Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis bevallen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Nov 2016 22:33

Thuis bevallen

Zo langzaamaan komen we dichter bij de bevalling en dan ga je ook beter nadenken over het een of ander.

Ik wil graag thuis bevallen en het liefst in bad; mijn eigen omgeving, niet weg hoeven, eigen verloskundige...
Maar mijn vriend maakt zich nu zorgen nadat hij van twee collega's gehoord heeft dat zij respectievelijk 2,5 en 3,5 liter bloed verloren na de bevalling. Een rit naar het ziekenhuis duurt zo'n 20 minuten (al denk ik dat er in dat geval wel een ambulance komt en we er sneller zijn), maar hij is dus bang mij kwijt te raken als ik thuis beval.
Een bad lijkt hem overigens maar gedoe...

Hoe denken/dachten jullie en jullie partner erover?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Nov 2016 22:41

Re: Thuis bevallen

Ik wilde graag thuis bevallen. Mijn partner vind dit prima. We stonden daar ook vrij nuchter in qua risico's.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Nov 2016 22:47

Re: Thuis bevallen

Ik wilde heel graag thuis bevallen, maar moest helaas worden ingeleid. Mijn vriend had ook liever ziekenhuis, maar vond het nog belangrijker wat ik wilde. We hebben het er daarom goed met de verloskundige over gehad en daarna was hij er wat geruster op.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Nov 2016 22:51

Re: Thuis bevallen

Ik.wilde graag thuis bevallen, mijn man vond dat wel wat spannend maar ik mocht het kiezen.

Achteraf is hij heel blij dat ze thuis geboren is, gewoon in onze eigen omgeving zonder al teveel poespas!
⁠♡♡♡
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 15 Nov 2016 23:05

Re: Thuis bevallen

Middelste is thuis geboren, heerlijk! Lekker in mijn eigen omgeving, relaxt en minder toeters en bellen.
Vond het dan ook erg jammer dat ik voor de bevalling van de jongste naar het ziekenhuis moest.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem258

Bericht 15 Nov 2016 23:11

Re: Thuis bevallen

Ik wilde het liefst thuis bevallen. Man vond beide prima, wat ik het liefst wilde.
Ben ook thuis begonnen en grotendeels doorgemaakt alleen na een uur persen toch naar het zh. Idd in een ambulance.
Bij de tweede lang getwijfeld maar toch weer thuis begonnen en gelukkig ook geëindigd.
Bij de tweeling had ik geen keus. Dat moest sowieso in het zh.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2016 23:12

Re: Thuis bevallen

Ik wilde thuis, maar heb tijdens de bevalling besloten toch naar het ziekenhuis te willen (ivm weeenstorm). Gelukkig maar, want anders had ik met m'n nabloeding met de ambulance naar het ziekenhuis gemoeten na de bevalling (en was ik misschien wel meer dan die 2 liter bloed verloren). De tweede keer móest ik naar het ziekenhuis, uit voorzorg vanwege de kans op herhaling (wat ook daadwerkelijk gebeurde). Ik voelde me in het ziekenhuis heel veilig :)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 15 Nov 2016 23:13

Re: Thuis bevallen

Mijn man had duidelijk zijn voorkeur voor het ziekenhuis. Ik ook, alleen hoe dichterbij de bevalling kwam leek mij het idee van lekker thuis blijven mij ook wel wat (had uiteindelijk denk ik toch het ziekenhuis geworden). Uiteindelijk moest ik sowieso naar het ziekenhuis ivm te vroeg breken van de vliezen en daar kwam ook de bevalling opgang. Nu hoeven we geen keuze te maken, want moet sowieso weer in het ziekenhuis bevallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 15 Nov 2016 23:16

Re: Thuis bevallen

Jip, kun je geen contact met het ziekenhuis opnemen met de vraag of je daar kunt bevallen in zo'n speciaal bevalbad? Als het ziekenhuis voor je man prettiger voelt? Ik zou zijn zorgen in elk geval wel in je overweging meenemen. Ik denk dat een hoog bevalbad voor jou misschien ook veel prettiger is voor weeën opvangen? Geen idee hoe dat moet voelen maar ik kan me voorstellen dat zo'n bevalbad met hoge rand waar je ook voorover tegenaan kunt leunen, meer comfort geeft dan een ligbad. Zou een bevalling in jullie eigen bad trouwens ook te doen zijn voor de verloskundige? Kan zij dan wel overal bij?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Nov 2016 23:28

Re: Thuis bevallen

Mijn man wilde dat ik in het ziekenhuis zou bevallen, ik wilde graag thuis. Bij de eerste zijn we dan ook thuis begonnen, na 3 kwartier persen stopten mijn weeën en begon haar hartslag te dalem
Toen ben ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Uiteindelijk daar bevallen m.b.v. de vacuüm pomp en knip.

Bij de 2e en 3e moest ik in het zkh bevallen vanwege mijn zwangerschapsdiabetes. 3e bevalling was in een moeder en kind centrum en daar was ook vrijwel alles mogelijk. Heel fijn. Wellicht is dat hij jou in de buurt ook aanwezig of een kraamhotel.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 15 Nov 2016 23:43

Re: Thuis bevallen

Ik heb ervaringen met zowel ziekenhuis als thuis en vond thuis vele malen prettiger. Het meeste is al genoemd maar gewoon de eigen omgeving, doen hoe je het zelf wilt ( dat kan in het ziekenhuis ook wel maar toch natuurlijk met meer grenzen) gewoon alles eigenlijk.
Man is vooral op mij afgegaan en op het advies van de verloskundige.

Ook net na de bevalling vond ik het fijner om gewoon thuis te kunnen douchen, bezoek wanneer en hoelang je dat wilt kan ontvangen etc. In het ziekenhuis zijn daar toch meer regels enzo voor.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Nov 2016 23:52

Re: Thuis bevallen

In het moeder en kind centrum mochten we bezoek ontvangen wanneer en hoelang we wilden. Ik lag alleen op een kamer.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem181

Bericht 15 Nov 2016 23:58

Re: Thuis bevallen

Ik wilde bij de oudste thuis bevallen, mijn man wilde liever dat ik naar het ziekenhuis zou gaan maar respecteerde mijn wens. Uiteindelijk ben ik toch naar het ziekenhuis gegaan ivm weeënstorm en ben ik dmv een keizersnede bevallen, omdat het te lang duurde en A. niet voldoende zuurstof meer kreeg. Gelukkig dus dat ik in het ziekenhuis was.

Bij de jongste had ik geen keus, ik moest in het ziekenhuis bevallen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 16 Nov 2016 00:02

Re: Thuis bevallen

De eerste keer ben ik in het ziekenhuis bevallen. Ik wilde eigenlijk graag in het bevalbad, maar dat kon helaas niet vanwege langdurig gebroken vliezen. De eerste keer wilde ik ook het liefst thuis in bad, maar mijn vriend wilde liever naar het ziekenhuis, dus het bad in het ziekenhuis was de compromis, al liep dat dus anders.

De tweede keer ben ik wel thuis bevallen. Ik ben begonnen in bad, dit hebben we om 5 uur 's nachts opgezet, maar uiteindelijk op bed bevallen omdat er geen tijd meer was om terug naar beneden te gaan.

Ik vond het zo fijn om thuis te bevallen, heerlijk in mijn eigen vertrouwde omgeving, mijn eigen spulletjes en lekker na afloop onder mijn eigen douche.

Waar wil je het bad neerzetten Jip? Ik zou je sowieso aanraden om een bed naast het bad te zetten voor het toucheren, als ik dat had gedaan had ik waarschijnlijk wel gewoon in bad kunnen bevallen nu moest ik dus naar boven en kon niet meer naar beneden omdat het uiteindelijk zo snel ging.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem177

Bericht 16 Nov 2016 00:02

Re: Thuis bevallen

Ik had geen keuze maar ik zou toch voor het ziekenhuis kiezen ook. Vooral omdat mijn vriend dit een fijner idee vond. Je hoort naar mijn idee toch veel complicaties en dan ben ik liever gelijk op de juiste plek.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Nov 2016 00:06

Re: Thuis bevallen

Ik ben 2x thuis bevallen. Ik vond het erg fijn en was ook blij dat m'n man het prima vond.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Nov 2016 00:27

Re: Thuis bevallen

Ik ben 2x thuis bevallen waarvan de tweede keer in bad. Mijn man stond daar gelukkig ook achter, hoewel ik ook niet zeker weet of ik mijn wens voor thuis bevallen anders aan de kant had geschoven want die was wel heel sterk.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Nov 2016 00:33

Re: Thuis bevallen

Ik wilde bij de oudste graag thuis. Moest naar het ziekenhuis omdat hij in het vruchtwater had gepoept en achteraf ben ik daar tamelijk gelukkig mee geweest.

Bij m'n tweede had ik geen keuze meer door m'n eerdere rampbevalling. Plus dat werd uiteindelijk een KS en die doen ze niet bij je thuis :)
#teammaple🍁
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Nov 2016 07:00

Re: Thuis bevallen

Femm schreef:In het moeder en kind centrum mochten we bezoek ontvangen wanneer en hoelang we wilden. Ik lag alleen op een kamer.


Ben jij in het MST bevallen?
10-08-2017 ♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Nov 2016 07:20

Re: Thuis bevallen

Ik wilde graag thuisbevallen, maar door complicaties zat dat er niet in. Tot week 36 waan het plan om gewoon thuis te bevallen en tot die tijd heeft man ook compleet achter me gestaan.
In onze familiekring waren er wel mensen die het 'stom' vonden. Gaf zon rommel enz. Totdat ze zelf geen tijd meer hadden om naar het zkh te gaan. Toen was een thuisbevalling ineens alles.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Nov 2016 08:01

Re: Thuis bevallen

Uffe schreef:Ik.wilde graag thuis bevallen, mijn man vond dat wel wat spannend maar ik mocht het kiezen.

Achteraf is hij heel blij dat ze thuis geboren is, gewoon in onze eigen omgeving zonder al teveel poespas!

Hier ook zo!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 08:29

Re: Thuis bevallen

@maple je bevalt niet in je eigen badkamerbad. Je huurt een speciaal bad. Deze kan in onze slaapkamer staan (meteen antwoord voor iemand anders) en zo doende dus ook vlakbij ons bed.

Zijn wens respecteren, ja en nee, ik denk dat ik hierin de grootste stem heb aangezien ik het moet gaan doen. Ik luister naar zijn zorg uiteraard. En we gaan het de komende keer ook bespreken bij de verloskundige. Misschien verander ik wel van gedachte of wordt hij meer gerustgesteld.
Ik kan dan ook vragen of ons ziekenhuis een bad heeft. Ik gok van niet. Een moeder en kind centrum of kraamhotel heb ik in mijn woonplaats nog nooit van gehoor. Zal kijken of dat bestaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Nov 2016 08:45

Re: Thuis bevallen

Ik wilde beide keren thuis bevallen.Bij R. Werd ik met 35 weken opgenomen ivm hoge bloeddruk. Ik ben met 37+1 bevallen en mocht na 24 uur naar huis. Ik vond het allemaal erg onprettig en voelde mij die 24 uur aan mijn lot overgelaten. R. Viel ook nog eens veel af. Achteraf hadden ze me niet mogen laten gaan.

Bij I. Werd ik met 29 weken opgenomen, met 34 bevallen. Hoge bloeddruk was ineens vergiftiging. Toen ging het am. Ik moest nog 8 dagen in het ziekenhuis blijven. De eerste 72 uur onder strenge controle ivm de gevaren. I. Lag op de neonatologie. Deze periode zijn wij erg goed begeleid.

Bij een eventuele volgende zwangerschap kom ik direct onder controle van de gynaecoloog.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Nov 2016 09:04

Re: Thuis bevallen

Omdat we toen nog in een flat woonden zonder lift, moest ik in het ziekenhuis bevallen. Achteraf wel handig, omdat E. wegens haar gewicht een nachtje moest blijven. Als dat ook had gemoeten na een thuis bevalling, hadden we dus alsnog die kant op gemoeten..

We zijn inmiddels verhuisd en nu kan het wel thuis. Bij een tweede zou ik dat ook wel willen denk ik. Had, afgezien van het scheuren en de placenta die een beetje moeilijk deed, ook een heel prima bevalling. Dat zou ik thuis ook wel aandurven.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Nov 2016 09:29

Re: Thuis bevallen

Ik wilde beide keren absoluut niet thuis bevallen. Juist voor het geval dat er wat gebeurt. Het gaf mij veel meer rust.
Achteraf ook maar goed, want beide keren ben ik veel bloed verloren, bij de laatste moest ik aan een infuus en op een haar na naar de OK, dus ik ben blij dat ik toen al in het ziekenhuis was.


Edit; ik ben trouwens gewoon met hulp van mijn eigen verloskundige bevallen, pas toen ik aan een infuus enzo moest kwam er ziekenhuis personeel aan te pas.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers