Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kraamweek

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Nov 2016 17:15

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen? Niet al teveel bezoek al plannen. Natuurlijk kwamen de ouders langs, en mensen die we echt graag zagen. Maar er waren nog geen andere bezoekjes, en ik geloof dat de kraamhulp uit zichzelf ook iemand heeft weggestuurd. Dikke prima. Had ik vast niet gedurfd :D Kraamhulp heeft ook een paar keer aangeboden te koken, en dat grepen we met beide handen aan. Heerlijk! Ze hebben 2x gekookt, en dan ook zoveel dat we het konden bewaren voor een andere dag. Ik vond het ook heerlijk dat er (in mijn geval 2! Stagiaire erbij) mensen waren die NET zo geinteresseerd waren als wij in de precieze slaaptijden, gewicht, bv etc etc. Ouders enzo willen het best horen, maar het zegt ze niet zoveel als de kraamhulp. Heerlijk.

Ik had trouwens ook geen bezoek (behalve eerste dag) bij mij op de slaapkamer. Liever was de slaapkamer ons domein zeg maar, en ging ik zelf naar beneden. Als je dan wil voeden of je trekt het ff niet meer, dan kun je meteen weg, ipv dat je weer moet vragen of mensen willen gaan ofzo :)

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen? Ik kan oprecht niks bedenken. Ja de hechtingen van mijn knip deden gigantisch pijn. Als ik dat een 2e keer herken, zou ik de VK eerder laten langskomen om te kijken of die al verwijderd kunnen worden.

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren? Yes, eerste week thuis. Hij had precies dezelfde ervaring als ik. Onze slaapkamer was een oase van rust, heerlijk dat dat even een paar dagen je hele wereld is.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien? Als je de vraag krijgt of er een stagiaire mee mag. DOEN! Extra hulp is nooit weg, wij vonden het geweldig fijn, en zo gezellig en leuk! En fijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Nov 2016 17:18

Re: De kraamweek

Marin schreef:Goed topic! Wat ik me met name afvraag is hoe mensen dat gedaan hebben met ouders die ver weg wonen. Mijn moeder woont op 2,5 uur rijden afstand, idem dito voor broer/zus trouwens. Ik kan haar onmogelijk een half uurtje langs laten komen voor kraambezoek. Nou ja, kan wel.. maar dat vind ik ook niet zo leuk. Punt blijft dat je natuurlijk geen idee hebt hoe je je voelt op dat moment. Ik denk dat ik haar in het ziekenhuis wil laten langskomen (pas na baby er is hoor), maar de dag er na mag ze wat mij betreft wel iets langer komen. Bij ons thuis logeren wil ik absoluut niet ivm de rust, maar dan gaat ze dus in een hotel. Zijn er ouders die dat ook hebben gedaan? Hoe deden jullie dat met mensen die wel echt dichtbij staan maar ver weg wonen?


Mijn moeder, zusje en broertje zijn in de auto gesprongen toen ze hoorden dat we bijna naar huis mochten. Mijn moeder heeft toen geholpen T en mij in de auto te krijgen, en toen zijn we naar huis gereden (2 minuten). Daar thuis kwamen mijn zusje, broertje en stiefvader ook net aan EN de kraamzorg. Familie is een half u gebleven en toen werden ze weggestuurd door de kraamzorg :) Dus ja, men doet dat haha. 1,5 dag later kwamen ze weer. Mijn vader kwam de volgende dag. Zelf blijf je dan sowieso in bed (althans, kun je doen) en dan kan je visite best wat langer beneden blijven. Ik weet bijv dat mijn vader denk ik 1,5u is geweest, waarvan ze zeker een 45 min ofzo met de kraamhulp hebben gekletst, en met V.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2016 18:08

Re: De kraamweek

Jouw ouders doen precies de omgekeerde route als mijn moeder toch? Of wonen ze daar niet meer?
Ik zie t gewoon voor me dat ik na een uurtje m'n moeder zat ben (of eigenlijk al het bezoek zat ben). M'n schoonouders zijn met vijf minuten weer thuis maar voor m'n moeder vind ik 't ook zielig als ze dan weer naar huis moet. Of ze moet idd even de stad in gaan ofzo hier. Valt verder toch niet te plannen maar inderdaad die afstand vind ik wel een dingetje.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Nov 2016 18:09

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
Eigenlijk alles. Ik heb zo genoten van familie die langs kwam, van lekker met mijn baby op het bed/de bank zitten kroelen en van mijn man in zijn nieuwe rol.

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
Na de bevalling heb ik 'pas' na een uur mijn ouders gebeld. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid, ik wilde zo graag mijn moeder spreken. De volgende keer zou ik daarom aan willen geven dat ik eerst wil bellen en daarna alle controles en hechtingen.
Dat was alles, ik heb echt een topweek gehad. :heart:

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
Ja, hij is twee weken vrij geweest. Dit had nog wel langer kunnen zijn, maar nu kan hij rond de feestdagen nog wat vrij nemen en hij was toe aan zijn normale ritme. Hij vond alles heel overweldigend, maar zag mij genieten en daardoor was het voor hem ook goed. Hij was wat gespannen dat mijn/onze verwachtingen te hoog zouden zijn en het daarom tegen zou vallen.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
We hadden een leuke kraamhulp, die zelf van aanpakken wist qua schoonmaken en een goede balans had tussen even een kletspraatje en onze momenten samen. Dus geen tips.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Nov 2016 19:42

Re: De kraamweek

Marin schreef:Jouw ouders doen precies de omgekeerde route als mijn moeder toch? Of wonen ze daar niet meer?
Ik zie t gewoon voor me dat ik na een uurtje m'n moeder zat ben (of eigenlijk al het bezoek zat ben). M'n schoonouders zijn met vijf minuten weer thuis maar voor m'n moeder vind ik 't ook zielig als ze dan weer naar huis moet. Of ze moet idd even de stad in gaan ofzo hier. Valt verder toch niet te plannen maar inderdaad die afstand vind ik wel een dingetje.


Ik denk dat dit zichzelf wel oplost. Denk dat je moeder dit straks wel goed aanvoelt. Alleen duidelijk over zijn dat ze niet kan blijven slapen.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Nov 2016 20:25

Re: De kraamweek

Marin schreef:Jouw ouders doen precies de omgekeerde route als mijn moeder toch? Of wonen ze daar niet meer?
Ik zie t gewoon voor me dat ik na een uurtje m'n moeder zat ben (of eigenlijk al het bezoek zat ben). M'n schoonouders zijn met vijf minuten weer thuis maar voor m'n moeder vind ik 't ook zielig als ze dan weer naar huis moet. Of ze moet idd even de stad in gaan ofzo hier. Valt verder toch niet te plannen maar inderdaad die afstand vind ik wel een dingetje.


Yes, mijn vader woont in dezelfde plaats als jouw schoonouders, en mijn moeder woont in de stad H :) normaal maak ik me ook echt druk om dat soort dingen maar ze voelden heel goed zelf aan dat ze eigenlijk te veel werden. Ik had al wel aangekondigd dat áls ze kwamen, ik niet per se wist hoe lang ze konden blijven. Misschien kun je dat als compromis noemen. Ik heb ook niet letterlijk gezegd dat ze weg moesten, maar dat vond de kraamzorg ook echt. Dus dat deden ze braaf haha.

Oh en idd. Ze hebben ergens in de buurt nog even geluncht en zijn weer naar huis gegaan :) mama vond het volgens mij al geweldig dat ze had mogen helpen met de eerste x thuiskomen enzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Nov 2016 20:41

Re: De kraamweek

Ook hier mn ouders op 2 uur rijden.
Ik ben rond half 11 s ochtends bevallen, maar we hebben ergens in de middag pas gebeld. Eerder waren we zo in een (heerlijke!) roes dat iemand bellen niet eens in ons op was gekomen haha. Met m'n ouders toen afgesproken dat ze de volgende dag zouden komen.

S avonds zijn wel 2 broers nog geweest, omdat die toevallig de volgende dag naar t buitenland zouden gaan. Zij zijn denk ik een uurtje geweest en toen weer teruggereden (ook 1,5 uur enkele reis). M'n ouders zijn er de volgende dag wel lang geweest. Ik denk van lunchtijd tm avondeten. Maar niet de hele tijd aan ons bed hoor. Als ik moest kolven/aanleggen dan stuurde kraam ze gewoon even een uurtje naar beneden.

M'n andere broers zijn op dag 3 geweest en rest Vd kraamweek hebben we geen bezoek ingepland. Heerlijk. Tussen alle aanleggen-kolven-bijvoeden met gekolfde melk momenten door had ik ook nog niet geweten wanneer die visite nog had gemoeten trouwens :P

M'n schoonouders wonen nog veeeeeel verder weg die kwamen toen dochter ong 3 maanden was voor een maand naar NL. Bij ons logeren dus, dat was wel pittig (is het zonder baby al hahaha), zou loges, zeker in de kraamweek, afraden dus ;)
<<

Anoniem181

Bericht 29 Nov 2016 20:44

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
Ik moet hier echt goed over nadenken en ik weet het eigenlijk niet. Bij de eerste was alles nieuw en heb ik alles maar over me heen laten komen en daar heb ik vooral dingen gezien/meegemaakt die ik bij de tweede echt anders zou doen. Nou, reken maar dat dat anders ging, maar helaas om een minder leuke reden. Oh! Ik heb trouwens bij de tweede wel iedereen zelf gebeld, dat vond ik zo mooi om te doen. Bij de oudste had mijn man mijn moeder gebeld en mijn moeder had mijn broer en zussen gebeld, dat vond ik erg jammer.
- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
Bij de oudste was er heel veel bezoek, ik was koud terug van de OK (ivm keizersnede) en toen stond er al familie om me heen. Dus het eerste intieme moment met A. (aan de borst oa) was met familie aan mijn bed. Nu zou ik ze gewoon nog even de gang opsturen, ze wachten maar even tot ik klaar ben. Toen dus helaas niet. Er is die week veel (teveel) bezoek geweest, bij de tweede loste dat zichzelf eigenlijk op omdat ze op de IC lag en daar weinig bezoek mocht komen. Hadden wij lekker alle tijd voor haar (ook negatieve situaties hebben positieve kanten).
- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
Bij de oudste was hij juist werken in de week dat de kraamhulp er was, hij heeft twee weken vrij genomen nadat zij weg was. Het was voor hem nieuw en spannend en vermoeiend, maar hij vond het wel heel fijn om er te zijn en om alles samen met mij te ontdekken.
Bij de tweede hebben we rooming-in geregeld nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was, zodat hij elke nacht bij F. kon zijn. We wilden haar absoluut niet alleen laten en omdat ik nog kraamvrouw was en de verpleging liever had dat ik gewoon thuis was (zij konden mij niet verzorgen indien nodig) is mijn man dus bij haar gebleven.
- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
Kraamhulp was beide keren niet veel aan. Bij de oudste hield ze zich niet aan gemaakte afspraken, ze kookte flink gekruid terwijl ik bv gaf en zei dat ze er heus geen last van had (kind krijste de boel bij elkaar maar nee hoor, totaaaal geen last van mijn eten), maar ze deed wel veel. We hoefden haar ook niet aan te sturen, ze waste, deed boodschappen, zette het eten voor 's avonds klaar, liet mij slapen en zorgde dan voor A., ze zorgde dat ik op tijd at, helemaal prima. Bij de tweede was ik thuis en mijn baby in het ziekenhuis, dat was wel vreemd. En de kraamhulp heeft wel iets gedaan, maar eigenlijk wilde ik het gewoon allemaal zelf doen. Ik voelde me prima en de laatste dag heb ik haar dan ook na 2 uur bedankt en weggestuurd (ook omdat ik naar het ziekenhuis wilde) en heb ik het weer zelf gedaan (tot groot ongenoegen van mijn omgeving). Mijn tip: Als de kraamhulp je niet ligt (om wat voor reden dan ook) moet je het direct aangeven, dan wordt er een nieuwe geregeld. Het zijn hele belangrijke dagen en het zou zonde zijn als je die laat verpesten door een vervelend mens in je huis.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Nov 2016 20:57

Re: De kraamweek

oh en nog even de vragen

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
Lekker in onze baby-bubbel zitten :love:
En inderdaad niet teveel bezoek, even lekker wennen met z'n drietjes
Onze kraam adviseerde ons s middags zelf ook even te gaan slapen (papa ook dus!) en dat hebben we waar mogelijk ook wel gedaan. We zijn zo heerlijk vertroeteld! Oh en ik vond het ook heerlijk dat mn man er gewoon de hele tijd was (ik lees wel eens mannen die dan pas vrij nemen nadat de kraam weg is, maar mijn man had juist die allereerste dagen echt niet willen missen!). Oh en, niet helemaal zelf te beïnvloeden, maar ik was echt zo relaxed en zenn en zo goed afgestemd op mn baby ofzo, superfijn, dat gevoel wil ik een volgende keer ook heel graag weer.

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
Het op gang krijgen van de borstvoeding/ het aanhappen. Ik had het zelf eigenlijk niet zo erg door op dat moment, maar we waren echt bijna letterlijk de hele dag bezig met kolven - proberen aan te leggen - bijvoeden met gekolfde melk - weer opnieuw kolven. (ondanks dat heb ik nog steeds een heerlijke week gehad overigens haha, hoezo verliefd-hormonen :love: ) Volgende keer ga ik iets meer naar mijn eigen gevoel luisteren / dat van de kraam, in plaats van orders van de (stomme!) verloskundige uitvoeren waar we zelf niet zon goed gevoel bij hadden (tepelhoedjes gebruiken en echt enorm veel/lang kolven met slecht aanhappende baby en gigantische overproductie tot gevolg).

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
Yep, hij was volledig thuis (sterker nog hij had echt een paar weken vrij achter elkaar. Perfect!)
Hij vond het ook een hele bijzondere week. We waren letterlijk helemaal van de wereld (het nieuws, het weer buiten etc is echt volledig aan ons voorbij gegaan haha).

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
ehm..bij ons werd ons echt op het hart gedrukt direct te bellen als de kraam niet beviel (ook bij gewoon 'geen klik'), dan zouden ze gelijk een ander sturen. Was bij ons niet nodig, want we hadden een super kraam, maar doe dat vooral dus wel! Die kraamweek maak je maar 1 keer mee, zonde als dat overschaduwd wordt door iemand waar je niet mee klikt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Nov 2016 21:02

Re: De kraamweek

Ik vond de kraamweek echt prima.
Onze kraamhulp was heel fijn. Ze hielp bij het huishouden, had echt goede tips ook met betrekking tot de borstvoeding. Dat vond ik heel fijn.
Het voeden zelf vond ik wel lastig. E. wilde niet (goed) aanhappen en dat was best zwaar. Tsja, daar kun je weinig aan doen natuurlijk. Gelukkig kregen we daar dus goede hulp bij, ook van een lactatiekundige.
Mijn man was na de bevalling bijna 4 weken vrij. Hij had zijn zomervakantie toevallig perfect gepland, haha. Ik vond dit echt super fijn. De eerste weken waren toch best zwaar (wennen, gebroken nachten, de bv die niet goed liep) en ik was echt blij dat ik niet na 2 dagen alles zelf al moest doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Nov 2016 12:35

Re: De kraamweek

Wat een fijn topic! Ik ben heel benieuwd hoe ik dat allemaal ga ervaren, maar er worden goede tips gegeven hier!
december 2016
juli 2019
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 30 Nov 2016 22:39

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
Bij allebei lekker op bed liggen en verzorgd te worden.. heerlijk!! Dat kleine hummeltje telkens bij je..
Gewoon even genieten van alles..

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
Bij de eerste niks..
Bij de twee wou ik wel graag wat regelmaat.. Eerder douchen eerder slapen ect..

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
Nee bij de eerste is hij bewust de tweede dag weer aan het werk gegaan.. Toen de kraamzorg weg was, had hij vrij.
Bij de tweede was hij twee weken vrij, maar vond niks toen de kraamzorg er was.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
Goed je wensen aan geven..
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Dec 2016 13:31

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
Niet et veel visite tegelijk.

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen? Bij de oudste kwamen mijn ouders en schoonouders tegelijk binnen, de vpk zei toen tegen me dat ik mijn zoon bij me moest houden. het waren teveel mensen en ik was blij dat ze weggingen. Ik lag ook lang in het zkh en dat vond ik niet leuk.

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren? Beide keren was hij thuis.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien? Wij hadden beide keren een fijne kraamhulp.

- En alles wat je nog kwijt wil
M:21072011
J :08012014
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 01 Dec 2016 14:03

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
De 1e niks, en bij de 2e de vertroeteling vd kraamhulp. Heerlijk!

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
De 1e kraamweek was echt, als we er nu op terug kijken, drama. Een drama van een kraamvrouw, in het huishouden werd maar alles met de franse slag gedaan en echte goede tekst en uit leg kregen we ook niet. Vooral toen ik besloot om niet verder te gaan met BV. Omdat mijn moeder vroeger veel gastkindjes aan huis had en wij hielpen, mn zusje en ik, wist ik vrij veel over het in bad doen en verschonen, dus ik vond het belangrijk dat mijn man (met pddnos) daar hulp bij kreeg, nou dat werd maar weinig gedaan, uitleg over hoe dingen gaan etc.
Bij de 2e kwam er een oudere vrouw, echt 1 van de oudere stempel, wat een vrouw! Echt een kanjer! Wederom hoefde ze aan mij niet veel uit te leggen, werd er veel van ons gerespecteerd, deed ze het huishouden waar nodig super en deed ze leuke dingen met de toen nog peuter in ons midden.

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
Bij beiden zwangerschappen/bevallingen was hij thuis de 1e week. Vooral ook omdat ik werd ingeleid natuurlijk moest dit gewoon realiseerd worden. Hij vond het beiden keren hectisch en erg vervelend dat er een ander in ons huis liep en deels de regie overnam. Dit willen we nu niet meer.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
Weet nog niet echt tips mbt de kraamhulp. Hier moet ik nog over gaan na denken, ik verwacht eerdaags de intake hier aan huis voor deze zwangerschap/bevalling etc. Sowieso worden boven genoemde situaties natuurlijk wel besproken.

- En alles wat je nog kwijt wil :) .
Wat ik nog kwijt wil is dat we deze keer echt voet bij stuk willen houden mbt bezoek aan huis&ziekenhuis. (Daar lig ik na de inleiding de 1e 24uur toch).
Onze familie is niet groot, maar we willen sowieso de 1e dagen echt alleen de tijd hebben met ons gezinnetje. Er staat natuurlijk wat groots te gebeuren voor kleuter en kleuter. Vooral mijn ouders en de broers van mijn man vinden dit raar en zouden eigenlijk meteen willen komen, hoe kan ik dit toch in goede banen leiden dat er geen rare situaties ontstaan?
Wanneer laat ik de kinderen komen als ik sowieso in het ziekenhuis beval? Wil mijn meiden natuurlijk zoveel mogelijk betrekken vanaf het begin... :redface: (en ik kan niet zonder ze hoor :angel: )
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2016 14:22

Re: De kraamweek

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?

Het verzorgd worden vond ik erg fijn. Het eten en drinken wordt klaargemaakt en bij je gebracht, je huis wordt schoongehouden, de was wordt gedaan, heerlijk! Ik dacht vooraf dat ik dat niet uit handen kon geven, maar dat kon ik dus wel :) Mijn kraamverzorgster gaf me vertrouwen en comfort.
Oh ja, het werd ook gerespecteerd dat ik niet wilde rusten in m'n bed. Ik wilde gewoon in de woonkamer zitten en zelf wat ondernemen.

- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?

Bij de tweede baby had ik een andere kraamhulp tussendoor. Dat vond ik niet fijn. Lieve vrouw, maar geen klik. Ze was wat ouder en ik heb toch liever een leeftijdgenoot binnen een range van een jaar of 10. En die overdracht tussendoor vond ik ook niet leuk.
Ook wist ik soms niks meer te doen voor haar. Dan bedacht ik klusjes die ik zelf nooit zou doen. Vond ik zonde voor de uren.

- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?

Hij had 3 weken vrij gekomen. Vond ie handig.

- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?

Laat alles los en gebruik die week kraamzorg lekker bij te komen en met je baby te cocoonen.

Edit: m'n telefoon maakt van 'week kraamzorg' het woord 'werkomgeving'. Ik geloof niet dat iemand daar om zit te springen in de kraamweek, haha!
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 01 Dec 2016 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Dec 2016 14:31

Re: De kraamweek

O.C.C. wij wilde J er ook zo snel mogelijk bij hebben na de geboorte en hebben daar hele duidelijke afspraken met mijn moeder over gemaakt. We hadden afgesproken dat mijn man mijn moeder een berichtje zou sturen als S bijna geboren werd (in ons geval bij 7cm en persdrang). Zij is toen J van school gaan halen en richting ziekenhuis gekomen. Eenmaal daar heeft ze ons een bericht gestuurd dat ze er waren en in de wachtruimte gewacht met J. Man is toen J gaan halen en mijn moeder zou eigenlijk naar huis gaan zonder S gezien te hebben omdat we eerst alle tijd en rust met z'n 4tjes wilde. Daar was ze het helemaal mee eens en was ze ook echt van plan maar toen het eenmaal zover was stond ze blijkbaar zo gestresst en nerveus in de gang dat mijn man medelijden met haar had en haar toch even mee naar binnen heeft laten komen. Ze moest even met eigen ogen zien dat het allemaal goed was met S en mij en na 2 minuten is ze met een gerust hart weer gegaan.
Ik had ook in mijn bevalplan aangegeven dat we alle tijd wilde krijgen om J kennis te laten maken met S. Hielden ze heel goed rekening mee in het ziekenhuis. We werden zo veel mogelijk met rust gelaten, de controles bij S zijn pas gedaan toen J er was en man en J hebben haar samen aangekleed :love:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Dec 2016 00:59

Re: De kraamweek

Oh wat een fijn topic om te lezen!
Ik twijfel nogal, het gaat hier natuurlijk iets anders. Mijn vader komt vanuit Nederland en ws mijn zusje ook. Ik vind het nogal wat om ze te moeten vragen in een hotel te gaan terwijl we gewoon kamer over hebben boven, want baby komt toch bij ons. Wij hebben geen kraamhulp maar man krijgt 2 weken betaald verlof. Ik lees veel over die bubbel en ik kan me voorstellen dat ik ook in die bubbel wil met z'n 3en. Mijn vader heeft dit trouwens al benoemd en zegt zelf ook in een hotel te willen gaan, maar nogmaals, het voelt zo kil. Ik ben gek op mijn vader en hij komt wel helemaal hiernaartoe vliegen ook. Plus de kosten van hotel.. En is het niet juist lekker dat er iemand is die de boodschappen doet en lekker vers kookt? Zodat wij in die bubbel kunnen zitten? Of zal ik zeggen: eerste week hotel, 2e bij ons? Ik kom er echt niet uit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 02 Dec 2016 09:02

Re: De kraamweek

Ja, ik vind het ook erg fijn om alles te lezen! Dankjewel voor jullie uitgebreide antwoorden. Heel nuttig!

We hebben in ieder geval een kraamverzorgster die we kennen en die bij veel vriendinnen van mij ook in huis is geweest. Dus wat dat betreft heb ik weinig 'zorgen'. Omdat we aan beide kanten de voorkeur doorgegeven hebben (zij heeft ons al voorkeursgezin opgegeven en wij hebben haar als voorkeur opgegeven), wordt ze zelfs bij een ander gezin uit huis gehaald als ze toevallig al ergens aan het werk is.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Dec 2016 09:39

Re: De kraamweek

Lynn_ schreef:Voor de mama's in het wintertopic komt de bevalling steeds wat dichterbij. Ik krijg momenteel heel veel tips over de kraamweek. Wat ik wel moet doen, wat ik niet moet doen, wat fijn is en niet fijn is, etc.! Op zich wel handig natuurlijk en het maakt me nieuwsgierig naar hoe jullie je kraamweek ervaren hebben.

Waar ik benieuwd naar ben:

- Wat vond je heerlijk en fijn tijdens je kraamweek. Wat zou je dus weer zo doen?
- Wat was er moeilijk. En als je dat een volgende keer zou kunnen veranderen, wat zou je dan anders doen?
- Was jouw partner veel thuis in de eerste week? Hoe heeft hij de week ervaren?
- Tips m.b.t. de kraamhulp misschien?
- En alles wat je nog kwijt wil :) .


Mijn kraamweek verliep anders dan gedacht. Ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben en heb dus een klinische bevalling gehad. Nou was dat niet zo'n grote ramp omdat ik sowieso naar her ziekenhuis wilde. En gelukkig had ik er zelf weinig last van.
Onze zoon is na 24 uur op de kraamafdeling oogenomen op de kinderafdeling en daar lag ik dan alleen, zonder baby. Hij werd geel en bleek een infectie in zijn darmpjes te hebben. Het zag er allemaal heel heftig uit. Hij moest in de couveuse met een speciale lamp. Hij had een blinddoekje om, plakkertjes op borst en buik en een infuus met antibiotica in zijn armpje. O wat heb ik veel tranen vergoten.
De hormonen gierden natuurlijk nog door mijn lijf en ik was nog brak en gekneusd door de bevalling.
Heb de eerste paar nachten bijna niet geslapen.
Maar zowel op de kraamafdeling als de neonatologie waren ze heel lief en zorgzaam.
Zoon mocht gelukkig na 36 uur uit de couveuse en in een gewoon bedje maar nog wel met infuus dus lastig om vast te houden en te verschonen ed.
Na een week werd ik ontslagen en moest ik zonder b naar huis. Gelukkig waren het maar 2 nachtjes en toen mocht hij mee naar huis.
We stonden er toen wel meteen alleen voor, geen recht meer op kraamzorg.
Gelukkig wende het wel heel snel.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers