Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stukje placenta blijven zitten?

<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2016 13:27

Stukje placenta blijven zitten?

Bij wie is er een stukje placenta blijven zitten en wat waren je klachten?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2016 14:06

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Bij mij gelukkig niet. Maar dan krijg je buikpijn en stinkende afscheiding.

Heb jij dat denk je? Naar...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2016 14:32

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ik heb een vermoeden.
Geen koorts of stinkende afscheiding maar ik blijf maar bloed verliezen.
Best veel. Het stopt even en begint daarna weer.
Daarnaast nog meer klachten maar dacht dat dat erbij hoort.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2016 14:33

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Dan zou ik toch echt even je verloskundige raadplegen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Nov 2016 15:10

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ik zou ook even bellen. Ik had na een paar weken ineens weer heel veel bloedverlies terwijl het al een eind minder was daarvoor. Even gebeld voor de zekerheid en ik moest toen langs het ziekenhuis voor een echo. Daar hebben ze gekeken of er nog iets was achtergebleven. Dat was niet het geval gelukkig, en toen mocht ik het nog even aankijken. Was bij mij gelukkig maar van korte duur en toen ging het weer beter. Verloor toen serieus af en toe een kleine plons bloed ineens, dat had ik zelfs net na de bevalling niet zo extreem. Dus ik schrok me rot toen! Maar het hoeft gelukkig niet altijd wat te betekenen, maar wel beter even laten nakijken.
<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2016 15:54

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Kan je hiervoor meteen je Vk bellen of eerst je huisarts?
Ik ben niet bij een praktijk geweest maar bij een medisch verloskundige in het zkh.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Nov 2016 16:16

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ik weet het niet. Ik was bij de gynaecoloog onder controle, maar na de bevalling voor alle nacontrole bij de plaatselijke VK praktijk. Die heb ik dan ook gebeld en die hebben toen overleg gehad met het ziekenhuis. Was je bij de klinisch VK onder controle? Dan zou ik denk ik daarheen bellen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Nov 2016 16:57

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Lang bloedverlies was bij mij het gevolg van een achtergebleven stukje placenta. Verder eigenlijk op dat moment geen klachten. Wellicht dat hierdoor de borstvoeding ook minder goed op gang kwam, dat zou kunnen maar weet ik niet zeker. Een curretage na 7 weken waarbij direct het spiraal geplaatst werd was het gevolg. Als het goed is heb je nog een controle afspraak in het ziekenhuis toch?
<<

Anoniem198

Bericht 20 Nov 2016 17:41

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb mijn controle afspraak al gehad 5 wkn na de keizersnede.
Toen vloeide ik nog.
Ik ga morgen wel even bellen met het zkh.

Pleun, net als jou heb ik niet heel veel klachten die erop wijzen.
Heb wel wat "vage" klachten en dan dat aanhoudende bloedverlies.
<<

anoniem213

Bericht 20 Nov 2016 17:57

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Dat lijkt me een goed plan. Dan kunnen zij je in elk geval adviseren wat handig is om te doen. Naar zeg, hopelijk valt het mee!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Nov 2016 18:36

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ja heel slim. Ben benieuwd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 20 Nov 2016 20:43

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Bij mij duurde het best lang dat ik ongesteld werd, steeds positieve/negatieve testen. Heb toen de vk gebeld en bij de controle zag ze wat zitten, maar wist niet wat n had me doorgestuurd naar de gynaecoloog, bloed laten prikken en moest 2 weken later weer bloed laten prikken en op controle komen. Een paar dagen later na de 1e keer gynaecoloog was ik gelijk 3 weken ongesteld soms wat zwaar. Bij de controle 2 weken later zag hij idd wat groots zitten, heb toen cytotec gekregen en er kwam nog een soort bal van weefsel naar buiten, met de controle was ik schoon. Ik denk dat het een vleesboom was, zo zag het na even googlen eruit, alleen vleesboom worden normaal gesproken operatief verwijderd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 21 Nov 2016 03:39

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ik ben er ook bang voor. Blijf buikpijn houden en moet deze week op nacontrole. Dus ben benieuwd. Hopelijk is er niets (of eigenlijk wel zodat ik weet waar de buikpijn van komt)
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Nov 2016 14:45

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Mijn vriendin had dat. Ze bleef bloedverlies houden, maar bij haar bleek een vleesboom te zitten (of wat er op lijkt) doordat er een stuk placenta was blijven zitten.
Ze heeft allerlei onderzoeken gehad/gedaan maar tot op heden kunnen/doen ze er nog niet veel mee. Weet niet precies waarom..
Laatst gewijzigd door YEX op 22 Nov 2016 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Nov 2016 15:53

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Bij mijn placenta was het niet duidelijk of hij compleet was, misschien dat ze daarover iets in je dossier kunnen vinden?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem198

Bericht 22 Nov 2016 08:37

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Vervelend DDL dat je dat ook denkt.

Ik heb gister het zkh huis gebeld maar ik moest toch eerst naar mijn huisarts zodat die mij weer door kan sturen.
Daar heb ik nu een afspraak eind deze week.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Nov 2016 11:43

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Mijn zus heeft het gehad. Zij had extreem veel bloedverlies, werd 's nachts wakker in een grote plas bloed in bed, dus toen wist ze wel dat dat niet goed was. Dat was denk ik amper een week na de bevalling al. Er is toen weer een curettage gebeurd maar ze bleef nog ontzettend veel bloedverlies houden en verloor ook grote stolsels bloed. Ze is toen weer terug gegaan en daar werd inderdaad geconstateerd dat er nog steeds een stukje placenta zat. Dat is toen operatief verwijderd omdat het met een curettage niet lukte.
2012 & 2016
<<

Anoniem197

Bericht 22 Nov 2016 12:20

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Ik ben een stolsel verloren van de week en eigenlijk snel genoeg minder buikpijn. Dus denk dat het opgelost is maar vraag het nog even na van de week.
Hopelijk is het bij jou ook snel over.
<<

Anoniem198

Bericht 29 Nov 2016 16:55

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Voor wie het wil weten.

Ben inmiddels bij de huisarts en gynaecoloog geweest. Mn baarmoeder is schoon voor zover ze kunnen zien.
Ik moet het de tijd geven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Nov 2016 17:37

Re: Stukje placenta blijven zitten?

Fijn Victoria!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers