Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby heeft het elke nacht koud

<<

anoniem196

Bericht 23 Nov 2016 23:15

Baby heeft het elke nacht koud

Twee uur nadat wij beneden de kachel uit zetten is ze wakker.

Ze heeft een dikke winterslaapzak aan, een romper, een dikke badstof pyama en sokken.
Ze voel dan ook echt koud. Op haar kamer komt de temperatuur niet onder de 17 graden.
Ze slaapt dan in ons bed, strak tegen mij aan onder de deken verder. Maar ik slaap al weken voor geen meter omdat ik amper onder mijn deken kan liggen, bang dat ze onder de deken komt.

Help!!
Kan toch niet de hele nacht de kachel aan laten? Dan hebben we straks een mega rekening.
En allemaal hoofdpijn van met de kachel aan slapen.

Ze is bijna 10 maanden
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 23 Nov 2016 23:18

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Misschien als je naar bed gaat een kruik oid in bed leggen
<<

anoniem203

Bericht 23 Nov 2016 23:22

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Ik zou het persoonlijk erger vinden dat mijn baby steeds wakker wordt van de koud dan een iets hogere rekening.. En je kan toch alleen de verwarming op haar kamertje aanlaten en de rest gewoon uitzetten?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 23 Nov 2016 23:24

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Voelt ze dan ook koud aan op haar lijfje? Nu is het voor mij alweer 6 jaar geleden, maar ik leerde destijds dat ik in zijn nekje moest voelen en de handjes koud mochten zijn. Misschien is het ondertussen helemaal veranderd? Zoals jij het beschrijft lijkt het me dat het warm genoeg moet zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Nov 2016 23:27

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Idd Munk dat wilde ik ook vragen. T kon echt handen als ijsklompen hebben, maar de kraamzorg zei dan dat als het nekje maar ok voelde, dat het goed was... Nu wordt ze natuurlijk wel wakker, maar misschien is dat niet per se door de kou? Anders zou ik een kruikje bij haar leggen als jullie gaan slapen, of een extra deken etc. Ik zou ook niet altijd maar de verwarming aan willen hebben, dat voelt niet gezond ofzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem196

Bericht 23 Nov 2016 23:34

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Als wij per ongeluk een keer de verwarming vergeten uit te zetten dan worden we alle drie (man, de oudste en ik) niet lekker en met hoofdpijn wakker.

alleen haar kamer aan laten kan bij ons niet.
Dekentje ook niet. Ze rolt haar hele bed door.
<<

anoniem196

Bericht 23 Nov 2016 23:36

Re: Baby heeft het elke nacht koud

munk schreef:Voelt ze dan ook koud aan op haar lijfje? Nu is het voor mij alweer 6 jaar geleden, maar ik leerde destijds dat ik in zijn nekje moest voelen en de handjes koud mochten zijn. Misschien is het ondertussen helemaal veranderd? Zoals jij het beschrijft lijkt het me dat het warm genoeg moet zijn.


ze voelt overal koud ook haar nekje.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 23 Nov 2016 23:45

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Misschien lukt het helemaal niet praktisch gezien hoor, maar een dubbele slaapzak? Over elkaar doen?

Ik vond het ook altijd moeilijk voor te stellen, maar de kids van een vriendin hebben t ook. Die slapen in de zomer nog met winterslaapzak zelfs. Enorme koukleumen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Nov 2016 23:47

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Ik zou met een kruik werken of er nog een lakentje en deken overheen doen.
<<

anoniem196

Bericht 23 Nov 2016 23:52

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Wolfinschaapskleren schreef:Ik zou met een kruik werken of er nog een lakentje en deken overheen doen.


Waar moet ik dan kruiken neerleggen? En dekentje is gevaarlijk. Ze ligt steeds aan een andere kant van haar bedje.
<<

anoniem196

Bericht 23 Nov 2016 23:55

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Pure* schreef:Misschien lukt het helemaal niet praktisch gezien hoor, maar een dubbele slaapzak? Over elkaar doen?

Ik vond het ook altijd moeilijk voor te stellen, maar de kids van een vriendin hebben t ook. Die slapen in de zomer nog met winterslaapzak zelfs. Enorme koukleumen.


Slaapzak met mouwen kan er niet overheen.
Maar ik denk een slaapzak zonder mouwen wel.
:thumbup: ga morgen ochtend even kijken of het past.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 24 Nov 2016 00:18

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Wollen pyjama aandoen misschien?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Nov 2016 00:26

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Misschien kun je je inlezen over hoe je veilig samen slaapt?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 24 Nov 2016 00:28

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Ah wat sneu dat ze het zo koud heeft! Een mutsje op misschien?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Nov 2016 00:34

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Een mutsje op inderdaad. De meeste warmte verlies je via je hoofd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

anoniem196

Bericht 24 Nov 2016 04:10

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Spencer schreef:Misschien kun je je inlezen over hoe je veilig samen slaapt?


Ja heb ik gedaan. Dat doen we niet want ze ligt bij ons. En past geen bedje bij ons op de kamer.

Ga morgen opzoek naar de dikste slaapzak en wollen pyama.
<<

Anoniem197

Bericht 24 Nov 2016 04:46

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Zet bij jullie een raam op een kier en bij jouw baby niet. Hoe oud is ze?
<<

Anoniem236

Bericht 24 Nov 2016 05:02

Re: Baby heeft het elke nacht koud

De Hema heeft 4 seizoenen slaapzakken. Is een dikke slaapzak met mouwen en aan de binnenkant kan nog een slaapzak geritst worden. En een mutsje inderdaad.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 24 Nov 2016 07:48

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Je kunt toch overal de verwarming uitdraaien behalve bij baby? Ik vind 17 graden niet bepaald lekker. Hier is het 20 graden zonder verwarming.
Herken wel wat je zegt.over hoofdpijn als ie s nachts heeft aangestaan.
Verder lag mijn dochter toen al onder een dekbed. De oudste. De jongste slaapt bij mij in bed tegen me aan. Ben het gewend.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem258

Bericht 24 Nov 2016 07:55

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Wilde net zeggen, bij jullie zelf de ver warming dicht daaien en bij de baby open laten en dus iets warmer instellen. Of kan dat ook niet bij jullie?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Nov 2016 08:15

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Ik zou inderdaad een mutsje op doen, romper met lange mouwen, sokken, flanellen pyjama en eventueel sokjes over haar handen als ze dat aan wil houden.
En kan het zijn dat ze misschien op de tocht ligt? Of onder een raam, anders zou je haar bedje ook nog kunnen verplaatsen eventueel.

Wij hebben inderdaad op onze slaapkamer en de badkamer ( inpandig) de verwarming ook dicht gedraaid en op S zijn kamer een klein stukje open, zo wordt zijn kamertje overdag al verwarmd en is het daar dus ook echt wat warmer dan op onze slaapkamer, 's nachts gaat bij ons de verwarming wel gewoon uit, maar S heeft het verder ook niet koud, anders zou ik hem gewoon iets lager zetten maar wel aan laten.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 24 Nov 2016 08:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem196

Bericht 24 Nov 2016 08:17

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Wij hebben vloerverwarming beneden.
Dan moet ik die elke avond uitzetten en alle radiatoren boven dicht draaien.
Is niet handig om het dan elke ochtend allemaal weer aan te zetten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Nov 2016 08:31

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Wollen romper, pyjama en sokken aan en dan nog een schapenvachtje of wollen onderdekentje op het matras leggen.
S is ook een koukleumpje en sinds ze op een schapenvachtje slaapt slaapt ze een stuk rustiger en voelt ze heerlijk warm als ze wakker wordt. Moet je trouwens wel een medicinaal gelooid vachtje hebben, niet zo een van de Ikea of zo ivm de vachtlengte en de chemicaliën.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 24 Nov 2016 08:37

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Hier slaapt Naomi al vanaf 15 maanden onder een dekbed omdat ze het koud had (en die ligt in de zomer dus ook in een winterslaapzak) maar die gaat niet haar hele bed door ;-). Nu ligt ze in een winterslaapzak met mouwen, romper zonder mouw, flanellen pyjama, en tot haar neus onder een dekbed. Vannacht zelfs extra dekentje erbij gelegd. En het is 17 graden op de slaapkamer.

Dus, lang verhaal kort, ik snap dat je dochter het koud heeft en ik zou romper lange mouw, wollen/flanellen pyjama aan doen, sokjes aan en muts op.
<<

ChiQ

Bericht 24 Nov 2016 08:38

Re: Baby heeft het elke nacht koud

Ik vind het vreemd dat ze zich in de nacht niet warm kan houden. Ik zou een puckababy winterslaapzak kopen. Die is lekker dik en zitten ook handschoentjes aan. Wollen pyjama's etc dat kriebelt toch?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers