Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

<<

caribbeanlover

Bericht 29 Nov 2016 23:09

Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Heel raar. Weet niet wat het is, maar doordeweeks moet/wil ik van mezelf om 22.00 in bed liggen. Ik sta 9.30, maar sinds een aantal dagen blijf ik tot 9.45 liggen en vandaag tot 10.00.
Ik voel me niet moe en haal de slaap ivm werk in in de weekenden. Van zat. op zo. nacht zit ik vaak zelfs tot 2.30 - 3.00 nog tv te kijken en soms ben ik niet eens moe, maar moet van mezelf onderhand wel eens naar bed gaan.

Wie heeft dat ook? Heeft het een naam/oorzaak?

Weltrusten iedereen! :sleep:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2016 23:16

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Misschien juist steeds dat je wisselt? Als je de ene dag om 22.00 uur naar bed gaat en de andere dag om 2.30 gooi je jezelf steeds uit je ritme. Ik zou proberen het meer gelijk te krijgen. Een klein verschil is niet erg maar ik zou niet van die uitschieters maken.

En de donkere dagen helpen ook niet mee.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Nov 2016 23:19

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Marin schreef:Misschien juist steeds dat je wisselt? Als je de ene dag om 22.00 uur naar bed gaat en de andere dag om 2.30 gooi je jezelf steeds uit je ritme. Ik zou proberen het meer gelijk te krijgen. Een klein verschil is niet erg maar ik zou niet van die uitschieters maken.

En de donkere dagen helpen ook niet mee.


Dat wordt lastig met mijn werk. Maan - en dinsdagen ben ik vrij. Woe. werk ik van 17.30 tot 2.00 soms 2.30 uur. De donder - en vrijdagen van 17.30 tot 0.00. Dus daar kan ik niks aan veranderen helaas. Nu ga ik wel is al 22.00 geweest :wink: . Trusten!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2016 23:26

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Dan kan je toch proberen alle dagen beetje laat te gaan? Met als laatste rond half vier 's nachts, afhankelijk van hoe laat je thuis bent na je werk. En op dagen dat je tot 0.00 werkt zal je wel rond 1 uur in je bed liggen ongeveer?
Dan zou ik op je vrije dagen proberen niet voor elf a twaalf naar bed te gaan. Anders gooi je telkens zo je ritme om. Dan moet je elke week weer opnieuw wennen zeg maar. Ik weet uit ervaring hoe ontzettend vermoeiend dat is. Ik denk dat het voor jou beter werkt als je gewoon een 'laat gaan slapen, laat wakker worden' ritme aanhoudt, ook op je vrije dagen.

Al snap ik 't best dat je moe bent en een keertje vroeg naar bed gaat maar ik kan me dus voorstellen dat dat niet perse helpt. Snap je?

Verder vind ik 't knap dat je 't zo volhoudt, het is gewoon ook pittig, tot zo laat werken. Zelfs al ben je het gewend. Je biologische klok zegt toch wat anders.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Nov 2016 12:38

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Marin schreef:Dan kan je toch proberen alle dagen beetje laat te gaan? Met als laatste rond half vier 's nachts, afhankelijk van hoe laat je thuis bent na je werk. En op dagen dat je tot 0.00 werkt zal je wel rond 1 uur in je bed liggen ongeveer?
Dan zou ik op je vrije dagen proberen niet voor elf a twaalf naar bed te gaan. Anders gooi je telkens zo je ritme om. Dan moet je elke week weer opnieuw wennen zeg maar. Ik weet uit ervaring hoe ontzettend vermoeiend dat is. Ik denk dat het voor jou beter werkt als je gewoon een 'laat gaan slapen, laat wakker worden' ritme aanhoudt, ook op je vrije dagen.

Al snap ik 't best dat je moe bent en een keertje vroeg naar bed gaat maar ik kan me dus voorstellen dat dat niet perse helpt. Snap je?

Verder vind ik 't knap dat je 't zo volhoudt, het is gewoon ook pittig, tot zo laat werken. Zelfs al ben je het gewend. Je biologische klok zegt toch wat anders.


Poeh he weet niet of dat gaat werken om laat/later te gaan en of ik dat ook wil (sorry). Ongeacht de tijd dat ik ga lig ik zeker 1,5 uur wakker! De dagen dat ik tot 0.00 werk (donder - en vrijdagen) is dat idd rond 1.00.
Dus op maan- en dinsdag (mijn vrije dagen) raad je bijv. 23.00 aan?
Dat klopt zeker dat als ik echt eens moe ben wat overigens zelden voor komt dat het niet zo helpt.

Ik heb er geen last van als ik opsta als ik om 22.00 op die beide dagen erin lig, maar blijkbaar wel behoefte aan. Da's gek aangezien ik een avondmens ben dus wat dat betreft is pas beginnen om 17.30 ideaal.

Dank je da's lief van, maar ik werk maar 3 dgn en anderen zouden denken dat ik niet moet zeiken. Ach voor ons werkt het. Het is alleen zo ontzettend koud en laat ik nou naast een avondmens een enorme kouwkleum zijn! Da's een groot nadeel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2016 12:55

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Wat ik bedoel is dat het niet goed is om telkens een halve week vroeg naar bed te gaan en telkens een halve week laat naar bed. Dan gooi je je ritme (wat je dan dus niet hebt) echt elke keer weer om. Dat heb ik ook jarenlang gedaan, ook soms midden in de week en dat maakt het nog zoveel vermoeiender dan áltijd laat naar bed gaan. Dus daarom zou ik juist niet om 22.00 naar bed gaan op vrije dagen, maar juist een beetje dat latere ritme proberen aan te houden. Denk dat je daarin veel meer regelmaat hebt.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Dec 2016 21:55

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Ik snap je probleem niet helemaal, heb je topic 2 keer gelezen, maar wat is nou je punt?
Dat je graag wilt slapen, maar niet moe bent?
Dat je bang bent dat je een syndroom hebt?
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 02 Dec 2016 00:11

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Ooooo uitslapen tot 10.00 wat lijkt mij da heeeeeeerlijk! Vorige eeuw dat dat gelukt is ondanks mijn late werk diensten. Ik zou als ik jou was toch op vrije dagen gewoon rondom 22.30 naar bed gaan, glas warme melk mee of sleepy time thee en proberen te gaan slapen. Zo kom je toch nog goed aan je slaap!
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Dec 2016 13:04

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Lejow schreef:Ik snap je probleem niet helemaal, heb je topic 2 keer gelezen, maar wat is nou je punt?
Dat je graag wilt slapen, maar niet moe bent?
Dat je bang bent dat je een syndroom hebt?


Vraag 1 klopt en vraag 2 niet daar heb ik het nooit over gehad.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2016 13:19

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Waarom wil je graag slapen als je niet moe bent?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2016 13:31

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Je vraagt of t een naam of oorzaak heeft..
En dan snap ik nog steeds je vraag niet.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 02 Dec 2016 14:46

Re: Behoefte aan veel slaap en niet moe zijn!

Ik snap het probleem geloof ik ook niet. Je kunt elke dag uitslapen als ik het zo lees, dan ga je toch pas naar bed als je wél moe bent? Ik zou niet standaard om 22.00 in bed gaan liggen, klaar wakker, als je er de volgende dag pas om 09.30 of 10.00 uit gaat.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers