Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis bevallen

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Nov 2016 20:26

Re: Thuis bevallen

Jip schreef:Ik heb nu hier gekeken: http://wieghuren.nl/?page_id=797

Hier dus eigenlijk: http://wieghuren.nl/?page_id=803

Hé, da's in mijn dorp! Leuk om te zien :), dat het steeds bekender wordt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Nov 2016 21:25

Re: Thuis bevallen

Oh Bluephone dat kan ik me goed voorstellen. Laatst bevalling braken ze mijn vliezen en er bleef maar vruchtwater komen. Vk nat, vloer nat, bed drijfnat en daarna voelde ik het nog zo lopen, bah.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 16 Nov 2016 21:55

Re: Thuis bevallen

Ik wilde in het ziekenhuis bevallen. Ben blij dat ik dat gedaan heb, want kind had een thuisbevalling niet overleefd en ikzelf mogelijk ook niet. Ik ken heel veel mensen die thuis bevallen zijn en voor wie het heel fijn is verlopen, maar mijn gevoel zegt " totale waanzin ".
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Nov 2016 22:00

Re: Thuis bevallen

Arwyn schreef:Snirp: waarom moest je voor het hechten naar het ziekenhuis, deed je vk dat niet?


Het was op het randje blijkbaar een subtotaal, ze wist niet zeker of het onder plaatselijke verdoving mocht, of dat ik onder narcose moest. Dus vandaar het ziekenhuis.
<<

Anoniem 179

Bericht 16 Nov 2016 22:02

Re: Thuis bevallen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 30 Dec 2016 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Nov 2016 22:06

Re: Thuis bevallen

Heeeeee Snirp, wat leuk! Gefeliciteerd!!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Nov 2016 22:39

Re: Thuis bevallen

Ik wilde thuis bevallen in onze slaapkamer want hier is mijn man ook geboren. Leek me wel speciaal.
Helaas kreeg ik een medische indicatie dus werd het toch het ziekenhuis.
2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Nov 2016 23:14

Re: Thuis bevallen

Kees schreef:
bosjesvrouw schreef:Ik wou beide keren graag thuis bevallen.

De eerste keer ben ik ingeleid dus moest ik ij het ziekenhuis bevallen.

Bij de 2e thuisbevallen zonder kraamhulp en verloskundige (die waren te laat). Alleen met mijn man ik vond dat wel heel bijzonder.


Wow, dat lijkt me idd heel bijzonder. Is het goed gegaan?


Ja het is gelukkig goed gegaan. Ik had om 12.30 uur 2 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was nog niet verstreken. En om 14.10 (ongeveer want we hadden geen klok :wink:) was ze er al!
Wel had mijn man de vk aan de telefoon.
2014 2016
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 17 Nov 2016 11:29

Re: Thuis bevallen

Ik wilde bij onze jongste dochter heel graag thuis bevallen. Mijn man heeft daar wel aan moeten wennen, hij vond het aanvankelijk best spannend. Uiteindelijk ben ik thuis bevallen (in een bevalbad) en hebben we het allebei als heel prettig ervaren.
Het ziekenhuis hadden we trouwens toch niet gehaald, de bevalling duurde totaal nog geen 1.5 uur, de verloskundige was er nog maar een paar minuten en heeft ook niets hoeven doen.
februari 2012
november 2015
<<

anoniem203

Bericht 17 Nov 2016 11:33

Re: Thuis bevallen

Ik wilde bij de oudste thuis bevallen maar ik had te veel pijn en het duurde en het duurde maar dat ik naar het ziekenhuis moest. 15 uur later werd mijn zoon geboren dmv een keizersnede. Bij de jongste heb ik weer een keizersnede gekregen. Wel gepland gelukkig.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Nov 2016 11:57

Re: Thuis bevallen

Met de oudste wilde ik niet thuis bevallen, want gehorig appartement.

Toen ben ik met mijn eigen verloskundige in het Zotel bevallen.

Bij de jongste wilde ik wel graag thuis, maar ik kreeg koorts en dus moest ik toen naar het ziekenhuis en daar ook 24 uur blijven na de bevalling.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Nov 2016 18:35

Re: Thuis bevallen

Snirp schreef:
Arwyn schreef:Snirp: waarom moest je voor het hechten naar het ziekenhuis, deed je vk dat niet?


Het was op het randje blijkbaar een subtotaal, ze wist niet zeker of het onder plaatselijke verdoving mocht, of dat ik onder narcose moest. Dus vandaar het ziekenhuis.


Oh, wordt een totaalruptuur onder narcose gehecht joh? Dat wist ik helemaal niet! Bij mij heeft de vk het samen met de gyn ook echt wel 5 keer gecheckt of het niet totaal was. Helemaal blij van niet dan, narcose lijkt me maar niks.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 17 Nov 2016 18:47

Re: Thuis bevallen

Mijn man wilde graag dat ik in het ziekenhuis ging bevallen mij maakte het eigenlijk echt niks uit. Ze moesten eruit en of dat nou in het ziekenhuis zou zijn of thuis maakte mij niet uit. Bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis omdat hij te vroeg was. Bij de tweede ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat man dat graag wilde.
2010 2012
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Nov 2016 10:27

Re: Thuis bevallen

Ik plemp nog even wat foto's :angel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Nov 2016 10:58

Re: Thuis bevallen

Mooie foto's BP!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Nov 2016 11:03

Re: Thuis bevallen

Oh zo mooi BP!

Bij de eerste wilde ik thuis bevallen, maar na 8 uur zeer heftige weeën en nog geen cm ontsluiting ben ik naar het ziekenhuis gestuurd.
Bij de tweede wilde ik thuis bevallen, we hadden een bevalbad gekocht, maar de kleine man bleef 42 weken zitten en toen moest ik ingeleid worden en dus naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis vond ik het heerlijk om onder de douche te staan/zitten/hangen.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Nov 2016 11:58

Re: Thuis bevallen

Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is hier 30 minuten vandaan. Als er file staat kan het een uur duren. Ik zou dus graag al in het ziekenhuis zijn, want als er met spoed iets moet gebeuren moet ik minstens een half uur reizen. Als ik dichterbij zou wonen zou ik wel thuis willen bevallen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Nov 2016 12:11

Re: Thuis bevallen

Mooie foto's BP!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 21 Nov 2016 13:00

Re: Thuis bevallen

Mijn vriend wilde heel graag dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Ik had niet echt een voorkeur en vond het ziekenhuis ook wel prima. Wel met hem afgesproken dat als de bevalling begonnen was en ik wilde dan toch graag thuisblijven, dat we dat dan ook zouden doen. Dit vond hij prima. Uiteindelijk ging de bevalling zo megasnel, dat ik niet meer mocht kiezen en naar het ziekenhuis moest. Ben in 2,5 uur bevallen. Vond het heel fijn om met mijn eigen vk in het ziekenhuis te bevallen. omdat het zo snel ging en het die avond erg druk was, was de kraamhulp er nog niet en heeft een verpleegkundige geassisteerd. De kraamhulp was net op tijd om zoon geboren te zien worden.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Nov 2016 13:00

Re: Thuis bevallen

Arwyn schreef:
Snirp schreef:
Arwyn schreef:Snirp: waarom moest je voor het hechten naar het ziekenhuis, deed je vk dat niet?


Het was op het randje blijkbaar een subtotaal, ze wist niet zeker of het onder plaatselijke verdoving mocht, of dat ik onder narcose moest. Dus vandaar het ziekenhuis.


Oh, wordt een totaalruptuur onder narcose gehecht joh? Dat wist ik helemaal niet! Bij mij heeft de vk het samen met de gyn ook echt wel 5 keer gecheckt of het niet totaal was. Helemaal blij van niet dan, narcose lijkt me maar niks.


Uiteindelijk werd het ook geen narcose :).
De gyn zei dat als ik zo relaxt bleef als dat ik was, het niet onder narcose hoefde.

Zora, thnx! :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Nov 2016 23:02

Re: Thuis bevallen

Alibi schreef:Oh zo mooi BP!

Bij de eerste wilde ik thuis bevallen, maar na 8 uur zeer heftige weeën en nog geen cm ontsluiting ben ik naar het ziekenhuis gestuurd.
Bij de tweede wilde ik thuis bevallen, we hadden een bevalbad gekocht, maar de kleine man bleef 42 weken zitten en toen moest ik ingeleid worden en dus naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis vond ik het heerlijk om onder de douche te staan/zitten/hangen.


He kon jij gewoon rondlopen en douchen ondanks inleiding? Ik mocht wel rondlopen (heb ik niet gedaan omdat ik in 1 uur tijd van 6 cm naar volledige ontsluiting ging en niet de kracht had om rechtop te zitten, laat staan rondlopen), maar ik moest continu aan de ctg en zo'n band voor de activiteit van de baarmoeder, dus douchen was echt een no-go.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 21 Nov 2016 23:07

Re: Thuis bevallen

Ik kon ook gewoon rondlopen tijdens het inleiden. Ben ook een paar keer naar de wc geweest (de verpleegster riep nog: 'Weet je zeker dat het niet de baby al is?') en heb allerlei houdingen geprobeerd tijdens het opvangen van de weeën. Ik had geen tijd om te douchen, maar denk dat het wel had gekund.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2016 13:00

Re: Thuis bevallen

Ik wilde al in het ziekenhuis bevallen, poliklinisch. Echter werd ik overgenomen door het ziekenhuis en werd het een medische bevalling (vervolgens ook ingeleid en eindigde met een keizersnede).
Ik vond het idee van bevallen in het ziekenhuis fijn, omdat als er iets gebeurd, je in goede handen bent. En je hebt thuis de rotzooi niet :wink:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Nov 2016 13:42

Re: Thuis bevallen

Exogenesis schreef:Ik kon ook gewoon rondlopen tijdens het inleiden. Ben ook een paar keer naar de wc geweest (de verpleegster riep nog: 'Weet je zeker dat het niet de baby al is?') en heb allerlei houdingen geprobeerd tijdens het opvangen van de weeën. Ik had geen tijd om te douchen, maar denk dat het wel had gekund.



Bij mij zeiden ze expliciet dat het niet kon, omdat ik die band om moest houden. Plassen mocht wel, dan haalden ze hem even los, maar douchen dus niet.
Nouja ik had er ook geen puf voor, het ging bij mij zo snel.

Dee, dat van die troep, daar merk je niks van hoor. Dat wordt door de vk en kraamhulp opgeruimd.

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 22 Nov 2016 13:50

Re: Thuis bevallen

Bob schreef:Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is hier 30 minuten vandaan. Als er file staat kan het een uur duren. Ik zou dus graag al in het ziekenhuis zijn, want als er met spoed iets moet gebeuren moet ik minstens een half uur reizen. Als ik dichterbij zou wonen zou ik wel thuis willen bevallen.

Een ambu gaat niet in de file staan wachten. Van die lange reistijd en mogelijke file heb je vooral last wanneer je op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis gaat. Zie je dat wel zitten dan? Als de weeën zijn begonnen een uur lang in de auto de weeën opvangen voordat je bij het ziekenhuis bent?

Hier eenzelfde situatie en de kans op files wordt de komende jaren alleen maar groter door werkzaamheden.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers