Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor kleding tijdens de bevalling?

<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 27 Nov 2016 13:03

Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik zou graag van jullie willen weten in wat voor kleding je bevallen bent. Ik ga in het ziekenhuis bevallen, dus wil daar niet pas op het laatste moment aan denken. Ik denk nu zelf aan een nachthemd, liefst donker, en met knoopjes zodat ons kindje direct op mijn blote borst kan liggen. Maar wie weet is iets anders veel fijner of praktischer?

En kleed je je dan in het zhuis om ofzo? Misschien een domme vraag :palm:.

En wat hadden jullie voor na de bevalling aan kleding bij je? Daar nog tips voor?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2016 13:07

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een nachthemd bij maar ben alleen in een topje bevallen. Daarna inderdaad in de douche gegaan en schone kleren aan getrokken.
Toen had ik een normale trui aan met een nette joggingbroek.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Nov 2016 13:11

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een nachthemd/ pyjama jurk ding, met knopen van onder naar boven en hij viel ongeveer tot halverwege mijn bovenbenen. Zo was ik toch een beetje bedekt en kon mijn kindje gelijk bij mij liggen.
En ik had bij de tweede net op tijd mijn lucky-ananas-sokken aangetrokken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Nov 2016 13:15

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik was van plan om in een net nachthemd te bevallen. Uiteindelijk naakt met handdoek over mijn bovenlijf omdat ik bleef overgeven. Ik ben naar het ziekenhuis in een shirt van mijn man, lang vest en zwangerschapsbroek aan. Vanaf het moment dat de weeën starte interesseerde het mij allemaal niks meer.

Bedoel er mee te zeggen, dat ik er van te voren heel erg over nagedacht had maar het toch anders liep.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Nov 2016 13:18

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een langer wijd T-shirt aan en een zwarte jogging/ trainingsbroek maar dan een wat hipper model. Ik ben ingeleid en mijn vliezen zijn doorgeprikt, mijn broek is dus niet vies geworden. Toen onze zoon er uit kwam vroeg het personeel nog of mijn shirt vies mocht worden voordat ze hem op mijn buik legde, mijn shirt was alleen wat omhoog geschoven, ik lag niet volledig met mijn bovenkant bloot.

Na het douchen heb ik een boxer aangedaan, diezelfde zwarte broek, een voedings BH, hempje en zo'n simpel vestje met knoopjes, die had ik gewoon open hangen.

Ik heb laatst mijn zwangerschapskleding weer opgezocht en vond het shirt dus ook, als ik het een beetje kan plannen wil ik het ook bij de tweede aan. Daarna hang ik het denk ik op dezelfde hanger als mijn trouwjurk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2016 13:27

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had bij de action 2 nachthemden/bigshirts gekocht in een extra grote maat. Na de bevalling heb ik die omhoog gedaan zodat de baby op mijn borst kon liggen. Knoopjes is wellicht ook handig. Daarna lekker gaan douchen en een schone aangedaan. Lengte was tot iets boven mijn knie dat vond ik wel prettig. Ook omdat ik daarna dat dikke kraamverband droeg
2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 27 Nov 2016 13:39

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik was nog op zoek naar iets voor tijdens de bevalling, maar toen kondigde de bevalling zich onverwachts al aan. Ik ben in de kleding die ik aan had naar het ziekenhuis vertrokken en in dat shirt ben ik ook gewoon bevallen. Verder lag er alleen een laken over mij heen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 27 Nov 2016 13:39

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik ben in bad bevallen met een bikini topje aan, dus daar heb je niet zoveel aan ;)
Voor erna comfi positie kleding, ik had een legging en jurkje waarmee ik ook kon voeden
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Patsy

Bericht 27 Nov 2016 13:40

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had het, vooral tijdens de eerste bevalling, heel erg warm. Dus ben in alleen een hemdje bevallen. Na de bevalling ging in douchen (in het ziekenhuis) en trok ik een positiejoggingbroek en basic shirtje aan.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Nov 2016 13:43

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een hemdje aan. Had van tevoren een groter nachthemd gekocht om in te bevallen maar daar op dat moment heel niet meer aan gedacht om aan te trekken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Nov 2016 14:19

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

In een lang zwart basic hemdje van de Hema. Beide keren in zo'n hemdje trouwens.

Qua broek had ik zo'n dunne chill broek (geen idee hoe ik het anders moet noemen haha) en een hoodie voor er op. Bij het naar huis gaan had ik uiteraard een ander shirtje aan dan tijdens de bevalling :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem258

Bericht 27 Nov 2016 14:43

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij de eerste in pyjamajasje, eigenlijk niet van tevoren over nagedacht. Het kwam zo uit, liep de hele nacht en dAg al met weeën rond en heb me na het douchen gewoon weer in pyjama gehesen.
Bij de tweede had ik kleren aan, ging zo snel het laatste stuk dat ik nog net mijn rok en shirt uit kon doen. Ben dus in een zwart hemdje bevallen.
Bij de tweeling had ik toevallig ook dat zwarte hemdje aan, en werd het een spoedkeizersnee in mn eigen kleding.
Dat hemdje is dus bijzonder voor me geworden :)
<<

Geel

Bericht 27 Nov 2016 15:04

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet meer over nagedacht. Omdat ik al zoveel dagen bezig was, had ik een comfortabele joggingbroek aan met een zwart mamashirt van H&M en een vest. Dat hield ik aan tot aan het ziekenhuis.

Daar ging ik in bad, maar dat was helemaal niks. In m'n ziekenhuistas zaten nog drie shirts en m'n zus die erbij was vroeg welke ik aan wilde. Toen heb ik een zwart shirt met brede spaghettibanden van Zeeman gekozen. Was daar ook warm genoeg, dus geen last van kou gehad o.i.d.

Toen Maria geboren was, schoof volgens mij een zuster mijn shirt omhoog (ik weet niet meer precies hoe dat ging) zodat ze toch huid-op-huid op m'n borst lag. Daar gingen toen meteen allerlei dekentjes of lakentjes overheen om haar warm te houden, dus ik lag er prima bij. Ik weet 't niet meer precies allemaal, had alleen maar oog voor mezelf en haar. :-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2016 16:02

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Als in bad door gaat dan een bikini bovenstukje. In bed een t shirt. Voor er a nog niet over nagedacht. Ik heb een positie sweatpants, hele dunne, maar die zakt nog steeds af, dus na de bevalling zal deze ook niet blijven zitten. En ik heb net een poisitiepyjama broek besteld (hopelijk past deze wel!) dus bij thuis bevallen trek ik deze dan aan denk ik. Of alleen een shirt met lange mouw en onderbroek. Als ik naar het ziekenhuis moet dan moet ik nog even bedenken wat ik aan doe. Denk een trainingsbroek (ik pas mijn gewone nog steeds) of een gewone joggingbroek.

Hebben jullie speciale onderbroeken voor n de bevAlling gekocht? Ik. Draag overdag strings en in bed van die seamless boxers, maar volgens mij is dat niks met kraamverband.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 27 Nov 2016 16:05

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Bij beide kinderen in een ruim big shirt bevallen. Was lang genoeg om alles netjes te bedekken als het nodig was, en na de geboorte kon het makkelijk omhoog geschoven worden om de kinderen bij me te leggen. Beide keren in gewone kleding naar het ziekenhuis gegaan en voor na de bevalling makkelijke kleding meegenomen. Een beetje nette joggingbroeken, basic shirtjes en eventueel een vestje heb ik de eerste dagen gedragen. Bij de oudste af en toe ook een pyjama, bij de jongste volgens mij niet. En qua ondergoed had ik voor de zekerheid wat basic onderbroeken in een grotere maat. Was de eerste dagen met die ziekenhuiskraamverbanden wel handig, daarna gewoon weer normaal ondergoed aan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Nov 2016 16:05

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik zit er nu al een tijdje over na te denken. In het ziekenhuis toen het een spoedkeizersnede werd had ik mijn pyjamashirt gewoon aan. Maar wanneer die aan ging, en vooral wat ik daarvoor droeg? Ik weet het gewoon niet meer... Ik denk in ieder geval in het ziekenhuis omgekleed.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Nov 2016 16:25

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een nachthemd aan. Ik ging vroeg naar het ziekenhuis om ingeleid te worden en de verpleegster gaf aan dat ik me beter meteen kon omkleden in hetgeen in aan wilde tijdens de bevalling. Ik had gekozen voor een soort bigshirt achtig ding zodat m'n onderkant ook een beetje bedekt was als ik moest plassen enzo. Tijdens de weeen lag ik onder een lakentje dus maakte het niet uit dat m'n onderkant naakt was.
Na de bevalling had ik een zwarte joggingbroek aan met een shirtje en een vest.

Dat nachthemd is trouwens na de bevalling gewassen en ik slaap er nu weer gewoon regelmatig in.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Nov 2016 16:32

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Beide keren een t-shirt van m'n man.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Nov 2016 16:36

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een nachthemd aan; een oude, lekkere grote.
Om dezelfde reden als Elliot. Die viel over mijn kont heen en zo was ik niet heel erg naakt.
Ik werd ingeleid en heb zo namelijk een hele dag rondgelopen door de kamer.
Na de bevalling heb ik deze weggegooid.

Voor na de bevalling had ik wat extra grote onderbroeken waar het kraamverband goed in bleef zitten.
Deze heb ik een week gedragen, geloof ik.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Nov 2016 16:47

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een nachthemd bij zelfs twee.
Maar ik ben in dr ochtend begonnen en het was warm dus ik heb een maxi dress met stretch aangetrokken. En die is niet meer uitgeweest. Gewoon helemaal omhoog geschoven toen mijn zoon geboren was en aan de borst kon.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2016 16:54

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had grootste plannen qua outfit en had fijne ruime shirtjes bij me maar tijdens de bevallig ging ik eerst steeds onder de douche en toen het eenmaal klinisch was geworden en dat niet meer mocht had ik het zoooo heet dat ik naakt ben bevallen. Had het nooit gedacht maar het kon me toen inmiddels echt niks meer schelen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem316

Bericht 27 Nov 2016 17:31

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik had een hemdje aan bij de inleiding die wat langer was. Uiteindelijk werd het een keizersnede en was ik naakt tot de ochtend na de bevalling. Toen heb ik een nachtjapon aan gedaan en mijn zwangerschaps onderbroek van de Hema.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 27 Nov 2016 17:43

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Ik neem een nachtjapon mee en wie weet loopt het helemaal anders. :)
Verder vooral fijn zittende kleding voor na de bevalling. Draag nu heel veel longsleeves en denk dat ik die ga dragen op een jogging positiebroek.
<<

Anoniem197

Bericht 27 Nov 2016 17:57

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Ik 2 keer een nachthemd van de zeeman (nooit meer schoon gekregen de tweede keer). Eerste keer wilde ik trouwens een ruggeprik en dan moet je een operatieschort aan. Dat ding was heet dus hele tijd weggeduwd en steeds werd dat teruggelegd. Toen ik boos werd kreeg ik een laken van boven. 2de keer dus wel in dat nachthemd bevallen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Nov 2016 18:08

Re: Wat voor kleding tijdens de bevalling?

Jip ik kreeg de tip om de eerste dagen/weken boxershorts van je partner aan te doen ivm kraakverband. Ik vond het erg prettig.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers