Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droge eczeem plek

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Dec 2016 12:46

Droge eczeem plek

F heeft een grote plek eczeem in zijn hals. Heb al verschillende crèmes gehad, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Hij blijft er steeds aan krabben.
Heeft iemand een tip wat we er aan kunnen doen? Hij krabt het ook open.
2012
2016
2020

Instagram
<<

anoniem213

Bericht 03 Dec 2016 12:55

Re: Droge eczeem plek

Even naar de dokter? Hormoonzalf (verdund) halen of zoiets en vooral laten onderzoeken wat de trigger is.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Dec 2016 13:50

Re: Droge eczeem plek

June schreef:Even naar de dokter? Hormoonzalf (verdund) halen of zoiets en vooral laten onderzoeken wat de trigger is.


Vanaf wanneer kunnen ze dat onderzoeken? Heb ooit gehoord vanaf 6 jaar? Zoon zit continu onder het eczeem maar is nog geen 2 jaar.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Dec 2016 13:51

Re: Droge eczeem plek

Wij smeren met vette zalf, olie in badje en hormoonzalf als er een plek zit. Helaas haalt het niets uit.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 03 Dec 2016 14:20

Re: Droge eczeem plek

Oorzaak aanpakken is het meest effectief bij eczeem natuurlijk ;)
Hier meteen plekjes bij koemelk
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Dec 2016 14:59

Re: Droge eczeem plek

Mijn zoon krijgt eczeemplekken als hij het warm heeft. Vooral op zijn wangen en knieholtes.
Smeren dan 3 dagen hormoonzalf en dan is het tegenwoordig weer weg.
Hij heeft een hele droge huid dus we smeren veel met een vette zalf zo houden we het nu onder controle
2016
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Dec 2016 16:07

Re: Droge eczeem plek

DdL schreef:
June schreef:Even naar de dokter? Hormoonzalf (verdund) halen of zoiets en vooral laten onderzoeken wat de trigger is.


Vanaf wanneer kunnen ze dat onderzoeken? Heb ooit gehoord vanaf 6 jaar? Zoon zit continu onder het eczeem maar is nog geen 2 jaar.


Nee hoor, dat kan al vanaf baby. Ik zie op mijn werk heel veel kleine kinderen en baby's.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Dec 2016 16:08

Re: Droge eczeem plek

Jezzie schreef:F heeft een grote plek eczeem in zijn hals. Heb al verschillende crèmes gehad, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Hij blijft er steeds aan krabben.
Heeft iemand een tip wat we er aan kunnen doen? Hij krabt het ook open.


Crèmes of zalf? Goed vet houden en de naar de huisarts voor hormoonzalf.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Dec 2016 17:15

Re: Droge eczeem plek

Salome schreef:Mijn zoon krijgt eczeemplekken als hij het warm heeft. Vooral op zijn wangen en knieholtes.
Smeren dan 3 dagen hormoonzalf en dan is het tegenwoordig weer weg.
Hij heeft een hele droge huid dus we smeren veel met een vette zalf zo houden we het nu onder controle

Hier net zo bij m'n oudste. En zonnebrand triggert het ook, en zeep, en wollen sjaals. Ik gebruik zeepvrije waslotion voor hem en heb m'n moeder gevraagd te stoppen met sjaals breien.
Hormoonzalf helpt goed en cetadingescreme.
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Dec 2016 18:27

Re: Droge eczeem plek

Cetomacrogol :study: :angel:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Dec 2016 18:38

Re: Droge eczeem plek

Urban Naked schreef:
Salome schreef:Mijn zoon krijgt eczeemplekken als hij het warm heeft. Vooral op zijn wangen en knieholtes.
Smeren dan 3 dagen hormoonzalf en dan is het tegenwoordig weer weg.
Hij heeft een hele droge huid dus we smeren veel met een vette zalf zo houden we het nu onder controle

Hier net zo bij m'n oudste. En zonnebrand triggert het ook, en zeep, en wollen sjaals. Ik gebruik zeepvrije waslotion voor hem en heb m'n moeder gevraagd te stoppen met sjaals breien.
Hormoonzalf helpt goed en cetadingescreme.


Afgelopen zomer reden we 2 uurtjes in de auto en zat dat gordel beschermingding dat kussentje van de MC tegen zijn hals/wang. Toen we aankwamen had hij een rode eczeemplek daar. Had dus door de warmte een beetje gebroeid.
Nu ook als hij zich druk maakt en veel beweegt en dus warm wordt zie je zijn wangen gewoon pukkelig worden. Echt apart.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Dec 2016 18:40

Re: Droge eczeem plek

Ik had laatst een monstertje van skin food van Weleda. Die was me toch fijn. Ga ik nu grote tube van halen coor P z'n droge huidje.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem196

Bericht 03 Dec 2016 19:54

Re: Droge eczeem plek

Whatever schreef:Cetomacrogol :study: :angel:


+1.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Dec 2016 20:39

Re: Droge eczeem plek

ikknutsel schreef:
Whatever schreef:Cetomacrogol :study: :angel:


+1.


Dat gebruiken wij ook maar ik moet wel zeggen, Lu. heeft niet zo heel erg eczeem. Hij krijgt af en toe plekjes, vooral in de winter heeft hij er last van. En zonnebrand kan hij inderdaad ook niet zo goed tegen, op de opvang hadden ze aan het begin van 't seizoen iets anders opgesmeerd dan normaal, nivea of zo en toen had hij echt van die knalrode schuurpapier wangetjes, we gebruiken verder altijd vision.
Lu. krijgt de plekjes op zijn wangen en op zijn rug en op zijn bovenarmen en bovenbenen, niet echt de meest logische plek maar de huisarts dacht toch aan eczeem. Bij hem blijft het prima onder controle als we zodra hij weer plekjes krijgt flink smeren.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Dec 2016 07:47

Re: Droge eczeem plek

Naar de huisarts zijn we geweest. Cetomacrogol heb ik al een smeren we steeds. Voor dochter werkt dat prima, maar bij zoon dus niet.
Hormoonzalf heb ik ook gekregen, maar werkt ook niet.

Zal er eens op letten wanneer het erger is dan de andere keer.
2012
2016
2020

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron