Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis bevallen

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Nov 2016 09:53

Re: Thuis bevallen

Ik wilde graag thuis bevallen en dit is ook gebeurd.
Wel ben ik daarna nog met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik een subtotaalruptuur had en gehecht moest worden.
Mijn man stond er volledig achter dat ik thuis wilde bevallen.

Nu hebben we het hier nog niet over gehad.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 16 Nov 2016 10:03

Re: Thuis bevallen

Ik wilde beide keren graag thuis bevallen maar ik ben 2x ingeleid dus werd het ziekenhuis. Absoluut geen vervelende ervaring in het ziekenhuis gehad maar vond het wel erg jammer omdat er buiten de weeënopwekkers totaal geen complicaties waren en ik dus in principe makkelijk thuis had kunnen bevallen. Ik denk dat als het thuis begonnen was ik ook het ziekenhuis niet meer gehaald had gezien de snelheid.
Man stond volledig achter mijn keuze al zou hij zelf sowieso voor het ziekenhuis gekozen hebben maar dat was meer 'onwetendheid' dan angst (hoe gaat dat dan met de rommel, waar blijft de placenta etc.)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem186

Bericht 16 Nov 2016 10:08

Re: Thuis bevallen

Ik wilde beide keren thuisbevallen. De eerste keer is dat niet gelukt. Ik kwam in een vreselijke weeënstorm terecht nadat de vk m'n vliezen had doorgeprikt. Ik wilde perse naar het geboortehotel voor pijnstilling. Toen ik er aan kwam hebben ze me een poos laten wachten en had ik al 9 cm ontsluiting. Te laat voor pijnstilling dus.
De tweede keer ben ik wel thuisbevallen, in een bevalbad. Ik vond het zo fijn! Echt een heerlijke ervaring. Ik zou het zo over doen.
Mijn man vond het allemaal prima, zolang ik me er maar fijn bij voelde.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Nov 2016 11:17

Re: Thuis bevallen

Ik wou beide keren graag thuis bevallen.

De eerste keer ben ik ingeleid dus moest ik ij het ziekenhuis bevallen.

Bij de 2e thuisbevallen zonder kraamhulp en verloskundige (die waren te laat). Alleen met mijn man ik vond dat wel heel bijzonder.
2014 2016
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Nov 2016 11:43

Re: Thuis bevallen

Ik wilde bij de oudste graag thuis, maar moest ingeleid worden en moest dus naar het ziekenhuis. Vond ik achteraf heel fijn. Bij de middelste zou ik weer ingeleid worden, dus ging ik uit van ziekenhuis en die kwam nog heel snel 's nachts thuis. Vond het heerlijk. Omdat de oudste gewoon in haar eigen bed lag en 's ochtends ineens een broertje had.
Bij de jongste wilde ik weer heel graag thuis, maar moest uiteindelijk weer ingeleid worden. Hier was ik heel teleurgesteld over, want ik wilde zo graag thuis. Vervolgens begon weer 's nachts de bevalling zelf en koos ik er heel bewust voor om wel naar het ziekenhuis te gaan. ik had ineens angst dat er wat mis zou gaan. Vond het een hele fijne ziekenhuisbevalling. De laatste twee waren beide fijne bevallingen en maakte het mij dus niet uit of ik in het ziekenhuis was of thuis.
Je moet doen wat voor jou goed voelt.
Mijn vriend wilde alle keren graag het ziekenhuis, maar heeft het altijd mijn keus laten zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Nov 2016 12:14

Re: Thuis bevallen

bosjesvrouw schreef:Ik wou beide keren graag thuis bevallen.

De eerste keer ben ik ingeleid dus moest ik ij het ziekenhuis bevallen.

Bij de 2e thuisbevallen zonder kraamhulp en verloskundige (die waren te laat). Alleen met mijn man ik vond dat wel heel bijzonder.


Wow, dat lijkt me idd heel bijzonder. Is het goed gegaan?
30-04-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2016 12:47

Re: Thuis bevallen

Wat ik tijdens zwangerschapscursus heb geleerd is dat het niet uitmaakt of je in het ziekenhuis bent als er ingegrepen moet worden, als je naar het ziekenhuis toe moet staat er al een medisch team en een operatiekamer voor je klaar als je aankomt, als je er al bent moet dat team worden opgeroepen en de operatiekamer worden klaargemaakt. In beide gevallen is er dus een wachttijd. Ik snap wel dat het veiliger voelt om in het ziekenhuis te zijn, maar volgens mij is dat dus vooral een gevoelskwestie. Ik vind het zelf wel doorslaggevend waar de vrouw zich het meeste op haar gemak voelt, tenslotte moet zij de bevalling doen.

Bevallen in je eigen bad kan volgens mij meestal niet omdat de verloskundige er omheen moet kunnen lopen. In het ziekenhuis waar ik de tweede keer bevallen ben zag ik in elk geval zo'n bad staan (gewoon een groot stenen vrijstaand ligbad) toen ik na de bevalling ging douchen. Voor thuis kun je er eentje huren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 12:53

Re: Thuis bevallen

Klopt dat dat niet In je eigen bad kan. Je Moet een bad huren. Een groot zwem badje is het eigenlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Nov 2016 13:00

Re: Thuis bevallen

Ik wilde beide keren thuis bevallen maar bij de eerste kon dat niet meer vanwege langdurig gebroken vliezen. Ik werd dus ingeleid en moest 24 uur blijven. Ik vond het niet fijn in het ziekenhuis. Veel verschillende gezichten, mensen die steeds in en uit lopen en achteraf slechte begeleiding tijdens het opstarten van de borstvoeding en slechte communicatie en verzorging op de tweede dag dat ik er lag.
De tweede keer ben ik thuis bevallen en dat was zo ontzettend fijn! De bevalling verliep voorspoedig, daarna was er alle tijd om even van elkaar te genieten. Uiteindelijk in eigen badkamer gedoucht en meteen weer in eigen bed met de kersverse baby. Van zooi hebben mijn man en ik helemaal niks gemerkt. Mijn voorkeur ging/gaat echt uit naar thuis bevallen en op de manier van mijn tweede bevalling zou ik het nog wel 10x willen doen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 16 Nov 2016 13:02

Re: Thuis bevallen

Ik wil graag thuis bevallen. Mijn vriend had in het begin hier wel wat twijfels bij. We hebben het besproken met de verloskundige en naar een voorlichtingsavond geweest. Sindsdien staat hij er ook achter.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Nov 2016 14:10

Re: Thuis bevallen

Ik had niet echt een voorkeur. Uiteindelijk besloten we dat we thuis wilden beginnen en dan zouden we wel zien hoe het liep en wat ik wilde op dat moment.

Uiteindelijk duurde de bevalling van de oudste giga lang. Na 30 uur lang thuis aanklungelen met onregelmatige weeën kon de vk de vliezen doorprikken en bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept en had ik geen keuze meer. Uiteindelijk is hij met een mega spoed keizersnede onder narcose gehaald dus het ziekenhuis was niet bepaald een overbodige luxe.

Omdat hij met een keizersnede was geboren mocht ik de keren daarna niet meer thuis bevallen. Had ik wel de keuze gehad had ik zeker weten voor het ziekenhuis gekozen. Gelijk de zorg om je heen die je nodig zou kunnen hebben, ik zou het risico niet meer durven nemen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Nov 2016 14:48

Re: Thuis bevallen

Mijn vriend had een voorkeur voor een thuisbevalling, de kinderen zouden dan in onze woonplaats (en in hetzelfde huis als hij) geboren zijn. Ik vond dat ook een mooi idee.
De praktijk ging anders, we zijn thuis begonnen maar nadat ik al persweeen kreeg terwijl ik nog niet voldoende ontsluiting had, voelde de vk dat zoon als een sterrenkijker lag. We hebben toen besloten naar het ziekenhuis te gaan. Daar ben ik blij om, want de bevalling eindigde in een ks.

Bij dochter had ik geen keus meer en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ons ziekenhuisverblijf bij de eerste was erg goed bevallen. (JBZ)
<<

Anoniem291

Bericht 16 Nov 2016 15:05

Re: Thuis bevallen

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, uiteindelijk kwam ik met 32 weken onder controle van het ziekenhuis omdat de kleine niet goed groeide en moest ik ook in het ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk ben ik met 38+6 ingeleid.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Nov 2016 15:13

Re: Thuis bevallen

Met name 's nachts staat in het ziekenhuis een operatieteam niet klaar, dus ook als je al in het ziekenhuis bent moeten die mensen opgeroepen worden en naar het ziekenhuis komen.
Ik woon ook op zo'n 25 minuten rijden van een ziekenhuis en hier bellen ze in geval van nood dus wat sneller een ambulance dan wanneer je heel dicht bij een ziekenhuis woont.

Ik wil en wilde ook thuis bevallen, in een (gekocht) opblaasbaar bevalbad. Prima bevallen ;) Het bad staat op zolder om over een aantal maanden weer te gebruiken.
Ik denk dat je de minste kans op complicaties hebt als jij op een plek bent waar je je veilig, ontspannen voelt. Voor de één is dat in het ziekenhuis, voor de ander is dat thuis.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Nov 2016 15:16

Re: Thuis bevallen

Oh ja, mijn man wilde (ook) liever dat ik in het ziekenhuis zou bevallen of dat er op z'n minst een ambulance zou klaar staan... Maar aangezien ik degene ben die gaat bevallen ben ik ook degene die bepaalt.
Het bad vind hij wel prima, heeft hij tenminste ook wat te doen (opblazen, vullen) als de bevalling begint.
Waarschijnlijk heb je er een dompelpomp bij, Jip? Dan is het bad ook zo weer geleegd in de wc.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 15:18

Re: Thuis bevallen

Blue Phone schreef:Oh ja, mijn man wilde (ook) liever dat ik in het ziekenhuis zou bevallen of dat er op z'n minst een ambulance zou klaar staan... Maar aangezien ik degene ben die gaat bevallen ben ik ook degene die bepaalt.
Het bad vind hij wel prima, heeft hij tenminste ook wat te doen (opblazen, vullen) als de bevalling begint.
Waarschijnlijk heb je er een dompelpomp bij, Jip? Dan is het bad ook zo weer geleegd in de wc.


Ja, de duurste huuroptie heeft een nieuwe pomp, de andere een gebruikte.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Nov 2016 15:22

Re: Thuis bevallen

Jip schreef:
Blue Phone schreef:Oh ja, mijn man wilde (ook) liever dat ik in het ziekenhuis zou bevallen of dat er op z'n minst een ambulance zou klaar staan... Maar aangezien ik degene ben die gaat bevallen ben ik ook degene die bepaalt.
Het bad vind hij wel prima, heeft hij tenminste ook wat te doen (opblazen, vullen) als de bevalling begint.
Waarschijnlijk heb je er een dompelpomp bij, Jip? Dan is het bad ook zo weer geleegd in de wc.


Ja, de duurste huuroptie heeft een nieuwe pomp, de andere een gebruikte.


Dan zou ik voor de goedkope optie gaan, je gebruikt 'm toch pas na de tijd. Zolang de slangen om het bad te vullen maar nieuw zijn. Welk bad heb je op het oog?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 15:24

Re: Thuis bevallen

Ik heb nu hier gekeken: http://wieghuren.nl/?page_id=797

Hier dus eigenlijk: http://wieghuren.nl/?page_id=803
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Nov 2016 15:42

Re: Thuis bevallen

Ik wilde graag in het geboortehuis bevallen, in zo'n bevalbad. Vanwege mogelijke complicaties ben ik uiteindelijk op een gewone verloskamer bevallen, maar gelukkig wel onder begeleiding van mijn eigen verloskundige. Het bevalbad ging helaas niet door, maar ik heb tijdens de onsluitingsfase wel een tijd in een gewoon bad doorgebracht en dat werkte als een trein!

Als er een tweede komt en de complicatie treedt niet weer op, dan wil ik ook graag thuis bevallen in een bevalbad omdat het de vorige keer een relatief goede bevalling is geweest die achteraf gezien ook thuis had gekund. Persen op een kruk en later op bed vond ik niks, ik zou het prachtig vinden om een geboorte in een bad mee te mogen maken.
Laatst gewijzigd door Teun op 16 Nov 2016 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 16:12

Re: Thuis bevallen

Het lijkt mij ook heel bijzonder Teun! Ook omdat we zoveel met water hebben. En het lijkt me heel ontspannend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem250

Bericht 16 Nov 2016 16:45

Re: Thuis bevallen

De eerste keer (tweelingzwangerschap) was thuis bevallen wegens medische indicatie geen optie. De tweede keer was in het ziekenhuis bevallen volgens de verloskundige zeer waarschijnlijk geen optie. Dus toen heb ik me ingesteld op thuis bevallen en dat is ook gebeurd (precies zoals de verloskundige voorspeld had dat het zou gaan). De eerste keer had ik binnen 50 minuten volledige ontsluiting. De tweede keer in minder dan 20 minuten. Toen de verloskundige aankwam had ik dus al volledige ontsluiting. Ik vond het heel fijn in mijn eigen bed te bevallen en om thuis te zijn. Zeker toen de baby er was. Ze was al meteen thuis. Je bed wordt netjes verschoond als je gaat douchen. Ook fijn je eigen douche en badkamer.

Persoonlijk moet ik niet denken aan een badbevalling. Ik kon alleen maar in de foetushouding op mijn zij in bed liggen. Maar dat is een persoonlijk iets. Ik denk dat je ook pas weet hoe je je weeën het beste kan opvangen als je ze ook daadwerkelijk hebt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2016 16:59

Re: Thuis bevallen

De verloskundige zei al dat ik er rekening mee moest houden dat het daadwerkelijke bevallen vaak gewoon in bed gebeurt en niet in bad. Het opvangen van de weeën kan in bad of bed of staand of lopend of.... En dat is ook prima. Ik vind het fijn de optie te hebben.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 16 Nov 2016 17:10

Re: Thuis bevallen

Ik heb de weeën, die achteraf niet voor ontsluiting zorgen want te kort, maar wel pijnlijk waren, in het bevalbad opgevangen. Ik vond het heel prettig want dan kon ik een beetje heen en weer 'zwemmen'. Toen de bevalling echt inzette stond ik onder de douche en was het in 10 minuten van 0 naar 10 cm, heel heftig en had het erg fijn gevonden als ik nog in het bad had gezeten.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Nov 2016 17:55

Re: Thuis bevallen

Snirp: waarom moest je voor het hechten naar het ziekenhuis, deed je vk dat niet?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Nov 2016 19:54

Re: Thuis bevallen

Ik vond juist de geboorte in bad heel fijn! Maar ik vond een soort geknielde, gehurkte houding het fijnst en dat is makkelijker in bad dan op bed.
En ik vond het ook fijn om geen vruchtwater of bloed oid te voelen stromen, haha dat klinkt misschien heel gek..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers