Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zouden jullie hierheen gaan?

<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 15:17

Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zit al een week met iets in mn hoofd en ik ben wel benieuwd wat anderen in deze situatie zouden doen.

Het gaat om de verjaardag van mijn oma. Ze wil deze altijd met de hele familie (gezin van mijn moeder) vieren. Helemaal prima natuurlijk. We zijn een aantal jaren vaak op een externe locatie geweest (bowling, steengrillen, wokken) maar de laatste jaren eigenlijk altijd bij een van de familieleden thuis.

Het is niet zo'n grote familie, 20 personen ongeveer. Onze dochter van ruim 2 jaar is het oudste achterkleinkind, dit jaar is er een baby bijgekomen (dochtertje van mn oudste broer). Ten tijde van de verjaardag ben ik 28 weken zwanger van de 2e.

Nu hoorde ik vorige week van mijn moeder wat de plannen zijn voor dit jaar: van 12-16 uur op een bowlingbaan, waarbij vanaf 13.00 een lunchbuffet is en daar omheen gaan we dus bowlen. Het is voor ons op ruim 2 uur rijden, maar dat hadden we al ingecalculeerd. De reden dat we dit totaal niet zien zitten is dat onze dochter eigenlijk altijd nog een flinke middagslaap doet na de lunch. Daarnaast vinden we een bowlingbaan een super onhandige locatie voor een ondernemende en eigenwijze peuter die alles zelf wil doen. Ik heb dit direct aangegeven bij mijn moeder maar stuit alleen maar op onbegrip en weerstand. We moeten maar een keertje wat flexibeler zijn. In mijn ogen zijn wij nooit zo moeilijk met dit soort dingen, maar de combi van tijd, activiteit en locatie maakt het voor ons nu wel extreem onhandig. Alle suggesties die ik doe worden van tafel geveegd.

Klein detail is dat dit alles met kerst is, waardoor ik het ook geen optie vind om alleen te gaan en man en dochter thuis te laten.

Inmiddels zijn mijn man en ik eruit dat we een andere keer met z'n drieen naar mijn oma gaan en dit feestje dus voorbij laten gaan. Ik wacht nog even met dit vertellen omdat we mijn ouders ook nog zien met sinterklaas en ik geen zin heb om het hier dan over te hebben. Ik weet dat ik geen begrip hoef te verwachten van mijn familie en misschien zit ik daar nog wel het meest mee in mijn maag. Vandaar dat ik wel benieuwd ben wat jullie zouden doen. Is het nou echt zo vreemd dat we hier een grens trekken?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Nov 2016 15:22

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou wel gaan ja, misschien is het wel de laatste verjaardag van je oma. Dan slaat je dochter haar dutje een keer over/slaapt op locatie als ze echt moe is/of jullie gaam na de lunch weg
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 25 Nov 2016 15:25

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Als het 2 uur rijden is zou ik mijn peuter in de auto laten slapen en dan iets later (13.00u) aankomen bij de bowlingbaan.
Onze kinderen sliepen altijd meteen in de auto dus dat was makkelijk.
Wonen je ouders wel in de buurt van de lokatie? ( of andere familie) dan zou ik peuter daar laten slapen en dan naar de bowlingbaan gaan. Het slaapje dan wat vervroegen en eventueel eerder wakker maken.
En een ondernemende peuter moet je nu eenmaal altijd goed in de gaten houden ook op een bowlingbaan.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Nov 2016 15:26

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik was eerlijk gezegd gewoon gegaan. Je kind kan op die dag vier uur lang in de auto slapen, dus het ritme van de middagslaap is er toch al uit. Omdat jijzelf zwanger bent zou ik mijn man 'verantwoordelijk' maken voor het 'peuter-vangen' of juist afwisselen. Een grote tas eigen speelgoed meenemen kan ook handig zijn.
Maar niet gaan omdat je peuter moet slapen, vind ik wel een beetje moeilijk doen (sorry!)
<<

Anoniem258

Bericht 25 Nov 2016 15:27

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Jullie keuze natuurlijk maar je vraagt wat wij zouden doen, dus daar geef ik antwoord op.
Ik zou gaan. Leuk juist dat ze dit nog kan doen. Zou daar geen moment over twijfelen zelf, maar ik ben zelf sowieso wel erg makkelijk daarin.
Heb 4 goede slapers gehad die 's middags gerust van 13-15.30 sliepen, maar ik sloeg dat ook net zo makkelijk eens over voor zoiets. Schoonouders o.a. wonen ook verder weg, dus soms moet je wat om elkaar te zien.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Nov 2016 15:27

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gaan, hoe lastig het misschien ook is. Vind ook niet dat je kan verwachten dat rekening gehouden wordt met middagslaapje van je dochter want dat zou eigenlijk betekenen dat geen enkele activiteit in de middag mogelijk is. Woont je familie wel in de buurt van de locatie? Dan kan je nog overwegen met dochter daar heen te gaan om te slapen als ze het niet meer trekt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Nov 2016 15:28

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Persoonlijk zou ik wel gaan en kijken of we bij iemand kunnen blijven slapen of een hotel boeken. Voor zo'n verjaardag maak ik een uitzondering wbt het middagslaapje en kijk ik of hij ergens tussen de bedrijven door kan slapen. In de auto op de heenweg bijvoorbeeld, twee uur rijden zou hij toch niet trekken (mbt wakker blijven bedoel ik).

mijn inziens zijn er veel volwassenen bij, die ook een beetje op jouw kleintje kunnen letten (wel om vragen). Toen mijn zoon nog geen twee was heeft hij ook 'gebowld' trouwens; ze hadden een baan met die stootkussens en een ijzeren apparaat waar de bal op kan en dan hoef je alleen een duw(tje) te geven.

Het is meer regelen met een kleintje, maar het hoeft niet heel lastig te zijn.

Als jullie je er niet goed bij voelen, moeten jullie het overigens vooral niet doen. Dat mag ook gewoon, met of zonder commentaar van anderen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 15:35

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik heb geprobeerd het beknopt op te schrijven dus misschien iets te kort door de bocht.

Wij vinden het ook helemaal geen probleem als ze op een ander tijdstip slaapt of zelfs helemaal niet. Dat laatste wordt ze alleen niet echt gezelliger op :smile:. 'S ochtends slapen in de auto doet ze eigenlijk niet, dat was ook de suggestie van mijn moeder, maar weet niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?

Ik ben eigenlijk dus bang dat ze daar hartstikke moe aankomt en daarom ook niks meer wil en vervelend wordt. Daarnaast vindt ze het bowlen waarschijnlijk reuze interessant maar daar is ze nog veel te klein voor (of zie ik iets over het hoofd?)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Nov 2016 15:37

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gewoon gaan en het slapen dan een keer over slaan.

Hier laatst ook gedaan bij de verjaardag van mijn broer en neefje. Hij woont 1,5 uur rijden hier vandaan. Ik kon met dochter meerijden met mijn ouders, maar die gingen al om 9 uur weg om eerst wat dingen op de camping af te sluiten (vlak bij mijn broer in de buurt).

We hebben toen eerst nog gezwommen op de camping en rond 1 uur naar de verjaardag tot half 8 ongeveer.
Normaal slaapt dochter nog ruim 2 uur elke middag, maar nu pas op de terugweg.
Er was genoeg afleiding zodat ze ook niet echt vervelend werd.
Dit was wel gewoon in een huis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Nov 2016 15:38

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ja ik zou gaan zeker met 2 zulke auto ritten. Mijn oma vierde dit jaar haar verjaardag bij van der valk. J slaapt meestal rond 7 uur. Wilden mijn niet zo begripvolle ooms en tantes het om 7 uur laten beginnen op een heel onhandige locatie. Uiteindelijk werd het half 6 omdat oma dat ook fijner vond. Dus ik zorgen dat J en ik gegeten hadden en wegzonden als we dat wilden. Hij lag uiteindelijk pas om half 9 in bed omdat hij alles zo leuk en gezellig vond.
2015 💙
<<

Anoniem258

Bericht 25 Nov 2016 15:38

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Gewoon proberen, een bumperbaan erbij en zij kan ook 'bowlen' Zijn zo te horen genoeg volwassen om ook een beetje op te letten. Gezellig toch juist?
Wie weet vermaakt ze zich wel zo goed dat je van de vermoeidheid niks merkt, kinderen kunnen veel hebben.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Nov 2016 15:39

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou wel gaan maar dan iets later. Om 11 uur wegrijden zodat je er om 1 uur bent. Dat kan je dochter in ieder geval nog iets van een uurtje slapen in de auto. En als ze het 's middags echt niet trekt dan kun je altijd nog iets eerder weer naar huis gaan. Dan valt ze de terugweg vast nog wel een poos in slaap.

Niet gaan zou voor mij geen optie zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Nov 2016 15:39

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik denk dat net juist hartstikke leuk is. Een lichte bal en samen met papa/opa/oma/tante (als jouw buik in de weg zit) wegduwen. Ik denk dat jullie het zelf leuk kunnen maken.

Blijft jouw dochter twee uur lang wakker in de auto? Mijn man presteert dat nog niet eens haha!
L2014 & H2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Nov 2016 15:40

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou zelf wat speelgoed meenemen en vaak hebben ze ook wel een hoekje voor kinderen.
En anders gewoon samen proberen te bowlen met minder zware kinder ballen als ze die hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Nov 2016 15:41

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Trouwens, eens met de anderen; jullie kunnen later arriveren en/of eerder vertrekken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 15:42

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Dolphinne schreef:Ik zou ook gewoon gaan en het slapen dan een keer over slaan.

Hier laatst ook gedaan bij de verjaardag van mijn broer en neefje. Hij woont 1,5 uur rijden hier vandaan. Ik kon met dochter meerijden met mijn ouders, maar die gingen al om 9 uur weg om eerst wat dingen op de camping af te sluiten (vlak bij mijn broer in de buurt).

We hebben toen eerst nog gezwommen op de camping en rond 1 uur naar de verjaardag tot half 8 ongeveer.
Normaal slaapt dochter nog ruim 2 uur elke middag, maar nu pas op de terugweg.
Er was genoeg afleiding zodat ze ook niet echt vervelend werd.
Dit was wel gewoon in een huis.


Gewoon in een huis vinden wij ook prima en doen we wel vaker. Daarom dacht mijn moeder dat dit ook wel kon. Maar dan merk ik op den duur ook wel dat ze moe wordt en niks meer wil. Het gaat nu echt even om de combi van tijd en locatie, plus dat de volwassenen dus aan het bowlen zijn. De afgelopen jaren was het ook altijd bij iemand thuis dus daar had ik nu ook op gerekend. Dan zouden we haar daar ook niet op bed doen overigens.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Nov 2016 15:43

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik was wel gegaan omdat mijn oma heel belangrijk voor me is en mijn kinderen dus altijd slapen in de auto.
Je hoeft ook niet tot het einde te blijven. Je zou een uur kunnen bowlen terwijl je dochter zich met een krat speelgoed vermaakt of bij iemand op schoot zit en als je merkt dat het niet gaat kun je altijd nog weg. Wel jammer dat het 2 uur rijden is...
Als je het echt niet ziet zitten moet je het vooral niet doen.
Wij hadden vorige week een feestje in een kroeg vanaf 17 uur en zijn een uurtje gegaan. Mn dochter kon zich echt niet vermaken daar plus er mocht aan de bar worden gerookt ivm besloten feest dus we gingen na een uur weg.
04-2014
10-2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Nov 2016 15:45

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Wat slecht Fauve, dat roken bij de bar. Goed dat jullie eerder weg zijn gegaan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 15:50

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

mzcharlotte schreef:Ik denk dat net juist hartstikke leuk is. Een lichte bal en samen met papa/opa/oma/tante (als jouw buik in de weg zit) wegduwen. Ik denk dat jullie het zelf leuk kunnen maken.

Blijft jouw dochter twee uur lang wakker in de auto? Mijn man presteert dat nog niet eens haha!


Soms valt ze wel in slaap maar afgelopen zaterdag hebben we nog een reis van 1,5 uur gemaakt, 10 uur vertrokken en toen heeft ze niet geslapen.
<<

Anoniem236

Bericht 25 Nov 2016 15:56

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou zeker gaan en vind dat je inderdaad wat flexibeler moet zijn.

Met 2 jaar is bowlen hartstikke leuk. Gootjes dicht en lichte bal, beetje helpen en de grootste lol. Daarnaast zijn er zoveel volwassenen dat ze vast wel ergens aandacht krijgt en het naar haar zin heeft.
<<

Anoniem291

Bericht 25 Nov 2016 15:57

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ja ik zou gaan. Eventueel iets later weggaan. Er is wel een mouw aan te passen.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 25 Nov 2016 15:58

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Ik zou ook gaan. Onze zoon van 2,5 kan ooit nog bijna de hele middag slapen maar een keer overslaan is voor hem ook geen probleem. En als we zouden gaan bowlen denk ik dat N. dat erg leuk zou vinden.
Vorige week hadden we een doop van vrienden en dit was om 13.00u. N. heeft zijn middagslaapje toen ook niet gehad. In de kerk was hij wel wat moe maar bij het feestje daarna kon hij zich goed vermaken, waren ook wel meerdere kindjes van zijn leeftijd.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem328

Bericht 25 Nov 2016 15:58

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Maar ga dan wat later weg. 11 uur of desnoods half 12. Dan slaapt ze vast wel een poosje.
En nogmaals, als je merkt dat ze 's middags echt moe is kun je altijd weggaan toch?
Dan heb je er in ieder geval moeite voor gedaan.
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 16:02

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Dank voor jullie reacties trouwens. Het is verhelderend om te lezen dat de meesten van jullie wel zouden gaan. Mijn rotgevoel zit ook wel sterk in het feit dat het jarenlang prima was om het bij iemand thuis te doen en nu ineens moet het ergens anders. Als ik daar iets op aanmerk wordt alles van tafel geveegd. Zij hoeven zich idd niet aan te passen aan ons, maar nu moeten wij ons volledig aanpassen aan hun. Een middenweg zou ook een optie moeten zijn in mijn ogen. Dezelfde tijd op een thuislocatie of iets vroeger of later op deze locatie zou echt prima zijn.

Mijn dochter kan heel leuk spelen maar als ik haar een beetje inschat gaat ze op zo'n plek niet in een hoekje zitten met haar eigen speelgoed. Ik heb bij mn ouders helaas ook niet direct het gevoel dat ze ons op zo'n moment veel uit handen zullen nemen. Lastig, want het is tot nu toe idd altijd zo geweest dat we er hoe dan ook bij zijn...
<<

Anoniem328

Bericht 25 Nov 2016 16:05

Re: Zouden jullie hierheen gaan?

Maar het is toch je oma's verjaardag? Dan mag zij toch bepalen waar je dat viert? Het is met een grote groep mensen dus ze kan moeilijk met iedereen rekening houden.
Als het nou 's avonds laat zou zijn, maar het is een feestje overdag, dus wat dat betreft geschikt voor kinderen.
Je kunt toch gewoon gaan en kijken hoe het gaat? Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat ze moe en jengelig wordt volgens mij. Nou in dat geval ga je naar huis. En wie weet valt het reuze mee en hebben jullie een hartstikke leuke middag!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers