Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar op wintersport in Oostenrijk?

<<

Anoniem273

Bericht 28 Nov 2016 16:23

Waar op wintersport in Oostenrijk?

Mijn man en ik gaan in de voorjaarsvakantie op wintersport, samen met mijn broer en zijn vriend. De mannen kunnen allemaal al skiën, ik niet. Heb het wel eens geprobeerd maar ik ben motorisch gestoord en heb ook geen zin in dat geklungel in een klasje, helemaal alleen. Ik ga gewoon gezellig mee om boeken te verslinden voor de open haard, uit te slapen, te wandelen, te chillen in mijn kerstcookie onesie en lekker koken enzo. Tussen de middag wil ik dan graag samen met hen lunchen, dus dat ik met een liftje ofzo naar ze toe kan (of wandelend).

Wie heeft er tips voor mooie gebieden in Oostenrijk, waar de mannen lekker kunnen skiën en waar ik als vrouw alleen ook wandelend wat kan doen? Het liefst niet teveel après ski, daar houden we niet van. Maar een idyllisch dorpje lijkt me echt super :) En we willen graag een keukentje en open haard/houtkachel.

Het liefst zou ik onze hond meenemen maar hij neemt de halve auto in beslag, het is een lange reis en we hebben nog nooit zoiets met hem ondernomen. Mijn broer en zwager vinden hem ook maar zo zo dus helaas. Zoiets lijkt me wel tof voor een andere keer, naar de sneeuw met man en hond en dan voornamelijk wandelen dus.

Wie heeft er tips voor leuke gebieden en of accommodaties? Ik wil ook graag zoeken via AirBnB :)
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 28 Nov 2016 17:10

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Dan is Flachau/flachauwinkl wel leuk denk ik. Is mooi gebied om te skiën en voor jou leuke dorpjes.
Of misschien Zell AM See/Kaprun? Vind ik wel wat hysterischer, omdat het een heel druk skigebied is, maar omliggend zijn daar wel veel leuke dorpjes en mooie wandelingen te maken.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 29 Nov 2016 19:09

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Ik ben een keer in Himos geweest, dat is in Finland. Echt een prachtige, geweldige omgeving. Je kunt ook wandeltochten op van die tennisrackets doen (haha, ik weet niet hoe dat heet) en tochten met sneeuwscooters en honden. Het is er wel ontzettend koud en snel donker maar 's avonds zijn de pistes verlicht (echt heel leuk om dan te skiën).

Wij hadden een huisje voor 4 personen met een open haard en een Finse sauna. We zijn trouwens met de auto gegaan en hadden een bootovertocht van Rostock in Duitsland naar ergens in Finland. Daarna moest je nog iets van 1,5 uur rijden.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Nov 2016 19:58

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Wij zijn nu in de zomer een paar keer in Berwang geweest. Klein dorpje net over de grens maar echt een skigebied. Ook veel wandelmogelijkheden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Nov 2016 19:32

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Mayrhofen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 30 Nov 2016 19:47

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Hahaha serieus. Ik lees nu pas Oostenrijk. Sorry haha!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Nov 2016 20:01

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Maar je verhaal over Finland klinkt wel echt super gaaf Frankie.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Nov 2016 20:29

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Lady schreef:Mayrhofen!


Ik vond Mayrhofen ook een erg leuk dorp. Samen luchen kan op de berg, daar kun jij dan naar toe met de lift.
<<

Anoniem273

Bericht 30 Nov 2016 20:54

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Bedankt voor de antwoorden! Super, heb er echt nul verstand van, haha. Hopelijk staan mijn broer en zwager er ook voor open om ergens anders naartoe te gaan.

Frankie, Finland klinkt echt super!
<<

Anoniem273

Bericht 09 Dec 2016 22:02

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

We heb en geboekt via AirBnB, een heel schattig appartement in Kitzbühel. Ben benieuwd :)
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Dec 2016 22:19

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Leuk Azi. Als je toch niet gaat skiën, weet ik nog wel een leuke winkel voor je in Kitzbühel. Het heet Sonnentor, kijk maar eens op de site https://www.sonnentor.com/de-at/geschae ... kitzbuehel
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem273

Bericht 09 Dec 2016 22:40

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Bimbam schreef:Leuk Azi. Als je toch niet gaat skiën, weet ik nog wel een leuke winkel voor je in Kitzbühel. Het heet Sonnentor, kijk maar eens op de site https://www.sonnentor.com/de-at/geschae ... kitzbuehel


Leuk! Er zit ook een Superdry :love:. Ik kan binnen 20 minuten naar het centrum wandelen of 5 min met de bus. We hebben ook een auto mee dus ik vermaak me wel. Wil graag meedoen met een sneeuwschoenwandeling, even zoeken of dat in de buurt is.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2016 22:48

Re: Waar op wintersport in Oostenrijk?

Leuk! Ik ben echt fan van Oostenrijk. Wij zijn in de zomer een keer naar Karinthië geweest en dat vond ik echt awesome. Veel te doen en een fantastische omgeving. Schijnt in de winter ook echt een paradijsje te zijn. Ik wil heel graag terug als de kinderen wat ouder zijn en mee kunnen wandelen. Je hebt daar echt toffe wandelroutes en indrukwekkende bezienswaardigheden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers