Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner en moeilijk zwanger worden.

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Nov 2016 09:58

Partner en moeilijk zwanger worden.

Hoe gaat jouw partner hier mee om? Kunnen jullie er goed over praten? Gaat jouw partner mee naar elke afspraak? Staat jouw partner achter alle behandelingen?
10-08-2017 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Nov 2016 10:13

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Tot nu toe is mijn man overal mee naar toe geweest. We kunnen er goed over praten. Hij vindt vooral alle statistieken interessant om te zien en hoever hij alles in het Latijns begrijpt. Daardoor vergeet de gynaecoloog het soms even begrijpelijk voor mij uit te leggen. :smile: In de week dat ik moest proberen om weinig stress te hebben heeft mijn man mij continu voorzien van thee, meegenomen naar het bos en gezellige dingen met mij gedaan. (doet hij anders ook maar was nu toch net even iets zorgzamer) Dat was wel super lief. We zitten er natuurlijk ook nog maar net in het medisch traject.
10-08-2017 ♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Nov 2016 11:31

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Mijn man is geen prater en daar ook niet over ik vind dat soms best moeilijk. Hij gaat wel mee naar het ziekenhuis
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 21 Nov 2016 11:51

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Mijn man is heel nuchter en heel positief. Hij zorgt ervoor dat ik de situatie ook nuchter kan bekijken. Heel fijn dus als je jarenlang in de medische molen zit. Hij is zelf niet perse een prater maar kan wel goed luisteren. Dat is heel prettig omdat ik zelf wel altijd behoefte heb gehad om te praten. Wij stonden er samen altijd heel positief in en het heeft ons sterker gemaakt.
Dus wat dat betreft zie ik de medische molen die we komend jaar weer ingaan positief tegemoet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Nov 2016 12:00

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Zijn jullie bezig Sarah? Wat leuk, maar wat verdrietig dat het niet zo voorspoedig gaat :(

Toen wij laatst 12,5 jaar bij elkaar waren vroegen vriends ouders aan ons wat nou ons hoogtepunt in die tijd geweest is. Natuurlijk T en allerlei cliche's werden wel genoemd, maar vriend noemde als hoogtepunt voor echt iets van ONS, als hoogtepunt van onze relatie samen mijn miskramen en de tijd rond die miskramen. We zijn zo naar elkaar gegroeid, hebben zoveel verdriet bij elkaar gezien, hebben elkaar op zo'n andere manier leren kennen. We beseffen ons heel erg dat het zo heftig was, dat het zomaar de andere kant op had kunnen gaan. Gelukkig kwamen wij juist dichter bij elkaar. Dus ja, mijn partner en ik vulden elkaar erg goed aan en hij was erg begaan met mij.

Olijfje, gaan jullie er weer voor?!

Klinkt superlief Isolt :)
Laatst gewijzigd door Zora op 21 Nov 2016 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 21 Nov 2016 12:06

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Lief Zora! Mooi he dat zoiets zwaars en onzekers jullie zoveel sterker heeft gemaakt. En dat jullie ondanks alle tegenslagen het zo fijn hadden samen!

Ja wij gaan er in januari weer voor. Het gaat zo goed met ons. D. wordt in december een jaar. Ik word komend jaar 34. En we houden er ook rekening mee dat het weer wat langer kan gaan duren. Elke poging neemt zoveel tijd in beslag. En het kriebelt ook echt weer. Dus voor ons geen reden om er langer mee te wachten :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Nov 2016 12:21

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Wat goed Olijfje! En spannend! Wie weet duurt het wel helemaal niet zo lang :) En wat er ook gebeurt, awesome D'tje hebben jullie gewoon in de pocket. Dat scheelt echt alles denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 21 Nov 2016 12:35

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Nou echt wel! Onze grootste droom is al uitgekomen. We zijn papa en mama. Dus mocht het bij 1 kindje blijven, dan is dat ook goed. Onze D. is zo'n geschenk! Maar hoe leuk zou het zijn, een broertje of zusje voor D.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Nov 2016 16:55

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Zora, wat omschrijf je dat prachtig. Kan me voorstellen dat dat je donkerste dagen waren, maar ook de dagen die een heel stevige basis voor jullie hebben neergelegd.

Olijfje, wat spannend. Welke behandeling doen jullie?

Sarah, zijn jullie in behandeling op het moment?

Isolt, wat lief dat je man zo goed voor je zorgt wanneer je het zo nodig hebt.

Mijn man vindt het heel moeilijk en voelt zich vooral heel schuldig. Hij is wel wat meer nuchter, want het gebeurt niet in zijn lijf, maar hij zit net zo hard mee te janken als we positief of negatief nieuws krijgen.
Ik ben ook wel een beetje de binnenvetter van de 2, dus hij laat me vooral praten. Trekt het dan echt uit me, want mijn gezicht is een open boek voor hem, zegt hij.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Nov 2016 17:02

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Wij zij al jaren bezig en sinds dit jaar in het traject. Nu even niet meer want moet volgend jaar geopereerd worden heeeft niet met zwanger worden te maken.
mijn mam is nooit echt een prater

Hoe staan jullie erin om je ouders te vertellen dat het moeilijk gaat. Mijn ouders en broers weten het ook per toeval en mijn moeder vond dat m'n broers en schoonzus het ook moesten weten. Mijn schoonouders weten van niks
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Nov 2016 17:20

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Lastig Sarah. Ik denk dat als je echt al jaren bezig bent, ik het al wel had verteld, zeker omdat er misschien al wel een keer naar gevraagd zou zijn inmiddels? Al dan niet grappend? Voor ons wat het op die manier niet echt aan de orde, omdat we de miskramen wel gewoon steeds gedeeld hebben met de familie. Die wisten dus wel dat we bezig waren en erg graag een kindje wilden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Nov 2016 17:56

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Wij hebben het gedeeld met onze ouders, zussen, broers en twee heel goed bevriende stellen. En de werkgever van mijn man weet ervan omdat mijn man af en toe vrij moet nemen. Hij krijgt deze uren gewoon van de baas. Super attent!

Wat voor een behandeling doen jullie, Sarah?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem328

Bericht 21 Nov 2016 19:10

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Fientje wij hebben een lang traject doorlopen maar uiteindelijk ben ik zwanger geworden met ivf. Deze keer zullen we daar meteen mee beginnen. We hebben ook nog 1 embryo in de vriezer dus hopelijk kan die goed ontdooid worden voor een terugplaatsing.
Jullie bijna weer een nieuwe poging het?
<<

Anoniem256

Bericht 21 Nov 2016 19:12

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Wij zitten inmiddels ook al lange tijd in het ziekenhuis. mijn vriend gaat niet altijd mee, gesprekken en puncties wel maar de echo's tussendoor doe ik alleen. Vind ik ook niet erg, je zit langer in de auto en wachtkamer dan dat de echo duurt en vriend kan ook niet altijd vrij krijgen.
Qua praten wordt het wel steeds beter. In het begin tijdens iui leverde het meer irritatie op. Nu heb ik veel meer het gevoel er samen voor te gaan. Vriend is erg betrokken en vraagt ook steeds of ik last heb. Hebben ook wel genoeg meegemaakt afgelopen jaar maar dat heeft ons alleen maar dichterbij elkaar gebracht.

Familie weet het pas sinds m'n miskraam. Vrienden en andere bekenden inmiddels ook vanwege ziekenhuisopname na punctie. Niet altijd even fijn, voelt toch als een privékwestie. Maar de flauwe grappen en hints zijn wel voorbij daardoor haha.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Nov 2016 23:05

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Olijfje schreef:Fientje wij hebben een lang traject doorlopen maar uiteindelijk ben ik zwanger geworden met ivf. Deze keer zullen we daar meteen mee beginnen. We hebben ook nog 1 embryo in de vriezer dus hopelijk kan die goed ontdooid worden voor een terugplaatsing.
Jullie bijna weer een nieuwe poging het?


Oh, dat zou mooi zijn als die ene cryo nog goed ontdooit en teruggeplaatst kan worden! Scheelt een heleboel gedoe!

Wij horen zondag tussen 10 en 12 of ons embryo goed ontdooid is en als dat zo is hebben we die middag een tp. Het was een morula bij invriezen dus hoop op een mooi sterk embryo die teruggeplaatst kan worden.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Nov 2016 23:07

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Punto schreef:Wij zitten inmiddels ook al lange tijd in het ziekenhuis. mijn vriend gaat niet altijd mee, gesprekken en puncties wel maar de echo's tussendoor doe ik alleen. Vind ik ook niet erg, je zit langer in de auto en wachtkamer dan dat de echo duurt en vriend kan ook niet altijd vrij krijgen.


Dit is bij ons trouwens ook zo. Mijn moeder of een van mijn zussen gaat nog wel eens mee, maar anders ga ik gewoon alleen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 21 Nov 2016 23:20

Re: Partner en moeilijk zwanger worden.

Toen het bij de oudste niet lukte om zwanger te raken had ik daar veel verdriet van. Mijn vriend stond er wel meer nuchter in. Af en toe praatten we er wel over maar niet zo heel veel. Ik kletste toen best actief in het moeilijk zwanger worden topic waar ik veel steun aan had. Hij ging mee toen we naar de huisarts gingen voor een doorverwijzing en naar de eerste en ik geloof ook de tweede afspraak bij de gynaecoloog. Ons traject was niet zo ingrijpend (clomid) waardoor ik alleen naar het ziekenhuis hoefde voor follikelmetingen en daarvoor hoefde hij niet mee.

Mijn moeder had ik het meteen verteld toen we gingen proberen zwanger te worden. Toen we de medische molen in gingen heb ik het ook aan mijn zussen verteld. Mijn schoonfamilie wist van niks. Pas toen ik een keer een afspraak met m'n schoonmoeder moest afzeggen ivm een last minute afspraak in het ziekenhuis hebben we schoonouders op de hoogte gesteld. We waren toen al ruim een jaar bezig en al meer dan een half jaar in behandeling.

Deze keer voor ons derde kindje duurt het nu inmiddels 20 maanden, al houden we nu tussendoor even pauze. Mijn moeder weet het weer sinds het begin omdat ik meteen de eerste maand zwanger was maar het heel snel mis ging. Een jaar later was ik weer zwanger en toen hadden we het ook al aan mijn schoonouders en zussen verteld voordat het weer mis ging. Inmiddels is dus iedereen op de hoogte dat we het weer proberen. Verder bespreken we het niet echt. Mocht het nog een keer lukken om zwanger te raken dan wacht ik met vertellen tot de eerste echo denk ik. Ik merk dat ik daar nu toch een stuk banger in geworden ben.

Deze keer praten mijn vriend en ik eigenlijk niet echt over dat het niet lukt. We staan er nu, als ouders van twee lieve dochters, natuurlijk ook anders in. Toevallig hadden we het er pas over en hij denkt nog wel eens aan de laatste miskraam. Maar we bespreken dat verder niet echt want veel verder dan "Jammer dat het niet zo mocht zijn" valt er ook niet over te praten eigenlijk. Het was gewoon nog heel pril.

De eerste keer hebben we geen afspraken gemaakt over welke behandelingen we wel of niet zouden willen doen. Toen stonden we eigenlijk beide overal voor open. Deze keer zijn we nog niet in behandeling maar we hebben het er wel eens over gehad. Clomid zou ik sowieso wel weer doen, hormonen spuiten en IUI ook nog wel. Maar een IVF of ICSI traject zien we beide niet zitten, al zou mijn vriend dat wel overwegen als ik het graag zou willen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers