Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Sep 2013 16:22

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

-ED- schreef:
Niekske schreef:Ik heb zelf geen ervaring, maar mijn vader volgt een koolhydraatarm dieet. Dat is hem aangeraden door zijn artsen, omdat hij kanker heeft. Hij is in een paar maanden ruim 20 kilo afgevallen door geen pasta, aardappelen, rijst, brood, zuivel, fruit etc te eten. Mijn moeder bakt speciaal koolhydraatarm brood voor hem en 's avonds eet hij vis of vlees met groenten. Er wordt wel creatief gekookt bij mijn ouders :) het dieet heeft trouwens ook een positief effect op zijn ziekte, koolhydraten voeden kanker. Dit dieet is dubbel gezond dus ;)


Is dit echt zo? Ik zou hier graag meer over willen weten, heb je hier een artikel over, of zeiden ze het in het ziekenhuis? Ik ben wel benieuwd.


Mijn vader heeft hier informatie over, maar voornamelijk in het Duits. Hij is voor dit dieet bij een Duitse arts geweest namelijk. Ik zal hem eens vragen of hij iets door kan sturen!
december 2016
juli 2019
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 22:45

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Zal nog erg moeilijk voor mij worden aangezien ik ze elke dag eet en het bijna overal in zit.
<<

Anoniem4

Bericht 04 Sep 2013 23:08

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ja, maar helemaal geen koolhydraten eten is ook niet goed.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Sep 2013 09:06

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Hoezo? Ik dacht dat het juist zo'n hype was en dat veel mensen zonder doen en niet eraan dood zijn gegaan. ;)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Sep 2013 09:12

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Wij nemen over het algemeen teveel koolhydraten, maar als je echt te weinig krijgt dan schaad dat op den duur wel. In de vorm van vergeetachtigheid, maar ook dat je lichaam gaat verzuren omdat de verbranding anders is.
Dus minder koolhydraten is geen, geen koolhydraten is fout.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem4

Bericht 05 Sep 2013 09:15

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Dat zijn koolhydraatarme diëten.
Ieder mens heeft naast eiwitten en vetten koolhydraten nodig. Als je te weinig koolhydraten neemt worden je spieren afgebroken om aan glucose te komen.
Geadviseerd wordt om van de totale calorieinname per dag 40% uit koolhydraten te laten bestaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Sep 2013 09:46

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Silly-One schreef:Wij nemen over het algemeen teveel koolhydraten, maar als je echt te weinig krijgt dan schaad dat op den duur wel. In de vorm van vergeetachtigheid, maar ook dat je lichaam gaat verzuren omdat de verbranding anders is.
Dus minder koolhydraten is geen, geen koolhydraten is fout.


Die laatste zin snap ik niet.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 05 Sep 2013 16:40

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

caribbeanlover schreef:Zal nog erg moeilijk voor mij worden aangezien ik ze elke dag eet en het bijna overal in zit.


Dat is dan toch een kwestie van je eetpatroon aanpassen? Meer groente en minder pasta/rijst/aardappelen is al een goed begin.
<<

Anoniem219

Bericht 06 Sep 2013 08:18

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik zit er ook aan te denken om koolhydraten te minderen, om wat gewicht kwijt te raken. Maar wat eten jullie dan zoal als ontbijt en lunch?
Koolhydraat arm brood vind ik echt heel vies en moet ik van kokhalzen.... wat blijft er dan nog over om te eten?
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 08:43

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Salade, yoghurt, fruit, groente, eieren.
<<

Anoniem219

Bericht 06 Sep 2013 08:55

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Dus bijvoorbeeld yoghurt met fruit in de ochtend en dan een salade in de middag. Of een omelet in de middag met groente en kaas.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 09:03

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Dat zijn inderdaad opties.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Sep 2013 09:07

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Ik zou absoluut niet stoppen met alle koolhydraten en ook niet enorm drastisch koolhydraten gaan minderen. Als je namelijk ooit weer terug wilt naar een voedingspatroon met meer koolhydraten, zul je enorm aan gaan komen. Maar verder kan het natuurlijk ook geen kwaad om íéts te minderen, dus tussendoortjes met zo min mogelijk koolhydraten, een paar boterhammen minder, en als je bijv bij de lunch en ontbijt normaal bij beiden brood eet, gewoon bij de lunch brood blijven eten (al dan niet een boterhammetje minder), en bij het ontbijt yoghurt met fruit oid, en misschien nog iets erbij (bedenk trouwens dat je heus wel meer mag eten dan dat hoor, een riant ontbijt is zo slecht nog niet. Dat is de enige maaltijd waarbij ik niet op hoeveelheden let). Verder minder aardappelen, minder pasta. En bedenk ook dat je al geen vlees eet en je die koolhydraten dus al niet binnen krijgt. Waarschijnlijk krijg jij dus al een heel stuk minder koolhydraten binnen dan iemand anders die wel gewoon elke avond een stukje vlees heeft en worst op brood doet.

Kortom: maak het jezelf gewoon niet te moeilijk ;)
<<

Anoniem219

Bericht 06 Sep 2013 09:13

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

nee dat is inderdaad ook niet de bedoeling....

Ik ontbijt altijd met een beschuitje. Vind brood in de ochtend niet zo lekker haha.... dus dan zou ik in de ochtend wel kunnen ontbijten met yoghurt en fruit. Of ei.

en dan in de middag gewoon brood/crackers, en dan in de avond de pasta/aardappels/rijst weg laten/minderen.

En dan als tussendoortje fruit of groente?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Sep 2013 09:16

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Maple schreef:Ik zou absoluut niet stoppen met alle koolhydraten en ook niet enorm drastisch koolhydraten gaan minderen. Als je namelijk ooit weer terug wilt naar een voedingspatroon met meer koolhydraten, zul je enorm aan gaan komen. Maar verder kan het natuurlijk ook geen kwaad om íéts te minderen, dus tussendoortjes met zo min mogelijk koolhydraten, een paar boterhammen minder, en als je bijv bij de lunch en ontbijt normaal bij beiden brood eet, gewoon bij de lunch brood blijven eten (al dan niet een boterhammetje minder), en bij het ontbijt yoghurt met fruit oid, en misschien nog iets erbij (bedenk trouwens dat je heus wel meer mag eten dan dat hoor, een riant ontbijt is zo slecht nog niet. Dat is de enige maaltijd waarbij ik niet op hoeveelheden let). Verder minder aardappelen, minder pasta. En bedenk ook dat je al geen vlees eet en je die koolhydraten dus al niet binnen krijgt. Waarschijnlijk krijg jij dus al een heel stuk minder koolhydraten binnen dan iemand anders die wel gewoon elke avond een stukje vlees heeft en worst op brood doet.

Kortom: maak het jezelf gewoon niet te moeilijk ;)


Vlees bevat juist heel weinig koolhydraten, dus die logica volg ik niet echt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem7

Bericht 06 Sep 2013 09:24

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Oh, mijn collega is juist verteld dat worst en dergelijke ook koolhydratenbommen zijn, maar dat zal wel weer komen omdat daar allerlei toevoegingen in zitten. Maar daardoor ben ik eigenlijk van het hele vleesgebeuren uit gegaan, ook omdat zij het er verder ook over had dat ze vlees ging minderen. Maar wat vlees betreft zal ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, ik heb me er sowieso ook nooit in verdiept omdat ik weinig goeds zie in het zoveel mogelijk weglaten van koolhydraten. Dus dit is alleen wat ik heb van horen zeggen.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Sep 2013 09:33

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

In vlees zitten inderdaad geen koolhydraten of nauwelijks.

Koolhydraten zitten in suikers en zetmelen.

Geparneerd vlees bevat bijv. wel koolhydraten maar dan ligt het aan de parneerlaag. Verder zit er in goed gehakt, biefstuk, varkenshaas, speklapjes, vinken, kip etc. etc. geen koolhydraten.

Daarom eet ik best vaak een tartaartje of zelfgemaakt hamburgertje als lunch. Lekker met sla, tomaatjes, komkommer. En soms laat ik er een plakje mozarella over smelten. Echt een heerlijke lunch!

Ik kan trouwens best makkelijk zonder al te veel koolhydraten. Ik eet niet veel brood (meer rustiek crackers en die bevatten nauwelijks koolhydraten), als lunch dus meestal zoiets als hierboven en soms met een zuurdesem boterham of spelt (minder koolhydraten). Als tussendoortjes fruit, daar zitten wel koolhydraten in maar zoals ik al zei ik eet niet koolhydraat vrij en ben ook niet vies van wat fruitsuikers en daarnaast zitten er natuurlijk de nodige vitamines in). Als avondeten eet ik wel maaltijden met koolhydraten maar dan schep ik maar 1 lepeltje pasta op, of pak ik 1 klein zoet aardappeltje en verder veel groente en vis/vlees.

Mijn enige koolhydraatbommetje is chips. Want ik eet wel 2 tot 3 zakken naturelchips van 100 gram per week haha.

Maar verder is het heel makkelijk vol te houden. Dit is gewoon hoe ik eet. Ik mis niets.
<<

Anoniem260

Bericht 06 Sep 2013 14:13

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

caribbeanlover schreef:Hoezo? Ik dacht dat het juist zo'n hype was en dat veel mensen zonder doen en niet eraan dood zijn gegaan. ;)


'Ergens niet aan dood gaan' wil niet zeggen dat het goed voor je is :P

Maar, zoals al gezegd wordt, het is geen koolhydraatloos, maar koolhydraatarm eetpatroon :)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 06 Sep 2013 20:06

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

CBL, serieuze vraag; Denk je nu echt dat je dit dieet gaat volhouden? Je begint nu al excuses te verzinnen dat het toch wel heel weinig is wat je maar mag eten!
Eens in de 2/3 maanden open jij een topic met een nieuw dieet waar je aan denkt om te gaan doen. Je reageert selectief op een paar mensen, Iedereen geeft je tips, maar uiteindelijk doe je er niks mee.

Het is ook zo vaak gezegd; Verander je complete eetpatroon; Let bewuster op je eten, verminder je porties, snoep minder (dus ook koekjes en chips), drink vooral water in plaats van frisdrank en sap en ga bewegen.
En je eet al geen vlees (en neem aan ook geen vis), wil je dan helemaal stoppen met koolhydraten? Wat blijft er dan over?
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 20:52

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

Sowieso vind ik het altijd wel bijzonder hoe er wordt omgegaan met diëten en afvallen. Als je echt blijvend een gezond gewicht wil behouden, dan is het logisch dat je je voeding blijvend zal moeten aanpassen en ja, ook blijvend zal moeten investeren in voldoende beweging. Dit is geen straf ofzoiets en ook niet zielig, maar gewoon een normale manier van leven en met je lichaam omgaan.
<<

Anoniem7

Bericht 06 Sep 2013 20:56

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

-ED- schreef:Sowieso vind ik het altijd wel bijzonder hoe er wordt omgegaan met diëten en afvallen. Als je echt blijvend een gezond gewicht wil behouden, dan is het logisch dat je je voeding blijvend zal moeten aanpassen en ja, ook blijvend zal moeten investeren in voldoende beweging. Dit is geen straf ofzoiets en ook niet zielig, maar gewoon een normale manier van leven en met je lichaam omgaan.


Eens. Afvallen is eigenlijk ook echt niet moeilijk, je moet het er alleen wel voor over hebben om je voedingspatroon om te gooien en al die ongezonde lekkere dingen te vervangen voor gezonde lekkere dingen. Dat is vaak het lastigst, maar als je er eenmaal in zit vind ik afvallen een peulenschil.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 08 Sep 2013 15:08

Re: De zin en onzin van koolhydraten weglaten?!

CBL, volgens mij wil gewoon afvallen terwijl je op de bank een zak chips eet en TV kijkt. Bij bijna alle tips die worden aangedragen heb je een excuus. Er is geen makkelijke manier! Je zult er echt zelf je best voor moeten doen.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers