Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een hond, waarom wel of niet?

<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 21 Nov 2016 19:32

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Wij hebben ook een hond. Een petit basset griffon vendeen. Hij hoort echt bij ons gezin allebei de kids zijn gek op de hond en andersoms ook. Maar als we een dagje weg gaan of op vakantie moeten we wel regelen waar hij naartoe kan of dat er iemand aantal keer op een dag naar ons gaat. Ik heb gezegd als hij dood gaat dan hoef ik geen andere hond meer in huis.
Edit, ik ben altijd thuis dus onze hond is bijna nooit alleen thuis
Laatst gewijzigd door Huismus op 22 Nov 2016 00:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Nov 2016 22:07

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Ik heb een labrador, puppy nog (15 weken). Hij is heel relaxed. Overal waar hij mee naartoe mag, gaat ie mee. Zit vaak in de auto met 'm, dan gaat ie eigenlijk altijd slapen. Maar het is wel veel zorgen,opletten, bezighouden, etc. Daar moet je wel zin in hebben.

Ik zou je wel goed verdiepen in ras inderdaad. In jullie geval zou ik dan niet kiezen voor een hond die heel actief is. Denk dat een labrador prima is. Maar ja, die worden wel groot. Tenminste, die van mij wordt een bakbeest ben ik bang haha.
<<

Anoniem221

Bericht 21 Nov 2016 22:33

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Cotton schreef:
Fedora schreef:
Mijn vader en zijn vrouw hebben nu een labrador. Ook een lief dier. Hij heeft nooit oppas nodig, want hij gaat overal mee naartoe op de achterbank.

Oh dat vind ik zo smerig. Zo`n muffe hondenlucht in de auto.


Geen idee of je het ruikt. Ik zit nooit in hun auto. De hond heeft de achterbank en dus kunnen wij nooit mee. :P

Het is echt hun kind en ik denk dat als je het wel ruikt, zij het niet willen of kunnen ruiken.
<<

anoniem203

Bericht 22 Nov 2016 00:05

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Over een jaar of 3 komt hier ook een hond. Ik ben er zelf mee opgegroeid en ik vind het voor mijn kinderen ook fijn als ze er straks mee opgroeien. Ik werk zelf maar 16 uur en ik ben veel thuis en als ik niet thuis ben heb ik mijn ouders die hem dan een keer uit willen laten. Ik heb tijd genoeg als straks beide kinderen op school zitten om de hond te trainen/opvoeden, we gaan bijna nooit op vakantie maar meer weekendjes weg naar Nederland of België dus dan kan hij gewoon mee en doordat ik vroeger een hond heb gehad weet ik wat het nog meer allemaal inhoud en dat een hond hier straks gewoon niets te kort komt qua aandacht, uitlaten etc. Over nare geurtjes, haren enz maak ik me niet zo druk. Ik maak het hier dagelijks schoon en stofzuig nu al 1-2 keer per dag. Met een hond zal dat niet meer of minder worden.

Het enige wat ik/we nog niet weten is wat voor ras het gaat worden. Ik wil iig geen schoothondje of een hele grote hond. Maar gewoon een ongeveer tot kniehoogte. Wat ik bijv. een leuk ras vind is een Shiba Inu. Maar die zijn best duur.

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2016 08:17

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Die zou ik nooit kiezen Ava. Zeer eigenzinnig karakter hebben die. Net als de meeste 'oosterse' honden trouwens.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Nov 2016 09:07

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Lastig is dat. Ik wilde ook heel graag een hond maar aangezien ik twijfel doen we het niet. Ik zie ook op tegen alle haren enzo, erg hè

Ava, dat zijn inderdaad niet de meest makkelijke honden.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 22 Nov 2016 09:43

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Ava schreef:Over een jaar of 3 komt hier ook een hond. Ik ben er zelf mee opgegroeid en ik vind het voor mijn kinderen ook fijn als ze er straks mee opgroeien. Ik werk zelf maar 16 uur en ik ben veel thuis en als ik niet thuis ben heb ik mijn ouders die hem dan een keer uit willen laten. Ik heb tijd genoeg als straks beide kinderen op school zitten om de hond te trainen/opvoeden, we gaan bijna nooit op vakantie maar meer weekendjes weg naar Nederland of België dus dan kan hij gewoon mee en doordat ik vroeger een hond heb gehad weet ik wat het nog meer allemaal inhoud en dat een hond hier straks gewoon niets te kort komt qua aandacht, uitlaten etc. Over nare geurtjes, haren enz maak ik me niet zo druk. Ik maak het hier dagelijks schoon en stofzuig nu al 1-2 keer per dag. Met een hond zal dat niet meer of minder worden.

Het enige wat ik/we nog niet weten is wat voor ras het gaat worden. Ik wil iig geen schoothondje of een hele grote hond. Maar gewoon een ongeveer tot kniehoogte. Wat ik bijv. een leuk ras vind is een Shiba Inu. Maar die zijn best duur.

Afbeelding


Ik ken deze honden alleen maar als super lief. Mijn zus heeft een Shiba Inu en een Akita Inu gehad. Beide waren zo ontzettend lief. Je moet wel echt veel en ver met ze lopen elke dag en ze haren echt enorm.
10-08-2017 ♥
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 22 Nov 2016 09:54

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Als je twijfelt zou ik het niet doen. En anders zou ik in ieder geval voor een makkelijke hond kiezen die niet/weinig verhaart en niet heel veel beweging nodig heeft. Het maakt ook veel verschil of je iemand hebt die makkelijk op de hond kan passen als jullie weg gaan.
Wij hebben een chinese naakthond powderpuff (geen naakte hond maar een met veel haar) en die verhaart niet en ruikt niet, ideaal. Verder brengen wij hem als we werken of langer weg gaan naar mijn ouders. Met weekendjes weg of vakanties gaat hij ook naar mijn ouders. Als dat niet zou kunnen had ik geen hond gewild denk ik.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Nov 2016 09:55

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Niet
- dierenarts kosten
- poep ruimen
- uitlaten door weer en wind
- beest kan je niet hele dagen alleen laten
- opvang tijdens vakantie
- de haren
- je huis gaat naar hond ruiken

Zoals je leest ben ik geen liefhebber. Je moet er beide 100% achter staan.

Heel misschien, als de kinderen oud genoeg zijn om hem uit te laten en zij heel graag willen dat ik nog overstag kan gaan,mijn man zou het dan namelijk ook heel graag willen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 22 Nov 2016 10:09

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Gympie schreef:Ik zou je wel goed verdiepen in ras inderdaad. In jullie geval zou ik dan niet kiezen voor een hond die heel actief is. Denk dat een labrador prima is.

Labradors zijn juist hele actieve (jacht)honden. Die hebben veel fysieke en mentale uitdaging nodig.

(Gezien je eigen labrador pup hoop ik dus dat je bovenstaande iets anders bedoelt dan hoe het er geschreven staat)
<<

Anoniem189

Bericht 22 Nov 2016 10:20

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Wij hebben ook een hond. We hebben een kruising tussen een Shiba Inu en een Jack Russell. Ze is echt enorm lief, maar heeft wel haar beweging nodig. We lopen elke dag ongeveer 5 keer met haar en ze gaat regelmatig mee fietsen. Ze is erg actief. Wij wilden ook graag een hond die actief is, dus vandaar onze keuze voor deze hond. Het verharen valt reuze mee. We gaan regelmatig weg. Of ze gaat met ons mee of mijn ouders laten haar een keer tussendoor uit of ze is bij mijn ouders. De dierenartskosten vallen mee. Nu moet ik wel zeggen dat ons hondje bij de dierenarts komt voor haar inentingen en verder eigenlijk niet. Ook krijgt zij 1 keer in de 3 maanden een ontwormpil en een pil voor vlooien en teken. Wij hebben vooral een hond gekocht voor de gezelligheid. Het is een pittig ras, dus we hebben veel tijd besteed aan het opvoeden en dat moeten we ook blijven doen. Ze is gewoon eigenwijs, haha!
<<

Anoniem245

Bericht 22 Nov 2016 10:30

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Ik wil even terug komen op dat een Labrador een prima hond zou zijn als je een hond zoekt die weinig beweging nodig heeft...
Ik heb een Labrador en die moet ik elke dag echt wel fatsoenlijk uitlaten anders komt hij zijn energie echt niet kwijt.

Ik zie eigenlijk al die nadelen van een hond hebben niet zo, elke dag even stofzuigen tegen de haren is misschien 10 minuutjes werk. Het uitlaten vind ik juist heerlijk, ook door de regen/wind/sneeuw etc.
Mijn honden kunnen prima elke dag een paar uurtjes alleen zijn, en als ikk lang weg ben dan heb ik mijn ouders en vriend die ze willen uitlaten, en waar ze mogen logeren.

Als je zelf wel al twijfelt zou ik het niet doen, ik ben honden mijn hele leven al gewend en dus ook de routine van het uitlaten etc. Als je daar echt tegenop ziet zou ik het gewoon laten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2016 10:42

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Labrador is inderdaad ook geen hond om hele dagen binnen te laten zitten.
Wij hebben een kruising ervan. Super lief beestje en kan goed alleen zijn, maar dit is wel aangeleerd.

Het wandelen vind ik trouwens zelf ook een van de fijnste dingen aan het hebben van een hond.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem245

Bericht 22 Nov 2016 10:46

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Sam schreef:Labrador is inderdaad ook geen hond om hele dagen binnen te laten zitten.
Wij hebben een kruising ervan. Super lief beestje en kan goed alleen zijn, maar dit is wel aangeleerd.

Het wandelen vind ik trouwens zelf ook een van de fijnste dingen aan het hebben van een hond.


Mijn honden kunnen ook goed alleen zijn, en dit heb ik ze inderdaad aangeleerd. Een dag van 8 uur is zelfs, af en toe, geen probleem. En qua uitlaten, het liefst ga ik elke dag in de ochtend een uur het bos in, de belangrijkste energie zijn ze dan al kwijt. Maar in praktijk is het meestal zo'n 3/4 keer per week. De overige dagen breng ik zoon naar school met de honden en dan ben ik zo'n half uur onderweg.
Merk wel dat ze dan na een dag of twee veel meer energie hebben, ookal maak ik dan in de middag nog een extra wandeling.
<<

anoniem203

Bericht 22 Nov 2016 11:37

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Sam schreef:Die zou ik nooit kiezen Ava. Zeer eigenzinnig karakter hebben die. Net als de meeste 'oosterse' honden trouwens.


Ah oke dat wist ik niet! We zijn er ook nog niet helemaal over uit hoor en hebben nog 3 jaar de tijd om rond te kijken :wink: maar deze vind ik qua looks wel echt een prachtig beest! Net als een Beagle maar die past qua karakter niet echt echt bij ons denk ik.

Ik vind jullie hondje ook echt heel erg leuk Sam en past hier ook wel. B'tje is een mengelmoesje toch?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2016 11:53

Re: Een hond, waarom wel of niet?

B is een kruising labrador met boerenfox. Echt een geweldig lief beest.
Ik denk dat zoiets ook leuk zou zijn voor jullie. Iig een kruising met een labrador/golden. Betrouwbaar zijn die (meestal) en dat vind ik met kinderen wel belangrijk.

Misschien vind je een Keeshond dan ook wel iets? Ken die alleen mbt karakter niet echt. Ofja die ik ken zijn keffers... Maar dat zegt niet perse iets over het karakter.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Brooke

Bericht 22 Nov 2016 16:35

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Lotus schreef:Niet
- dierenarts kosten
- poep ruimen
- uitlaten door weer en wind
- beest kan je niet hele dagen alleen laten
- opvang tijdens vakantie
- de haren
- je huis gaat naar hond ruiken
.


Dit inderdaad. Ik zou daar echt gestrest van raken. Lieve beesten, maar niet voor mij weggelegd.
Wel ben ik me aan het oriënteren en aan het verdiepen op een hulphond voor in de verre toekomst voor mijn dochter. Ik denk dat het voor haar heel fijn is, maar voor ons zelf weet ik het nog niet haha, zie nog veel te veel beren op de weg.
<<

anoniem203

Bericht 22 Nov 2016 21:10

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Sam schreef:B is een kruising labrador met boerenfox. Echt een geweldig lief beest.
Ik denk dat zoiets ook leuk zou zijn voor jullie. Iig een kruising met een labrador/golden. Betrouwbaar zijn die (meestal) en dat vind ik met kinderen wel belangrijk.

Misschien vind je een Keeshond dan ook wel iets? Ken die alleen mbt karakter niet echt. Ofja die ik ken zijn keffers... Maar dat zegt niet perse iets over het karakter.


Nee geen Keeshond.. haha! Hij mag wel iets stoerder ogen want mijn man van bijna 2 meter moet zich er ook mee kunnen vertonen :laughcry:

Komt jullie B. uit het asiel eigenlijk?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2016 21:18

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Hahaha een Shiba inu is ook klein hoor!

Nee nee. Als pupje van 2 kilo uit een nest van allemaal zwarte broertjes en zusjes. Zo schattig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 22 Nov 2016 21:36

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Hier komt ook een hond, maar pas als ik minder kan werken. Wss dus over een jaar of 4 pas.

Voor mij biedt een hondje gezelligheid, een maatje voor m'n kind maar ook een les in verantwoordelijkheid straks, voor hem. Wij zijn allebei groot liefhebber van dieren en kijken uit naar 't moment dat we klaar zijn voor de verantwoordelijkheid van een hond! (Genoeg tijd hebben, kind bewust enz.) Sinds we Axel hebben moeten wegdoen, na de beroerte van m'n vader, ben ik al aan 't dromen van een hondje :) Ik ben nu al aan 't bedenken of ik een hondje wil adopteren uit 't asiel of via een stichting of toch een pup en dan via een fokker of.. of... of.. enz.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 22 Nov 2016 22:17

Re: Een hond, waarom wel of niet?

We willen een Toller.. oftewel voluit Nova Scotia Duck Toller Retriever.

Er is nu een nestje in de buurt waar nog 1 teefje over is ( we willen alleen een teefje) maar het is nog een beetje gevoel vs verstand. We hebben de ruimte maar ik twijfel enigszins over de tijd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 23 Nov 2016 02:47

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Briggy schreef:Maarja ik zou echt niet blij zijn geweest als ik van mijn vriend nooit een kat zou mogen :pale:


vind een kat toch wel heel wat anders dan een hond.
katten kunnen prima een dag alleen thuis blijven en hoef je niet uit te laten. De 2 belangrijkste redenen waarom wij niet voor een hond gaan maar wel katten hebben
Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 23 Feb 2017 23:52

Re: Een hond, waarom wel of niet?

ellibre schreef:
Gympie schreef:Ik zou je wel goed verdiepen in ras inderdaad. In jullie geval zou ik dan niet kiezen voor een hond die heel actief is. Denk dat een labrador prima is.

Labradors zijn juist hele actieve (jacht)honden. Die hebben veel fysieke en mentale uitdaging nodig.

(Gezien je eigen labrador pup hoop ik dus dat je bovenstaande iets anders bedoelt dan hoe het er geschreven staat)


Ik bedoelde het inderdaad iets anders. Bekeek het vanuit ons perspectief toen we een keuze voor een hond maakten en in dat rijtje stonden onder andere Australian Sheperd en de Alaska Malamut ;). Die vragen zeker wel meer activiteit dan een lab, zodoende :). Gaf volgens mij ook wel aan dat het veel bezighouden is, maar kan me voorstellen dat het er een beetje raar staat.
<<

Anoniem184

Bericht 24 Feb 2017 07:14

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Elska schreef:
Briggy schreef:Maarja ik zou echt niet blij zijn geweest als ik van mijn vriend nooit een kat zou mogen :pale:


vind een kat toch wel heel wat anders dan een hond.
katten kunnen prima een dag alleen thuis blijven en hoef je niet uit te laten. De 2 belangrijkste redenen waarom wij niet voor een hond gaan maar wel katten hebben

Dit zegt ze toch vooral omdat de hond van haar schoonouders en de kat van Briggy niet samen gaan? Dat ze niet blij was geweest als ze om die reden geen kat hadden kunnen nemen?

Ik zou trouwens echt dolgraag een husky willen. Of liever twee. Dat zijn zulke machtig mooie honden! We kunnen ze alleen niet bieden wat ze nodig hebben...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Feb 2017 08:47

Re: Een hond, waarom wel of niet?

Maple schreef:
Elska schreef:
Briggy schreef:Maarja ik zou echt niet blij zijn geweest als ik van mijn vriend nooit een kat zou mogen :pale:


vind een kat toch wel heel wat anders dan een hond.
katten kunnen prima een dag alleen thuis blijven en hoef je niet uit te laten. De 2 belangrijkste redenen waarom wij niet voor een hond gaan maar wel katten hebben

Dit zegt ze toch vooral omdat de hond van haar schoonouders en de kat van Briggy niet samen gaan? Dat ze niet blij was geweest als ze om die reden geen kat hadden kunnen nemen?

Ik zou trouwens echt dolgraag een husky willen. Of liever twee. Dat zijn zulke machtig mooie honden! We kunnen ze alleen niet bieden wat ze nodig hebben...


Volgens mij bedoelt ze het letterlijk zoals het er staat ;) De man van Burn wil een hond, Burn twijfelt. Briggy wilde katten en zou het niet fijn gevonden hebben als ze van haar man geen katten mocht.


Hoewel ik in het begin de boel flink vervloekt heb, ben ik nu blij dat we er voor gekozen hebben om voor een hond te gaan. Het brengt gezelligheid en zorgt er voor dat je in ieder geval iets aan beweging krijgt per dag haha :D

Een konijn, cavia of kat kan ook dierenartskosten met zich meebrengen, dat weet je bij een dier.
Daarnaast kan onze hond heel goed alleen zijn, dat hebben we haar inderdaad wel aan moeten leren.
En onze hond poept echt niet 'overal' hoor ;) Ze heeft goddank controle over haar kont. Ze poept netjes op het veldje waar ze mag poepen en waar geen opruimplicht is.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers