Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

<<

Anoniem184

Bericht 24 Nov 2016 21:28

Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Wij willen dit jaar toch echt onze woonkamer onder handen laten nemen. We zien het niet zitten om zelf te doen en willen dus een schilder inschakelen. Ik ben alleen een beetje benieuwd naar de prijzen.

Wat wij willen:
- plafond opnieuw laten witten
- een lange muur (spachtelputz) in early dew of een soortgelijke kleur
- alle overige muren (ook spachtelputz) wit.

Nu weet ik wel dat dat volledig afhankelijk is van het oppervlak en nog wel wat andere factoren, maar toch, om een beetje een indicatie te krijgen: wat waren jullie kwijt? En hoe lang hebben jullie in de rommel gezeten en moest de woonkamer rook echt leeg? Dat laatste wordt bij ons namelijk een probleem denk ik, we hebben een enorm Ikea-wandmeubel die dan uit elkaar moet en er niet beter op gaat worden.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2016 21:30

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Maar uhm, waarom doe je het niet zelf? Schilderen is juist zo'n 'zo klaar' klus.

Het meeste werk heb je van alles afdekken en dat soort ongein.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Nov 2016 21:32

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Omdat het plafond gedaan moet worden, en omdat de muren spachtelputz zijn. Die moet je eerst voorbehandelen en daarna pas schilderen, mogelijk nog met een tweede laag. En we hebben allebei een bloedhekel aan schilderen :)
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2016 21:36

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Ohja. Wij hebben er ook een bloedhekel aan en na schuren, stuccen, pleisteren en voorstrijken hadden we er ook echt geen zin meer in om 2x te schilderen.
Maar het bespaard wel veel geld haha. Even doorbijten denk ik dan.

Maar zelf weten natuurlijk. :D
<<

Anoniem184

Bericht 24 Nov 2016 21:38

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Dat moeten we idd zelf weten, wij wagen ons er niet aan :)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Nov 2016 22:38

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Wij hebben een schilder gehad voor de woonkamer en voor één slaapkamer. We dachten zelf wel boven te schilderen, maar die man was zo snel en netjes, dat we hem uiteindelijk gevraagd hebben om het boven ook af te maken :) wij hebben hem wel zwart betaald. Hij heeft muren en plafonds gedaan, één lange muur (van 10 x 3 ongeveer) in een kleur en de rest wit. Plafond is ongeveer 50 m2 gok ik en dan nog twee korte muren waar allebei groot raam en in één ook een deur in zit en nog wat kleine stukken muur rondom de open trap. De slaapkamer is ongeveer 10m2 in oppervlak, dus drie muren van globaal 3x3 en een klein stuk muur naast het raam. Wij hebben 325 euro betaald en dat was inclusief de witte verf. Hij is 1,5 dag bezig geweest en wij hoefden niet alle spullen weg te zetten. Hij dekte alles af, maar hij werkte ook echt supernetjes.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem184

Bericht 24 Nov 2016 22:53

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Ohh echt? Dat valt mee! Ik zat aan bedragen van €1000 te denken incl materialen, haha. Wij hebben ook iemand voor ogen die het mogelijk zwart zou willen doen, hij moet alleen nog even langskomen en te kijken/meten en het e.e.a te bespreken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Nov 2016 08:04

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Hier zou het sauzen van 50 m2 plafond + de muren (weet even het aantal m2 niet meer) 2500 euro kosten :thumbdown:
Wij hebben het dus zelf gedaan.

Vind het eigenlijk ook zonde van het geld om het uit te besteden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 25 Nov 2016 09:14

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

De offertes die wij nu hebben liggen zit rond de 9-10 euro m2
De muren zijn wel glad. Prijzen zijn allemaal excl. materiaal.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem193

Bericht 25 Nov 2016 10:33

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Als je het zwart laat doen ben je onder de 500,- klaar, zo niet, dan schat ik dat het het tussen de 1500-2000,- zal gaan kosten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Nov 2016 11:31

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Ik heb het hier laten doen toen ik hier kwam wonen 3,5 jaar terug, zou een hoop werk schelen en ik zou daardoor ook iets sneller kunnen verhuizen. Hier was de woonkamer overigens nog leeg, dus weet niet in hoeverre het leeg had gemoeten als ik wel meubels had staan. De precieze oppervlakte weet ik niet meer, plafond ongeveer 28m2 en de muren denk ik circa 50m2. Dat was wel al klaar om geschilderd te worden en 1 laag was voldoende.

Ik heb iemand via marktplaats gevonden, ik had zelf een advertentie geplaatst. Uiteindelijk iemand gekozen die het voor 300 euro inclusief verf heeft gedaan. Waren schilders die toen even geen werk hadden en zo toch wat konden verdienen. Ik ben er heel blij mee en het is voor een mooie prijs echt netjes gedaan.

Als ik het echt voor de volle prijs had moeten laten doen bij een bedrijf, dan had ik het toch maar zelf gedaan ivm de prijs. Marktplaats is wat dat betreft nog wel een idee en werkspot ook. Hoewel bij die laatste voornamelijk bedrijven reageren (ik heb iets aan de tuin laten doen door iemand via werkspot), maar ook daar was het wel de moeite.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Nov 2016 12:19

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Ik heb vorig jaar het hele huis laten spuiten, was €5 per m2 voor witte verf. Voor een kleur moest je een toeslag betalen van ik geloof €2.50 of €5 want dat deden ze dan met de roller. Die muren hebben we uiteindelijk zelf gedaan. Kijk eens op werkspot, daar kan ie heel makkelijk offertes opvragen en revieuws lezen.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 25 Nov 2016 13:47

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Alibi schreef:Als je het zwart laat doen ben je onder de 500,- klaar, zo niet, dan schat ik dat het het tussen de 1500-2000,- zal gaan kosten.

Voor vijf wanden? Pff, wat een bedrag.

Over een paar weken worden bij ons de woonkamer, gang en 7 binnendeuren+deurkozijnen gedaan, voor nog geen €3000,- en daar gaat nog wat vanaf omdat de offerte nog van voor de winterschilder tarief was.

Moet natuurlijk nog wel het eindresultaat afwachten haha, maar het is een bedrijfje uit de regio, dus ook niet zwart ofzo.

Maple, ik denk dat ze ook wel bij jou in de gemeente komen. Stuur maar berichtje als je de naam wilt weten :)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem184

Bericht 25 Nov 2016 20:58

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Het zijn zelfs drie wanden, want één 'wand' zijn gewoon ramen. Ik ben verder niet zo thuis in de exacte oppervlaktematen, maar ik gok dat het plafond verder zo'n 30-35m2 is.

Gizmo, graag! Ik PM je later vanavond even. Werkspot vind ik trouwens ook nog een optie.
<<

Anoniem251

Bericht 25 Nov 2016 23:00

Re: Woonkamer laten verven door een schilder, hoe duur?

Ik zou het op werkspot zetten.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers