Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo druk

<<

Anoniem4

Bericht 12 Okt 2013 17:33

Zo druk

Zoals jullie misschien wel weten werk ik in het onderwijs en nog in de kroeg.
Ik heb voor 2 dagen een vaste aanstelling op school en een halve dag tijdelijk (wel voor de rest van het jaar). Hiervan kan ik maar net rondkomen, daarom werk ik er nog bij in de kroeg. Dit jaar ben ik ook aan een opleiding begonnen, 1 avond in de week. Hiervoor hoor ik studieverlof te krijgen maar vanwege een directeur die er niet heel hard achteraan zit heb ik dit nog niet. De twee dagen dat ik vrij ben sta ik ingeschreven op de invallijst. Nu werk ik die twee dagen tijdelijk op een andere school, ik weet nog niet hoe lang dit gaat duren.
Op het moment bestaat mijn leven uit werken en studeren. Ik heb het idee dat ik me bij geen enkele baan voor 100% kan inzetten. Ik ga van de ene baan naar de andere en de zondag probeer ik vrij te houden voor m'n studie. Dat is me tot nu toe geen enkele keer gelukt want ik wil m'n vrienden en familie ook niet verwaarlozen.
Op dit moment wordt het me te veel.
Ik moet zo gaan werken in de kroeg en ik kan al janken als ik er aan denk.
Ik zit er nu dus aan t denken om ontslag te nemen daar. Maarja, het extra geld is wel erg fijn en ik weet niet hoe lang ik nog op de tweede school kan blijven werken. En als ik daar klaar ben of ik wel genoeg kan invallen.
Hebben jullie tips of advies? Ontslag nemen of niet?
<<

Anoniem44

Bericht 12 Okt 2013 17:36

Re: Zo druk

Dus je werkt nu 4 en een halve dagen in het onderwijs + in een kroeg? Als je die 4 en een halve dag in het onderwijs werkt, dan heb je daar toch genoeg inkomen van? Als je straks bijvoorbeeld nog maar 2 dagen kan werken, dan kun je altijd weer een baantje erbij nemen. Voor nu zou ik inderdaad stoppen met die kroeg, naast dat je wat overvemoeid klinkt, lijkt dat me ook niet handig, wat betreft het voortdurend verstoren van je ritme.
<<

Anoniem4

Bericht 12 Okt 2013 17:42

Re: Zo druk

Klopt, ED. Voor nu is het ook genoeg. Ik zou ook nu al kunnen sparen voor als het invallen is afgelopen.
Morgen ga ik even met m'n baas van de kroeg praten. Even kijken hoe hij staat tegenover een break nemen en anders stop ik helemaal. Ik vind vast wel wat anders.
M'n zus zei dat ik anders elke dag bij haar mag komen eten, haha.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Okt 2013 18:12

Re: Zo druk

Geef je zekerheden niet te snel op, je weet maar al te goed hoe onzeker het onderwijs is ;). Persoonlijk zou ik gaan voor de break.

Ik had tot een klein jaar terug een bijbaan op zaterdag, opgezegd toen ik voor een half jaar fulltime werk had. Vervolgens zat ik vanaf de zomer zonder (ja duh..) en daarna duurde het wachten wel erg lang... Nu is het wat anders omdat je iig een vaste aanstelling voor 2 dagen hebt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 12 Okt 2013 20:11

Re: Zo druk

Ik ken je gevoel, al was het bij mij nog een stuk minder druk dan bij jou. Wat heb jij het druk! Ik werk op dit moment op twee verschillende scholen en vind dat ook heel zwaar, de voorbereiding, oudergesprekken, rapporten, alles krijg je dubbel op je dak. En dan ook in de avonduren/weekenden nog studeren en werken in de kroeg.

Ik heb er zelf wel voor gekozen om vorig jaar mijn zekerheden op te geven en mijn bijbaantjes op te zeggen (gaf bijles, vaak oppassen, bij mijn moeder in de winkel uren maken..). Ik heb zo veel mogelijk geld apart gezet om 'magere' tijden te kunnen aanvullen. Inmiddels heb ik wel een vaste aanstelling, maar dat heeft ruim 4 jaar geduurd. Het gaf mij zo veel rust om me alleen nog op het onderwijs te richten, had tijd om leuke lessen voor te bereiden, te genieten van de avonden die ik vrij had samen met vrienden en familie en ECHT genieten van de vele vakanties die je in het onderwijs hebt!

Ik hoop dat je baas je een break kan geven en dat dat je een beetje rust geeft. Bijbaantjes vind je (dat was bij mij in ieder geval zo, ik weet niet hoe dat in jouw regio is) sneller dan een baan in het onderwijs. Succes vanavond en ook met het gesprek!
2014 2016 2019
<<

Anoniem321

Bericht 14 Okt 2013 13:21

Re: Zo druk

Rogue, hoe is het gesprek gegaan? Kun je in het café een break krijgen?
<<

Anoniem4

Bericht 15 Okt 2013 15:50

Re: Zo druk

Bedankt voor jullie antwoorden!
Zaterdagavond was ik aan het werk met mn baas dus ik vroeg of hij de dag erna wat met me wile gaan drinken omdat ik was wilde vragen. Hij werd erg nieuwsgierig dus toen heb ik t maar meteen verteld/gevraagd haha.
Hij snapte me en vond 't goed dat ik 't aangaf. We hebben nu afgesproken dat ik geen vaste avonden meer ga werken maar dat hij mij een berichtje stuurt als 'ie op bepaalde avonden iemand nodig heeft zodat ik als ik kan en wil dan kan werken. En als ik meer kan werken wil hij het graag horen want hij vindt het wel erg jammer.
Het geeft me meteen meer rust!

En gisteren hoorde ik dat ik tot sowieso de kerstvakantie, misschien langer nog op die andere school kan blijven werken. Dat ga ik nu alleen op de maandag doen zodat ik de dinsdag vrij hou.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Okt 2013 16:22

Re: Zo druk

Super fijn Rogue!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Okt 2013 16:48

Re: Zo druk

Wat fijn Rogue, goed dat je aan jezelf denkt nu. Relaxt dat je in ieder geval tot de kerst op die school kunt blijven.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 15 Okt 2013 16:55

Re: Zo druk

Goed dat je aan jezelf denkt en dat ze op je werk ook mee willen werken. Hopelijk brengt het je de rust die je even nodig hebt!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers