Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer traphekje weg?

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Dec 2016 13:00

Wanneer traphekje weg?

Wanneer hebben jullie het traphekje weer weg gehaald? Hoe oud was je kind toen?

Bij ons is hij uit de muur los gekomen en ik twijfel of hij er weer voor moet.
Dochter is nu net 3 jaar.

Ze gaat wel zelf de trap op of af, maar wacht netjes tot ik zeg dat dat mag.
Ze komt soms wel haar kamer uit, maar loopt dan naar mijn kamer toe en niet naar de trap.
Ze moet wel langs de trap om naar de badkamer te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Dec 2016 13:28

Re: Wanneer traphekje weg?

Dat laatste wordt bij ons een reden om het hekje heel lang te laten zitten als er geplast wordt in de avond, nacht of heel vroege ochtend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2016 13:30

Re: Wanneer traphekje weg?

Ik heb het traphekje amper gebruikt. Dochter ging niet uit zichzelf naar boven of beneden en kon het ook al vlot goed. Ik denk dat ze met anderhalf zelf trapliep (onder toezicht) en dat we het traphekje kort daarna al nooit meer gebruikten. Ze wordt dinsdag 3 en gaat de hele dag door zelf op en af.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Dec 2016 13:44

Re: Wanneer traphekje weg?

We hebben ze nooit gehad. Toen we in een huis met trap gingen wonen was R bijna twee.
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Dec 2016 13:48

Re: Wanneer traphekje weg?

L was 2 jaar en 4 maanden toen we verhuisden. We hebben in het nieuwe huis toen geen hekjes met opgehangen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Dec 2016 13:48

Re: Wanneer traphekje weg?

Hier is zoon nog geen drie en wij hebben ze niet meer. Binnenkort gaat hij naar een peuterbed en dan krijgt hij wel een hekje in zijn deuropening. Zijn kamer grenst aan de trap en ik wil niet dat hij bij eventuele nachtelijke wandelingetjes naar beneden valt. Verder kunnen we hier al prima zonder.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2016 14:23

Re: Wanneer traphekje weg?

De oudste wordt in februari 3, hij wacht keurig bij de trap en komt niet zijn kamer af als hij wakker is. Voor hem is een hekje dus niet meer nodig.

De jongste daarentegen is veel ondernemender dan zijn broer en ziet geen gevaar. Hij is nu nog maar 1,5, maar ik denk dat het hekje hier nog wel een lange tijd blijft zitten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Dec 2016 15:02

Re: Wanneer traphekje weg?

Ik zou vooral 'bang' zijn voor slaperige kindjes 's nachts die in het donker naar de wc moeten en dan langs de trap moeten
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem197

Bericht 03 Dec 2016 15:37

Re: Wanneer traphekje weg?

Ik heb dan een hele stomme vraag maar hoe leer je een kind de trap af gaan?
Wij hebben er een bocht in en zoon springt zo de trap af dus ik moet hem echt tegen houden.

Wij doen voorlopig nog met traphekjes.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2016 16:25

Re: Wanneer traphekje weg?

Mijn dochter kan prima traplopen , maar wij laten het hekje voorlopig echt wel zitten. Inderdaad voor 's nachts, ze komt zelf van haar kamer af om naar de wc te gaan of naar ons en ze moet dan langs de trap.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Dec 2016 17:12

Re: Wanneer traphekje weg?

Toch al best veel die het hekje dus al weg hebben gehaald.

Ze gaat nu in de nacht nog niet zelf naar de wc. Soms roept ze, maar meestal wordt ze nog niet wakker.
En in de ochtend roept ze mij ook eerst als ze moet.
Al houd ze het vaak veel langer op nog.

Mijn dochter gaat vaak nog zittend op haar billen de trap af. Alleen het laatste stuk kan ze goed bij de leuning en loopt ze gewoon.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Dec 2016 17:12

Re: Wanneer traphekje weg?

Bij ons hing hij nog toen de oudste twee al 4,5 jaar waren en hij blijft voorlopig ook nog hangen. Mijn broer is slaapwandelend een keer heel erg lelijk van de trap gevallen dus ik laat hem liever hangen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Dec 2016 17:13

Re: Wanneer traphekje weg?

Wij hebben hem al niet meer. Zijn is nu ruim anderhalf en kan al heel goed zelf naar boven en naar beneden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 03 Dec 2016 17:25

Re: Wanneer traphekje weg?

Wij hebben alleen een traphekje bovenaan de trap. Toen wij hier kwamen wonen zo'n 2,5 jaar geleden was S. 3,5 en kom opzich al goed de trap op en af. Toch hebben we gelijk een traphekje neergehangen omdat we die toch voor de jongste nodig zouden hebben. De jongste wordt in Maart nu 3 en krijgt dan ook een nieuw bed en dan blijft het hekje ook hangen. Misschien voor een paar maanden of misschien nog wel een pasr jaar. Het is niet alleen handig voor de kinderen maar ook voor de kat ;) Die mag ook niet altijd naar boven.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Dec 2016 18:17

Re: Wanneer traphekje weg?

De katten maakt het hekje hier niks uit. Die springen er in 1 keer overheen....

(Ze mogen hier ook eigenlijk niet naar boven, maar proberen het wel regelmatig)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2016 18:27

Re: Wanneer traphekje weg?

DdL schreef:Ik heb dan een hele stomme vraag maar hoe leer je een kind de trap af gaan?
Wij hebben er een bocht in en zoon springt zo de trap af dus ik moet hem echt tegen houden.

Wij doen voorlopig nog met traphekjes.


Onze dochter moet van ons andersom de trap af. En dan dus met handen en voeten.

Wij slapen beneden, zij boven, maar ze gaat ook gewoon in het donker maar beneden 's ochtends en dat gaat goed. Als ze middenin de nacht wakker wordt, roept ze ons en blijft ze op de kamer.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 03 Dec 2016 19:21

Re: Wanneer traphekje weg?

Y. is bijna 6 en hier hangt hij ook nog en blijft gewoon hangen. Hij loopt vanuit zijn slaapkamer zo het trapgat in als hij de deur uit komt. Hij krijgt hem gewoon zelf open, maar hij kan in ieder geval niet direct naar beneden vallen als hij snachts moet plassen.

Toen hij 3 was en we onze eerste nacht hier hadden, hadden we nog geen tijd gehad om het hekje op te hangen, maar ach...hij was al 3...
Meneer staat bovenaan de trap,wil zijn knuffel naar beneden gooien en rolt zo van boven naar beneden de trap af.
Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 03 Dec 2016 20:53

Re: Wanneer traphekje weg?

Blue Phone schreef:Ik zou vooral 'bang' zijn voor slaperige kindjes 's nachts die in het donker naar de wc moeten en dan langs de trap moeten


ik ook
En daarom hebben bij nog steeds een trap hekje
<<

Anoniem236

Bericht 03 Dec 2016 23:01

Re: Wanneer traphekje weg?

Voorlopig nog wel, onze wc is beneden en ik wil niet dat hij slaapdronken de trap af loopt. Hij krijgt hem zelf open mssrvdan is hij wakker.
In het vorige huis hadden we ook een traphekje beneden, dat hebben we voor de jongste nu niet en komt er ook niet. Wel onder aan de zolder trap maar niet boven, daar hebben ze niets te zoeken.

In het nieuwe huis hebben we ook een open trap naar zolder, wij gaan daar slapen en de kinderen zullen vast weleens tv komen kijken, nog geen idee of we dan boven aan de trap een hekje nodig hebben? Hoe hebben ander dat?
Jongste is dan 17mnd
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Dec 2016 23:17

Re: Wanneer traphekje weg?

Hier binnenkort dus beiden een hekje in de deuropening. Dochter heeft er nog eentje, die is eigenlijk al lang overbodig, maar ze vindt het wel handig om broer buiten de deur te houden als ze met bijv LEGO speelt. En zoon krijgt er eentje als we z'n peuterbed gaan neerzetten, want zijn deur is naast de trap.

Bovenaan de trap is het hier echt heel onhandig een hekje, in hun deuropeningen werkt hier veel beter. Aan de trap hebben we hem wel gehad hoor, maar zodra het kon ging die weg. Maar ik wil niet dat er eentje slaapdronken van de trap valt, dus dan maar zo in de deuropening.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 03 Dec 2016 23:31

Re: Wanneer traphekje weg?

Hier nooit een hekje bij de trap gehad. Wel eentje in de deuropening maar ook die zijn al tijden weg.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Dec 2016 00:02

Re: Wanneer traphekje weg?

Wij hebben ook nooit een traphekje gehad. Zoon is nu 4 en blijft altijd in zijn bed/kamer tot wij hem komen halen. We hebben voorlopig nog een potje op zijn kamer staan voor als hij 's nachts moet plassen. Als hij over een tijdje toch naar het toilet zou gaan moet hij ook niet langs de trap.
2012 & 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Dec 2016 07:09

Re: Wanneer traphekje weg?

Bij ons is ie allang weg, kwam ook de muur uit. Was van de zomer ergens. Onze jongste kon toen al goed te trap op en af en hij slaapt nog in een ledikant.
M:21072011
J :08012014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Dec 2016 09:33

Re: Wanneer traphekje weg?

Wij hebben een appartement en dus geen trap. S weet prima hoe hij een trap op en af kan, maar gisteren donderde hij bij mijn schoonouders wel van het trapje bij de zitkuil, puur omdat hij aan het spelen was en niet op lette. Dat zou ik toch wel eng vinden, net als half slapende kindjes 's nachts. Als het hekje er toch zit zou ik hem persoonlijk ook langer gebruiken dan tot 1.5 a 2 jaar. Ze kunnen dan misschien wel traplopen maar zien de gevaren nog niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 04 Dec 2016 09:44

Re: Wanneer traphekje weg?

Inderdaad, super dat ze de trap op en af kunnen als ze 1,5/2 zijn, maar die overzien natuurlijk helemaal niks. Zeker niet als ze in hun spel of hun slaap langs de trap rollen. Onze dochters spelen graag op de overloop, hij is niet groot maar kennelijk perfect voor koprollen en handstanden.

Ze (een naar zolder - open trap, en een naar beneden) zijn beiden snachts altijd dicht. De oudste mag ze ook niet zslf openmaken. Ik gok dat ze hier nog wel 2/3 jaar hangen ook al hebben we een wc op de eerste verdieping ook.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron