Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onaangekondigd op de stoep..

Onaangekondigd bezoek?

Gebeurt mij gelukkig nooit..
26
31%
Vervelend! Heb het liever niet maar toch komt er wel eens wat langs.
22
26%
Alleen van hele naasten: beste vriendin/ouders wel ok
21
25%
Ik vind alles prima, maakt me niet uit wie het is!
15
18%
 
Aantal stemmen : 84
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Dec 2016 14:49

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik vind alles prima! Leuk toch.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 15:03

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Caramba, ik vind jou zó onvriendelijk overkomen dat ik geloof ik ook niets bij je zou willen drinken, het lijkt er op dat je mensen zowat wegkijkt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2016 15:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik hou er echt absoluut niet van! Mijn schoonouders doen dat nog weleens. En ook al vinden zij het nooit een probleem als het een troep is, of durf ik ze ook prima te ontvangen in pyjama enzo, ik vind het gewoon vervelend! Als ik lekker thuis ben, dan is dat mezelf kennende niet voor niets haha. Dan ben ik aan het chillen, of heb ik iets chills op de planning staan (vaak iets met eten, series en/of tv, en iets op de bank). Maar mijn schoonouders benadrukken het dan ook altijd een beetje grappend. Zij weten dat ik het niet zo leuk vind. En dan word ik daar ook chaggie van en vooral dát vindt mijn schoonvader dan vet grappig. Haha okee, nee, ik doe het beter op een planning :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem193

Bericht 02 Dec 2016 15:15

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Geel schreef:Nou, ik moet door dit topic wel denken aan die speech van Jan Terlouw bij DWDD. Denk dat ze alleen in Drenthe nog touwtjes uit de brievenbus hebben hangen ja. Snif.

Als de kinderen buiten spelen staat onze voordeur altijd open of er zit een theedoek tussen het slot, dan kunnen de kinderen gewoon naar binnen lopen. Hoef ik niet steeds heen en weer :op
<<

Anoniem315

Bericht 02 Dec 2016 15:18

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik heb het liefst ook aangekondigd bezoek. Tijdens de weken van de verhuizing en eerste deel van de verbouwing kwamen er veel mensen ineens langs, ook in de avond, en dat vond ik nogal vervelend. Ik was toen hoogzwanger, dus dat maakte het er niet beter op. Ik wilde gewoon chillen en alleen zijn.
De deur dicht laten zitten en mensen laten aftaaien kán ik niet. Dan voel ik me schuldig. Maar ik ben altijd wel duidelijk in de mate van dat het een kort of een lang bezoekje gaat worden.
<<

Anoniem250

Bericht 02 Dec 2016 15:21

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Nee nooit. Terwijl ik het best prima zou vinden. Maar bij mij gaat eigenlijk alles op afspraak. Terwijl ik wel onaangekondigd naar mijn ouders ga (en ik maak ook gewoon zelf de deur open). Omdat ik het gevoel heb dat ze altijd wel op me zitten te wachten haha. Misschien balen ze er wel van.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 02 Dec 2016 15:24

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik vind het niet erg als het mijn ouders of schoonouders zijn, maar ze bellen altijd van te voren. Andersom trouwens ook.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 02 Dec 2016 15:26

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik kreeg afgelopen maandag de sleutel van mijn eigen huis samen met de tweeling. Voor het eerst een huis van mij helemaal alleen waarin ik de regels bepaal. Toen vroeg een van mijn vrienden gister wat voor 'regels' ik dan in mijn hoofd had (jemig dit lijkt wel een antwoord a la Fedora met inleiding en context en al).

Maargoed...een van de dingen die vooropstaan zijn dus: vrienden en familie mogen zich ten allen tijde hier welkom voelen en langskomen. Dat vind ik gezellig en fijn...tuurlijk is even bellen vooraf handig maar dan ligt er maar wat was...ik ben graag gastvrij en vind het soms zo vervelend...dat argwanende en afwijzende van mensen in de deuropening. Ik vind het een compliment als mensen zich vrij en veilig genoeg voelen te durven komen aanwaaien als ze daar behoefte aan hebben.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Dec 2016 15:28

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik woon in Drenthe, maar dat touwtje doe ik nog net niet.
Wel laat ik de achterdeur soms van slot als ik m'n dochter wegbreng of als ik boodschappen ga doen. M'n auto doe ik ook niet altijd op slot.

Er worden hier ook vaak pakketjes achterhuis gezet en toen we een poos geleden thuiskwamen van een verjaardag, stond er een enorm cadeau van de hele buurt achter het huis op ons schommelbankje. Dat kan gewoon.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2016 15:33

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Charles schreef:Ik kreeg afgelopen maandag de sleutel van mijn eigen huis samen met de tweeling. Voor het eerst een huis van mij helemaal alleen waarin ik de regels bepaal. Toen vroeg een van mijn vrienden gister wat voor 'regels' ik dan in mijn hoofd had (jemig dit lijkt wel een antwoord a la Fedora met inleiding en context en al).

Maargoed...een van de dingen die vooropstaan zijn dus: vrienden en familie mogen zich ten allen tijde hier welkom voelen en langskomen. Dat vind ik gezellig en fijn...tuurlijk is even bellen vooraf handig maar dan ligt er maar wat was...ik ben graag gastvrij en vind het soms zo vervelend...dat argwanende en afwijzende van mensen in de deuropening. Ik vind het een compliment als mensen zich vrij en veilig genoeg voelen te durven komen aanwaaien als ze daar behoefte aan hebben.



Nou eens! Laatst was het 22:00 ik lag half kwijlend op de bank in te dutten toen de deurbel ging ik keek gauw via de camera want hier zijn er echt dieven actief die aanbellen en je overvallen, bleek het mijn vriendin te zijn die echt even haar hart moest luchten. Als je dan eerst een afspraak moet maken is dat gewoon niet fijn.

O,ja er lag overal speelgoed, en nog overal bakjes met wat patat want ik was te lui geweest. Nou en.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 15:45

Re: Onaangekondigd op de stoep..

ChiQ schreef: bleek het mijn vriendin te zijn die echt even haar hart moest luchten. Als je dan eerst een afspraak moet maken is dat gewoon niet fijn.


Er zijn natuurlijk situaties waar het echt niet uitmaakt, zoals zoiets. Maar dan nog als ik je vriendin was geweest, had ik even geappt van 'goh ik kom zo even langs want moet wat kwijt, oké?'
En rondslingerende troep maakt mij (zowel als de vriendin als gastvrouw) op zo'n moment natuurlijk ook niks uit nee.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Dec 2016 15:54

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik vind het ook prettiger als mensen vooraf even een appje of belletje doen. nou gebeurt dat gelukkig ook bijna altijd bij ons. M'n schoonouders komen wel soms onverwachts langs maar dat vind ik niet zo erg.
Alhoewel toen we geen kinderen hadden en we dan op zondagmiddag in de tuin zaten te chillen met een borrel erbij, dan vond ik altijd vet irritant als ze m'n chillmiddag kwamen verpesten. We deden ook wel eens bewust de deur dan op slot. Gingen ze over de heg staan roepen. Hebben we maar gedaan alsof we niks hoorden. De deur zit niet voor niks op slot.

Nu de winterdag gaat de deur 's avonds sowieso als het donker wordt op slot en de gordijnen dicht. Als de bel gaat dan negeren we dat vaak ook. Als het familie of vrienden zijn dan bellen of appen ze wel even.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2016 17:10

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Caramba, wat een onvriendelijke post zeg.

Marin, kun je voor dat zij raampje geen gordijntje ofzo maken. Dat zou ik ook vervelend vinden als ze me konden zien. Daarom vind ik het in ons nieuwe huis ook zo prettig dat de woonkamer achter in het huis is.

Hier gebeurt het soms. Mijn opa en oma of mijn vader.
Heb ook liever dat er eerst gebeld wordt maar achja.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 17:13

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Sam schreef:
Marin, kun je voor dat zij raampje geen gordijntje ofzo maken. Dat zou ik ook vervelend vinden als ze me konden zien. Daarom vind ik het in ons nieuwe huis ook zo prettig dat de woonkamer achter in het huis is.


Ja hebben we wel eens aan gedacht, gewoon een klein rolgordijntje. Zeker als ik straks superveel in pyjama met wallen op m'n knieen op de bank zit waarschijnlijk :)
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Dec 2016 18:21

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Marin schreef:
Sam schreef:
Marin, kun je voor dat zij raampje geen gordijntje ofzo maken. Dat zou ik ook vervelend vinden als ze me konden zien. Daarom vind ik het in ons nieuwe huis ook zo prettig dat de woonkamer achter in het huis is.

Ja hebben we wel eens aan gedacht, gewoon een klein rolgordijntje. Zeker als ik straks superveel in pyjama met wallen op m'n knieen op de bank zit waarschijnlijk :)

Of iets van een duette? Dan heb je iets minder inkijk, maar ben jij je uitzicht niet kwijt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 18:22

Re: Onaangekondigd op de stoep..

1 keer voorgekomen. Een vriendin belde aan, ik vind het alleen erg als ik veel plannen heb en het huis een puinzooi is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem335

Bericht 02 Dec 2016 18:53

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Hier, 10 km boven Amsterdam, staat al weken een fiets zonder slot in onze voortuin (van de buurman) en onze deur zit regelmatig niet op slot terwijl we niet thuis zijn en dat kan ook allemaal gewoon tot het een keer mis gaat.. maar dat zal in Drenthe net zo zijn als hier, heb hier nooit het idee dat er veel gebeurt.

Touwtje uit de deur als ik thuis ben zou ik ook doen met kinderen, ideaal haha.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Dec 2016 19:06

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik vind dat ook niet zo fijn, ik doe het zelf ook bijna nooit, alleen heel soms bij mijn ouders. Maar achteraf denk ik dan ook vaak: dat was eigenlijk niet zo handig. Want dan is m'n moeder ergens mee bezig of moet ze zo weer weg en dat vind ik dan jammer. Ik wil haar dan eigenlijk ook niet storen in haar bezigheden. Meestal blijf ik dan gewoon maar voor een kopje thee, als ik echt iets met haar wil bespreken of van plan ben daar te lunchen of zo dan kondig ik het wel aan. Ik ben trouwens wel altijd welkom hoor, ze maken altijd meteen tijd en benadrukken ook dat ik altijd welkom ben, dat voelt wel fijn. Als ik bij vriendinnen in de buurt ben dan stuur ik even een appje van "hey ik ben vlakbij jou, toevallig thuis?" of ik bel even.

Over raampjes: ik woon al een aantal jaar in een appartement (dus niet op de begane grond). Daar loop ik heel vaak in mijn pyjama rond of in mijn korte broekje en lelijk shirtje. Of lig ik met een dekbed op de bank. Dat ziet dus lekker niemand. Soms denk ik wel eens: als ik nou straks op straatniveau woon dan kan iedereen bij mij binnenkijken en zien ze mij in mijn pyjama lopen of oordelen ze erover als ik overdag mijn gordijnen dicht heb. Ook kan ik er nu voor kiezen om de deur niet open te doen omdat ze me toch niet zien, dat kan dan straks ook niet meer :). Jammer zeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 19:09

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Duette moest ik Googlen Taeda, nog nooit van gehoord! Maar dan kunnen ze alsnog er onderdoor kijken toxh?
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Dec 2016 19:51

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Marin schreef:Duette moest ik Googlen Taeda, nog nooit van gehoord! Maar dan kunnen ze alsnog er onderdoor kijken toxh?

Ja, dat kan inderdaad, maar je ontneemt het zicht op ooghoogte. Mensen moeten dan echt bukken om naar binnen te kijken, met gewoon langslopen zien ze je niet. Wij gaan dit bij ons nieuwe huis doen, zo'n 10 meter vanaf de achterdeur zit een wandelpad. Wanner we een schutting zetten of gordijnen, zijn wij ons uitzicht over de polder kwijt. Ik vind het daarom een mooie compromis tussen privacy en licht/zicht.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Dec 2016 20:10

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Oh dat is bij ons heel erg normaal. Hier komt iedereen aanwaaien.
Ik heb er geen problemen mee. En ik heb er ook geen problemen mee om te zeggen dat het niet uitkomt bijv. (als ze blijven hangen of als we net weg willen of als ik wil slapen :smile: )
Mensen die ervoor moeten rijden appen vaak wel eventjes van te voren.
Maar het kan mij ook niet schelen dat het huis niet aan kant is of dat ik in de pyjama zit.

Oja hier komt ook iedereen achterom en eten er vaak mensen mee terwijl dat niet gepland was (vrienden vaak)
2016
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2016 20:39

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Geen probleem, het huis is altijd netjes en heb ook wel altijd wat lekkers in huis. En mensen komen ook altijd achterom.

Als ze de honden overleefd hebben is het goed volk en zijn ze welkom.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Dec 2016 20:41

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik lig er ook niet zo wakker van. Dat 't een zooitje is, ligt vaak aan Tobias en al zijn speelgoed en meuk :smile:

Mijn beste vriendinnen hebben de sleutel en mogen die ook gebruiken. Ze tikken vaak wel even op 't raam, om zich aan te kondigen en dan komen ze gewoon binnen. Ik vind 't alleen maar gezellig en 't is ook altijd de reden dat k iets lekkers in huis heb of extra eten heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 21:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Taeda schreef:
Marin schreef:Duette moest ik Googlen Taeda, nog nooit van gehoord! Maar dan kunnen ze alsnog er onderdoor kijken toxh?

Ja, dat kan inderdaad, maar je ontneemt het zicht op ooghoogte. Mensen moeten dan echt bukken om naar binnen te kijken, met gewoon langslopen zien ze je niet. Wij gaan dit bij ons nieuwe huis doen, zo'n 10 meter vanaf de achterdeur zit een wandelpad. Wanner we een schutting zetten of gordijnen, zijn wij ons uitzicht over de polder kwijt. Ik vind het daarom een mooie compromis tussen privacy en licht/zicht.
.

Is best een idee inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Dec 2016 23:18

Re: Onaangekondigd op de stoep..

ChiQ schreef:Caramba, ik vind jou zó onvriendelijk overkomen dat ik geloof ik ook niets bij je zou willen drinken, het lijkt er op dat je mensen zowat wegkijkt.


Nou dat is dus écht niet zo. Vind bezoek altijd enrom leuk en iedereen is welkom, maar liefst heb ik wel een belletje van te voren, is dat zo gek?

Opa en oma staan sowieso wel 2x p.w op de stoep. En dagen zijn gewoon enorm wisselend.
Ik ben thuis niet de enige die hier over klaagt.
Vriend zegt ook steeds, goh, zijn hun er wéér? ook zijn ouders zeggen het wanneer hun weer komen.
Maar het is gewoon niet leuk dat wanneer ik, of mijn vriend, hun iets aanbieden om te drinken, dat zij afslaan, en dat gebeurt gewoon altijd.
Is het dan zo raar dat mijn schoonmoeder, ook schoonpa heeft het tegen hun gezegd, dat wij dan niet snel meer iets zullen aanbieden?
(Dit is niet in opdracht van mijn vriend of mij verteld, schoonouders kwamen eruit hunzelf mee.)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers