Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onaangekondigd op de stoep..

Onaangekondigd bezoek?

Gebeurt mij gelukkig nooit..
26
31%
Vervelend! Heb het liever niet maar toch komt er wel eens wat langs.
22
26%
Alleen van hele naasten: beste vriendin/ouders wel ok
21
25%
Ik vind alles prima, maakt me niet uit wie het is!
15
18%
 
Aantal stemmen : 84
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Dec 2016 10:02

Onaangekondigd op de stoep..

Naar aanleiding van het topic van Jip (ik was een hele lange reactie aan het typen en toen viel mijn telefoon uit - maar eigenlijk voegde het niets nieuws meer toe :smile: sorry Jip), vraag ik me iets af.

Wat vinden jullie van onaangekondigd bezoek op de stoep? En doen jullie dat zelf? Maak je uitzonderingen voor je beste vriendin/naaste familie?
Laatst gewijzigd door Whatever op 02 Dec 2016 10:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Dec 2016 10:05

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Iedereen is welkom, maar vind het fijner om te weten dat er bezoek komt. Kan ik nog even opruimen :angel:

Zelf sta ik ook nooit onaangekondigd bij iemand op de stoep.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Dec 2016 10:06

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Zelf heb ik er echt een hekel aan en ik vind het ook iets onbeleefds hebben. Je dringt jezelf op (al kan ik me voorstellen dat mensen sommige intense relaties hebben waarbij dat niet zo is, ik sta ook wel eens onaangekondigd bij mijn vriend op de stoep en vice versa maar that's it). Eigenlijk vind ik dat je op zijn minst altijd even kort van tevoren hoort te bellen met een "hoi, we zijn in de buurt en dachten we komen even op de koffie, schikt dat?", zodat de andere partij ook kans heeft om je aanbod af te wimpelen als het niet uitkomt of er geen enthousiasme voor is. Nog liever heb ik gewoon bezoek op afspraak, even een paar uur van te voren minstens. Wat dat betreft ben ik wel een beetje een control freak denk ik. (lees dan kan ik nog even snel de keuken opruimen of een paar boodschappen halen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 10:11

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Nee dat gebeurt echt nooit! Of nou ja nooit, nee eigenlijk vrijwel nooit. M'n schoonouders wonen in de buurt en we hebben de afspraak dat ze gewoon langs mogen komen als zij willen varen in de zomer, dan moeten ze door het huis heen. Dat vind ik echt geen probleem. Maar in de praktijk bellen ze altijd wel even voordat ze langskomen.
Ook vrienden die dichtbij wonen zullen toch altijd even appen of bellen. Ik zou er ook zenuwachtig van worden als mensen zomaar thuis komen, of ik wel iets lekkers in huis heb, of het huis wel netjes is en gewoon geirriteerd als ik met iets bezig ben (of juist gewoon eens lekker niets doe). Gelukkig komt dat echt niet voor.

Wij zijn één keer onaangekondigd bij die vrienden langs geweest, toen we op een woensdag hadden gehoord dat we een zoon kregen. Toen gingen we even gauw langs om dat nieuws te vertellen maar waren na een kleine toost weer weg want ze zaten al lekker in pyjama. En bij m'n schoonouders gingen we ze verrassen toen we een nieuwe auto hadden, door aan te komen rijden in die auto en te toeteren. Dat was ook wel leuk. Maar zomaar onaangekondigd bezoek doe ik ook niet echt aan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 10:47

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Whatever schreef:Zelf heb ik er echt een hekel aan en ik vind het ook iets onbeleefds hebben. Je dringt jezelf op (al kan ik me voorstellen dat mensen sommige intense relaties hebben waarbij dat niet zo is, ik sta ook wel eens onaangekondigd bij mijn vriend op de stoep en vice versa maar that's it). Eigenlijk vind ik dat je op zijn minst altijd even kort van tevoren hoort te bellen met een "hoi, we zijn in de buurt en dachten we komen even op de koffie, schikt dat?", zodat de andere partij ook kans heeft om je aanbod af te wimpelen als het niet uitkomt of er geen enthousiasme voor is. Nog liever heb ik gewoon bezoek op afspraak, even een paar uur van te voren minstens. Wat dat betreft ben ik wel een beetje een control freak denk ik. (lees dan kan ik nog even snel de keuken opruimen of een paar boodschappen halen)


Precies helemaal dit. Of het onbeleefd is van hen of van ons weet ik niet. Nouja niet onbeleefd maar ongastvrij? Dat vindt m'n moeder wel. Maar ik kan het gewoon niet handelen, onverwachts bezoek. Zelfs niet als ze bellen 'we komen er even aan' en dat ze er dan dus met een half uur zijn. Ik haat dat echt zo erg. Hoewel nu iets minder sinds we een dochter hebben, dan is je vrije tijd toch al heel anders ingedeeld.

Gelukkig komt het bijna nooit voor.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 10:50

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Nou, ik vind het nooit erg. Maar mijn huis is opzich wel altijd wel aan kant en als ik nog niet ben aangekleed vind ik dat ook niet zo'n punt. De oma van mijn man vindt dat wel gek, die is altijd meteen na t wakker worden gedoucht en dressed. Ik niet :banaan:

Soms vouw ik de was beneden en dan liggen er overal wasstapels, jammer dan. De koffie smaakt er niet minder om.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Dec 2016 10:51

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ooh La La! schreef:Iedereen is welkom, maar vind het fijner om te weten dat er bezoek komt. Kan ik nog even opruimen :angel:

Zelf sta ik ook nooit onaangekondigd bij iemand op de stoep.


Dit dus :)
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 10:51

Re: Onaangekondigd op de stoep..

ChiQ schreef:Nou, ik vind het nooit erg. Maar mijn huis is opzich wel altijd wel aan kant en als ik nog niet ben aangekleed vind ik dat ook niet zo'n punt. De oma van mijn man vindt dat wel gek, die is altijd meteen na t wakker worden gedoucht en dressed. Ik niet :banaan:

Soms vouw ik de was beneden en dan liggen er overal wasstapels, jammer dan. De koffie smaakt er niet minder om.

Dat vind ik oprecht heel knap. Geen sarcasme dus! Ik kan dat gewoon niet aan, inflexibel persoon die ik ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 10:53

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik zou daar ook wel van in de stress raken hoor Carrie. Uiteraard zou ik koffie aanbieden en alles, maar toch zou ik me ongemakkelijker voelen dan wanneer iemand aangekondigd langskomt. Zelfs dan word ik vaak al beetje zenuwachtig en zit ik een kwartier van te voren al wel te wiebelen op de bank, wachtend tot diegene komt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Dec 2016 10:57

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Eerder maakte ik mij er echt heel druk om, inmiddels wel wat minder.
Ons huis is geen showroom en dat zal het ook nooit zijn. Soms als ik een paar slechte dagen heb gehad is het wel echt een zooitje, (niet vies, maar folders, enveloppen, stof :P ) dan heb ik liever dat iemand een uur van te voren even belt, zodat we iig even wat losse rommeltjes kunnen opruimen. Of als mijn broer met zijn dreumes komt dat we de lego even van de grond kunnen rapen ;)
En ja ik lig wel eens in mijn pyjama op de bank, maar he die mensen komen zelf onaangekondigd, dus als we dan geen koekje bij de koffie hebben kan ik daar niks aan doen. Hadden ze maar moeten bellen, dan hadden we wat gehaald.

Ik komt zelf alleen bij mijn beste vriendin en mijn ouders onaangekondigd, verder bij niemand. Bij mijn vriendin kom ik met de sleutel binnen, zij ook bij ons.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 11:00

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Carrie schreef:
ChiQ schreef:Nou, ik vind het nooit erg. Maar mijn huis is opzich wel altijd wel aan kant en als ik nog niet ben aangekleed vind ik dat ook niet zo'n punt. De oma van mijn man vindt dat wel gek, die is altijd meteen na t wakker worden gedoucht en dressed. Ik niet :banaan:

Soms vouw ik de was beneden en dan liggen er overal wasstapels, jammer dan. De koffie smaakt er niet minder om.

Dat vind ik oprecht heel knap. Geen sarcasme dus! Ik kan dat gewoon niet aan, inflexibel persoon die ik ben.


Maar dat is toch niet erg? Je voelt je dan niet op je gemak blijkbaar en dat is voor jou niet prettig. Ik vind je niet niet flexibel of niet gastvrij, je houdt gewoon niet van bezoek dat onaangekondigd voor je deur staat. Toen Juul er nog niet was vond ik dat ook niet leuk trouwens! Wilde ik net een dutje doen, stond iemand voor de deur hahaha.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Dec 2016 11:02

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Het gebeurt hier nooit! Heel af en toe onze beste vrienden, die wonen om de hoek - maar dat is dan om ff iets te lenen of te brengen ofzo, en als het uitkomt blijven ze plakken voor koffie of wijn.
Ik hou er ook niet van, niet omdat ik of mijn huis er niet netjes uitzien ofzo, maar omdat ik nooit 'zo maar' thuis ben. Ik ben altijd of aan het werk, of met de kinderen iets aan het doen of aan het sporten of ik heb een afspraak met vrienden. Af en toe heb ik een avondje Netflix, dan moet er niemand tussen mij en m'n iPad in komen staan.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 11:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

ChiQ schreef:
Carrie schreef:
ChiQ schreef:Nou, ik vind het nooit erg. Maar mijn huis is opzich wel altijd wel aan kant en als ik nog niet ben aangekleed vind ik dat ook niet zo'n punt. De oma van mijn man vindt dat wel gek, die is altijd meteen na t wakker worden gedoucht en dressed. Ik niet :banaan:

Soms vouw ik de was beneden en dan liggen er overal wasstapels, jammer dan. De koffie smaakt er niet minder om.

Dat vind ik oprecht heel knap. Geen sarcasme dus! Ik kan dat gewoon niet aan, inflexibel persoon die ik ben.


Maar dat is toch niet erg? Je voelt je dan niet op je gemak blijkbaar en dat is voor jou niet prettig. Ik vind je niet niet flexibel of niet gastvrij, je houdt gewoon niet van bezoek dat onaangekondigd voor je deur staat. Toen Juul er nog niet was vond ik dat ook niet leuk trouwens! Wilde ik net een dutje doen, stond iemand voor de deur hahaha.

Oh ja dat! Of dat ik de hele dag boven lag op zondag en dat er dan iemand voor de deur staat en dan dus weet dat ik lag te Netflixen tot 18.00. Dat was mijn geheimpje, en mijn ontspanning, wilde altijd helemaal niks op zondag.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Dec 2016 11:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Caulfield schreef:Het gebeurt hier nooit! Heel af en toe onze beste vrienden, die wonen om de hoek - maar dat is dan om ff iets te lenen of te brengen ofzo, en als het uitkomt blijven ze plakken voor koffie of wijn.
Ik hou er ook niet van, niet omdat ik of mijn huis er niet netjes uitzien ofzo, maar omdat ik nooit 'zo maar' thuis ben. Ik ben altijd of aan het werk, of met de kinderen iets aan het doen of aan het sporten of ik heb een afspraak met vrienden. Af en toe heb ik een avondje Netflix, dan moet er niemand tussen mij en m'n iPad in komen staan.


Haha nog erger als je gewoon een tv-programma wilt volgen. Gelukkig kan ik tegenwoordig opnemen.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 11:11

Re: Onaangekondigd op de stoep..

@carrie - ja zonder kind + een fulltime baan was zondag voor mij ook heilig. Nu ben ik na bijna 4 jaar moeder zijn juist blij als iemand Juultje komt vermaken haha :smile:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Dec 2016 11:12

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik vind het niet zo erg, alleen komt het hier nooit voor omdat vrienden en familie bijna allemaal ver weg wonen. En de vrienden en kennissen die we hier in de buurt hebben komen niet zomaar langs. Het is hier altijd best netjes, en we hebben ook meestal wel wat in huis, en anders hebben ze pech. Aangekondigd vind ik wel fijner overigens.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Dec 2016 11:30

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Nee daar hou ik echt niet van! Niet omdat ik het niet kan handelen maar ik wil gewoon een opgeruimd en schoon huis hebben, anders schaam ik me dood. Laatste tijd zit ik ook regelmatig tot in de middag series te kijken in pyjama, dus dan heb ik ook liever niemand op bezoek. Gelukkig komt dat ook eigenlijk nooit voor omdat alleen mijn schoonouders in de buurt wonen, die weten wel dat ze even moeten bellen. Oja één keer stonden ze onverwacht voor de deur met vrienden om ons huis te laten zien, dat is dus alleen bij de buitenkant gebleven hahaha :omg:
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 11:33

Re: Onaangekondigd op de stoep..

ChiQ schreef:@carrie - ja zonder kind + een fulltime baan was zondag voor mij ook heilig. Nu ben ik na bijna 4 jaar moeder zijn juist blij als iemand Juultje komt vermaken haha :smile:

Haha ja snap ik helemaal!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Dec 2016 11:55

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Als ik niemand of geen pakketjes ofzo verwacht doe ik vaak de deur niet open als er gebeld wordt. Dus eventueel bezoek kan pech hebben. Maar goed, hier komt ook niemand onaangekondigd omdat we eigenlijk geen familie en vrienden in de buurt hebben.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 12:29

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Luisa schreef:Als ik niemand of geen pakketjes ofzo verwacht doe ik vaak de deur niet open als er gebeld wordt. Dus eventueel bezoek kan pech hebben. Maar goed, hier komt ook niemand onaangekondigd omdat we eigenlijk geen familie en vrienden in de buurt hebben.



Ik ben soms boven, dan gaat de bel en kijk ik via de camera wie er is. Niet om niet open te doen maar soms zijn het van die vodafone mensen dan druipen ze vanzelf af haha.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Dec 2016 12:32

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Hier is altijd iedereen welkom. Ik vind het juist saai dat je altijd een afspraak moet maken.
Oké er moet ooit opgeruimd worden maar iedereen snapt wel dat niet alles perfect is en kan zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 12:40

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Luisa schreef:Als ik niemand of geen pakketjes ofzo verwacht doe ik vaak de deur niet open als er gebeld wordt. Dus eventueel bezoek kan pech hebben. Maar goed, hier komt ook niemand onaangekondigd omdat we eigenlijk geen familie en vrienden in de buurt hebben.


Oh dat is handig! Dat kan niet als ik beneden ben. Sowieso is het irritant dat we een zijraampje hebben in de woonkamer waardoor mensen bij de deur precies de bank kunnen zien. Vooral als ik net een dutje doe! Daar schaam ik me dan altijd voor (als er een pakjesbezorger is enzo)
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 02 Dec 2016 12:44

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik heb de bel altijd uitstaan omdat er hier altijd wel een kind slaapt, maar alsnog staat er soms ineens familie voor de deur, uiteraard als het een teringzooi is beneden of we nog allemaal in onze pyjama beneden zitten, incl uitgelopen mascara en een vette knot op het hoofd.
Andersom gaan we onaangekondigd op bezoek bij opa en oma, maar die vinden dat heel leuk.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2016 12:45

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Wij hebben de achterdeur op slot, er komt in ieder geval nooit zomaar iemand binnenstappen. Dit in verband met onze herdershond die enorm waaks is en dan keihard blaft en gromt (verder doet -ie niks lelijks, maar mensen schrikken wel). Wij willen dus van tevoren weten of er iemand op visite komt. Dan doen we, afhankelijk van wie het is en of onze hond hen kent en oké vindt, de hond in de bench. Oh en ruimen we ons huis op ;)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 02 Dec 2016 13:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik hou er oo niet van, voelt zo ongemakkelijk. Inderdaad om de troep eventueel, maar ook omdat ik bezig ben (met echt euro of juis relaxen) en dan geen zin heb om opeens te schakelen naar bezoek.
Alleen mijn schoonouders hebben er een handje van, vooral schoonvader, die belt dan niet aan, maar gaat voor het raam staan en vouwt zijn handen voor het raam om goed naar binnen te kunnen kijken. Ik schrik mij dan rot en het voelt niet fijn als iemand zo bewust naar binnen zit te gluren.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers