Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airfryer/Aerofryer recepten

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Nov 2016 21:26

Airfryer/Aerofryer recepten

Ik heb zojuist een Princess Aerofryer XL besteld. Uiteraard voor patat en snacks, maar deze kan ook functioneren voor het grillen, bakken, braden, etc. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie er allemaal mee maken. Welke heb je? Wat maak je er het meest in? Hebben jullie lekkere recepten of goede tips?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2016 21:33

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wij bakken er veelal caeserbroodjes en krieltjes in. Ik heb er ook wel eens appelflappen mee gemaakt.
Verder nog niet heel veel mee geëxperimenteerd, maar er kan best wel heel veel mee!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 23 Nov 2016 21:35

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wij hebben een Philips Airfryer. Ik wil graag nog een XL erbij zodat ik ook wat grotere dingen kan bakken.

Ik maak vaak aardappelroosjes en aardappelkroketjes van de Jumbo, snacks uiteraard (zowel geschikt voor Airfryer als gewone snacks), verse friet uit het koelvak van de Lidl, röstirondjes van de Lidl.
Ik bak er nog niet zoveel in maar dat komt voornamelijk omdat ik pas sinds deze week van m`n dieet af ben en weer normaal eet. Heb wel veel ideetjes opgedaan de afgelopen tijd voor gezonde baksels en ontbijtjes. Zal eens wat opzoeken.
<<

anoniem203

Bericht 23 Nov 2016 21:35

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wij hebben een Philips Airfryer xl en ik gebruik 'm minstens 2x in de week. We bakken er vooral frietjes, snacks, aardappelen, vlees, vis, worstenbroodjes, mini pizza en afbakstokbrood in. Soms probeer ik iets nieuws en dat bevalt eigenlijk altijd wel goed. Ik zoek vaak recepten en baktijden op Pinterest. Het schijnt dat je er zelfs een ei in kunt koken maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben veel te bang dat het ei explodeert en dat ik m'n Airfryer niet meer schoon krijg :laughcry:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 23 Nov 2016 21:44

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Even een vraagje over die Philips Airfryer. Daar heb je toch weer losse accessoires voor nodig om bijvoorbeeld te grillen (grillrooster?), snacks te bakken (snackmandje?), een bakplaat of bakmandje om iets te bakken, etc.? Ik zie dat daar namelijk allemaal losse onderdelen voor te koop zijn. Of kan je al die dingen, die jij net opnoemde Ava, ook zonder die accessoires?
<<

Anoniem304

Bericht 23 Nov 2016 22:00

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Er zit een mandje en rooster bij. Je kan dingen bakken door er gewoon een kleine springvorm of quiche vorm in te zetten.
Maar er zijn idd ook nog losse dingen zoals een grillplaat.
Ik doe alles met het mandje of het rooster tot nu toe.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Nov 2016 22:04

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Bij de xl zit alleen een mandje,
Tosti vond ik niet heel bijzonder er uit, vandaag leftover kibbeling er ff in gedaan en laatst ook quiche die over was. Verder de standaard dingen. Maar voor even wat opwarmen vind ik het dus ook ideaal.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2016 22:04

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wij hebben ook een Philips XL, maar geen extra accessoires erbij (vonden we te duur voor wat je kreeg). Inderdaad een springvorm of cupcakevormpjes kunnen er gewoon in.

Bij het bakken van hamburgers kan je bijvoorbeeld ook een afgietdeksel/soort plat vergiet gebruiken om te zorgen dat het vet niet in de ventilator vliegt (anders staat de keuken blauw).

Ik bedenk me dat we er ook quiches in gooien en natuurlijk patat en snacks. In ieder geval gebruiken wij hem vaak als oven voor dingen die erin passen.
08/2018
05/2021
<<

anoniem203

Bericht 23 Nov 2016 22:09

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Cotton schreef:Er zit een mandje en rooster bij. Je kan dingen bakken door er gewoon een kleine springvorm of quiche vorm in te zetten.
Maar er zijn idd ook nog losse dingen zoals een grillplaat.
Ik doe alles met het mandje of het rooster tot nu toe.


Ik doe tot nu toe ook alles in het mandje wat erbij zit. Een rooster zit er bij de xl niet bij. Je kan ook van die folie bakjes erin doen. Die heb je bijv. bij de Action voor een paar euro.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Nov 2016 22:52

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Ohja is ook zo. Het rooster gebruik ik met van die mini pizzatjes. 4 in het mandje en door het rooster nog 4 erop haha. Wel handig.
<<

Anoniem244

Bericht 23 Nov 2016 23:36

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Ik heb sinds vrijdag de airfryer xl van Philips... gewonnen via uitpaulineskeuken om te testen :-)
Kreeg er ook aviko frites voor de airfryer bij en die smaakte prima.

Zag op pinterest een recept van een ei in een broodje uit de airfryer, die wil ik 1 deze dagen eens testen :-)
Vind het iig ideaal, voorheen gebruikte ik veel de actifry, dus maar eens kijken welke fijner is :-)
<<

Anoniem193

Bericht 24 Nov 2016 09:36

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wij gebruiken hem dagelijks. Om broodjes/croissants af te bakken, mijn havermoutontbijt te maken, warme appel met kaneel, zoete aardappel/pompoen partjes voor de lunch.
Als we aardappelen eten bij het avondeten, doe ik die van de kinderen altijd even 5 minuten in de airfryer. Dan eten ze ze heerlijk op, als ze alleen gekookt zijn mopperen ze steeds :P
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 27 Nov 2016 14:52

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Vraagje, doen jullie daar dan ook ovensnacks in of kunnen gewone snacks net zo goed?
Ik twijfel of ik hem zal kopen. Dan wil ik wel de xl. Nu bij blokker nog deze actie is..
<<

Anoniem244

Bericht 27 Nov 2016 19:10

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Verschilt per snack
Die mini's / bitterballen / kroket / kaassoufle / bami nasi blok vind ik de oven variant lekkerder uit de airfryer
Frikandel, hamburger, mexicano vind ik de gewone prima uit de airfryer / actifry
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 02 Dec 2016 14:53

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

M'n airfryer Xl wordt vandaag bezorgd :) Woei!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 02 Dec 2016 16:15

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Nice!
Ik ben er echt super blij mee.
Aviko heeft speciale frites voor de airfryer, die zijn erg lekker. Maar ik vind ook de verse friet van Ah lekker en zelfgemaakte friet van zoete aardappel.

Wat ik ook lekker vind is een afbak broodje uithollen, kaas en spek erin en dan een eitje erin breken, kruiden erbij en dan 6min in de airfryer
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 03 Dec 2016 11:24

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Wat is het grote voordeel van de airfryer ten opzichte van een oven?
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 03 Dec 2016 12:18

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Ik lees even mee, want ik zit ook na te denken over de aanschaf van een Airfryer. Ik lees hierboven dat je er ook dingen gewoon mee kunt opwarmen, dan heb je in principe geen magnetron meer nodig? Die zou ik namelijk heel graag uit de keuken willen :-)

Maar als jullie bijvoorbeeld zelf frites maken, dan duurt het 20 minuten voordat je een portie op tafel hebt. Wij zouden met vijven niet genoeg hebben aan 1 portie, maar dan zouden we wel heel lang aan tafel zitten. Maken jullie dan gewoon meerdere porties klaar van tevoren en warm je ze even op als je aan tafel gaat?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem236

Bericht 03 Dec 2016 12:42

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

De oven frites van Aviko hoeft zeker geen 20 minuten in de airfryer en de hele zak past er in een keer in. (Xl)
<<

Anoniem244

Bericht 03 Dec 2016 13:18

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

In principe is het gewoon een oven natuurlijk ;-) ik vind het alleen sneller gaan dan de oven en de frites bv ook lekkerder en knapperiger.

De frites speciaal voor de airfryer is ook echt super lekker vind ik

De ovenfrites (diepvries) ongeveer 10min in de airfryer en verse ook zoiets (in beide gevallen eerst kort voorverwarmen).
Ik maak meerdere porties dan als ik meer nodig heb :-)
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 03 Dec 2016 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 03 Dec 2016 13:36

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Lotus schreef:De oven frites van Aviko hoeft zeker geen 20 minuten in de airfryer en de hele zak past er in een keer in. (Xl)


Ok, da's goed om te weten. Ik had wat filmpjes op youtube bekeken met reviews en die hadden het allemaal over minimaal 20 minuten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 04 Dec 2016 10:02

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Radler schreef:In principe is het gewoon een oven natuurlijk ;-) ik vind het alleen sneller gaan dan de oven en de frites bv ook lekkerder en knapperiger.

De frites speciaal voor de airfryer is ook echt super lekker vind ik

De ovenfrites (diepvries) ongeveer 10min in de airfryer en verse ook zoiets (in beide gevallen eerst kort voorverwarmen).
Ik maak meerdere porties dan als ik meer nodig heb :-)


En waar verwarm je het dan in voor?
Ik zit er namelijk ook aan te denken om er een aan te schaffen, maar dan moet ik dus eerst de voordelen ervan inzien. Maar alles sneller klaar is al een heel fijn voordeel natuurlijk.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem244

Bericht 04 Dec 2016 10:45

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

De airfryer zelf verwarm je eerst kort voor :-)
K had zelf de actifry en die vond / vind ik ook heel fijn voor patat, aardappeltjes en snacks
Maar in de airfryer kan je meer dingen bereiden.
Ik heb de airfryer zelf gratis gekregen om te testen, anders had ik er nooit 1 gekocht, voorlopig niet iig.
Een frituurpan heb ik niet en m'n maag kan niet goed tegen spul uit het vet. Dus ik gebruik het voornamelijk voor patat en snacks en of aardappeltjes. En eigenlijk gewoon de dingen die je normaal in de oven doet...
dus heeft het echt voordelen boven een oven? Het is sneller klaar en ik vind het eten wat knapperiger
Ovenfrites duurt vrij lang in de oven voor het knapperig is vind ik en in deairfryer 10 minuten en broodjes opwarmen gaat ook sneller.
De meeste ovens zijn wel groter dus daar past meer in ;-)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Dec 2016 11:03

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Yes ik heb net ook een nieuwe Actifry besteld. Wij gebruiken hem alleen voor aardappeltjes tot nu toe. Onze oude was echt op nu. Deksel lag er los bovenop enzo..
2016
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Dec 2016 12:11

Re: Airfryer/Aerofryer recepten

Die van ons heb ik sinds vrijdagavond in bezit en ik heb zojuist een boterkoek gebakken. Als ie smaakt zoals ie ruikt en eruit ziet... :P
2010 & 2012

Afbeelding
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers