod overweg kan (mijn samsung liep continu vast en sloot apps steeds zomaar af en nu heb ik een samsung tablet en die heeft dezelfde kuren bij mij). Dus ik wil wel perse bij Apple blijven.
<<

ChiQ

Bericht 03 Dec 2016 18:56

Re: geheugen iPhone steeds vol

Hatelijk is dat ja! Ik heb geen oplossing, ik ben toen de 7 kwam overgestapt op de 7plus met 256gb!
<<

Anoniem221

Bericht 03 Dec 2016 18:57

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb dan weliswaar geen Iphone, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn Samsung S4. In het begin kon het niet gek genoeg of de telefoon had er geheugen voor, maar op het eind moest ik alles verwijderen om een beetje geheugen terug te krijgen. Alle spelletjes, alle mailtjes, alle foto's, alle muziek, alles wat ik er ooit opgezet had, moest er weer af. En hoe meer updates ik kreeg, hoe minder geheugen ik overhield en hoe meer ik moest verwijderen. :cry:
<<

Elle123

Bericht 03 Dec 2016 19:02

Re: geheugen iPhone steeds vol

ChiQ schreef:Hatelijk is dat ja! Ik heb geen oplossing, ik ben toen de 7 kwam overgestapt op de 7plus met 256gb!

Dat is lekker veel! Ik ben van de 4 naar de 6 gegaan, en hoopte van de 6 naar de 8 te kunnen. Ik ben nu aan het rondkijken voor een refurbished 6S, dan kan ik daar nog (minimaal) een jaar mee vooruit. Het nadeel vind ik ook altijd dat als je een iPhone van 2 modellen geleden (of ouder) hebt, de apps er niet meer goed op werken. Slim van Apple, lastig voor ons!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 03 Dec 2016 19:04

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb er geen last van maar ik heb een 6 met 64gb. Maar met de 4 met 16 gb had ik echt op het einde wat moeilijkheden met het geheugen. Daarom nu 64gb genomen en dat is meer dan genoeg voor mij. Maar geen idee wat je meer kan doen dan apps verwijderen enz. Misschien eens googelen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elle123

Bericht 03 Dec 2016 19:09

Re: geheugen iPhone steeds vol

Fedora schreef:Ik heb dan weliswaar geen Iphone, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn Samsung S4. In het begin kon het niet gek genoeg of de telefoon had er geheugen voor, maar op het eind moest ik alles verwijderen om een beetje geheugen terug te krijgen. Alle spelletjes, alle mailtjes, alle foto's, alle muziek, alles wat ik er ooit opgezet had, moest er weer af. En hoe meer updates ik kreeg, hoe minder geheugen ik overhield en hoe meer ik moest verwijderen. :cry:

Hm Samsung heeft dat dus ook. Dat neemt dan het kleine beetje twijfel wat er nog was ook weg. Maar hebben die niet een uitbrei baar geheugen? ik heb het met iCloud geprobeerd, maar dat werkt bij mij voor geen meter. Mijn computer gaat elke keer (langdurend) opnieuw opstarten en ook de iPhone gaat dan steeds herstarten. Geen idee waarom, maar heb het maar weer allemaal uit gezet. Nu steeds alle foto's naar de computer (wat vandaag om de een of andere onverklaarbare reden ook opeens niet meer werkt) en dan allemaal van mijn telefoon af. Wel jammer hoor als je eens wat terug wilt kijken.
<<

Elle123

Bericht 03 Dec 2016 19:10

Re: geheugen iPhone steeds vol

JustMeDaan schreef:Ik heb er geen last van maar ik heb een 6 met 64gb. Maar met de 4 met 16 gb had ik echt op het einde wat moeilijkheden met het geheugen. Daarom nu 64gb genomen en dat is meer dan genoeg voor mij. Maar geen idee wat je meer kan doen dan apps verwijderen enz. Misschien eens googelen?


Google geeft alle opties die ik altijd doe, dus volgende keer zeker meer geheugen!
<<

Anoniem253

Bericht 03 Dec 2016 19:13

Re: geheugen iPhone steeds vol

Hier hetzelfde probleem :(.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Dec 2016 19:15

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik ben ook naar de 7 met 256 GB gegaan. Alleen slaan foto's ook op in iCloud en die is gauw vol. Daarvoor heb ik dan weer extra ruimte gekocht voor een euro per maand. Best omslachtig allemaal, maar ja..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 03 Dec 2016 19:18

Re: geheugen iPhone steeds vol

Elle123, ik heb werkelijk geen idee of het mogelijk is. Het was voor mij de smoes om op een nieuwer model over te stappen. Vooralsnog geen problemen, maar hij blijft updaten en vermoed dat ik over een jaar of wat met hetzelfde probleem zit. Maar dan ben ik zo bij de telefoonwinkel voor de mogelijkheden en misschien is dat dan inderdaad wel het uitbreiden d.m.v. kaartje van het geheugen. Maar voor nu durf ik het niet te zeggen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Dec 2016 19:29

Re: geheugen iPhone steeds vol

Er zijn natuurlijk nog genoeg andere merken met Android buiten Samsung ;-) Misschien eens je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Dan worden ook alle oude, niet meer gebruikte bestanden en resten van oude apps verwijderd.

Stom trouwens dat je geen microSD kan plaatsen in een iPhone!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Dec 2016 20:47

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ohhh de horror... toen T geboren werd heb ik mijn gewone 6 met een week omgeruild voor eentje met 64G. Ik trok het niet dat ik steeds foto's moest wissen haha. Nu staan er 17.000 foto's op :omg:

Volgens mij is er gewoon geen bevredigende oplossing voor dit probleem. Voor mij iig niet. Ik wil graag altijd ál m'n foto's bij de hand hebben maarja...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2016 20:58

Re: geheugen iPhone steeds vol

Cloud uploaden. Ik heb geen iPhone maar doe alles met Google en dus ook Google Photos. Daar kan ik oneindig foto's kwijt. Eens in de zoveel tijd ruim ik m'n camera directory op m'n telefoon dan weer op.

Maar waarom je telefoon zo slecht en vol in die tijd is geworden weet ik niet, als je 'm tussendoor ook leeg haalt. Als je nog een jaar moet/wil wachten zou ik de cloud gebruiken als tijdelijke (of vaste) oplossing.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 03 Dec 2016 21:02

Re: geheugen iPhone steeds vol

Misschien helpt het om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Dec 2016 21:16

Re: geheugen iPhone steeds vol

Herkenbaar! Ik had graag een 64Gb gewild, alleen bij het abonnement van de zaak zat deze. Daarom stap ik ook niet over naar een 7 met meer geheugen, anders had ik dat denk ik wel gedaan, zeker nu met de kleine gaan de foto's hard.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Dec 2016 21:19

Re: geheugen iPhone steeds vol

Dat is waarom ik persé nu een nieuwe telefoon wilde Taeda. Ik kan me voorstellen dat het nu hard gaat met je foto's.
Let's discover the world together.
<<

Zero

Bericht 03 Dec 2016 21:53

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb nu ruim een jaar een 6s met 64gb en een cloudopslag van 50 gb maar dit zit na 6.000 nog steeds niet vol.
Maar mijn vorige telefoon (een 5c van 8 gb) zat wel regelmatig vol en ik probeerde dat dan via de computer te downloaden maar dat was een ramp.
Ik snap nu hoe mn cloud werkt dus als ik wil opschonen, download ik wel vanuit mijn cloud.


Mijn advies dus : cloud. :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Dec 2016 23:16

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb nergens last van. Ik heb een 6 met 8GB.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elle123

Bericht 04 Dec 2016 00:53

Re: geheugen iPhone steeds vol

Thunder schreef:Ik heb nergens last van. Ik heb een 6 met 8GB.


Heb je die ook al zo lang? Ik heb hem nu 2 jaar en 2 maanden en de laatste maanden heb ik hier last van. Maar de 6 bestaat volgens mij ook niet met 8gb toch?
<<

Elle123

Bericht 04 Dec 2016 00:54

Re: geheugen iPhone steeds vol

Zero schreef:Ik heb nu ruim een jaar een 6s met 64gb en een cloudopslag van 50 gb maar dit zit na 6.000 nog steeds niet vol.
Maar mijn vorige telefoon (een 5c van 8 gb) zat wel regelmatig vol en ik probeerde dat dan via de computer te downloaden maar dat was een ramp.
Ik snap nu hoe mn cloud werkt dus als ik wil opschonen, download ik wel vanuit mijn cloud.


Mijn advies dus : cloud. :)


Ik snap dus echt niks van die cloud. Paar keer geprobeerd, maar die is elke keer vol en hij gaat dus mijn computer en telefoon constant opnieuw opstarten. Dat schiet ook niet op. En ik heb ooit gehad dat hij opeens alles terugzette op mijn telefoon. Kon ik weer 2000 foto's gaan wissen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Dec 2016 01:46

Re: geheugen iPhone steeds vol

Sawadee schreef:Er zijn natuurlijk nog genoeg andere merken met Android buiten Samsung ;-) Misschien eens je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen? Dan worden ook alle oude, niet meer gebruikte bestanden en resten van oude apps verwijderd.

Stom trouwens dat je geen microSD kan plaatsen in een iPhone!


Eens! Ik heb sinds een tijdje een HTC en ben er zo blij mee :)

Vervelend trouwens dat het geheugen op je iPhone steeds vol is.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Dec 2016 09:39

Re: geheugen iPhone steeds vol

Ik heb een Samsung S6. Nergens last van.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Dec 2016 11:33

Re: geheugen iPhone steeds vol

Elle123 schreef:
Thunder schreef:Ik heb nergens last van. Ik heb een 6 met 8GB.


Heb je die ook al zo lang? Ik heb hem nu 2 jaar en 2 maanden en de laatste maanden heb ik hier last van. Maar de 6 bestaat volgens mij ook niet met 8gb toch?
Idd, ook ruim 2 jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: roosje