Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babygebaren

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Nov 2016 22:18

Babygebaren

Ik ben benieuwd of er een van de moeders hier babygebaren heeft gedaan en hoe zij dat hebben ervaren.
Het lijkt mij erg fijn en handig dus ben mij er nu in aan het verdiepen.

Hoe oud was jouw baby? En gebruikte jouw baby snel de gebaren?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem219

Bericht 21 Nov 2016 22:43

Re: Babygebaren

Ik heb het zelf niet gedaan, maar mijn beste vriendin is lerares gebarentaal.

Zij zegt dat de beste leeftijd om te starten 3 maanden is. De leukste leeftijd om te starten is 6-9 maanden afhankelijk van het kind, dan kunnen ze het na gaan doen. Vergt veel volhouden vanuit de ouder
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Nov 2016 22:56

Re: Babygebaren

Volgens mij heeft Pompoen dit gedaan!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2016 06:46

Re: Babygebaren

Aagje! schreef:Ik heb het zelf niet gedaan, maar mijn beste vriendin is lerares gebarentaal.

Zij zegt dat de beste leeftijd om te starten 3 maanden is. De leukste leeftijd om te starten is 6-9 maanden afhankelijk van het kind, dan kunnen ze het na gaan doen. Vergt veel volhouden vanuit de ouder


Dat wordt nog wat dan aangezien ik nooit veel geduld heb maar wil dit echt graag proberen.
3 maanden is al vroeg maar alleen maar leuk als het daardoor beter wordt opgepakt.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Nov 2016 06:51

Re: Babygebaren

Onze gastouder doet het, niet een hele reeks aan woorden, maar de woorden die vaak voorkwamen gedurende de dag beeld ze ( inmiddels uit automatisme) uit.
Ik vond het heel leuk om te zien dat S al ruim voordat hij kon praten dingen aan ons duidelijk kon maken, zo klopte hij op zijn borst, maakte een eten gebaar en wees naar de koelkast bijvoorbeeld. Denk dat wij vanaf een maand of 9 hem begonnen te begrijpen, rond de tijd dat hij ook papa en mama ging zeggen. Later ging hij woorden en gebaren combineren en maakte daar zinnen mee, al ruim voordat hij zinnen sprak. Inmiddels klets hij ons de oren van het hoofd en maakt hij eigenlijk bijna nooit meer gebaren, hooguit als hij iets lekker vind of zo.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Nov 2016 07:14

Re: Babygebaren

De leidsters van onze zoon doen het op het kdv. Onze zoon gebaart nu sinds kort 'Slapen' en 'spelen'. Bij hem zien ze het sinds twee weken heel duidelijk, maar zeggen dat het vaak moeilijk te zien is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2016 07:23

Re: Babygebaren

Wat leuk die ervaringen!

Sam, dat is ruim over het jaar zie ik. Doen jullie er thuis ook aan mee?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 22 Nov 2016 08:20

Re: Babygebaren

Wij hebben de dvd's van Lotte en Max, J vind ze erg leuk!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Nov 2016 09:10

Re: Babygebaren

Mijn zoon pikte het niet echt op helaas, maar misschien ben ik er ook niet standvastig genoeg mee geweest. Ik heb hem ook eigenlijk altijd wel begrepen en zoon is van nature verder best lui. Ik klets me suf met mijn zoon en begin nu wel de vruchten ervan te merken; hij praat steeds meer in volzinnen en zegt ik/jij, mijn/jouw, ook al goed.

Bij de volgende gaan we het gewoon weer proberen.
L2014 & H2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Nov 2016 09:33

Re: Babygebaren

Ik heb een cursus (met kind) gedaan. Was een leuke cursus maar je moet er vooral zelf heel standvastig in zijn. Dat was ik niet super, maar een paar gebaren doet mn dochter toch wel regelmatig. Ik was begonnen met zes maanden en vind dat eigenlijk te vroeg om het echt vol te houden als moeder, het duurt te lang voor je echt reactie ziet. Ik denk dat 9/10 maanden ook meer dan op tijd is.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Nov 2016 09:40

Re: Babygebaren

Siep schreef:Wat leuk die ervaringen!

Sam, dat is ruim over het jaar zie ik. Doen jullie er thuis ook aan mee?


Niet actief. Heb toevallig laatst wat dingen opgezocht. Eten en drinken doe ik bijvoorbeeld zelf nu.
Als we het over spelen en slapen hebben, doen we ook wel eens de gebaren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Nov 2016 10:16

Re: Babygebaren

Ik heb het bij mijn zoontje vooral gebruikt toen hij 1,5 / 2 jaar werd. Hij wilde met ons communiceren, maar het praten lukte nog niet.
(Mijn omgeving vond dat we strenger moesten zijn, hem bijvoorbeeld eerst iets laten zeggen voor hij het kreeg, maar ik merkte gewoon dat hij het nog niet kón)
Zoon pikte het toen heel snel op en het was fijn om frustratie en soms driftbuien te kunnen voorkomen.
Zo kon hij 'zusje', 'opa' en 'oma' zeggen (die wonen naast ons en ziet hij veel) en nog wat andere belangrijke dingen. Het leek wel een soort opluchting dat hij begrepen werd.
Zodra hij de echte woorden ervoor kon zeggen heeft hij nooit meer de gebaren gemaakt. ('Zusje' gebaart hij nu nog, haar naam is gewoon te moeilijk nog)

Ik ben best wat weerstand tegen gekomen met het maken van gebaren. Mensen die zeiden/dachten dat hij minder snel zou gaan praten of dat mijn zoon 'zich er makkelijk vanaf kon brengen zo'. dus daar moet je wel tegen kunnen.

Edit: ik heb trouwens het boek gekocht en vanuit het boek aan de slag gegaan. En dat boek ga ik nu weer even pakken :smile:

Wat is de meerwaarde ervan als ze al 'gewoon' kunnen praten?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Nov 2016 18:53

Re: Babygebaren

Ik wil het ook via het boek gaan doen en als ondersteuning aan de gesproken taal.

Ik ben benieuwd hoe Joy 2.0 het gaat doen Mz.

Pure, bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken hoe ingewikkeld de gebaren zijn. En hoe het bevalt want 3 maanden en dan half jaar wachten tot reactie is ook lang.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem205

Bericht 22 Nov 2016 19:10

Re: Babygebaren

Ik had het willen doen, maar te laat geweest met het aanschaffen van het boek 'zie je wat ik zeg'
Uiteindelijk hebben we hem het gebaar drinken, slapen, appel en boterham geleerd. Drinken gebruikte hij zelf ook echt. En als hij uit zijn stoel wilde, deed hij zijn armen in de lucht. Ook een gebaar dus. Nu gebruikt hij ze niet meer.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2016 19:32

Re: Babygebaren

Mijn man wil dit ook graag gaan doen. Ik heb me er nog niet in verdiept dus ik hou dit topic even in de gaten!
<<

anoniem213

Bericht 23 Nov 2016 08:38

Re: Babygebaren

Dit lijkt me echt cool. Er zijn ook apen die ze gebarentaal hebben geleerd. Heel tof. Niet dat jullie baby's apen zijn, maar ze kunnen allemaal niet praten.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2016 10:47

Re: Babygebaren

Hahahahaha June :laughcry:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Nov 2016 10:48

Re: Babygebaren

Hahahahahahhaha June!!

Mijn man zegt steeds; je moet er geen little Focker van maken he :laughcry:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Nov 2016 11:09

Re: Babygebaren

Hahahaha heerlijk!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2017 12:51

Re: Babygebaren

Ik up dit topic even :)

Gisteren las ik toevallig van Jip dat ze hier mee bezig is. En vandaag had ik een mama café bijeenkomst waarbij het ook ging over taalontwikkeling door middel van baby gebaren en voorlezen. Ik vond het heel interessant. Ik heb een paar gebaren geleerd (mama, papa, eten, slapen, poes, hond) en ik ga eens kijken of ik dat kan gaan oefenen met O.
Het beste schijnt rond zes maanden te zijn e hij is natuurlijk nu al ouder, maar dan kunnen ze het misschien ook sneller oppikken en zelf uitvoeren. We keken ook een stukje van de Lotte en Max dvd, maar dat ga ik niet kopen. Ik hoef ook niet heel veel gebaren te weten, maar dingen zoals eten en slapen lijkt me heel leuk en nuttig. Liever een paar gebaren veel en consequent oefenen dan te veel gesprokkeld half, denk ik.

Is hier iemand nog recentelijk mee bezig?
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Dec 2017 12:55

Re: Babygebaren

Ik gebruik Lotte & Max :)
Maar dan op mijn werk, haha!

Maar merk soms dat ik er thuis ook al wat van gebruik.
Heb het bij T. nooit gedaan. Maar heb nu meer cliënten waarbij ik het gebruik (kindjes van 2/3 jaar die nog geen woord zeggen), waardoor ik er thuis ook meer mee bezig ben. Soms gaat het automatisch, haha.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Dec 2017 12:56

Re: Babygebaren

Marin schreef:Ik up dit topic even :)

Gisteren las ik toevallig van Jip dat ze hier mee bezig is. En vandaag had ik een mama café bijeenkomst waarbij het ook ging over taalontwikkeling door middel van baby gebaren en voorlezen. Ik vond het heel interessant. Ik heb een paar gebaren geleerd (mama, papa, eten, slapen, poes, hond) en ik ga eens kijken of ik dat kan gaan oefenen met O.
Het beste schijnt rond zes maanden te zijn e hij is natuurlijk nu al ouder, maar dan kunnen ze het misschien ook sneller oppikken en zelf uitvoeren. We keken ook een stukje van de Lotte en Max dvd, maar dat ga ik niet kopen. Ik hoef ook niet heel veel gebaren te weten, maar dingen zoals eten en slapen lijkt me heel leuk en nuttig. Liever een paar gebaren veel en consequent oefenen dan te veel gesprokkeld half, denk ik.

Is hier iemand nog recentelijk mee bezig?


We kunnen wel een Lotte & Max filmavondje houden :P
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 08 Dec 2017 13:45

Re: Babygebaren

Lotte en max opzoeken via youtube. Erg leuk. Sommige bibliotheken hebben ook weleens de dvds van lotte en max.
Ik gebruik ze veel.voor m'n werk.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2017 13:51

Re: Babygebaren

Ik bedoelde eigenlijk met dat ik ze niet ga kopen, omdat ik ze heel suf en stom vond haha sorry als ik nu iemand beledig.
Ik zou ook niet 50 gebaren met 'm willen oefenen maar een paar. Ben net met het gebaar eten begonnen toen we een boterhammetje gingen eten.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Dec 2017 13:53

Re: Babygebaren

Oh nee hoor, haha.
Zou het zelf als ouder ook niet zo snel aanschaffen als mijn kindje nog zo klein is, denk ik.

Ik gebruik het nu vooral bij oudere, niet-sprekende kinderen.
En door alle 'hysterie' en het vele herhalen van het gebaar, werkt het altijd als een trein :)

Leuk dat je er nu mee begonnen bent!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers