Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onaangekondigd op de stoep..

Onaangekondigd bezoek?

Gebeurt mij gelukkig nooit..
26
31%
Vervelend! Heb het liever niet maar toch komt er wel eens wat langs.
22
26%
Alleen van hele naasten: beste vriendin/ouders wel ok
21
25%
Ik vind alles prima, maakt me niet uit wie het is!
15
18%
 
Aantal stemmen : 84
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 13:14

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Aziraphale schreef:Wij hebben de achterdeur op slot, er komt in ieder geval nooit zomaar iemand binnenstappen. Dit in verband met onze herdershond die enorm waaks is en dan keihard blaft en gromt (verder doet -ie niks lelijks, maar mensen schrikken wel). Wij willen dus van tevoren weten of er iemand op visite komt. Dan doen we, afhankelijk van wie het is en of onze hond hen kent en oké vindt, de hond in de bench. Oh en ruimen we ons huis op ;)

Onverwachts bezoek is nog tot daar aan toe maar hier stapt er ook nooit iemand zomaar binnen gelukkig, of de achterdeur nou open is of niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Dec 2016 13:20

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Bij ons gebeurt het nooit. Er is altijd een aankondiging en dus gelegenheid om nee te zeggen. Ik vind het niet erg dat de aankondiging 5 minuten van te voren gebeurt. Ik verwacht dat als zoon wat groter is, er wel regelmatig en onverwacht kinderen binnen zitten. Dat lijkt me dan wel heel gezellig.
L2014 & H2017
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Dec 2016 13:36

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Het gebeurd hier eigenlijk nooit maar het hoeft ook niet zo nodig van mij. Door mijn ziekte ben ik vaak heel moe en komt er van het huishouden niet veel terecht of ik lig op de bank. Als ik weet dat er iemand komt haal ik even de stofzuiger erdoor enz dat voelt voor mij dan wel prettiger.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2016 13:37

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Carrie, sinds ik in Drenthe woon gebeurt dit heel vaak. Ik was het niet gewend en kan er ook echt niet aan wennen, haha. Vreselijk, zelfs buren kwamen soms gewoon binnen via de achterdeur.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 02 Dec 2016 13:41

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Whatever schreef:Zelf heb ik er echt een hekel aan en ik vind het ook iets onbeleefds hebben. Je dringt jezelf op (al kan ik me voorstellen dat mensen sommige intense relaties hebben waarbij dat niet zo is, ik sta ook wel eens onaangekondigd bij mijn vriend op de stoep en vice versa maar that's it). Eigenlijk vind ik dat je op zijn minst altijd even kort van tevoren hoort te bellen met een "hoi, we zijn in de buurt en dachten we komen even op de koffie, schikt dat?", zodat de andere partij ook kans heeft om je aanbod af te wimpelen als het niet uitkomt of er geen enthousiasme voor is. Nog liever heb ik gewoon bezoek op afspraak, even een paar uur van te voren minstens. Wat dat betreft ben ik wel een beetje een control freak denk ik. (lees dan kan ik nog even snel de keuken opruimen of een paar boodschappen halen)

Exact dit!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 13:46

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Precies wat whatever schrijft.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem331

Bericht 02 Dec 2016 13:53

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Hier is het heel normaal. Vind er ook niks onbeleefds aan, maar misschien is het ook maar net wat je gewend heb? Oh en ik loop ook altijd achterom, mijn voordeur word ook zo goed als niet gebruikt.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2016 13:55

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik heb een tik van mijn moeder overgenomen en dat is dat mensen alleen langs mogen komen als het huis spik en span is. Aan alles moet zijn gedacht, zodat ze niet achteraf kunnen zeggen:"Wat een smeerpoets is die Fedora toch" of "Het zag er netjes uit, maar heb je het toilet gezien? Ze had vast verwacht dat we niet hoefden." In principe zijn ze onaangekondigd welkom, maar veel liever heb ik dat ze zich ruim van te voren melden. Mijn vriend zegt dat ik me druk maak om niets, maar ik kan het niet loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Dec 2016 13:57

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik ga echt mijn huis niet spik en span hebben voor bezoek. Het is graag of niet. Als ze zich er aan storen ruimen ze het zelf maar op ;)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2016 14:01

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Hier komt wel onverwacht bezoek mijn moeder komt geregeld langs . Of op zondagmiddag mijn ouders. Altijd voorom achter staat de schutting op slot. Ik vind het niet erg hoor. Is hier ook altijd wel netjes in huis
Afbeelding
<<

Brooke

Bericht 02 Dec 2016 14:01

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Gelukkig maken familie en vriendinnen een afspraak en staat er eigenlijk niemand onaangekondigd aan de deur. Dat zou ik echt vreselijk vinden.
Ook al poetsen wij en houden we het goed bij, toch heb ik het idee dat het huis na twee dagen weer slordig is en we nodig moeten stofzuigen. Maar ben daarin echt een perfectionist. Alles moet netjes zijn eigenlijk, anders ben ik bang dat mensen denken dat wij vies zijn haha. Wil graag de tijd hebben om nog te poetsen voor er mensen komen. Als er mensen langskomen en ik weet dat al even van tevoren, dan ga ik ook echt plannen wanneer ik wat van tevoren ga poetsen.
Ik probeer het wel meer los te laten, we hebben immers een kind, maar moeilijk is het wel.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2016 14:04

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Popcorn schreef:Ik ga echt mijn huis niet spik en span hebben voor bezoek. Het is graag of niet. Als ze zich er aan storen ruimen ze het zelf maar op ;)


Dat zei ik als kind ook altijd tegen mijn moeder. Maar kennelijk ben ik er toch mee besmet.
<<

Geel

Bericht 02 Dec 2016 14:07

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik zou het leuk vinden als mensen vaker onaangekondigd bij me op de stoep stonden. Natuurlijk vind ik het even irritant om m'n plannen te laten vallen, maar ik vind contact veel belangrijker dan plannen eigenlijk. Het enige onverwachte bezoek dat ik niet leuk vind, is van mensen die ver van me afstaan. Of van mensen van wie ik het idee heb dat ze iets van me moeten, dan word ik zenuwachtig.

Edit: het maakt ook geen fluit of mijn huis dan netjes is ofzo. We hebben allemaal rommel en persoonlijk heb ik er nou nooit last van als iemand een rommelig huis heeft. Mss wel fijner juist zelfs.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Dec 2016 14:11

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Geel schreef:Ik zou het leuk vinden als mensen vaker onaangekondigd bij me op de stoep stonden.


Naar Drenthe verhuizen! Daar zijn de huizen ook goedkoper.
<<

Geel

Bericht 02 Dec 2016 14:15

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Nou, ik moet door dit topic wel denken aan die speech van Jan Terlouw bij DWDD. Denk dat ze alleen in Drenthe nog touwtjes uit de brievenbus hebben hangen ja. Snif.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Dec 2016 14:18

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Wat let je, kadetje? De lucht is er ook frisser. Heb je al last van een Rijnmond-neus?

https://twitter.com/petervheemst/status ... 1974263808
<<

anoniem224

Bericht 02 Dec 2016 14:20

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Oh ik vind het echt verschrikkelijk als mensen zomaar ineens op de stoep staan, dat vind ik echt niet leuk. Ik wil het graag van tevoren weten als iemand langs wil komen. Iedereen is hier welkom, maar wel graag even melden.
<<

Geel

Bericht 02 Dec 2016 14:21

Re: Onaangekondigd op de stoep..

In Drenthe ken ik niemand die aan mijn touwtje wil trekken. (Waarom klinkt dit zo dirty?)
<<

Anoniem313

Bericht 02 Dec 2016 14:22

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Geel schreef:In Drenthe ken ik niemand die aan mijn touwtje wil trekken. (Waarom klinkt dit zo dirty?)


Ik denk dat Aziraphale wel je belletje wil lellen (over dirrty gesproken). En Fedora woont dacht ik ook in Drenthe!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 14:28

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ik ben trouwens van huis uit gewend dat mensen zomaar ineens binnen stonden en dat was echt niet altijd fijn. Nu wonen familie en meeste vrienden ook een half uur hier vandaan dus komen ze ook niet zomaar even langs maar bellen altijd of we thuis zijn.

Huis is hier altijd netjes en schoon dus ze hoeven niet van te voren te bellen zodat ik kan poetsen of boodschappen kan doen want heb ook altijd wel van alles in huis. Mensen kunnen in principe ook altijd blijven eten dan maak ik wel meer. Van huis uit meegekregen bij mijn ouders kan ook altijd iedereen mee eten. Dat vind ik wel fijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Geel

Bericht 02 Dec 2016 14:29

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Ja dat heb ik ook Femm. Dan maak ik gewoon wat, kan altijd wel.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Dec 2016 14:33

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Caulfield schreef:
Geel schreef:In Drenthe ken ik niemand die aan mijn touwtje wil trekken. (Waarom klinkt dit zo dirty?)


Ik denk dat Aziraphale wel je belletje wil lellen (over dirrty gesproken). En Fedora woont dacht ik ook in Drenthe!


Bijna, ik woon drie km van de grens met de provincie Drenthe af. In de provincie Groningen. Maar hier hebben de oude mensen nog een touwtje door de brievenbus. Maar ook hier zijn mensen steeds meer op zichzelf. Zeven jaar geleden kende ik iedereen uit de galerij, nu alleen de mensen die ik zeven jaar geleden ook al kende. En een touwtje door de brievenbus? Om bestolen te worden, zeker?
<<

Anoniem192

Bericht 02 Dec 2016 14:36

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Het komt hier eigenlijk nooit voor, ik vind het ook vervelend. Niet om het huis ofzo, maar ik vind het gewoon fijn om te weten waar ik aan toe ben, en soms zitten we gewoon lekker op de bank of liggen we samen in bed, dan vind ik het wel handig om te weten dat er wellicht visite komt..

Alleen de buurvrouw komt regelmatig even langswippen om te vertellen hoe het met haar vader gaat (die is ernstig ziek) maar dat vind ik niet zo erg, meestal appt ze wel dat ze eraan komt.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 02 Dec 2016 14:37

Re: Onaangekondigd op de stoep..

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem280

Bericht 02 Dec 2016 14:48

Re: Onaangekondigd op de stoep..

Mijn vriend zijn opa en oma staan hier met enige regelmaat, zonder een belletje of wat, op de stoep.
Ik ben daar niet altijd van gediend. Dit weten ze wel, omdat ik het al eens netjes heb gemeld.
Toch blijven ze het doen.
Gisteravond was dat ook weer het geval. Ik was aan het werk, dus heb het niet meegemaakt.
Ze blijven hangen om de kinderen, waardoor de kinderen stront laat naar bed zijn gegaan.
En als wij hun iets aanbieden om te drinken, dan kan dat niet! Want dan hebben ze haast, of moeten nog naar mijn schoonouders (waar wij naast wonen). Daar blijven ze dan wel hangen en drinken daar dan wel wat.

Mijn schoonmoeder vroeg laatst al aan mij of opa en oma iets bij ons hadden gedronken, omdat ze bij hun wel graag iets wilden hebben.
Gemeld dat wanneer ze hier zijn, nooit wat aannemen wanneer er naar gevraagd wordt.
Schoonmoeder had dat teruggekoppeld aan oma, met de mededeling, dat wanneer ze nog eens afsloegen wij hun niet zo snel meer iets zullen aanbieden.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers