Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel alcohol drink jij?

Hoeveel alcohol drink jij?

Nooit
19
18%
Sporadisch op een feest bijvoorbeeld
40
37%
1 keer per maand
11
10%
Meerdere keren per maand maar niet elke week
11
10%
Elk weekend
10
9%
Meerdere keren per week maar niet elke dag
14
13%
Elke dag
3
3%
 
Aantal stemmen : 108
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Nov 2016 11:50

Hoeveel alcohol drink jij?

Drink je sporadisch of best vaak?

Ik drink meerdere keren in de maand maar echt niet elke week. Heel soms doordeweeks een wijntje bij het eten maar liever niet als ik de dag erna er vroeg uit moet. In het weekend wat vaker maar ook niet elk weekend. Ik drink eerder als we even gezellig ergens zitten buitenshuis of wanneer we met vrienden gaan koken.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2016 11:51

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Heel soms, dus ik heb 'sporadisch op een feestje' gekozen.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Nov 2016 11:54

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Cotton schreef:Heel soms, dus ik heb 'sporadisch op een feestje' gekozen.


Ik ook.

Ik heb tijden gekend dat ik wel bijna wekelijks dronk, studententijd. Of met terrasjesweer. Maar nu al echt een lange periode nagenoeg niks gedronken.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 16 Nov 2016 11:56

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Momenteel wel errug vaak. Moet ik even wat minderen. Bijna elke avond met mn ouders/vriend/vriendinnen een wijntje of een aperol of prosecco. Binnenkort maar weer een beetje afbouwen haha. Heb hiervoor jaren amper tot nooit gedronken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Nov 2016 12:00

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb elk weekend aangeklikt, maar dat klopt eigenlijk niet helemaal. Ik drink zo'n 1 a 3 keer per week denk ik, maar dat is niet perse in het weekend. Ik drink zelden meer dan twee glazen per keer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

anoniem224

Bericht 16 Nov 2016 12:31

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb de 4e optie gekozen. Ik drink eigenlijk alleen als ik een feestje heb of als ik bij de voetbalclub heb gewerkt, dan blijf ik altijd even gezellig hangen en een (of een paar) wijntje(s) drinken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Nov 2016 12:39

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik drink zo'n 3 keer per week wel een glas wijn. Thuis of als ik weg ben, dat maakt niet veel uit. Heb daarom gekozen voor meerder keren per week maar niet elke dag.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Nov 2016 12:44

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik drink misschien 2 keer per jaar een glas alcohol, dus sporadisch.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Nov 2016 12:55

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Het wisselt heel erg maar de laatste tijd drink ik niet meer zo vaak. Denk gemiddeld 1x per maand ongeveer. Heb er niet meer zo'n behoefte aan op één of andere manier. Vroeger dronk ik echt véél meer, zeker ieder weekend een paar glazen.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Nov 2016 12:59

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Eerder dronk ik elk weekend. De afgelopen jaren is dat al flink verminderd, maar de laatste 9 maanden heb ik zo goed als niet meer gedronken. 1 of 2x geloof ik
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Nov 2016 13:03

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Heel variabel. Doordeweeks meestal niet, maar bijvoorbeeld gisteravond uit eten geweest en dan wel twee glazen wijn op. Meestal in het weekend met mijn vriend of als ik wat leuks ga doen (eten/uit), maar soms ook zomaar weken niet. Meestal 2 of hooguit 3 glazen per keer behalve als ik echt ga stappen, dan wel een paar glazen meer (maar dat gebeurt enkele keren per jaar).

Ik heb maar wekelijks aangevinkt.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Nov 2016 13:33

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Niet elke dag, maar wel meerdere keren per week 's avonds een wijntje.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Nov 2016 13:35

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Zeer zelden. Misschien max 2 drankjes per jaar
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 16 Nov 2016 13:35

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik ben net 3 maanden werkloos geweest en toen dronk ik elke avond 2 of 3 glazen alcohol.

Nu ben ik sinds 2 weken weer aan het werk en drink ik alleen nog maar in het weekend, hoewel ik vanavond ook een wijntje drink, want heb in de stad afgesproken met een vriendin en daar hoort (bij ons) wijn bij. En patat.

Dus denk 2/3 keer per week ongeveer.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Nov 2016 13:48

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Paar keer per week. Als ik de volgende dag vroeg op moet blijft het bij een rosebier of kriekbier. Als ik vrij ben of late dienst en dan alleen in het weekend dan neem ik een likeurtje. Van amaretto, boswandeling, baileys oid. Maar niet elk weekend dus en ook niet elke doordeweekse avond.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Nov 2016 14:03

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb elke dag gekozen maar kan het niet meer veranderen, ik bedacht me later dat het meerdere dagen per week maar niet elke dag is. Na werk drinken we bijna altijd wel een biertje/wijntje (1 tot 5) maar soms ook helemaal niets. Als ik vrij ben drink ik altijd wel omdat ik dan met vrienden ga eten, op het terras zit of op stap ga.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Nov 2016 14:09

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb gekozen voor Meerdere keren per week maar niet elke dag.
Dat klopt wel aardig. Nu natuurlijk niet maar normaal wel. Al zal dat vast iets minder worden. Maar normaliter trekken we gerust ook doordeweeks een fles open of pakken we een biertje als 't lekker bij 't eten past. Echt stappen doe ik sowieso niet meer maar ik drink op een feestje of bij een etentje ook graag willen wel wat.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 16 Nov 2016 14:14

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Meerdere keren per week. Soms een wijntje bij het avondeten of een wijntje als we op de bank zitten. 's Zomers ook wel eens een witbier of tequilabier. Of we drinken een borrel (likeur) 's avonds.
Op feestjes of als we gaan uit eten drinken we meestal ook wel iets van wijn of bier (man voornamelijk).
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem245

Bericht 16 Nov 2016 19:04

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Meerdere keren per week maar niet elke dag.
Ik denk dat ik ongeveer 3/4 avonden in de week iets drink, kan zelf een glaasje wijn zijn voor de tv, soms 2 wijntjes en soms een hele fles samen met mijn vriend bijvoorbeeld.
Dan heb ik nog wel eens wat te doen met mijn verenigingen en na een concert wordt er ook wel wat gedronken, zo zt ik toch gauw aan een aantal keren per week.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Nov 2016 19:09

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik denk 1 avond in de 3 jaar? En dan niet meer dan 3 drankjes max.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Nov 2016 19:18

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Sporadisch, maar als ik drink, dan drink ik ook
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 16 Nov 2016 19:22

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb gekozen voor 1x per maand.

Even teruggedacht aan het afgelopen jaar en toen heb ik sowieso gedronken in februari (eigen verjaardag), maart (verjaardag vriendin), april (fancy gedineerd), mei (familiedag), juli (verjaardag schoonmoeder), augustus (vakantie), oktober (etentjes), november (verjaardag man) en december ga ik ook drinken.

Ik twijfel alleen over juni en september haha.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Nov 2016 19:29

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb gekozen voor sporadisch. Ik denk dat ik de meeste jaren de 3 keer per jaar niet eens haal.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Nov 2016 20:44

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Normaal gesproken drink ik elk weekend wel een paar biertjes. Maar sinds augustus slik ik medicatie waar alcohol geen goede combi mee is dus sinds die tijd niets meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Nov 2016 20:51

Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Ik heb gekozen voor elk weekend. Doordeweeks drink ik sporadisch, alleen als ik een keer uit eten ga bijvoorbeeld. Gisteren was ik naar een concert en heb daar één biertje gedronken (yolo). In het weekend drink ik meestal wel één of twee avonden iets. De ene keer met vriendinnen als we uit eten gaan of borrelen en de andere keer gewoon thuis op de bank met m'n vriend bijvoorbeeld.

Mijn alcoholinname is wel flink verminderd sinds ik bijna nooit meer uitga. Tot ruim een jaar geleden ging ik nog regelmatig op stap en dan ging er behoorlijk wat alcohol doorheen op zo'n avond. Ik trek dat gewoon niet meer zo goed en kan me dan ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst aangeschoten (laat staan dronken) was.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers