Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emma wil leven

<<

Anoniem184

Bericht 23 Nov 2016 09:22

Re: Emma wil leven

Ik heb het opgenomen, ik wil het graag zien maar m'n vriend vindt dit soort onderwerpen echt te heftig en naar, dus ik kijk het een keertje als hij niet thuis is.
<<

Anoniem245

Bericht 23 Nov 2016 09:48

Re: Emma wil leven

Ik ga nu een stukje kijken voor mijn werk, en ik zie nu de eerste beelden en vind het meteen heel erg heftig.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Nov 2016 10:04

Re: Emma wil leven

Elska schreef:
Fauve schreef:Wat ik me afvraag... is dit een welvaartsziekte? Om de controle over iets te hebben?
Komt deze ziekte al eeuwen voor en ook in derde wereldlanden?
Ik vind het knap (heb alleen het begin gezien) hoe de ouders er zo redelijk makkelijk over konden praten.

Er het is geen typische welvaartsziekte, komt over de hele wereld voor. Wel valt het bij welvaart natuurlijk eerder op.
Het is geen hele nieuwe ziekte en het aantal mensen met anorexia blijft redelijk constant. Het lijkt gek genoeg niet extra te worden aangewakkerd door het veranderende modebeeld, wat mij wel verbaasde.

ik heb de docu nog niet gezien. Wel de stukjes bij RTL late night


Het was wel van de week op tv dat het steeds jonger voorkomt, waarschijnlijk door de focus van gezond leven uit media en ouders.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Nov 2016 10:18

Re: Emma wil leven

Ik heb het ook gezien maar allemachtig wat vreselijk heftig! Mijn vriend is halverwege iets anders gaan doen omdat hij het echt té heftig vond wat ik overigens wel begrijp. Ik vond het ook zo bizar dat zij zó ontzettend vel over been was maar dat ze nog kon lopen/praten etc, hetzij met heel veel moeite..en dan nog bezig zijn met wat ze haar te eten geven. Mijn ingeving was ook heel vaak 'Bind dat meisje vast en prop haar vol met sondevoeding' maar net wat Marin zegt: Het gaat zoveel verder dan alleen het niet eten..
Wat als het lukt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Nov 2016 10:26

Re: Emma wil leven

Whatever schreef:
Elska schreef:
Fauve schreef:Wat ik me afvraag... is dit een welvaartsziekte? Om de controle over iets te hebben?
Komt deze ziekte al eeuwen voor en ook in derde wereldlanden?
Ik vind het knap (heb alleen het begin gezien) hoe de ouders er zo redelijk makkelijk over konden praten.

Er het is geen typische welvaartsziekte, komt over de hele wereld voor. Wel valt het bij welvaart natuurlijk eerder op.
Het is geen hele nieuwe ziekte en het aantal mensen met anorexia blijft redelijk constant. Het lijkt gek genoeg niet extra te worden aangewakkerd door het veranderende modebeeld, wat mij wel verbaasde.

ik heb de docu nog niet gezien. Wel de stukjes bij RTL late night


Het was wel van de week op tv dat het steeds jonger voorkomt, waarschijnlijk door de focus van gezond leven uit media en ouders.


Gisteren was de docu maakster bij 538 op de radio. Zij dacht dat het niet vanuit de media kwam (omdat het overal en altijd voorkomt/kwam ook al in de jaren 30) maar -en nu moet ik even denken hoe ze het uitlegde- het zijn vaak intelligente meiden en jongens die het maar moeilijk vinden om met hun omgeving en gebeurtenissen om te gaan en hierin nog een soort houvast hebben. Dus niet zo zeer doordat de media gezond eten en magere lijven laat zien.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2016 10:31

Re: Emma wil leven

Volstoppen met sondevoeding was in dit geval al geen optie meer, aangezien ze uitbehandeld was.

Pfff, ik heb er vannacht slecht van geslapen. Zo'n mooi levenslustig meisje en dan dat einde... Nauwelijks nog kunnen praten. Geen kracht meer om te hoesten. Gruwelijke rotziekte!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2016 11:18

Re: Emma wil leven

Pannetoet schreef:Mijn ingeving was ook heel vaak 'Bind dat meisje vast en prop haar vol met sondevoeding' maar net wat Marin zegt: Het gaat zoveel verder dan alleen het niet eten..


Precies, dat vond ik zo moeilijk. Hoe kun je nou uitbehandeld zijn en er dan toch zo uit zien en zo achteruit gaan? Maar ik weet te weinig van de ziekte en het hele proces af om daar echt een substantieel antwoord op te geven, behalve dat het inderdaad om veel meer dan eten alleen gaat. Ik denk dat dat hetgene is wat ik met name mee heb genomen van de documentaire, hoe groot het psychische aspect is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 23 Nov 2016 11:20

Re: Emma wil leven

Jeetje ik ben helemaal sprakeloos. Wat een heftig en zeer emotioneel verhaal. Wat een mooi mens was Emma. Ondanks haar ziekte toch zo vol levenslust. Wat ontzettend triest dat ze de eeuwig durende strijd alsnog heeft verloren.
Tranen in mijn ogen. Wat een mooi meisje.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2016 11:21

Re: Emma wil leven

Uitbehandeld in de zin van 'opgegeven'.
Hoe ze tot dat besluit komen, weet ik niet, maar dit meisje was al zo lang en vaak opgenomen geweest..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2016 11:26

Re: Emma wil leven

Ja precies. Dat vind ik echt een heftige beslissing.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Nov 2016 11:30

Re: Emma wil leven

Ik heb het vannacht gekeken. Echt heftig. Vind dat ze het heel mooi, respectvol in beeld hebben gebracht. Wat stoer van Emma dat ze dit zelf gefilmd heeft, laten filmen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2016 11:50

Re: Emma wil leven

Ik ga het terug kijken als Pep vanmiddag of vanavond slaapt. Ik wil het juist wel zien, omdat het, hoe vreselijk ook, wel de realiteit is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2016 12:25

Re: Emma wil leven

Kijk nu.. wat in en in triest.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Brooke

Bericht 23 Nov 2016 12:35

Re: Emma wil leven

Ik heb het ook gekeken deze morgen. Heel heftig, zo'n prachtige intelligente meid en dan zo'n rotziekte.
Wat mij ook meteen opviel is dat ze het niet leuk vond om het middelste kind te zijn en dat daar echt last van leek te hebben (van wat ik vanuit de ouders opmaakte). Nooit zo van die kant bekeken, vaak hoor je toch dat het lastig is om de oudste of de jongste te zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Nov 2016 12:49

Re: Emma wil leven

Ik heb gisteravond de docu zelf gezien en kijk nu de 'nabeschouwing'. Heb wel een paar traantjes moeten laten, ongelooflijk vind ik het. Zo'n knap meisje inderdaad en dan zo verteerd worden door die vreselijke ziekte. Heb er vannacht ook over gedroomd. Heel erg heftig. Ik schrok heel erg van hoe ze eruitzag, haar gezicht en die beentjes idd, echt alleen nog maar een geraamte.
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Bericht 23 Nov 2016 12:50

Re: Emma wil leven

Ik zit nu te kijken, indrukwekkend. Wat moet het moeilijk zijn geweest voor haar en voor haar naasten.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Nov 2016 12:56

Re: Emma wil leven

Pfff, ik zit het nu ook te kijken.
Wat heftig!
En inderdaad, die benen... Brr
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2016 13:01

Re: Emma wil leven

Ik vind het gezicht vooral eng.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Nov 2016 15:29

Re: Emma wil leven

Ik heb hem niet gekeken omdat ik door de beelden bin rtl latenight al zo getroffen werd! De tranen stonden in mijn ogen. Een meisje met zoveel levenslust en doorzettingsvermogen en dat nou juist dat haar dood is geworden. Zo vreselijk triest. Die opname dat ze op de fiets zit, daar is ze zo mooi en zo slank, ongelofelijk dat zo'n ziekte haar dat besef dan niet gunt.
Vanwegen mijn zwangerschap wilde ik niet kijken. Te heftig met teveel emotie die in mij loskomt.
<<

Anoniem190

Bericht 23 Nov 2016 19:06

Re: Emma wil leven

Ik heb het expres niet gekeken, ons oude buurmeisje lijd zelf aan anorexia, juist doordat het met haar ook erg slecht gaat heb ik besloten niet te kijken.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Nov 2016 20:40

Re: Emma wil leven

Ik heb wel gekeken en vind het 'fijn' dat in deze docu de focus niet zo ligt op het 'slank willen zijn'. Ze laten echt zien dat anorexia veel verder gaat en echt iets anders is dan extreem lijnen.
Maar sjonge, het kwam wel hard binnen bij mij, heb er ook echt nog in bed over gedacht en vandaag ging het ook nog door mijn hoofd.
<<

Anoniem202

Bericht 23 Nov 2016 22:45

Re: Emma wil leven

Pannetoet schreef:Ik heb het ook gezien maar allemachtig wat vreselijk heftig! Mijn vriend is halverwege iets anders gaan doen omdat hij het echt té heftig vond wat ik overigens wel begrijp. Ik vond het ook zo bizar dat zij zó ontzettend vel over been was maar dat ze nog kon lopen/praten etc, hetzij met heel veel moeite..en dan nog bezig zijn met wat ze haar te eten geven. Mijn ingeving was ook heel vaak 'Bind dat meisje vast en prop haar vol met sondevoeding' maar net wat Marin zegt: Het gaat zoveel verder dan alleen het niet eten..


Idd, met die sondevoeding is de anorexia niet weg. Misschien neemt het de scherpe randjes van de uiterlijke kenmerken af, maar het stemmetje in het hoofd zit er nog steeds.

Heb de docu net gekeken, verschrikkelijk heftig..!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2016 10:19

Re: Emma wil leven

Ik heb het net gekeken. Erg heftig. Ik ben heel blij dat ik niet zo diep heb kunnen gaan.
Ze wilde alles perfect doen...dus ik vraag me wel af bij haar laatste 'morgen ga ik de strijd nog 1 keer aan' hoe ze dat bedoelt heeft. Toch het perfecte beeld blijven laten zien, terwijl ze al eigenlijk niet meer te redden was? Gezien ze toch ook wel manipuleerde (dat vertelde haar behandelaar in Portugal dat ze dingen bij elkaar moesten checken). Of zou het echt een laatste strijdkreet geweest zijn?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Nov 2016 18:25

Re: Emma wil leven

Ik heb het zojuist gekeken, wat ontzettend heftig.

Jip, ik denk dat dat een laatste strijdkreet geweest is.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2016 18:29

Re: Emma wil leven

Ik denk dat ook inmiddels wel. Maar het schoot wel doe mijn hoofd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers