Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2016 11:00

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik kan inderdaad niet weten hoe het dan gaat lopen. Ik wil alleen wel dat zij duidelijk weten dat wij bepalen wanneer ze mogen komen en daar geen teleurstellingen over krijgen.

Het is misschien wel meer het gedrag van mijn schoonmoeder wat mij dwars zit en hierover dan te ver na denk. loslaten maar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Nov 2016 11:04

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ja loslaten is denk ik het beste advies, en straks gewoon duidelijk zijn. Je kraamhulp kan je daar ook bij helpen als jij en je man het zelf lastig vinden.
Het komt goed!

♥♥
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 30 Nov 2016 11:46

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik vond het juist geweldig om mijn ouders en zus te bellen dat ik bevallen Was. Ik heb ook gelijk gevraagd of ze naar het ziekenhuis kwamen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe lang dat duurde maar ik denk dat ze er 1.5 uur na de geboorte waren.
<<

Geel

Bericht 30 Nov 2016 11:56

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik neem altijd een voorbeeld aan mijn zusje. Die laat gewoon niet zo veel weten en trekt volledig haar eigen plan. Als ze zo'n schoonmoeder zou hebben als de jouwe, zou ze gewoon een beetje geheimzinnig lachen en iets zeggen van "we zullen wel eens zien" en dan verdergaan met haar eigen plannen. Niks toezeggen, ook niet heel erg haar grenzen aangeven – gewoon, ze laat de verwachtingen bij degene met verwachtingen en doet daar verder niet zoveel mee. Echt handig als je zo bent, haha!
<<

Anoniem193

Bericht 30 Nov 2016 12:06

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Bij de eerste wisten mijn ouders dat ik aan het bevallen was, omdat we naar het ziekenhuis moesten en zij de hond zouden uitlaten. Als ik thuis zou blijven wisten ze het niet.
's morgens om 7 uur ging ik naar het ziekenhuis en om 17 uur was ik nog niet bevallen, mijn vader en moeder waren zo zenuwachtig dat ze toen naar het ziekenhuis gegaan zijn. Ze zijn gewoon op de bankjes voor de afdeling gaan zitten, wij wisten niet dat ze er waren. Toen ik was bevallen zei de verloskundige dat mijn ouders op de gang zaten. Mijn man is toen naar ze toe gegaan. Mijn ouders kwamen toen gelijk mee de bevalkamer in, ik moest nog gehecht worden, de verpleging had gewoon even een schoon laken over ons gelegd. Daarna hebben we mijn broertjes gebeld, die zijn naar mijn schoonmoeder gereden en samen zijn ze naar het ziekenhuis gekomen. Ondertussen werd ik gehecht, daarna ging ik douchen en toen ik weer schoon in bed zat kwamen ze met zijn allen binnen. Dat was rond half 8 (2 uur na ik bevallen was) Ze zijn maar 10 minuten geweest. Om half 10 's avonds mocht ik naar huis, toen ik thuis kwam was de kraamverzorgster, onze beste vriendin, mijn vader+moeder+jongste broertje daar. Ik ging wel na een kwartier al naar boven met de baby, heb geen idee hoe lang ze gebleven zijn. Mijn ouders, broers, aanhang, beste vrienden kwamen bijna elke dag de eerste week.
Bij de tweede wisten mijn ouders ook dat ik aan het bevallen was, ik werd ingeleid en ze moesten op de oudste passen.
Ik beviel uiteindelijk om half 2 's nachts en we hebben toen binnen 10 minuten gebeld. (We wisten dat ze wakker zouden blijven...) De volgende ochtend om 8 uur mocht ik naar huis, toen kwamen mijn ouders met onze dochter. Later op de dag kwamen broers/aanhang etc ook binnenvallen. Mijn man heeft ook in de middag zijn moeder even opgehaald zodat ze kon komen kijken.

Vooraf dacht ik er heel anders over. Dacht ik ook dat ik niemand wilde zien, alleen wilde wennen met de nieuwe aanwinst etc, uiteindelijk was het super fijn dat iedereen zo vaak kwam.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2016 12:21

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Het is niet zo dat ik niemand wil zien. Ik val in herhaling als ik weer zeg dat ik gewoon geen goede band heb dus ik kan me niet voorstellen dat ik vol enthousiasme mijn moeder ga bellen. Dat heb ik nog nooit met iets gedaan. Als je band goed is kan ik me voorstellen dat je graag meteen wilt bellen.

Wat betreft schoonmoeder: als het te gortig wordt ga ik toch maar eens mijn schoonmoeder aanspreken op haar gedrag. Hoe moeilijk ook.

Geel: ja dat is ook nog een optie. Doe ik wel eens. Maar dan voel ik vaak nog meer afstand ontstaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Nov 2016 12:26

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Jip schreef:Het is niet zo dat ik niemand wil zien. Ik val in herhaling als ik weer zeg dat ik gewoon geen goede band heb dus ik kan me niet voorstellen dat ik vol enthousiasme mijn moeder ga bellen. Dat heb ik nog nooit met iets gedaan. Als je band goed is kan ik me voorstellen dat je graag meteen wilt bellen.

Wat betreft schoonmoeder: als het te gortig wordt ga ik toch maar eens mijn schoonmoeder aanspreken op haar gedrag. Hoe moeilijk ook.

Geel: ja dat is ook nog een optie. Doe ik wel eens. Maar dan voel ik vaak nog meer afstand ontstaan.



Ik heb best even getwijfeld of ik zou reageren want wil er niet teveel over online hebben. Maar ik begrijp je gevoel heel erg, ik heb ook niet zo'n beste band met mijn moeder (volgens mij niet zo heftig als bij jou maar afstand bewaren snap ik). In mijn zwangerschap zijn er ook meerdere dingen voorgevallen, dat loslaten is dan veel makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn man heeft een uur na de bevalling gebeld (S avonds laat bevallen) maar aangeven dat we geen bezoek wilde op dat moment.

Ik zou het toch wel duidelijk uitspreken, hier is mijn moeder namelijk meerdere keren over mijn grenzen heen gegaan. En helaas is de kraamzorg er ook maar een weekje (en niet fulltime aanwezig). Voor meer info over mijn ervaringen kunnen we eventueel pmen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2016 12:30

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Vervelend Siep. Zal er niet verder over doorvragen maar vervelend dat ze over je grenzen heen is gegaan.

Inderdaad zou ik daarom juist ook concreet blijven naar je ouders en schoonouders. Des te duidelijker is het wat je grens is. Die mag je echt aangeven.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Nov 2016 12:33

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Oh jeetje niet druk om maken, hoor! Ik sluit me namelijk volledig aan bij Elliot; op de één of andere manier regelen die dingen zichzelf. En ik kan me niet voorstellen dat iemand beledigd zou zijn als je ze een uur later belt, bij wijze van. Iedereen gaat toch ontzettend blij en trots zijn :)

Wij hebben er overigens voor gekozen om zo snel mogelijk iedereen even kort uit te nodigen voor een 'first look' in het ziekenhuis. Ik ben 15:17 bevallen en vanaf 18:30 hebben we onze ouders, beste vriendin, broertje en schoonzusje, (schoon)zusje en nichtje gezien. Allemaal max. een kwartiertje. We hebben de rest uitgelegd dat ze welkom zijn, maar we ook rust wilden hebben, zeker de eerste dag thuis. Dus pas de tweede dag thuis, kwamen onze ouders weer. Ik ben trouwens wel heel blij geweest met m'n moedertje in huis en ben nog steeds m'n beste vriendin intens dankbaar. Die is elke dag langs geweest, heel kort, maar die hielp met de praktische zaken. Zo heeft ze 2x grote boodschappen voor ons gedaan en nam m'n moeder de taken van de kraamverzorgster praktisch over, zodra zij weg was.

Ik heb er geen last van gehad, zeg maar!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Nov 2016 13:31

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

@Siep fijn dat er herkenning is. Ik ga je misschien een PM sturen van de week!

Ik ben ook wel jaloers hoor op meiden waarbij hun moeder komt kramen en dat ze dat als heel fijn ervaren. Gelukkig heb ik wel een fijne band met een vriendin die ook overbuurvrouw is en die mag ik ook inschakelen als het nodig is. Genoeg back-up die voor mij fijner aan voelen :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Nov 2016 13:53

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat lopen, mijn schoonouders wonen namelijk 3 minuten bij ons vandaan en mijn schoonmoeder kan echt overenthousiast zijn. Ik irriteer me tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap ook af en toe aan haar, terwijl ik eigenlijk een hele goede band met haar heb. Dit is gelukkig niet haar eerste kleinkind, want ze zegt zelf ook dat ze echt heeft moeten leren om oma te zijn, bij haar eerste kleinkind (van de zus van mijn vriend) vond ze dat als oma ook recht had op dat kind. Inmiddels heeft ze daar inderdaad wel wat meer haar draai in gevonden, maar ze heeft het tweede kindje van mijn schoonzus bijvoorbeeld wel ongevraagd opgepakt, een uur na de geboorte, terwijl mijn schoonzus dat gewoon niet wilde hebben. Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over en hebben we afgesproken pas te gaan bellen als wij dat willen. Ik wil mijn eigen ouders eigenlijk graag wel eerder langs hebben dan mijn schoonouders eigenlijk, zij zijn ook langer onderweg en ik kan me voorstellen dat ik mijn moeder juist wel heel graag bij me heb. Maar we gaan wel zien hoe dat loopt, ik denk inderdaad dat het wel los loopt.
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Nov 2016 23:26

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Maak met je man duidelijke afspraken en bekijk het verder op dat moment.
Ik was als de dood dat mijn schoonouders mijn kinderen eerder zouden zien dan ik. Dat wilde ik echt niet dus duidelijke afspraken over gemaakt.
Ik ben davonds laat bevallen. Snachts hebben we allebei onze ouders gebeld... En aangegeven dat ze de volgende dag even (want veel te vroeg en lagen met toeters en bellen in de couveuse) mochten komen. De reactie van mijn schoonouders... Die dag kwam niet uit ze kwamen 1 of 2 dagen later wel. En ik heb me dus echt voor niks zo druk gemaakt over het feit dat mijn schoonouders al op de stoep zouden staan voor ik mijn kinderen had gezien.

Ik denk dus ook echt dat je op dat moment heel goed voelt wat je wel en niet wilt.
:heart: :heart: 2011
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Dec 2016 23:31

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ow wat herken ik mij in je verhaal Jip! Hier loopt het geruime tijd ook niet zo lekker. (Ga er ook niet te veel op in).

Maar wat als, dat is in ieder geval hier aan de orde, dat je (in dit geval mijn moeder) gewoon recht in je gezicht krijgt te horen dat je moeder vind dat zij in haar recht staat om als 1 vd 1e wel op kraambezoek te komen ongeacht of wij het willen. Het gaat zelfs zo ver dat ze zei ik heb toch wel een sleutel en kom er wel in, dat we besloten hebben mits het geld er voor is om nieuwe cillinders aan te achaffen. Want ik weet, wat ze ook zegt, ze doet het ook echt. Ongeacht wie het tegen dr zegt hoor, ze heeft er letterlijk maling aan.
Het is 1 vd grootste struikelblokken momenteel want wij willen straks gewoon de 1e dagen wennen met de meiden en de kleine zonder alle stress en drukte die er bij komt, maar het lijkt totaal niet door te dringen bij der (ook overigens andere familie leden lijken dit nu al niet te begrijpen dat we straks de 1e dagen gewoon rust willen).

Niet quoten ajb.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 01 Dec 2016 23:40

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ergens snap ik dit soort dingen in het algemeen niet zo. Natuurlijk is het fijn om even bij te komen van je bevalling, het is heftig, nieuw en bijzonder. Maar je ouders/schoonouders worden opa en oma, dat is ook ZO bijzonder. Laat ze even genieten, langskomen, al is het maar een uurtje. Voor hen is het bijna net zo bijzonder als jullie. Daarna kan je altijd nog je eigen regie bepalen. Ik vond het zo speciaal om mijn kinderen aan mijn ouders/schoonouders te laten zien. Ze hadden 9 maanden lang zo meegeleefd, en er zo naar uitgekeken.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

anoniem203

Bericht 01 Dec 2016 23:45

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Odil schreef:Ergens snap ik dit soort dingen in het algemeen niet zo. Natuurlijk is het fijn om even bij te komen van je bevalling, het is heftig, nieuw en bijzonder. Maar je ouders/schoonouders worden opa en oma, dat is ook ZO bijzonder. Laat ze even genieten, langskomen, al is het maar een uurtje. Voor hen is het bijna net zo bijzonder als jullie. Daarna kan je altijd nog je eigen regie bepalen. Ik vond het zo speciaal om mijn kinderen aan mijn ouders/schoonouders te laten zien. Ze hadden 9 maanden lang zo meegeleefd, en er zo naar uitgekeken.


+1, mijn kinderen zouden mij er echt pijn mee doen hoor als ik mijn kleinkind pas een dag na de geboorte zou mogen zien. Ik wilde zelf ook dat mijn ouders en schoonouders onze baby zsm zouden ontmoeten. Het is zoiets moois waarom zou je dat niet willen delen?
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 01 Dec 2016 23:47

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Precies, dat heb ik dus ook ervaren. Ook al had ik echt geen goede band mijn ex schoonouders, ze kwamen dezelfde avond met het bezoekuur langs. Natuurlijk wilde mijn ex man zijn kinderen vol trots aan zijn ouders, en zussen laten zien.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Dec 2016 07:23

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Het gaat een beetje ver om openbaar hier te delen waarom ik eerst met mijn man wil genieten en niet meteen mijn (schoon-) ouders erbij wil hebben. Als je niet in mijn schoenen staat dan zul je dat ook niet kunnen begrijpen.

En nogmaals als ze in de ochtend komt dan zullen we waarschijnlijk niet wachten tot de volgende dag. Maar dan bellen we wel pas vanaf dat ze welkom zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 08:01

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Maar wat is nu precies het probleem... want ondanks dat veel mensen (waaronder ikzelf) hun ouders en/of broers en zussen meteen bellen en langs laten komen is dat toch een keuze van jullie dus als je dat niet wil doe je het toch gewoon niet. Daar hoeft toch verder geen uitleg bij waarom wel of niet.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Dec 2016 08:38

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik herken me in de reactie van Siep, ook al hebben wij geen issues gehad voor of over de bevalling. Ik heb niks voor of tegen mijn schoonmoeder en over mijn relatie met mijn moeder wil ik niets kwijt. Ik had wel de behoefte om mijn moeder vlak na de geboorte op de hoogte te stellen, maar heb het me laten overkomen dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder binnen afzienbare tijd in het ziekenhuis waren. We waren kapot, we konden niet meer zo goed besluiten wat we wel/niet wilden en hebben het dus laten gebeuren. Achteraf (en vooraf) hadden we dit eigenlijk liever niet gewild.

Tweede moeilijkheid was dat mijn herstel niet heel makkelijk ging, met name psychologisch. Mijn moeder vond het moeilijk behappen dat ze niet zo welkom was als dat ze had verwacht. Komt mede omdat ze er zo snel wel bij kon zijn. Ik weerde eigenlijk alle kraamvisite, ik wilde gewoon rust. Ik werd heel onrustig van het idee dat ik aan haar verwachting (en ook van anderen trouwens) wilde voldoen, maar dat mijn egoïstische wens om even in rust alleen met mijn newborn te zijn gewoon sterker was.

We hebben dit overigens vooraf nooit met onze ouders besproken en zeiden ook, we zien wel. Dit keer gaan we het met elkaar (man en ik) beter afspreken. Het allerbelangrijkst m.i. is dat jullie op 1 lijn zitten. Het is makkelijker om dan te besluiten om ze wel (snel) toe te laten dan andersom, en zeker als ze van jullie wens op de hoogte zijn.

Ik snap wel dat de meesten rekening (willen) houden met de gevoelens van de (schoon)ouders, maar soms is het voor de gemoedstoestand van de ouders beter om dan maar even egoïstisch te zijn.
L2014 & H2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 02 Dec 2016 08:54

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ava schreef:
Odil schreef:Ergens snap ik dit soort dingen in het algemeen niet zo. Natuurlijk is het fijn om even bij te komen van je bevalling, het is heftig, nieuw en bijzonder. Maar je ouders/schoonouders worden opa en oma, dat is ook ZO bijzonder. Laat ze even genieten, langskomen, al is het maar een uurtje. Voor hen is het bijna net zo bijzonder als jullie. Daarna kan je altijd nog je eigen regie bepalen. Ik vond het zo speciaal om mijn kinderen aan mijn ouders/schoonouders te laten zien. Ze hadden 9 maanden lang zo meegeleefd, en er zo naar uitgekeken.


+1, mijn kinderen zouden mij er echt pijn mee doen hoor als ik mijn kleinkind pas een dag na de geboorte zou mogen zien. Ik wilde zelf ook dat mijn ouders en schoonouders onze baby zsm zouden ontmoeten. Het is zoiets moois waarom zou je dat niet willen delen?


In ons geval wilde we eerst de tijd hebben om J rustig kennis te laten maken met haar zusje. We wisten totaal niet hoe ze zou gaan reageren en wilde dus gewoon de rust hebben om haar emoties alle ruimte te kunnen geven zonder dat er 4 grootouders zich er tegenaan zouden gaan bemoeien.
Gelukkig accepteerde ze dat allemaal. S is om 13.00 uur geboren en ze zijn de volgende ochtend om 10 uur langs gekomen.
Mijn moeder heeft J opgehaald van school en naar het ziekenhuis gebracht. De afspraak was dat ze meteen weer zou gaan en dat was ze ook van plan. Maar ze stond blijkbaar zo te trillen van de zenuwen dat mijn man haar toch heel even mee naar binnen heeft laten komen (in overleg met mij). Was niet omdat ze S wilde zien maar ze ze was zo ongerust dat ze met eigen ogen moest zien dat het echt allemaal goed was met S en mij. Na 2 minuten is ze ook weer gegaan.

Ik moest onverwacht een nacht in het ziekenhuis blijven en dat vond ik heel moeilijk dus 's avonds is mijn beste vriendin even langs geweest zodat ik mijn verhaal kwijt kon. Daar had ik toen veel meer behoefte aan dan aan mijn (schoon)ouders.

Ik snap dus heel goed dat je niet meteen andere mensen om je heen wilt, ook al zijn het je (schoon)ouders. Snap dat het voor hen ook heel bijzonder is maar uiteindelijk gaat het om jullie gezinnetje dus moet je doen wat voor jullie goed voelt en niet wat verwacht of geëist wordt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Dec 2016 09:01

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Overigens, wat ik al in mijn eerste post aangeef: ze zijn welkom maar wel NA overleg. En ik ben bang dat met name schoonmoeder dat overleg een beetje gaan overslaan of een nee heel teleurgesteld gaat incasseren waardoor ik mij schuldig ga voelen (ik ben immers al niet de ideale schoondochter voor haar...heeft ze eens gezegd).

Ik ben blij dat er in elk geval ook herkenning is en daar heb ik wat aan gehad. Via PM of via hier. Dank jullie wel!

Ik benijd degene die het allemaal als makkelijk ervaren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 09:25

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Maar dat is toch gewoon iets wat je heel duidelijk kunt zeggen "jullie zijn welkom na de geboorte maar wij laten weten wanneer".
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Dec 2016 09:27

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

..en dat kan dus al verkeerd vallen bij mijn schoonmoeder. Al in andere situaties meegemaakt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 09:34

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Jip schreef:..en dat kan dus al verkeerd vallen bij mijn schoonmoeder. Al in andere situaties meegemaakt.


En dat is dan toch gewoon jammer voor haar... het gaat toch om jullie kindje. En zij mag haar kleinkind zien misschien direct na de bevalling en misschien wel pas de dag erna.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Dec 2016 09:39

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Als ze nu al op de hoogte is is nu teleurgesteld en hebben jullie nu te maken met die emoties. En niet na de bevalling wanneer je wilt genieten van jullie pasgeboren meisje.

Je kunt nu eenmaal niet altijd iedereen tevreden houden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers