Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In de rij voor Met Zonder ei

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 01 Dec 2016 14:30

In de rij voor Met Zonder ei

De meeste mensen die in de randstad komen zullen Manneken Pis wel kennen, ze verkopen er heerlijke friet :love: . Vanaf a.s. zondag 11.00 zullen ze ook eivrije mayonaise aanbieden (als eerste frietketen van Nederland)! Om dat te vieren wordt er een recordpoging georganiseerd! Een zo lang mogelijke rij vormen van mensen die op het Utrechtse Vredenburg een patatje met zonder ei komen halen. Speciaal voor deze actie hoef je alleen te betalen voor je patat: de vegan mayo is gratis!

Tijd: zondag 4 december, 11.00-11.30
Plaats: Manneken Pis, Vredenburg, Utrecht

Waarom deze actie? Manneken Pis heeft toegezegd vegan mayo in hun assortiment op te nemen en erin te houden als het een succes blijkt. Daar gaan wij samen natuurlijk voor zorgen, door te zorgen dat iedereen weet dat de eivrijer mayo te krijgen is. Ook voor mensen met een allergie is dit een uitkomst!

Ik en mijn vriendje gaan in ieder geval zondag in de rij staan voor een frietje. Hier nog meiden die ook een lekker frietje met zonder ei gaan halen? :) Misschien treffen we elkaar wel! (ook dit weekend: vegfest! in de Jaarbeurs, daar ga ik ook heen)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem202

Bericht 01 Dec 2016 22:47

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Als Manneken Pis veel mensen in die rij wilt hebben vrees ik dat ze met een betere aanbieding moeten komen dan alleen de mayo gratis. Voor 50 cent voordeel zou ik 't niet doen iig!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Dec 2016 23:22

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Phoebe schreef:Als Manneken Pis veel mensen in die rij wilt hebben vrees ik dat ze met een betere aanbieding moeten komen dan alleen de mayo gratis. Voor 50 cent voordeel zou ik 't niet doen iig!


Same here..
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 01 Dec 2016 23:22

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Het gaat ook niet zozeer om het geld, maar om de moraal. Laten zien dat steeds meer mensen dierlijke producten weglaten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Dec 2016 23:30

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:Het gaat ook niet zozeer om het geld, maar om de moraal. Laten zien dat steeds meer mensen dierlijke producten weglaten.


Snap ik, maar vrees meer dat het zo geen indrukwekkende recordpoging gaat worden! :wink:

Overigens ben ik sowieso niet in utrecht.. dus ook als het gratis friet was deed ik niet mee.. :smile:
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 01 Dec 2016 23:36

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik weet ook niet of ze het als een officiële recordpoging beschouwen, maar op zondag is vegfest in de Jaarbeurs (700+ mensen zeggen dat ze gaan op Facebook en 1400 mensen hebben interesse) dus het kan best nog eens meevallen! :D
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 01 Dec 2016 23:55

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ja, maar de Jaarbeurs en Manneke Pis... Daar zit nog een brede weg, een heel centraal station met 21 sporen en een heel Hoog Catharijne tussen. Voor die 50 cent ga ik dan liever naar de Smullers of Burger King op het station. Of de Bram Ladage.

Edit: oh wacht, een vegfest. Veg in de zin van vegan? Het klonk Duits dus ik dacht aan een bierfest :palm:
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Dec 2016 00:00

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik vind alle mayo zonder ei die ik tot nu toe gegeten heb niet echt lekker dus ik ga er zeker niet voor in de rij staan.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 10:18

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Het is niets voor mij (ik ben al niet persé een mayo fan maar ook zeker geen vegan) maar ik vind het wel grappig en hoop dat ze zichzelf wat onder de aandacht krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 12:43

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Maple schreef:Edit: oh wacht, een vegfest. Veg in de zin van vegan?


Ja klopt! Zaterdagavond en zondag de hele dag. Er staan heel veel eet- en winkelkraampjes en er zijn echt heel veel sprekers. Het kost maar een tientje voor beide dagen en je hoeft niet perse vegan te zijn (ik ben zelf vegetarier).

Lexi, ja er zit inderdaad wel verschil in.. De remia had een plantaardige versie, heel erg lekker vond ik die, proefde geen verschil. Alleen opeens was die weg :snik:. Afbeelding

Toen kocht ik bij het biogedeelte van de AH een ander merk (Bi­o­Ban­dits) en die vond ik niet lekker.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Dec 2016 12:53

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Marin schreef:Het is niets voor mij (ik ben al niet persé een mayo fan maar ook zeker geen vegan) maar ik vind het wel grappig en hoop dat ze zichzelf wat onder de aandacht krijgen.


Dit dus, en nu heb ik opeens zin in een hamburger. :nopompom:
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 12:59

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Wel een vegetarische dan he :angel:

Zal ik je jaloers maken door te vertellen dat we gisteren "hamburgers" gegeten hebben en vandaag ook weer zullen eten :angel:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Dec 2016 13:16

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:Wel een vegetarische dan he :angel:

Zal ik je jaloers maken door te vertellen dat we gisteren "hamburgers" gegeten hebben en vandaag ook weer zullen eten :angel:


Ik ben hypocriet wat betreft vlees. Als ik vrachtwagens vol met kippen en varkens zie dan vind ik dit oprecht heel zielig. Maar dan ligt er 's avonds weer een lapje vlees op het bord. Ik kan voor mijzelf voeding zonder vleesproducten niet voorstellen.

En ik heb nu echt zin in z'n vieze hamburger van de Mac. Het mooi van de Mac is dat ik daar weinig tot niet kom. Ik weet dus niet waar dit ineens vandaan komt. :palm:
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 13:21

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Terwijl er zo veel mogelijk is. Ik was vroeger ook echt de vleeseter van de familie. Wanneer ik zei dat ik ooit vegetarier zou worden lachten ze mij uit. Tot begin dit jaar, toen ging er opeens een knop om en ben ik van de ene op de andere dag gestopt met vlees en vis. Heb toen ook veel documentaires gezien, waaronder Earthlings. Nou toen was ik helemaal zeker van mijn keuze. Als je die documentaire helemaal kan bekijken zonder 1 keer weg te kijken, zie je voortaan net als mij alleen het levend dier met gevoelens en wil om te leven achter het product. Denk dat er echt twee pakjes tissues door heen zijn gegaan bij mij.

Maarre dit is eigenlijk bedoeld als een vegetarisch/vegan topic en nu heeft iedereen het over vlees. :laughcry:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Dec 2016 13:26

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Gebruik jij dan ook extra vitamine? Als je ook geen vis eet, kom je dan niet bepaalde vitamine tekort?
Om even terug te komen op dit topic? :angel:
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 13:44

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Zelf ben ik vegetarier (en ik hoop ook ooit vegan te worden) geworden vanwege de dieren, niet zozeer vanwege de gezondheidsvoordelen (wel een leuke bijkomste natuurlijk).

Alles wat je nodig hebt kun je uit plantaardige voeding halen, alleen B-12 komt in dierlijke producten zoals kaas, melk e.d. voor (dus als vegetarier krijg je dat alsnog binnen, maar als veganist niet). Maar dat is heel makkelijk op te lossen door 1 keer in de zoveel tijd een dosis in te nemen.

En i.p.v. bv. visoliesupplementen (die naast het dierenleed, veel verontreinigingen bevatten) kun je algenolie capsules gebruiken.

Enkele sites en filmpjes die misschien interessant zijn.
Vitamines enzo
Bitesizevegan (heeft ook een youtube kanaal)
NutritionFacts.org (Auteur van 'How not to die')
Vegetariër bond

Docu's (meeste zijn ook op Netflix te bekijken):
Cowspiracy: The sustainability secret (Milieu, spoiler: de toekomst ziet er niet goed uit) (In 1 scene worden twee eenden geslacht, maar dat zie je van tevoren aankomen, verder geen "schokkende" beelden)
Forks over knives (Gezondheid)
Food Choices (Gezondheid en milieu)
Earthlings (schokkend, maar ik vind dat iedereen dit gezien moet hebben) (dieren"welzijn")(Milieu)

Wat altijd wel grappig is, wanneer je zegt dat je vegetarier of veganist wordt, maakt iedereen zich opeens zorgen over je vitaminen. Terwijl je vaak als vleeseter ook niet een geweldig dieet hebt. (Ik eet nu gezonder dan vroeger, vooral omdat ik meer groenten en fruit eet)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Dec 2016 13:50

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:
Lexi, ja er zit inderdaad wel verschil in.. De remia had een plantaardige versie, heel erg lekker vond ik die, proefde geen verschil. Alleen opeens was die weg :snik:. Afbeelding

Toen kocht ik bij het biogedeelte van de AH een ander merk (Bi­o­Ban­dits) en die vond ik niet lekker.


Die van Remia is de enige die wel te doen is inderdaad. Ze hebben die bij de Jumbo nog trouwens en bij Ah online ook regelmatig.
2010 2012
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Dec 2016 13:51

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik vind de friet van De Frietwinkel veel lekkerder! En ik trakteer mezelf daar maar één of twee keer per jaar op. Dus 50 cent korting overtuigt me niet om naar Manneke Pis te gaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 13:51

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Hmm Jumbo zit hier niet in de buurt helaas, en we bestellen eigenlijk nooit online (omdat we op vijf minuten loopafstand wonen vinden we dat een beetje asociaal haha) ;)

Misschien dat ik ooit een keer langs de Jumbo kom en dan sla ik gelijk een paar potten in!

Teun, de korting gaat het eigenlijk helemaal niet om.
Laatst gewijzigd door Briggy op 02 Dec 2016 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 13:52

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:Wel een vegetarische dan he :angel:



Ik heb net een vegaburger gegeten! En kipnuggets. Ik schaam me voor m'n vreetbui :palm:
Maar ik had geen mayonaise!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Dec 2016 13:53

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ja zo doet mijn man dat ook altijd. Die haalt een keer in de zoveel tijd een paar potten want wij komen verder ook nooit bij de Jumbo.
2010 2012
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 02 Dec 2016 13:56

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen, al is de enige waarvan ik het weet CBL). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.
Laatst gewijzigd door Briggy op 02 Dec 2016 14:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2016 13:57

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.


Die zijn er vast wel! Of iig met vegetarische interessses (semitariers of hoe dat heet). Misschien kun je een topic openen met alle vegetariers verzamelen ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Dec 2016 14:01

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Marin schreef:
Briggy schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.


Die zijn er vast wel! Of iig met vegetarische interessses (semitariers of hoe dat heet). Misschien kun je een topic openen met alle vegetariers verzamelen ofzo.


Ja of een vegetarisch recepten topic?

En the green happiness is veganistisch toch? Daar was eerst een topic van of is dat een stille dood gestorven na zondag met lubach?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 02 Dec 2016 15:21

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik wil meer vegatarische maaltijden gaan eten, dus kom maar op! Leuk!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers