Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Jan 2017 11:24

Re: Zorgverzekering kiezen

ringling schreef:Je kunt vandaag nog wisselen van zorgverzekering! Nu twijfel ik over 2 dingen: vrije zorgkeuze en verhoogd eigen risico. Ik twijfel over een zorgverzekering met niet geheel vrije zorgkeuze maar ze hebben wel een contract met het ziekenhuis in mijn woonplaats. Daarnaast vraag ik me af of het slim is om het eigen risico wat te verhogen zodat ik minder premie betaal.

Hebben jullie dat en wat zijn je ervaringen ermee?

Wat heb je uiteindelijk gekozen?

Dit is al mijn derde jaar volgens mij op rij dat ik de volledige eigen risico inzet. In al die jaren heb ik niet eens het minimale eigen risicobedrag gehaald, dus het lijkt een verstandige beslissing te zijn geweest.

Nu heb ik voor de eerste keer een verzekering genomen met beperkte zorgkeuze qua ziekenhuizen etc. Het ziekenhuis in mijn woonplaats daar is wel een contract mee. En ik woon in de randstad en heel veel ziekenhuizen bij mij in de buurt hebben ze gewoon een contract mee, dus dat zal vast wel goed komen. Al ben ik sinds ik volwassen ben niet meer in het ziekenhuis geweest en de verwachting is ook niet dat ik daar op korte termijn naar toe zou moeten.

Het is echt gokken, wat ook wel spannend is.Want als je verkeerd hebt gegokt en je moet opeens wel (flink) gebruik maken van de zorg, dan ben je wel de Sjaak. Maar als je spaargeld achter de hand hebt zij het zo. Soms moet je risico's maken als je niet al te veel gekke dingen verwacht.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:19

Re: Zorgverzekering

Ik heb uiteindelijk ook mijn eigen risico toch weer verhoogd naar het maximale (had dit vorig jaar ook) en heb beperkte zorgkeuze qua ziekenhuizen. In Nijmegen doen alle twee de ziekenhuizen niet mee, vind ik echt vreemd maar goed. Ik kan wel in Arnhem terecht haha. Maar als ik voor een verhoogd eigen risico kies ga ik er direct ook vanuit dat ik niet in het ziekenhuis terecht ga komen.

En met spoed kun je toch overal terecht. Ik vind het wel best zo. Betaal nu precies 100 euro per maand en ben dan lekker aanvullend verzekerd voor fysio, brillen/lezen, alternatieve geneeswijze en tandartskosten.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers