Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loopfiets

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Nov 2016 10:22

Loopfiets

We willen voor de tweede verjaardag van onze zoon den loopfiets geven.
Er zijn echter zoveel verschillende soorten, met welke hebben jullie ervaring?

Wat is belangrijk om op te letten?
Is bijvoorbeeld een standaard een must, een verstelbaar stuur, bepaald soort banden?

Graag hoor ik alle ervaringen!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Nov 2016 11:22

Re: Loopfiets

Ik zou in elk geval goed kijken naar de hoogte, als je wilt dat hij er meteen op kan. Een hoop fietsjes die ik leuk vond waren bijvoorbeeld nog net te hoog en ik wilde wel dat hij het gelijk kon gebruiken. Bijvoorbeeld een Veloretti fietsje, die vond ik super leuk, maar toen echt nog te hoog.

Standaard lijkt me handig, dan hoeven ze de fiets niet neer te leggen (lees: gooien), maar aan de andere kant denk ik dat een peuter wellicht de moeite niet neemt om een standaard te gebruiken. Hier hadden we er sowieso geen op zijn fiets, dus zeker weten doe ik het niet.

Banden vind ik zelf van die foambanden wel fijn. Die had hij op zijn eerste fietsje en dat rijdt prima en ze kunnen niet lek. Helaas ging die fiets kapot, ze zijn overal aan de weg bezig hier en er kwam een of ander raar touw van de bouw tussen z'n wiel en toen is dat vastgelopen (blijkt wat verbogen). Nu een andere fiets, met luchtbanden en binnen een week al de eerste lekke band. Dus ik stem voor foambanden!

Qua stuur kan het handig zijn dat hij niet volledig kan omklappen. Al leverde de dat hier bij de vorige fiets geen problemen op. Bij de huidige kan hij niet helemaal om en dat is op zich wel fijner.

En een fietsje met verstelbaar stuur en zadel is handig als je er langer plezier van wilt hebben. Hier is dat ding namelijk al lange tijd een dikke hit en ik zie hem voorlopig nog wel rondrennen ermee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Nov 2016 13:46

Re: Loopfiets

Wij hebben het loopfietsje van Veloretti.
Ik heb vooral gekeken naar wat we mooi vonden (heel pedagogisch verantwoord haha) en naar een fiets die zoveel mogelijk voelt als een 'echte' fiets, zodat de overstap straks hopelijk heel makkelijk gaat.

N. paste er niet direct goed op, maar nu wel en gebruikt ze'm dagelijks.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Nov 2016 14:33

Re: Loopfiets

Ik had er eentje voor R waarvan het stuur niet soepel draaide. Zo ging hij niet alle kanten op, dat vond ik heel handig.
R. 2013
D. 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Nov 2016 15:15

Re: Loopfiets

Mijn zoontje heeft een Puky starter. Met foambanden, stuur en zadel in hoogte verstelbaar.
Hij gaat als de brandweer op zijn fiets! Echt leuk om te zien.
Wij zijn gewoon naar de winkel gegaan ( grote speelgoedwinkel) en hebben het fietsje kunnen uitproberen. ( het was opstappen en wegrijden)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Nov 2016 15:38

Re: Loopfiets

Hier staat 1 van puky op het verlanglijstje
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2016 15:41

Re: Loopfiets

Wij hebben er twee gehad van puky. Een kleintje toen hij 2 werd en de grotere toen hij 3 werd. Ik ben fan van puky.
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 18 Nov 2016 17:11

Re: Loopfiets

Wij hebben ook een puky. Nu met 2.5 kan mijn zoon er pas echt goed op vooruit komen. Echt hard gaat hij nog niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Nov 2016 17:24

Re: Loopfiets

Hier de wishbone gekregen voor z'n eerste verjaardag en ik ben fan. Nu nog op de lage stand met 3 wielen maar hij gaat er hard op.
2015 💙
<<

Blauwoog1982

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 14 Okt 2016 18:24

Bericht 18 Nov 2016 19:44

Re: Loopfiets

Ik had een houten loopfiets.. verschrikkelijk! Hij kon er niks mee.. nieuw gehad van overburen dus het echt vaak geprobeerd hhihi

Maar raadt het je af
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Nov 2016 20:58

Re: Loopfiets

Toen T 2 jaar was, heeft hij een loopfiets van Kettler gekregen.
Deze loopfiets is 10inch, i.p.v. zoals de meestal loopfietsen 12 inch.
Het voordeel van deze maat was dat hij er meteen al op kon.
Het is een stevig, mooi, en betaalbaar fietsje. Hij heeft er nog steeds veel plezier van, ook al is hij 5 jaar.
Hij word nu wel iets klein maar toch gebruikt hij hem nog graag.
Het fietsje heeft alleen geen luchtbanden. Maar het zijn wel hele fijne bandjes vind ik. Niet heel plastic achtig, maar wel gewoon stevig.

Het gaat op het type, speedy.
Afbeelding
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 18 Nov 2016 21:56

Re: Loopfiets

Onze jongens hebben allebei een puky, de middelste maat. Wij zijn er erg tevreden over!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Nov 2016 22:00

Re: Loopfiets

Dank voor alle antwoorden!

Foambanden klinken een stuk fijner dan luchtbanden. Ik wil dat hij overal kan crossen zonder op te letten (en dat ik steeds banden kan plakken).

Het nadeel van Puky vind ik dat je al snel weer een grotere nodig hebt, het liefst heb ik er een voor langere tijd.
Kent iemand de Broozzer loopfiets?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2016 23:42

Re: Loopfiets

Mijn zus heeft voor haar beide kids een bandits en angels. Het voordeel van deze vind ik dat ze er op kunnen groeien.

http://www.loopfietsen.nl/bandits-angel ... 0b49872d80
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 19 Nov 2016 08:38

Re: Loopfiets

Dank je, die is ook mooi. Fijn dat hij al klein kan beginnen.
Zijn de banden snel lek bij deze? Gezien het luchtbanden zijn?

Maakt zo een kinbeschermer nog uit? Of is dat meer voor de sier?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Nov 2016 08:51

Re: Loopfiets

Ik geloof niet dat ze lekke banden gehad hebben. De oudste is nu vier en ze kreeg de fiers met haar tweede verjaardag. Kinbeschermer is denk ik kind afhankelijk. Hoe wild zijn ze?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Nov 2016 08:53

Re: Loopfiets

R. Heeft luchtbanden en ik heb nog nooit een band geplakt.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Nov 2016 08:54

Re: Loopfiets

Wij hebben ook Puky. F gebruikt het standaard wel ltijd netjes alleen remmen pfff. Die neuzen van de schoenen zijn niet blij met de loopfiets. Een handrem had voor hem ook niks uitgenaakt want gebruiktie toch niet. En Puky is ook gewoon in hoogte verstelbaar dus niet snel een andere nodig. F doet er nu al ruim 2 jaar mee en de loopfiets kan nog een flink stuk versteld worden.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Nov 2016 09:47

Re: Loopfiets

Hier ook luchtbanden en nog nooit in 2 jaar intensief gebruik een lekke band gehad. Daar zou ik het niet om laten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Nov 2016 10:50

Re: Loopfiets

Dan ben ik misschien een beetje flauw, maar toen ik na een week al een band moest plakken baalde ik toch flink. Niet alleen omdat hij al geplakt moest worden, maar vooral omdat het niet bepaald makkelijk was om de band eraf te halen voor het plakken. En het gaatje zat op een heel vervelende plek, dus in eerste instantie liet de plakker steeds weer los. Maar verder is de fiets een prima ding hoor.

Wij hadden eerst een metalen van bandits and angels en die beviel super goed. Hadden er ook een kinbeschermer bij met zijn naam erop, stond vooral erg leuk, maar gelukkig is hij nooit met zijn kin op het stuur gevallen verder. Deze fiets was verstelbaar zoals een gewone fiets en dat was heel fijn. En de foambanden vond ik handig, rijden fijn en kunnen niet lek.

De Puky fiets was destijds ook een optie. En de kleinere versie kan alsnog best lang mee volgens mij, alleen de grotere kan daarna nog langer mee natuurlijk. Maar ik zie met de kleine nog geregeld kinderen van een jaar of 4 voorbij komen bij school.

Nu hebben we een houten met luchtbanden. Afgezien van die lekke band verder een leuke en fijne fiets. We hebben er eentje van Woezel en Pip. Enige wat wellicht ook iets minder is tov onze vorige fiets is dat hij minder goed verstelbaar is. Deze heeft twee standen dacht ik. En nu met ruim 2,5 past hij precies op de laagste stand, dus hij kan er nog wel even mee vooruit.
<<

Anoniem275

Bericht 19 Nov 2016 22:54

Re: Loopfiets

Voor de oudste hebben we destijds deze gekocht van 2cycle:
Afbeelding

Een relatief goedkope, maar dat was/is ook wel te merken.
Gelukkig heb ik een handige vader en kan ie nog gebruikt worden, maar eigenlijk was hij na een jaar al wel op..


Voor de jongste hebben we een Puky gekocht, deze kun je ook wel makkelijk weer verkopen!
Ik ben er ontzetten blij mee! Goede kwaliteit en fijne fiets.
Hij is nu 3.5 en heeft nog de kleinste loopfiets, daar redt hij zich nog prima mee!
Inmiddels kan hij ook al op een gewone fiets fietsen, dus hij hoeft ook niet over te stappen op een grotere Puky.
Laatst gewijzigd door Anoniem275 op 20 Nov 2016 21:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Nov 2016 23:27

Re: Loopfiets

Wij hebben ook de kleinste puky. geen rem of standaard erop. Onze jongste kreeg die voor zijn tweede verjaardag. Hij is inmiddels al iets hoger gezet maar kan nog verder. Wij zijn er blij mee.
M:21072011
J :08012014
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 02 Feb 2017 11:19

Re: Loopfiets

Ik up hem even..

Onze zoon wordt 17 febr. 2
Nu krijgt hij van ons loopfietsje.

Nu twijfel ik tussen de puky en bandits&Angels..

http://www.loopfietsen.nl/bandits-angel ... cfc801678b

http://www.loopfietsen.nl/puky/starter- ... p-602.html

Nu is de Bandits en Angels vrij afgeprijst.
Waf geeft jullie voorkeur?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Feb 2017 11:27

Re: Loopfiets

Ik vind die van Puky niet zo mooi en die ander wel. Dat geeft bij mij de doorslag :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem197

Bericht 02 Feb 2017 11:55

Re: Loopfiets

Ik lees mee want wij zijn een maand later aan de beurt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers