Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wist jij dit? (doneren borstvoeding)

<<

Anoniem193

Bericht 02 Dec 2016 23:32

Re: Wist jij dit? (doneren borstvoeding)

Super goed spencer!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Dec 2016 23:40

Re: Wist jij dit? (doneren borstvoeding)

Als bij mij de borstvoeding niet zou lukken omdat ik te weinig of geen melk zou aanmaken had ik het wel overwogen om van een andere moeder melk over te nemen.

Ik had zelf genoeg melk in de vriezer maar beide zonen hebben alles opgedronken.
Ik had anders best willen doneren.

Ik wist wel van het bestaan en heb laatst een vriendin geadviseerd het te doen, haar tweeling drinkt alleen verse bv. De vriezermelk willen ze niet. Anders is het zonde.
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Dec 2016 09:34

Re: Wist jij dit? (doneren borstvoeding)

Grappig dat er hier meerdere zijn die het wel gedoneerd hebben, ik voel me hier altijd wat eenzaam in en merk dat bijna niemand in mijn omgeving hiervan op de hoogte is dat dit gedaan kan worden en het vaak ook als typisch ervaren wordt.

Bij de oudste heb ik alles weggemikt, bij de jongste weer redelijk overproductie en toen me gelijk gaan verdiepen. De melkbank vond ikzelf geen optie, is allemaal heel experimenteel (mensen met prematuurtje kunnen zich aanmelden en dan is het niet eens zeker of ze dat gaan krijgen, kans van 50% zeg maar...).
Uiteindelijk uitgekomen op een facebookgroep "borstvoeding donormelk" en daar een hele lieve andere mama gevonden die op zoek was voor haar zoontje die niet tegen kunstvoeding kon en zijzelf kolfde heel slecht. Ik heb nog steeds contact met haar en het is M haar "melkbroertje" zoals we hem altijd noemen :)
Wel heb ik mezelf wel uitgebreid laten testen op van alles, want er zit natuurlijk best een risico aan...

Uiteindelijk nog een vriendin hier uit het dorp wat melk gegeven, maar dat was niet met liters tegelijk. Dat was toen zij even tijdelijk door omstandigheden niet kon kolven.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Dec 2016 09:46

Re: Wist jij dit? (doneren borstvoeding)

Ik wist ervan af, maar niet gedaan. Ik had zelf de grootst mogelijke moeite met kolven en was blij dat ik de 6m exclusief had gehaald. Daarna (rond 7/8 maanden) ben ik bij gaan voeden met kv en rond 10/11m gestopt met kolven.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers