Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel: Je wint een grote geldprijs.

<<

Anoniem221

Bericht 27 Nov 2016 21:10

Stel: Je wint een grote geldprijs.

Stel: Je wint via de Postcodeloterij/Staatsloterij drie miljoen euro. Wat zou jij met het geld doen? Hoe gaat jouw leven eruit zien? Blijf je werken? Gooi je je huidige levensstijl de deur uit?

Als ik zou winnen, dan zou ik het huidige huis per direct in de verkoop gooien met de melding “klushuis” en zeer goed(koop) geprijst. Ik zou vervolgens een ander huis kopen (wel een zo-goed-als-af-huis en geen klushuis). En ik maak mijn vriend een roadtrip door Amerika. Natuurlijk gaan we snel trouwen en dan wel een bruiloft waar ik me goed bij voel. De rest gaat op de spaarrekening en ik zou, in tegenstelling tot nu de gebruikelijke 40u, een baan zoeken voor 24u per week.

En jullie?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Nov 2016 21:13

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou onze huizen afbetalen. Ons nieuwe huis alle extra opties toe laten passen.
Allebei veel minder uur gaan werken. 24 man en ik 12 ofzo. En tzt een mooie reis maken met onze kinderen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem184

Bericht 27 Nov 2016 21:20

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou wel blijven werken, maar minder. Mijn vriend waarschijnlijk ook. Dat we gewoon genoeg verdienen om de maandelijkste vaste lasten en boodschappen te betalen enzo. Wel zou ik verhuizen en zorgen dat ik aan het huis geen lasten meer heb. Verder allebei een rijbewijs, auto, een mooie reis, onze ouders en broertjes een bedrag. En de rest opzij zetten. Ik zou niet overdreven met het geld gaan smijten, gewoon een mooi huis wat groot genoeg is en niet overdreven, gewoon een normale auto en geen mega dure. En ik ga dan wel minder werken maar ik zou wel zeker overwegen om vrijwilligerswerk te gaan doen.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Nov 2016 21:21

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik heb echt weinig verstand van geld, maar ik geloof niet dat ik een paar miljoen op een spaarrekening zou gaan zetten. Dat moet handiger kunnen. Ik zou daarover wel advies inwinnen van mensen die er iets van weten, zelf kom ik niet verder dan vastgoed, en dan op plekken waar de huizenmarkt erg krap is. En ik zou natuurlijk mijn eigen hypotheek aflossen en een ander huis kopen. Ik zou iets gaan regelen voor mijn kinderen, dat zij een financieel onbezorgd leven kunnen leiden. En ik zou kijken wat ik voor mensen dichtbij ons zou kunnen doen.
Qua werk zou ik niets veranderen, wij werken al 36-32.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 27 Nov 2016 21:26

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Wij willen graag samen een huis kopen dus daar zou een deel van het geld heen gaan. Ook naar de restschuld van mijn vriend die hij overhoudt als hij zijn huidige woning verkoopt. (ik heb een huurhuis dus dat scheelt). Verder willen we al een tijdje een rondreis door Noorwegen gaan maken dus daar kunnen we het geld ook goed voor gebruiken.
De rest gaat (hopelijk) naar een kleinschalige knusse bruiloft en op de spaarrekening. Ik zou werk gaan zoeken wat ik écht leuk vind en dan parttime.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

anoniem203

Bericht 27 Nov 2016 21:30

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik blijf wel werken maar ik laat dan mijn contracturen verlagen naar 8 uur zodat ik maar 1 dag in de week ga werken. Mijn man zal ook zoiets doen maar die zal van functie veranderen en 3 dagen willen bijven werken. Verder koop ik voor mij en mijn gezin een ander en vrijstaand huis en ik koop een ander huis voor mijn ouders en die betaal ik beide helemaal af. Ik koop een nieuwe auto, nieuw interieur, nieuwe kleding, laat hier en daar wat vet wegzuigen op mijn lichaam, ga met mijn familie op vakantie naar de zon en de rest zet ik op mijn bankrekening. Oh ik droom hier zo vaak van!
<<

Anoniem185

Bericht 27 Nov 2016 21:32

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou tijdelijk minder gaan werken zodat ik me meer op mijn studie kan focussen. Verder zou ik denk ik toch verhuizen, vrijstaand gaan wonen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Nov 2016 21:36

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Verhuizen naar een huis met garage. Nieuwe fietsen voor het sporten. Mooie reis maken.
Van de rente leven (al is dat niet zoveel), minder werken. Gewoon eens winkelen zonder op het prijskaartje te kijken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Nov 2016 21:44

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Een huis kopen van zo'n 3 a 4 ton dat inrichten zoals ik wil. En ik zou weer gaan studeren. De rest beleggen.
2015 💙
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 27 Nov 2016 21:55

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik werk nu 32 uur en zou dan 24 uur willen gaan werken zodat ik meer tijd heb voor leuke dingen. Weet alleen niet of ik dat bij mijn huidige baan wil gaan doen of dat ik nieuwe baan ga zoeken. Verder een leuk huisje met tuin kopen, niet te groot.

Ik vind sporten erg leuk dus zou dan nieuwe racefiets, mountainbike, schaatsen, langlaufski's en gewone ski's gaan kopen en een vakantiehuisje in mijn favoriete plaats in Noorwegen zodat ik daar regelmatig heen kan gaan.

Een nieuwe iets luxere en grotere auto lijkt me ook wel wat.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem236

Bericht 27 Nov 2016 22:00

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

3 miljoen vind ik te weinig om helemaal nooit meer te gaan werken, dus dan zou ik denk ik een carrière switch willen maken en dus eerst weer gaan studeren. Dan blijf ik 24 uur werken en mijn man zou ook 24 uur kunnen werken. Ik zou op termijn een groter huis kopen en dat helemaal naar onze wens maken. Verder luxer leven. Zorgen dat onze kinderen zonder zorgen kunnen studeren en een start kapitaaltje hebben voor als zij een huis willen kopen.
Uiteraard ook kijken naar mensen in onze omgeving die wel wat kunnen gebruiken. Maar het bedrag vind ik te laag om huizen uit te gaan delen :P

Iedere keer als ik Staatsloten koop hoop ik het zo, het is ons zo gegund :lol:
<<

Anoniem255

Bericht 27 Nov 2016 22:06

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Huis verkopen.
nieuw groot huis kopen met veel grond.
beide 2 dagen werken.
Met het gezin een mooie zonnige vakantie (oké, misschien zonder man,die durft niet te vliegen)
En een compleet nieuwe garderobe.

De rest op de spaarrekening denk ik...
<<

Anoniem221

Bericht 27 Nov 2016 22:08

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! :) Ik las afgelopen week een artikel over mensen die een bedrag van drie miljoen via de Postcodeloterij hadden gewonnen. Van de drie miljoen ging bijna één miljoen af, aan belasting. Ze zijn gewoon blijven leven zoals ze deden, maar alles was wel makkelijker geworden. En zo zou ik er ook instaan, denk ik. Altijd een appeltje voor de dorst, maar het is geen bedrag om buitensporig te gaan leven.
<<

Anoniem249

Bericht 27 Nov 2016 22:15

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou in eerste instantie stoppen met werken en de wereld rondreizen. Na een jaartje of 2 ga ik me dan denk ik wel vervelen en dan kijk ik wel weer verder.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Nov 2016 22:16

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou trouwens investeren in vastgoed. Onderhoud daarvan zou dan een mooie baan zijn voor m'n vader :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Nov 2016 22:49

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou sowieso mijn vader, broer en zusje een groot bedrag schenken. Dat lijkt mij nou zo mooi om te doen! Verder ons huis compleet naar wens inrichten of een ander huis kopen en voor de rest sparen en/of beleggen en gewoon makkelijker leven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Nov 2016 23:06

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Misschien zouden we iets groter gaan wonen, geen kapitale villa, maar gewoon net een slagje groter, en dan met name zodat ik een extra speelruimte voor de kinderen zou kunnen maken en ze een grotere tuin hebben om in te spelen, want zelf heb ik niet eens het gevoel dat ik meer ruimte nodig heb. En ik zou iets minder op de prijzen letten, maar niet opeens in de P.C. Hooftstraat gaan winkelen, en zeker niet mijn leefstijl radicaal omgooien. Ik heb niet echt dromen over een rijkeluisleventje. Het enige wat me fijn lijkt aan rijk zijn is dat je helemaal nooit meer hoeft na te denken over geld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2016 23:34

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou onze hypotheken afbetalen, ongelimiteerd verbouwen, een stuk land achter ons huis kopen, een schenking aan een goed doel doen en wat op de bank zetten. Stoppen met werken zou ik nooit doen.
<<

Anoniem249

Bericht 27 Nov 2016 23:44

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Lady schreef:Ik zou sowieso mijn vader, broer en zusje een groot bedrag schenken. Dat lijkt mij nou zo mooi om te doen! Verder ons huis compleet naar wens inrichten of een ander huis kopen en voor de rest sparen en/of beleggen en gewoon makkelijker leven.
Je kunt niet zomaar mensen een groot bedrag schenken, dan moet je er nogmaals belasting over betalen. Is dus niet het slimste om te doen, je kunt beter iets voor ze kopen van grote waarde (huis, boot, auto).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2016 07:56

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou meteen een groot stuk grond kopen en dan zou mijn man daar ons droomhuis bouwen. Ga voor mijn vader een nieuwe auto kopen ouders hun huis af betalen. Schoonouders hun huis af betalen. Voor onszelf een nieuwe auto kopen
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Nov 2016 07:58

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Claire**** schreef:
Lady schreef:Ik zou sowieso mijn vader, broer en zusje een groot bedrag schenken. Dat lijkt mij nou zo mooi om te doen! Verder ons huis compleet naar wens inrichten of een ander huis kopen en voor de rest sparen en/of beleggen en gewoon makkelijker leven.
Je kunt niet zomaar mensen een groot bedrag schenken, dan moet je er nogmaals belasting over betalen. Is dus niet het slimste om te doen, je kunt beter iets voor ze kopen van grote waarde (huis, boot, auto).


Je kunt mensen ook niet zomaar een huis schenken, dan moet je daar ook belasting over betalen. En misschien werkt dat ook wel zo met een auto.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Nov 2016 07:59

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou ons nieuwe huis helemaal mooi inrichten, een vakantiehuisje kopen, naar Japan op vakantie gaan, geld naar goede doelen overmaken en met mn moeder gaan winkelen. De rest zou ik op de spaarrekening zetten voor volgende vakanties.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Nov 2016 09:06

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou denk ik ons huidige appartement afbetalen en gaan verhuren en dan in Amsterdam een huis kopen met twee extra slaapkamers en een tuintje binnen de ring, dat is iets wat nu niet haalbaar is, het hoeft geen belachelijk groot huis te zijn verder.
Ik denk dat ik dan tijdelijk zou stoppen met werken zodat ik gewoon even onbezorgd zwanger zou kunnen zijn en ook toe kan geven aan de vermoeidheid e.d. maar als de baby dan een half jaar is denk ik dat het wel weer zou kriebelen en ik op zoek zou gaan naar iets anders.

Een bootje in de Amsterdamse grachten hebben liggen lijkt me ook wel heel leuk trouwens!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Nov 2016 09:27

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou ook ons huis afbetalen. Mijn man zou dan een half jaar verlof opnemen zodat we een wereldreis met de kinderen kunnen doen, nog voor de oudste naar school gaat.

Verder zouden we beide niet stoppen met werken. Ook zouden we kijken of we een deel ergens in kunnen investeren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 28 Nov 2016 10:21

Re: Stel: Je wint een grote geldprijs.

Ik zou het eigenlijk niet weten. We zouden allebei in elk geval niet stoppen met werken of minder gaan werken. We zouden denk ik gaan kijken naar een koophuis, al zijn we dat al wel een beetje aan het doen. Maar we zouden zeker niet hals over kop iets aanschaffen. En ook niet een of andere grote kast. Wel zouden we, als we wat naar onze smaak vinden, dan gelijk zonnepanelen en andere duurzame zaken voor het huis aanschaffen. En ik weet zeker dat mijn man dan heel graag een Tesla wil haha, dus die zou er ook komen. Verder zouden we vast ook een mooie reis gaan maken, maar dat doen we toch wel.
En verder denk ik investeren/beleggen in duurzame projecten of zo.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers