Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2016 23:40

Re: -> Vegetarische <- kerst

Nou jongens, Briggy reageert idd best heftig maar het gaat haar blijkbaar aan het hart. Soms is dat zo. Ik vind niet dat we har een koekje van eigen deeg hoeven te geven ofzo. Nogmaals, Briggy reageert uitzonderlijk fel voor haar doen vind ik maar ik vind dat Mizz_S ook niet superleuk reageert ofzo, met dat 'jammeren'.

Briggy, idd gewoon maar sluiten, en wie weet over een tijdje een nieuwe poging, zonder betoog ;)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 02 Dec 2016 23:42

Re: -> Vegetarische <- kerst

Sorry hoor, maar wat kan jij je aanstellen Briggy. Als jij graag recepten wilde lezen, had je duidelijker mogen zijn. Jij mag wel volledig buiten proportie op anderen reageren en als ik je erop attendeer, door precies jouw woorden te herhalen, ga je nu zielig doen? Ik moet er inmiddels een beetje om lachen.

De insteek van recepten lezen zonder vlees/vis, vond ik heel leuk. Maar als ik jouw bizarre reacties las, had ik al gegeten en gedronken.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 02 Dec 2016 23:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Dec 2016 23:44

Re: -> Vegetarische <- kerst

Eens met Zora, en nu gewoon lekker sluiten idd ipv modder gooien.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Dec 2016 23:50

Re: -> Vegetarische <- kerst

Briggy ik kook vaak vegan en eigenlijk maak ik het nooit zo ingewikkeld. Gewoon wat ik normaal ook zou eten alleen vervang ik dan de dingen die niet "mogen" door wat anders. Bijvoorbeeld gewoon lekkere aardappeltjes maken met groentes en een stukje nepvlees erbij. Of een gerecht waar normaal stukjes vlees inzitten (met pasta of rijst ofzo) en dan het vlees vervangen door seitan of kipstuckjes. Melk vervangen door amandelmelk of soyamelk, kan bijna altijd. Eieren kun je ook uit veel dingen die je bakt weglaten of vervangen. Met kerst zou ik dus ook gewoon een recept zoeken wat je lekker vindt en het dan wat aanpassen.
2010 2012
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Dec 2016 00:12

Re: -> Vegetarische <- kerst

Zora schreef:Nou jongens, Briggy reageert idd best heftig maar het gaat haar blijkbaar aan het hart. Soms is dat zo. Ik vind niet dat we har een koekje van eigen deeg hoeven te geven ofzo. Nogmaals, Briggy reageert uitzonderlijk fel voor haar doen vind ik maar ik vind dat Mizz_S ook niet superleuk reageert ofzo, met dat 'jammeren'.

Briggy, idd gewoon maar sluiten, en wie weet over een tijdje een nieuwe poging, zonder betoog ;)


Nee klopt, was ook niet zo aardig van mij. Maar eerlijk gezegd vond ik haar reactie wel zo fel dat ik me even niet kon inhouden. Ik had namelijk echt de bedoeling niet begrepen van het topic en ik dacht dus oprecht haar een plezier te doen door te reageren en het topic actief te maken, gezien er nog bijna niemand gereageerd had. Ik reageer normaal bijna nooit fel dus het is ook eigenlijk niets voor mij, maar ik vond het echt even rotopmerking van Briggy. Sorry dus, want dit was niet de bedoeling of zo.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Dec 2016 00:13

Re: -> Vegetarische <- kerst

Had je op eerder gelezen, daaruit werd mij niet duidelijk dat je recepten zocht. Had je graag geholpen.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2016 08:48

Re: -> Vegetarische <- kerst

Je kan nog steeds helpen ;)
<<

Anoniem193

Bericht 03 Dec 2016 08:56

Re: -> Vegetarische <- kerst

Ze wil het topic verwijderd hebben dus volgens mij vindt ze het niet meer nodig
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 03 Dec 2016 10:07

Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Zoals de titel zegt, een topic om vegetarische (kerst) recepten te delen. Vegetarisch betekent een maaltijd zonder vlees, vis, gelatine, E120 (karmijn). Vegan betekent ook geen zuivel, honing en eieren.

Enkele sites die ik ondertussen tegen ben gekomen:
24 Kitchen
Vegetariers bond
Vegatopia
Lekker tafelen
AH

Youtube:
3 Heerlijke (gezonde) Amuses/Hapjes
Vegetarische ragout - Recept heerlijke vega-ragout basis voor kroketten en bitterballen
AfbeeldingAfbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 03 Dec 2016 10:16

Re: -> Vegetarische <- kerst

Als jullie vegetarische recepten willen delen: deel-hier-je-vegetarische-vegan-kerst-recepten-t25173.html. zijn nog steeds welkom.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2016 10:16

Re: -> Vegetarische <- kerst

Alibi schreef:Ze wil het topic verwijderd hebben dus volgens mij vindt ze het niet meer nodig

Ze zijn nog steeds welkom ;)
<<

Burgemeester Lotte

Bericht 03 Dec 2016 12:37

Re: -> Vegetarische <- kerst

De topics gaan over hetzelfde en zijn om die reden samengevoegd.
<<

Anoniem244

Bericht 03 Dec 2016 14:21

Re: -> Vegetarische <- kerst

Burgemeester Lotte schreef:De topics gaan over hetzelfde en zijn om die reden samengevoegd.

Dat is toch raar?
Er is juist een nieuw topic aangemaakt vanwege het negatieve aan dit topic! Dan had die negatieve beter verwijderd kunnen worden
Want nou blijft dit topic toch een nare bijsmaak hebben
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2016 14:26

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Dat ben ik wel met Radler eens.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Dec 2016 14:29

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Wordt een leuk forum dan, als topics waarin niet naar de zin van TO gereageerd wordt verwijderd worden en vervolgens opnieuw geopend. Lijkt me een beetje onzinnig.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Dec 2016 15:07

Re: -> Vegetarische <- kerst

Mizz_S schreef:
Zora schreef:Nou jongens, Briggy reageert idd best heftig maar het gaat haar blijkbaar aan het hart. Soms is dat zo. Ik vind niet dat we har een koekje van eigen deeg hoeven te geven ofzo. Nogmaals, Briggy reageert uitzonderlijk fel voor haar doen vind ik maar ik vind dat Mizz_S ook niet superleuk reageert ofzo, met dat 'jammeren'.

Briggy, idd gewoon maar sluiten, en wie weet over een tijdje een nieuwe poging, zonder betoog ;)


Nee klopt, was ook niet zo aardig van mij. Maar eerlijk gezegd vond ik haar reactie wel zo fel dat ik me even niet kon inhouden. Ik had namelijk echt de bedoeling niet begrepen van het topic en ik dacht dus oprecht haar een plezier te doen door te reageren en het topic actief te maken, gezien er nog bijna niemand gereageerd had. Ik reageer normaal bijna nooit fel dus het is ook eigenlijk niets voor mij, maar ik vond het echt even rotopmerking van Briggy. Sorry dus, want dit was niet de bedoeling of zo.


Nee, het viel me denk ik juist op omdat jij ook zo anders reageerde haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 03 Dec 2016 16:11

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Ik ben zelf al ruim 18 jaar vegetariër (inmiddels een paar jaar pescotariër) en ik denk dat je een topic als dit nooit echt van de grond gaat krijgen op dit forum. Er zijn gewoon te weinig vegetariërs of veganisten hier. Wel veel flexitariërs die met je mee zouden willen denken maar die mogen blijkbaar niet zeggen dat ze vlees eten tijdens Kerst.

Heb je het al eens geprobeerd op een speciaal forum voor vegetariërs?
Ik krijg nu meer de indruk, mede door je felheid, dat je mensen wil overtuigen om geen vlees of vis meer te eten. Ik deed dat toen ik een 14-jarige punker/metalchick was ook. Meat is murder enzo. Maar daar ben ik snel mee gestopt. Het is irritant en je bereikt er het tegenovergestelde mee gok ik.

Overigens heb ik net het nieuwe boek van the Green Happiness binnen en staat daar ook een kerstspecial in. En ik heb het e-book van ze gekregen over een gourmet special. Dus als je interesse hebt kan ik je wel wat recepten sturen.

In mijn kerstdiner topic vroeg ik ook om vegetarische tips, trouwens. Maar goed, de rest van mijn familie eet gewoon vlees en dat ga ik ze niet verbieden dus zulke recepten zoek ik ook in mijn topic.

Verder:

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1016 ... h-jalousie

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1280 ... ellingtons

http://www.jamieoliver.com/recipes/vege ... uliflower/

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1799 ... stmas-pies
<<

Anoniem282

Bericht 03 Dec 2016 17:51

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Eens met Elliot en Azi. Voor vegetarische recepten zou je een heel Indiaas menu met Kerst op tafel kunnen zetten, maar ik weet niet of je dat feestelijk genoeg vind. Heb daar iig heerlijke gerechten gehad zonder vlees/vis en vegan is in India al jaren geleden populair geworden, dus kun je vast ook lekkere recepten van vinden. Moet je wel van enigszins pittig houden, anders is dit geen goede keuze. :)
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2016 18:35

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Elliot schreef:Wordt een leuk forum dan, als topics waarin niet naar de zin van TO gereageerd wordt verwijderd worden en vervolgens opnieuw geopend. Lijkt me een beetje onzinnig.


Ja, dat is waar. Maar ik vind het in Briggys geval gewoon een beetje sneu hoe dit topic liep. Ik ben geen vegetariër, maar ik begrijp haar felheid wel wat. Het gaat haar enorm aan het hart, dat moge duidelijk zijn.
Ik vind het ietwat pesterig overkomen dat deze topics nu zijn samengevoegd. Waarom dan niet even het eerste gedeelte weghalen?
Maar goed, er moet natuurlijk een grens getrokken worden en die is nu helder. Ik heb een wat softere mening denk ik en ik vind het sneu voor Briggy.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Dec 2016 18:41

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Exogenesis schreef:
Elliot schreef:Wordt een leuk forum dan, als topics waarin niet naar de zin van TO gereageerd wordt verwijderd worden en vervolgens opnieuw geopend. Lijkt me een beetje onzinnig.


Ja, dat is waar. Maar ik vind het in Briggys geval gewoon een beetje sneu hoe dit topic liep. Ik ben geen vegetariër, maar ik begrijp haar felheid wel wat. Het gaat haar enorm aan het hart, dat moge duidelijk zijn.
Ik vind het ietwat pesterig overkomen dat deze topics nu zijn samengevoegd. Waarom dan niet even het eerste gedeelte weghalen?
Maar goed, er moet natuurlijk een grens getrokken worden en die is nu helder. Ik heb een wat softere mening denk ik en ik vind het sneu voor Briggy.

Naja dat vind ik niet soft en ook wel flauw inderdaad. Zie je zo vaak dat een niet voor het topic relevante (al zou je kunnen discussiëren dat hij hier wel relevant Is omdat anders hetzelfde probleem opnieuw kan ontstaan) discussie/ruzie even verwijderd werd... Waarom nu dan niet?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 04 Dec 2016 11:02

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Ik heb iig zelf even mijn reacties verwijderd zodat het topic, nu het toch blijft bestaan, op een andere manier verder kan. Overigens snap ik wel dat de BM's het laten staan, ze hadden idd aangegeven daar strenger op te worden, en dat zijn ze nu dus ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Dec 2016 10:46

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Omdat we hier toch ook weer niet doen aan censuur? Laat het gewoon staan: net als in het echte leven kan je niet je woorden alleen maar terugtrekken als iets wil terugtrekken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Dec 2016 12:44

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

Ik had voor mij persoonlijk ook niet de behoefte/noodzaak het weg te halen. Maar als ik anderen daar een plezier mee kan doen vind ik het best. Maar ik had het net zo goed kunnen laten staan als er toch geen recepten meer komen. :wink:
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 06 Dec 2016 00:24

Re: Deel hier je vegetarische/vegan (kerst)recepten/

[quote="Aziraphale"Wel veel flexitariërs die met je mee zouden willen denken maar die mogen blijkbaar niet zeggen dat ze vlees eten tijdens Kerst.

Heb je het al eens geprobeerd op een speciaal forum voor vegetariërs?
Ik krijg nu meer de indruk, mede door je felheid, dat je mensen wil overtuigen om geen vlees of vis meer te eten. Ik deed dat toen ik een 14-jarige punker/metalchick was ook. Meat is murder enzo. Maar daar ben ik snel mee gestopt. Het is irritant en je bereikt er het tegenovergestelde mee gok ik.
[/quote]

precies dit.
wij eten deels zonder vlees/vis. ook kerstdiner is op een van de dagen is een soort koud buffet zonder vlees. de andere kerstdag bevat het menu wel vlees maar dan van een varken waarvan we weten in welke weide het heeft rondgehuppeld.

maargoed recepten. het belangrijkste recept, namelijk het familierecept voor huzarensalade, heb ik niet in handen. voor de rest bestaat het menu niet echt uit recepten. mijn taak is broodjes bakken dat worden no-knead broodjes. een ander zorgt voor diverse smeersels(al dan niet zelfgemaakt). er wordt soep gemaakt, wat hapjes en een aantal salades waaronder dus de huzarensalade.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers