Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 16:36

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Die sleutel hebben ze al een aantal jaren voor noodgevallen/sleutel vergeten gevalletjes.

Lady: jij hebt (had) een heel andere band met je moeder/ouders dan ik dat heb. Het is niet zo zeer direct onzekerheid, maar afstand houden. Die afstand is er en die zal niet veranderen, dat wil ik niet. Geen behoefte aan met alles wat er is gebeurt. Maar ik voel dat er hard aan getrokken wordt om dat wel anders te krijgen. Dus ik kan me ook niet voorstellen dat ik het heerlijk vind dat ze er zijn. De afgelopen weken zijn ze er erg veel geweest met het klussen en ik ben blij dat het klaar is. Ik kan gewoon niet mezelf zijn met hun er bij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Nov 2016 16:38

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Jip, ik zou persoonlijk gewoon bellen als je zelf weer gewassen bent en wat gegeten hebt enz. Daar zat bij ons echt wel iets van 3 uur tussen ( eerst lekker met de baby liggen, daarna hechten, douchen, eten enz).
Dan zou ik van te voren met je man al bedenken hoe laat ze ongeveer kunnen komen, zo deed mijn broer dat ook, ze gaven aan hoe laat ongeveer en hoe lang omdat ze dan weer ander bezoek kregen, ik vond dat heel prettig omdat ik er alleen met mijn zoon en onze ouders was en we de baby dus uitgebreid hebben kunnen bewonderen en voor mijn broer, schoonzus en de baby was het ook niet te druk. Bij de tweede ga ik hun voorbeeld volgen in plaats van iedereen laten komen wanneer dat uit komt waardoor ze er allemaal tegelijk waren.

Daarnaast zou ik van te voren goed met je man bespreken wat jullie wensen zijn en hem dat een beetje laten bewaken en de kraamverzorgster misschien ook inseinen. Mocht je schoonmoeder dan met de sleutel binnen komen, dat zij haar vriendelijk kan verzoeken weer te gaan omdat het op dat moment niet uit komt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 29 Nov 2016 16:46

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Eens met de laatste alinea van Lady. Jij bent de baas Jip. En omdat je onzeker bent ga je zelf nóg scherpere grenzen stellen en vinden je (schoon-)ouders dat nóg stommer. Ik kon dit ook totaal niet. Was zo bang dat iedereen over me heen zou lopen! Uiteindelijk afgesproken dat mijn man zou aangeven hoe en wat. En toen de baby er eenmaal was, hebben we pas gebeld toen wij ons daar goed bij voelden. Weet niet eens meer na hoeveel uur dat was. Als je dit moeilijk vindt, ga je het wrsch door schade en schande leren, maar je gáát t leren. Zet 'm op!
<<

Anoniem316

Bericht 29 Nov 2016 16:48

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Aangeven dat ze eerst contact met jou en of je man moeten opnemen over het langs komen. Hier ook gedaan. Werd niet altijd gewaardeerd maar heeft voor een boel rust gezorgd. Net zoals dat niet iedereen haar direct op de arm kreeg. Het is geen attractie.

Wij hebben 2 uur na de keizersnee (rond 20:00) contact opgenomen met de familie en daarbij gelijk aangegeven dat langskomen die avond er niet meer in zat en dat we nog zouden appen over bezoek de volgende dag. De volgende dag zijn (schoon)ouders en mijn zussen geweest.

Jullie moeten de regie in handen houden. Het draait nu om jullie :)
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 29 Nov 2016 17:16

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Lastige situatie. Ik snap uiteraard jouw punt maar om een oma pas een dag later in te lichten vind ik ook niet oké. Dat hadden ze hier ook echt niet gepikt. Ik ben ook niet moeilijk hierin dus binnen een uur na de bevallingen stonden de oma's hier al met baby in de armen. Ik wilde hun dat ook echt niet ontzeggen, rust kun je ook daarna nog nemen als je daar behoefte aan hebt. Maar mijn band met ouders en schoonouders is erg goed en ik wilde z juist erbij hebben.

Je kunt ook niet alles van t voren al helemaal plannen en vastleggen want op het moment zelf kan het totaal anders zijn en wil je misschien juist wel meteen je moeder bij jehebben.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Nov 2016 17:21

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik ben het eens met de rest. Gewoon paar uur na de geboorte laten weten dat ze er is en op dat moment ook bekijken en doorgeven aan de (schoon)familie wanneer ze langs kunnen komen.

Verder vind ik het wel opvallend dat je graag afstand wil, wat jouw goed recht is, maar je (schoon)moeder wel een dag in de week laat oppassen. Het zal niet zo bedoeld zijn, maar komt op mij wel een beetje over dat de oma's vooral goed zijn wanneer het uitkomt. Ik zeg dit nu een beetje hard en nogmaals je zal het misschien helemaal niet zo bedoelen, maar misschien moet je er wel voor oppassen deze indruk niet bij de oma's achterlaat. Het is logisch dat zij ook enthousiast zijn en al met de baby bezig zijn en hier allemaal ideeën bij hebben. Maar vaak wordt de soep niet zo heet gegeten en zal je zien dat het allemaal vanzelf loopt. En misschien ook niet, maar dan kan je op dat moment prima aangeven dat het teveel is allemaal.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 17:28

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Zo'n reactie als die van jou Luisa had ik al aan zien komen.

De rest verwijderd, wil het niet meer online hebben.
Laatst gewijzigd door Jip op 03 Dec 2016 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem192

Bericht 29 Nov 2016 17:34

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Je moet gewoon duidelijk zijn wat je wil en niet wil en het afwachten! M'n zus wilde het ook samen met haar man, maar uiteindelijk weer het een spoed keizersnede in de nacht en werd ik om 4 uur al gebeld dat hij er was! Toen zijn ze een paar uur met z'n drietjes geweest en om 11 zijn m'n ouders gegaan, om 12 haar schoonouders, om 1 m'n zusje & om 3 uur wij.. allemaal heel eventjes, maar voor ons wel heel leuk om het zo snel te zien en mee te maken.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Nov 2016 19:51

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik zou proberen je zorgen hierom los te laten. Dat is een erme dooddoener maar je hebt nu alleen maar stress om iets wat eigenlijk nog niet aan de orde is. Probeer je te richten op je baby en je man. Hoe het straks na de bevalling is zie je dan wel. Op het moment dat je baby voor het eerst ziet draat jullie wereld even helemaal om jullie. En dan bedoel ik dat al je aandacht dan in dat moment zit. Het inlichten van (schoon) ouders komt vanzelf.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2016 20:14

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Probeer het los te laten Jip. Jullie bepalen wie er wanneer wordt ingelicht en bezoek wordt ook door jullie wel of niet toegelaten.

Ik herken je gevoel helemaal hoor, maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn, want wie weet loopt alles heel anders en voel je je er anders bij dan je je had voorgesteld.

Schrijf in elk geval even een bevalplannetje. Daarin kun je bv ook neerzetten dat, áls je onder narcose moet, de baby bij je man blijft en dat er in die tijd niemand behalve jouw man bij de baby is. Of dat jij jouw familie belt en je man de zijne, tegelijkertijd! Dat soort dingen zou ik echt op papier zetten en met je man bespreken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 20:20

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Dat laatste heb ik al gedaan :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem205

Bericht 29 Nov 2016 20:23

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Mijn moeder was ook teleurgesteld Jip, toen ik zei dat ik niet zou bellen als de bevalling was begonnen. Maar ik heb haar laten gaan en mijn eigen plan getrokken. Ík was degene die moest bevallen, niet zij. Uiteindelijk is onze zoon om 4 uur 's nachts geboren, en hebben we pas om 18.00u gebeld. Die uren had ík nodig om bij te komen van de bevalling en narcose erna. En de dag daarna zijn ze pas rond 16.00u langs gekomen. Niemand die boos was, of teleurgesteld. En in de kraamweek hadden we helemaal geen bezoek (behalve mijn moeder die op dag 5 een tas eten kwam brengen).

Met andere woorden: ze kunnen nog zo hard piepen en miepen, maar als het eenmaal zover is, loopt het vanzelf. Je kraamhulp en man zijn er om jou te steunen. Dus zij zorgen ervoor dat jij op je gemak bent.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Nov 2016 20:25

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik heb mijn moeder al gebeld op het moment dat ik gehecht werd.
Ze wilde zowat ophangen nadat ze riep: We komen eraan!!!
Ik gelijk: HOO Stop. Ik moet nog douchen en we moeten nog naar de afdeling. Ik bel jullie zodra we daar geïnstalleerd zijn.
Uiteindelijk was dit ruim 4 uur verder. Maar ik wilde de kleine man zooo graag laten zien.
We hebben een week in het ziekenhuis gelegen en mijn ouders en schoonouders zijn iedere dag eventjes geweest. Nu lagen we in een familiekamer op de kinderafdeling dus bezoek kon ook niet heel lang.

Ik liep over van trots ookal ging het in het begin niet goed met T. En zelfs onze beste vrienden zijn de dag erna al geweest. Ik dacht ook dat ik hier totaal geen behoefte aanhad maar ik vond het geweldig om wat afleiding te hebben. Het zijn toch lange dagen anders.

Het is jammer dat je familie hier wat dwingend in kan zijn maar wat ik hiermee wil zeggen is dat het na de geboorte toch anders kan zijn voor je.En maak gewoon duidelijke afspraken met de kraamzorg
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2016 20:28

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Je berichtje klinkt ook echt vol trots Salome. Heel lief. Kan me dat gevoel ook wel weer echt voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Nov 2016 20:28

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Sam schreef:Je ziet beren die er niet zijn, denk ik. Ik denk dat je je nu al druk maakt, ook naar hun toe, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Jij wordt moeder, je man vader maar je (schoon)moeder ook oma. Die zijn ook trots en blij. Snap dat ze de baby graag willen zien.
Hier is werkelijk niemand zonder overleg gekomen.


Precies dit. Hier ook helemaal geen bezoek zonder overleg. En ze zijn gewoon op de dag van geboorte een half uurtje langs geweest en toen weer netjes gegaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Nov 2016 20:32

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Marin schreef:Je berichtje klinkt ook echt vol trots Salome. Heel lief. Kan me dat gevoel ook wel weer echt voorstellen.


Ja het is ook echt zo! :love: Ik lag ook echt in het ziekenhuis van: Kijk daar ligt kleine T, Dat is hem..
En dat doe ik nog haha. Iedereen moet de hele dag foto's van hem zien en mijn familie en vrienden krijgen veel filmpjes haha. Ben wel een beetje een muts geworden. Maar dit had ik dus niet verwacht :palm:

Oja en het was natuurlijk bij ons ook heel erg spannend en daardoor wilde ik mijn familie ook dichtbij hebben.
Laatst gewijzigd door Salome op 29 Nov 2016 20:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 20:33

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Verwijderd, wil het niet meer online hebben.
Laatst gewijzigd door Jip op 03 Dec 2016 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Nov 2016 20:36

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Nee zo bedoel ik het ook niet. Maar jij schrijft dat je graag in het begin graag tijd met jullie 3-en wilt.
Ik dacht ook dat ik dit graag zou willen. Maar ik wilde eigenlijk op dat moment niets liever dan mijn familie bij me. Omdat ik hem eigenlijk direct wilde laten zien. Snap je?
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 20:42

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Dat snap ik. En dat zou ik normaal ook vinden. Maar mijn band is gewoon wat ingewikkeld. En doordat ze zo doen trek ik me verder terug met de gedachte van eerst met zijn drieën zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Nov 2016 21:01

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Ook met familie die erg enthousiast is met kamertjes enzo. Maar het is mij echt in alles meegevallen, ze houden ons schema goed aan. En ik ben erg blij met hun flexibiliteit met oppassen enzo. Hoewel T ook een babykamer heeft bij mijn schoonouders en erg veel speelgoed daar en een box en duurder speelkleed dan wij hebben.Had echt niet gehoeven maar ik laat ze lekker ;) en T heeft erg veel plezier.

Hangt zelf een bordje bij de deur: Regels bij opa en oma..
Laatst gewijzigd door Salome op 29 Nov 2016 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Nov 2016 21:03

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik heb niet alles doorgelezen maar luister echt naar jezelf! Ik ben echt over mijn eigen grenzen heen gegaan met alle kraamvisite, ook na de kraamweek. Hartstikke gezellig naar er kwamen zóveel mensen dat ik er gestrest van werd. Was hartstikke moe joh.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Nov 2016 21:14

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Wij gaan nu trouwens ook echt minderen met het kraambezoek. Wil ook de rust houden voor P.
Maar mensen uit ons gezin tellen daarbij niet mee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Nov 2016 22:07

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Grenzen stellen is alleen maar goed, maar wat hier al eerder staat, ik snap wel dat je (schoon)moeder het graag wil weten wanneer de kleine er is. Oma worden is natuurlijk ook heel bijzonder!
Mijn moeder is wel eentje die gelijk vooraan staat, die had het ook best willen weten dat de bevalling begonnen was. Wij hebben gewoon steeds gezegd dat we dit echt niet gaan vertellen en dat ze het wel zouden horen als de baby er was. Ik weet niet precies meer wanneer we gebeld hebben, maar volgens mij was dat toen we naar de kamer in het ziekenhuis waren gebracht en daar een beetje gesetteld waren. Zowel ouders als schoonouders zijn toen langsgekomen tijdens het bezoekuur en ik denk een kwartiertje of max een half uur geweest. In de kraamweek zijn ze vaker langs gekomen, maar elke keer niet zo lang. De meeste mensen snappen, ondanks hun enthousiasme, heel goed dat ze in de kraamweek geen uren bij je moeten blijven. En anders heb je inderdaad de kraamzorg, die stuurt ze dan heus wel weg!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Nov 2016 02:24

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Ik begrijp je wel hoor Jip en denk dat het heel goed is om nu al te zeggen dat je niet precies weet hoe je je voelt na de bevalling en dat jullie op dat moment zelf zullen bepalen wanneer jullie bellen en wanneer ze langs mogen komen. Dan kunnen ze zich daar al op instellen. Voor hetzelfde geld wil je jullie dochter zo snel mogelijk showen :-)

Wat de sleutel betreft, ik vond het hier wel heel handig dat mijn moeder en schoonouders er zelf in konden. Ze belden of appten altijd even voordat ze kwamen, dus ik wist ongeveer wanneer ik ze kon verwachten. Maar soms was ik net aan het voeden of boven met de kinderen bezig en was het heel fijn dat ik niet weer naar de deur moest. Ze maakten er gelukkig geen misbruik van. En anders gewoon de deur van binnen op slot draaien of nachtslot erop (als dat kan), dan kunnen ze er gewoon niet in met de sleutel zolang jij dat niet wil.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Nov 2016 10:55

Re: Hoe pak ik dit aan - (schoon)-moeders

Mijn ervaring is dat dit soort dingen zichzelf wel regelen. Mijn schoonmoeder wilde het ook graag horen als de bevalling begonnen was. Wij hebben er nooit uitspraken over gedaan en uiteindelijk gebeld toen de baby er was. Mijn ouders en zus wisten wel dat ik aan het bevallen was, maar dat was omdat het ingeleid was en mijn moeder was erbij toen de afspraak gemaakt werd.
Toen wij belden dat David geboren was vroegen ze allemaal of wij bezoek in het ziekenhuis wilden of liever wachten tot thuis. Mijn schoonmoeder vroeg er zelfs helemaal niet naar, die hebben we uitgenodigd om te komen kijken.

M'n punt is, vooraf kun je er allemaal ideeen over hebben en afspraken over maken, maar in de praktijk loopt het vaak anders en ben je ook met hele andere dingen bezig.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers