Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet tevreden over poetsvrouw

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Nov 2016 18:33

Niet tevreden over poetsvrouw

Sinds juli hebben we een poetsvrouw. Zij poetste bij een vriendin van me en zocht nog een ander adres. Na een eerste gesprek zagen wij het wel zitten. Ze had ons huis bekeken en dacht ongeveer drie uur nodig te hebben om de standaard dingen te poetsen (keuken, badkamer, toiletten, stoffen, zuigen, dweilen) en dan elke keer iets extra's mee te kunnen pakken, zoals ramen, keukenkastjes, etc... ze komt éne keer in de twee weken. als mijn vriend en ik samen poetsen, waren we ongeveer 1 a 1,5 uur samen bezig, dus dat vonden we een goede afspraak.
Normaal zijn wij aan het werk als zij komt, maar sinds kort werkt mijn vriend thuis die dag en ik zit al een paar weken thuis met verlof, dus nu zien we een beetje wat ze allemaal doet. En eigenlijk vind ik dat ze echt langzaam en niet efficiënt te werk gaat. Ze werkt sowieso elke keer 4 uur in plaats van 3. Ze vraagt niet om meer geld (wij betalen haar voor 3 uur zoals in eerste instantie afgesproken), dus op zich is dat niet erg, maar ze is zo ontzettend lang bezig met alles. En zo netjes doet ze het niet. Je kan altijd onder het bed de baan van de stofzuiger zien bijvoorbeeld, dan is ze gewoon stukken vergeten (en er dus ook niet met de dweil geweest). Op ons aanrecht staan standaard een paar dingen, zoals een rekje met spatels en een mandje met verse groenten, die haalt ze niet van de plek, daar veegt ze gewoon omheen. En ze heeft al die tijd nog nooit een doekje over de afzuigkap gehaald. En dan zijn er ook dingen die ze wat mij betreft veel te uitgebreid aanpakt. Wij hebben bijvoorbeeld een hele oude badkamer (willen we ooit nog verbouwen) en er zitten snel schimmelplekjes in de douche. Daar hebben we dus ook schoonmaakspul voor, dat moet je erop spuiten, even in laten werken en dan afspoelen een eventueel wat naschrobben. Dat doet ze, maar daarna gaat ze nog een keer de hele douche met jif uitschrobben, voor de zekerheid. Wat mij betreft kan ze die tijd beter besteden...

Al met al zijn we dus niet helemaal tevreden met haar, maar we weten niet zo goed hoe we dit aan moeten pakken. Kunnen we wel iets zeggen over haar manier/tempo van werken of is het aan haar hoe zij schoonmaakt? We kunnen natuurlijk op zoek naar een andere poetsvrouw, maar het heeft al zoveel moeite gekost om deze te vinden en met de baby op komst heb ik niet zo'n zin in een nieuwe zoektocht. Misschien ben ik gewoon een beetje schijterig om haar aan te spreken, maar ik weet ook niet zo goed wat we wel en niet van haar mogen verwachten.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem192

Bericht 24 Nov 2016 18:40

Re: Niet tevreden over poetsvrouw

Eerlijk aangeven en vertellen wat je verwacht. Dat badkamer minder prioriteit heeft & uitleggen wat er meer prioriteit heeft. Ook gelijk vragen hoe zij het zelf vindt gaan en of ze vragen en/of opmerkingen heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2016 18:47

Re: Niet tevreden over poetsvrouw

Ik zou ook eerlijk feedback geven. Maar misschien kan je vriend dat doen als hij thuis is?
Wij hebben wel eens feedback moeten geven via een briefje en dat voelde zo lullig.
Ik vind 't ook moeilijk hoor, soms is 't ook niet helemaal hoe ik 't wilde. Sommige dingen vind ik dan wel prima maar van andere dingen moeten we dan toch maar wat zeggen. Zo zette ze bij ons de stoelen heel keurig tegen de tafel aan. Maar dat willen we juist niet omdat de stoelen van soort schuimrubber zijn waar de indenting van de tafel in blijft staan. Of ze zette alle dure schoenen van m'n man bovenop elkaar. Dat eerste heb ik eens persoonlijk gezegd (oooh zo moeilijk) en dat tweede via een briefje want toen waren we niet thuis. Dat voelt dan makkelijker voor jezelf qua confrontatie maar voelde ook wel heel lullig!.


Ik zou wel duidelijk aangeven wát je dan precies wilt zien dus wel duidelijk zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Nov 2016 18:53

Re: Niet tevreden over poetsvrouw

Je kunt toch aanwijzingen geven de volgende keer voordat ze begint? Daar kun je dan bij vermelden wat prioriteit heeft en ik zou haar er zeker zonder schuldgevoel op aanspreken dat ze om voorwerpen heen schoonmaakt. Ze weet zelf ook echt wel dat dit niet zo hoort, maar blijkbaar moet haar dat eerst verteld worden. :) Verwachtingen bespreekbaar maken is de enige manier om het nog een kans van slagen te laten hebben, dus ik zou wat assertiever zijn. Het is geen vriendendienst, hè. Jullie betalen er gewoon voor en als jij op je werk iets niet naar tevredenheid doet, word je daar net zo goed op aangesproken.
<<

Anoniem192

Bericht 24 Nov 2016 18:53

Re: Niet tevreden over poetsvrouw

Maar hoezo vinden jullie dat moeilijk? Jullie betalen haar dus het is werk, jullie krijgen ook feedback van je manager bv, en dan kan je er iets mee doen. Als zij het niet weet (al vind ik sommige dingen ook wel laks van bv stofzuigen of niks optillen met schoonmaken aanrecht) kan ze er ook niks aan doen. Communicatie blijft belangrijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Nov 2016 09:59

Re: Niet tevreden over poetsvrouw

Zij krijgt geld van jullie voor haar werk, dus wat is er lullig aan? Het is pas 'lullig' als je niet tevreden bent maar daar niets over zegt, lijkt me. Wat Katie ook zegt, iedere werknemer ontvangt feedback dus zij verdient dat ook.
#teammaple🍁

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers