Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote vloeren topic!

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 13 Okt 2013 00:01

Het grote vloeren topic!

Ivm ons bijna officieel gekochte huis zijn wij ons aan het oriënteren op een nieuwe vloer!

Op aanraden van zijn we vandaag gaan kijken naar 'n PVC vloer, maar per toeval kwamen we uit in een winkel met natuursteen.. en wauww! Wat een mooie vloer hebben wij daar gezien :heart:

Nu ben ik ondertussen aan het google'en maar vind ik verder nog weinig informatie hier over... dus zijn er dames met een lei stenen vloer? En wat zijn volgens jou de voor en nadelen? (geluid, temperatuur enzovoort)

En voor de dames met een andere vloer soort, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Wat zijn de plus en de min kanten? en.. wat kostte jouw vloer (en voor hoeveel m2 gaat het dan? En hebben jullie een ondervloer laten leggen?) Het is mij ook nog niet helemaal duideijk of natuur steen direcht op parket gelijmd kan worden. De verkoopster zei van wel, maar een PVC verkoper zei van niet.. dat er écht een isolatie vloer tussen moest. Zowel tussen Parkt en PVC als tussen parket en natuursteen.

Ennuh.. foto's showen mag heus wel! Dit is de vloer die wij hebben gezien. Helaas komt hij op de foto niet heel mooi uit. De vloer heeft diepere kleuren, ook meer grijs/zwart dan nu op de foto het geval is.
Maar dan hebben jullie in elk geval een idee!

Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 13 Okt 2013 12:54

Re: Het grote vloeren topic!

Onze criteria voor een vloer was: hout/laminaat. Ik wilde geen tegels, waarom weet ik eigenlijk niet, misschien omdat ik het wat kil vind.
Voor de vloer beneden hadden we eigenlijk geen budget, we hadden zoiets: we zoeken uit wat we mooi vinden, wat ook praktisch is.
Het is toen een vloer van Quickstep geworden. Type Moderato, warm eiken.
Ik vind vooral de 4-v-groef (aan vier kanten een groef) en de voelbare houtstructuur er mooi aan. Daarna is de vloer onderhoudsarm.

Afbeelding

Hier zie je het in zijn geheel:
Afbeelding
Leven en laten leven
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Okt 2013 13:36

Re: Het grote vloeren topic!

Afbeelding

Afbeelding

Wij wilden in ons nieuwe huis persé een houten vloer. Tegels vielen voor ons direct af omdat a: we het te kil vinden en b: omdat het niet toegestaan is in een appartement.

We hebben voor deze Canadese Esdoorn vloer gekozen omdat het heel goed past bij onze Scandinavische stijl. Het is lamelparket met een houten toplaag van 5 mm. Dit houdt in dat je de vloer 2 a 3x zou kunnen schuren en opnieuw kunt behandelen met olie of lak.

Wij hebben voor olie gekozen (50% wit) omdat dit ervoor zorgt dat het nagenoeg dezelfde kleur blijft als een onbehandelde plank en het glimt niet. Ook een voordeel aan olie t.o.v. Lak is dat je het tussentijds op intensief gebruikte delen kunt bijwerken. Bij lak moet je de hele vloer schuren en opnieuw doen.

Omdat wij in een appartement wonen, waren er strenge eisen gesteld aan de isolatiewaarden. Die moest minstens 10db zijn. Onze ondervloer dempt zelfs 21db.

De vloer kostte ruim €5500,- inclusief ondervloer en plinten voor 80m2. Uiteindelijk heb ik de vloer zelf gelegd, die scheelde €2500,- €8000,- was toch echt te veel boven ons budget. Het leggen is veel werk vanwege het meten en zagen, maar het is het wel waard om zoveel te kunnen besparen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Okt 2013 13:43

Re: Het grote vloeren topic!

Ik heb uiteindelijk deze vloer gekozen:

Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Okt 2013 14:25

Re: Het grote vloeren topic!

Wij hadden in ons 1e appartementje laminaat en daar was ik niet tevreden over. Nu hebben we een houten vloer en daar zijn we ook niet tevreden over. In ons nieuwe huis gaan we voor een gelijmde pvc vloer. We zijn nu bezig met bedrijven bezoeken en offertes laten maken. We hebben 85m2 nodig en zijn daar tot nu toe inclusief leggen gemiddeld € 4000 voor kwijt. We gaan dan uit van een toplaag tussen de 0,55 en 0,7mm. Beneden tegelmotief (net zoiets als jouw foto) en boven houtprint.
Afbeelding
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 13 Okt 2013 16:09

Re: Het grote vloeren topic!

Wij hebben een natuurstenenvloer.
1e tip: doe er alsjeblieft een coating o.i.d. overheen. Wij hebben dat niet (de 1e bewoner had dat moeten doen en heeft dat niet gedaan) en dan heb je dus krasjes die je niet meer weg krijgt (of zoals wij krassen van de inbraak van november vorig jaar).
2e: zonder vloerverwarming / goede isolatie zou ik het niet doen. De vloer is gewoon koud en blijft dat ook. Veel warmte verliezen wij door de vloer naar beneden (wij hebben beide dus niet).
Geluid, weinig last van, wij hebben eigenlijk nooit schoenen aan en momenteel geen buren dus kan het niet vragen of ze daar veel van horen.
De vloer is wel snel droog nadat hij gedweild is en het is gewoon een mooie vloer. Wij hebben ook die tint maar dan met donkere voegen.
Ik wil van de week wel een foto maken, het is nu te donker in huis door het regenachtige weer! (Help me even te herinneren alsjeblieft!)
In de rest van het huis ligt 'gewoon' laminaat ;)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Okt 2013 16:33

Re: Het grote vloeren topic!

Wij wilden ook perse een houten vloer. Wij hebben gekozen voor deze eiken vloer, hij heeft een verouderde look zodat hij mooi past in ons huis uit 1890. Ik vind een houten vloer altijd fijn aanvoelen, het is nooit koud. Daarom hebben we ook geen vloerverwarming. Het is ook vrij onderhoudsarm, je ziet er weinig op. Ik ben nog steeds verliefd op onze vloer.

Afbeelding

Afbeelding

In de keuken en bijkeuken hebben we deze tegels. Daar hebben we wel vloerverwarming onder.
Afbeelding

En in de gang hebben we een terrazzo vloer :heart:
Afbeelding

Boven hebben we de houten onder vloer geschuurd en geolied, die is helemaal prachtig, maar daar heb ik zo even geen foto van.

Edit: Haha op de foto's is wel duidelijk te zien dat het tijd wordt dat morgen de schoonmaakster weer komt :laughcry:
Insta: je_ei_kwijt
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 13 Okt 2013 17:06

Re: Het grote vloeren topic!

Bisq :heart: ..ik wil jouw huis!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Okt 2013 17:31

Re: Het grote vloeren topic!

Haha, ik ben ook zo blij met ons huis. Alleen jammer dat het in het verkeerde dorp staat en de verbouwing al 3 jaar duurt. Maar verder ben ik nog steeds verliefd!
Insta: je_ei_kwijt
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2013 19:29

Re: Het grote vloeren topic!

wij hebben een vloer van het merk krono in de kleur grijs eiken. Ik vind een tegel vloer altijd zo kil bij anderen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 13 Okt 2013 19:39

Re: Het grote vloeren topic!

Dank jullie wel voor jullie antwoorden en vloeren! Zitten mooie vloeren tussen!

Een houten vloer vind ik ook mooi, maar met een niet volledig zindelijke hond en met oog op de toekomst (kleine kinderen) later lijkt hout mij minder geschikt. .

Vandaag nog een tijdje zitten google'en heb nog niks gevonden wat qua uiterlijk en uitstraling tipt aan de gister geziene vloer! Maar twijfel dan wel of het niet te kil en koud is zonder vloerverwarming... En eigenlijk vind ik het achterlijk duur! Heb ook al zitten kijken naar pvc in dergelijk patroon, maar nog niet echt gevonden via internet!

Mijn zoektocht gaat door en Ekiaam, ben super benieuwd naar je vloer! Donkere voegen hebben wij ook bij gekeken maar we vinden juist de lichte mooier!
<<

Anoniem87

Bericht 13 Okt 2013 19:43

Re: Het grote vloeren topic!

Afbeelding

Ik heb nu een laminaatvloer, was niet zo duur, van CanDo. Ben er wel erg tevreden over, na 4 jaar is hij nog perfect, geen krasje te bekennen!

In het volgende huis willen we weer laminaat maar dan iets luxer, met v-groef. Moet ook wel iets luxer dan i.v.m. vloerverwarming beneden. Laminaat is sowieso ontzettend makkelijk in onderhoud, stofzuigen en dweilen en klaar! Ik wil niet anders :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Okt 2013 20:38

Re: Het grote vloeren topic!

Mijn vader heeft net de serre en keuken verbouwd en daar een leistenen vloer in laten leggen. Heel erg mooi is het geworden! Ze hebben een of ander steen dat heel lang in het water heeft gelegen en daardoor zwart/grijs met allerlei andere tintjes is, heel leuk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem73

Bericht 13 Okt 2013 22:00

Re: Het grote vloeren topic!

Wij hebben een vloer van quickstep moderato licht grijs eiken en ik ben er zooo blij mee! Makkelijk te onderhouden erg stevig tegen krassen (dingen verschuiven).
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Okt 2013 07:21

Re: Het grote vloeren topic!

Wij hebben een tegelvloer van keramieken tegels, 60x60 cm. Staat heel mooi, ben er ook blij mee. Was alleen lastig bij het leggen, moesten versnijden doen met haakse slijper; tegels waren te hard voor de tegelsnijder...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem162

Bericht 14 Okt 2013 08:06

Re: Het grote vloeren topic!

Wij hebben een houten vloer (eiken met olie). Ik vind het verschrikkelijk, veel onderhoud, overal vlekken (van kind of kat).
In het volgende huis komt een tegelvloer of iets in die richting wat in elk geval makkelijk te onderhouden is.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Okt 2013 09:02

Re: Het grote vloeren topic!

Bisq, wat een prachtige vloeren in jouw huis!! (de rest mag er ook zijn :heart: )

Wij hebben in ons huis een combinatie van deze natuurstenen vloer:

Afbeelding

en een eikenhouten vloer, licht geolied:

Afbeelding

Onder de natuurstenen vloer zit vloerverwarming, anders zou ik het echt te kil vinden. Beide vloeren zijn super in onderhoud, want wij hebben zowel een hond als kleine kinderen en ik hoef er echt heel weinig aan te doen. Natuursteen was een grote restpartij en kostte maar 15 euro/m2 :) Eiken vloer was duurder, zo'n 30 euro volgens mij, maar echt van een goede kwaliteit, dus ik vond het reuze meevallen. We hebben wel onder beide vloeren een ondervloer, ook onder de natuurstenen vloer. Van die speciale isolatieplaten.

En Ooh La La, wat hebben jullie een gezellige bank (en een mooie vloer!), die houd ik in mijn achterhoofd voor als wij ooit aan onze woonkamer gaan beginnen!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Okt 2013 09:06

Re: Het grote vloeren topic!

Wauw Pineco, is dat jouw huis? :heart: :heart: :heart:
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2013 09:07

Re: Het grote vloeren topic!

Pineco, wat hebben jullie toch een fantastisch huis! :heart:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Okt 2013 09:18

Re: Het grote vloeren topic!

Bedankt! Ja Bisq, bovenste foto is mijn werkplek, net na de verbouwing dus inmiddels wat meer ingericht (en rommeliger :nopompom: ). Onderste foto is een toekomstige gastenkamer. We zijn nu bezig met de kinderkamers, die moeten in januari af zijn en dan moeten we echt even stoppen, want verbouwen is duur! En zo'n groot huis verwarmen ook... Maar dat zijn wat mij betreft ook de enige nadelen ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 14 Okt 2013 09:27

Re: Het grote vloeren topic!

Ow Pineco, wat mooi!! :heart:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Okt 2013 09:27

Re: Het grote vloeren topic!

Super mooi! Lijkt wel een plaatje uit een woonmagazine. Prachtig! Is de muur in de gastenkamer met leem gestuukt (haha ehm, schrijf ik dat goed?)
Insta: je_ei_kwijt
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Okt 2013 11:53

Re: Het grote vloeren topic!

Nee, het lijkt er door de kleur wel op. We hebben het 'gewoon' zelf grof gestuukt (volgens mij schrijf je het inderdaad zo :) ). In ons vorige huis hadden we wel een paar leemgestuukte muren, maar dat was best duur en uiteindelijk geeft dit een voor het oog vergelijkbaar effect.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 11:58

Re: Het grote vloeren topic!

Mooi pineco!!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Okt 2013 12:09

Re: Het grote vloeren topic!

Het geeft inderdaad hetzelfde effect, mooi!
Insta: je_ei_kwijt
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron