Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kutgevoel na e-mail

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Nov 2016 18:10

Kutgevoel na e-mail

Vandaag kreeg ik een mail met een uitnodiging voor een gesprek met collega en leidinggevende over een week. Ik heb het geaccepteerd dus hij staat in mijn agenda.
Ik heb er alleen een onwijs kutgevoel over de hele dag, omdat ik geen idee heb waar het over gaat. Als er iets is wordt het meestal wel uitgesproken.
Ik kan met desbetreffende collega niet echt door de bocht maar we blijven professioneel en spreken elkaar aan.
Daarom voelt het voor mij alsof ik 'genaaid' ben en er dingen niet besproken zijn. Ik bereid me er ook gewoon graag op voor ipv dat ze met zijn tweeën het al voorbesproken hebben.
Zal ik een mail sturen over dat ik graag wil weten wat het onderwerp is zodat ik me kan voorbereiden of is dit kinderachtig?
De collega is trouwens de grootste roddelaar van het werk en zit heel veel bij leidinggevende op kantoor te snitchen
Hij is de rechterhand vd leidinggevende dus ik voel me een soort van in een hoekje gedreven.
Zou jij een mail sturen? Wat zou jij doen?
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Nov 2016 18:12

Re: Kutgevoel na e-mail

Niet quoten graag.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem318

Bericht 22 Nov 2016 18:15

Re: Kutgevoel na e-mail

Dat is helemaal niet raar, ik accepteer nooit zomaar meetings zonder dat ik weet waar het over zal gaan. Als ik niet weet waar het over gaat, dan kan ik toch ook niet beslissen of ik er bij wil/hoor te zijn. Ik had het voor het accepteren van de uitnodiging al gevraagd, maar je kunt het zeker alsnog doen hoor. Zou alleen niet van het ergste uitgaan en het op een normale manier vragen. Misschien willen ze wel gewoon de vakantieplanning ofzoiets doornemen, weet jij veel.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2016 18:16

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou face to face vragen waar de afspraak over gaat.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 22 Nov 2016 18:19

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou ook vragen waarover het gaat. Het is altijd fijn om te weten wat je kan verwachten en eventueel kan je je dan ook voorbereiden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2016 18:46

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou het ook vragen.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Nov 2016 19:00

Re: Kutgevoel na e-mail

Ja ik zou het ook gewoon vragen, misschien maak je je druk om niets.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Nov 2016 19:36

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou ook even vragen, liefst face to face, gewoon even binnenstappen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Nov 2016 19:49

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik vind dat je prima kan checken waar het gesprek over gaat. Vind het eigenlijk nog vreemder wanneer je dit niet zou doen. Iedereen wil zich toch kunnen voorbereiden op een gesprek?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 22 Nov 2016 22:43

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou het ook vragen, is toch je goed recht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2016 22:47

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou dat ook vragen. Straks maak je je de hele week druk om niks. En anders kan je je voorbereiden.
Let's discover the world together.
<<

Brooke

Bericht 22 Nov 2016 22:49

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik had ook eerst voor het bevestigen van de afspraak gevraagd waarom zij een afspraak met je willen. Ook juist precies om dezelfde reden die je geeft; je blijft anders echt lang met een kutgevoel zitten.
Eerst vroeg ik zelf nooit naar dingen, en wachtte ik gewoon altijd braaf af, maar heb geleerd dat als je je stoute schoenen aantrekt gewoon veel kan bereiken daarmee.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Nov 2016 23:58

Re: Kutgevoel na e-mail

Zeker niet raar om dit even na te vragen. Ik begrijp het wel, ik vond dit ook altijd een beetje raar ofzo, maar wat anderen ook zeggen, je moet toch weten waar je op toe zegt? Gewoon doen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Nov 2016 09:05

Re: Kutgevoel na e-mail

Als je niks zou vragen, en ik was jouw collega, dan zou ik daardoor iig denken dat jij (wel) iets hebt waardoor jullie zouden moeten praten. Anders zou je verbaasder zijn ofzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2016 15:10

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou zeker bij mijn leidinggevende binnenstappen en vragen waarover het gaat. Als je te horen krijgt dat je het dan wel merkt, dan zou ik antwoorden dat je je graag voorbereid en dat als je aanwezigheid is vereist dat je dan ook jezelf mag voorbereiden.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 23 Nov 2016 17:47

Re: Kutgevoel na e-mail

Hmmmm, ben ik de enige die dit niet vind kunnen? Via een mail laten weten dat je een gesprek gaat krijgen met een collega en je baas? Mijn eerste ingeving zou dan zijn dat deze collega iets heeft te vertellen over de TO, maar waarom moet daar de baas bij betrokken worden? Waarom kan de persoon dit zelf niet oplossen met TO?
Het idee dat de persoon naar de baas is gestapt om iets over de TO te bespreken vind ik niet netjes.

Ik vind het vrij onvolwassen om gelijk een hogere leidinggevende erbij te betrekken. Helemaal als de leidinggevende ook nog eens door een deur kan met deze persoon.

Ik zou ook zeker een mail terug sturen om te vragen waar het over gaat zodat je je kan voorbereiden.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2016 17:53

Re: Kutgevoel na e-mail

ja maar dat zijn aannames Raaf. Beter kan je rechtstreeks vragen waar het over gaat, dat scheelt een hoop piekeren.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 23 Nov 2016 18:00

Re: Kutgevoel na e-mail

Caro schreef:ja maar dat zijn aannames Raaf. Beter kan je rechtstreeks vragen waar het over gaat, dat scheelt een hoop piekeren.



Ja dat is waar. Maar door z'n mail krijg je ook aannames. Stuur dan een mail met het onderwerp waarover het gaat. In dit geval moeten de baas en de persoon duidelijker zijn naar TO toe. Daarom vind ik het niet netjes.
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 23 Nov 2016 19:58

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik snap sowieso het probleem niet zo goed. Als je een voorstel krijgt voor een afspraak, vraag je toch gewoon waarover het gaat en dan kun je op basis van de reactie het gesprek voorbereiden? Fauve, waar ben je precies huiverig voor? Bovenal vind ik het namelijk apart van je leidinggevende dat er in de onderwerpregel geen opheldering werd gegeven waarover deze afspraak gaat. Nu schiet jij in de stress, terwijl dit zo makkelijk voorkomen had kunnen worden en nog steeds; je kunt gewoon opheldering vragen. :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Nov 2016 20:02

Re: Kutgevoel na e-mail

Ik zou even langslopen en vragen waar het over gaat. Persoonlijk probeer ik mailcontact te vermijden in zulle situaties, zeker bij directe collega's. Via mail komt het snel onvriendelijk of zwaarder over dan bedoeld.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem313

Bericht 24 Nov 2016 10:01

Re: Kutgevoel na e-mail

Heb je wat aan onze reacties, Fauve?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers