Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 15 Nov 2016 12:29

Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Ik ga er toch een topic aan wagen. Ook al is ons kindje nog maar 2 weken en 3 dagen. Ben even benieuwd hoelang het bij anderen duurde voor je kindje een dag- en nachtritme te pakken had en hoe heb je dit aangepakt? Ons kindje is in de nachten klaarwakker en wilt alleen bij ons liggen. Overdag kan ik haar aardig wegleggen maar in de nacht is ze ontroostbaar en wilt alleen bij ons liggen. En ik weet dat ze nog heel klein is, maar misschien kunnen we al aan de slag met wat tips want ik ben even radeloos.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 15 Nov 2016 12:41

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Ze is nog maar twee weken oud en heeft net 9 maanden in jouw buik gezeten. Ik zou haar lekker bij je houden 's nachts als ze daar behoefte aan heeft. Komt vanzelf goed als ze wat ouder worden. Onze kinderen sliepen 's nachts ook vaak bij ons (nu nog wel eens). Was ook wel handig met borstvoeding. De oudste hadden we dan op een aankleedkussen tussen ons in liggen op het hoofdeinde met een eigen laken en dekentje. De jongste sliep in een cosleeper. Toch sliepen ze ook nog vaak genoeg boven op ons als baby. Toen ze ouder werden gingen ze vanzelf meer in hun eigen bed slapen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem260

Bericht 15 Nov 2016 12:53

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Hier al heel snel dus geen tips. Meer dan overdag licht houden en na voeding spelen/'prikkels' geven en snachts donker, na voeding meteen 'slaapritueeltje' kun je niet doen denk ik. Wat naar dat je je zo radeloos voelt..! Mss googlen op 'omkeren dag/nachtritme' voor meer tips.

Wat zul je moe zijn..! Een ontzettende dooddoener, maar heb vertrouwen, het komt goed, het wordt beter. Hier de ervaring dat krampachtig proberen bij te sturen, averechts werkt. Neem je kindje lekker bij je als je denkt dat ze daar behoefte aan heeft, zoals je zegt, ze is nog maar zo klein!
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 15 Nov 2016 12:58

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Jerry en Indigo dank voor jullie reactie, ik houd haar ook zeker bij mij en wil ook zoveel mogelijk inspelen op haar behoefte, maar ik wil ook een soort van slapen 's nachts. Mijn man werkt in de horeca, momenteel 5 dagen in de week, dus de nachten neem ik allemaal op me. Ik kan me voorstellen dat het tijd kost, maar was gewoon benieuwd naar andere ervaringen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Nov 2016 12:58

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Achteraf bekeken kan ik concluderen dat meegaan in zoon zijn behoefte voor ons allemaal het beste werkte. Dus lekker bij je laten slapen voorlopig, zo krijg jullie waarschijnlijk allemaal de meeste rust.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Nov 2016 13:51

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Hier ging het vrij snel beter, we hebben het een beetje afgebouwd, op een gegeven moment hield ik gewoon een hand op hem als hij in de wieg naast me lag te slapen en zo steeds minder. Mijn zoon vond het heel fijn om ingebakerd te liggen, dat zou je kunnen proberen ( eerst even de heupjes laten checken geloof ik) en je kan ook nog een popje/ doekje met jou geur bij je kindje leggen. Verder zou ik er inderdaad gewoon in mee gaan, komt vanzelf goed, overdag gewoon lekker met je kindje mee slapen nu je verlof hebt anders.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem260

Bericht 15 Nov 2016 14:08

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Overdag meeslapen en hulptroepen inschakelen voor koken/stofzuigen/was opvouwen.
Blijft pittig! Hier was inbakeren ook een groot succes (check op cb, zij adviseerden pacco. Heupjes werd niet naar gekeken. Bij een goede inbakerdoek blijven de heupjes/beentjes vrij om te bewegen)
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 15 Nov 2016 14:38

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

De tip van het inbakeren kregen wij ook, alleen dat vindt ze dus helemaal niets! Ze is super beweeglijk en wilt net als haar mama handjes bij haar hoofdje :eyes:
Afbeelding
Afbeelding
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 15 Nov 2016 14:45

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

De puckababy piep is dan wel een aanrader. Mijn beweegelijke zoontje heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt. De handjes kunnen naast het hoofdje. Hij had nog genoeg beweegingsvrijheid maar niet zoveel om zichzelf wakker te meppen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 15 Nov 2016 15:12

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

1 tip, volg je kind. Het scheelt heel veel frustratie. Dus, laat haar `s nachts, op een veilige manier, lekker bij je slapen en overdag als het lukt in haar bedje/kinderwagen/box. Ze is net een paar weken oud, hoe moet ze nou weten wat jij van haar verwacht?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Nov 2016 20:15

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Eens met mijn voorgangers. Volg je kind. Het komt vanzelf.
Onze zoon begon pas echt goed ritme te krijgen toen hij 10 a 12 weken oud was. Toen ging hij ook 's nachts langer slapen ( 5 uur achtereen) Daarvoor kreeg ik ook steeds maar 2 x 1,5 uur slaap 's nachts.
Het breekt je op. En ik was ook mega moe.
Toen hij 4 maanden oud was sliep hij 6 uur achter elkaar en nu 8.
2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 15 Nov 2016 21:16

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Puck schreef:1 tip, volg je kind. Het scheelt heel veel frustratie. Dus, laat haar `s nachts, op een veilige manier, lekker bij je slapen en overdag als het lukt in haar bedje/kinderwagen/box. Ze is net een paar weken oud, hoe moet ze nou weten wat jij van haar verwacht?


Eens! En ik zou zelf overdag zoveel mogelijk zelf ook proberen te slapen als ze dan wel een dutje doet.

Mijn oudste heeft de eerste drie weken 's nachts op mijn man zijn borst geslapen als ze niet in haar eigen bed wilde slapen. Dat was pittig maar dan sliep ze het beste. Ineens was dat over en sliep ze wel in haar eigen bed. Geef je kindje wat tijd.
<<

Geel

Bericht 15 Nov 2016 21:24

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Sunshine86 schreef:Ik ga er toch een topic aan wagen. Ook al is ons kindje nog maar 2 weken en 3 dagen. Ben even benieuwd hoelang het bij anderen duurde voor je kindje een dag- en nachtritme te pakken had en hoe heb je dit aangepakt? Ons kindje is in de nachten klaarwakker en wilt alleen bij ons liggen. Overdag kan ik haar aardig wegleggen maar in de nacht is ze ontroostbaar en wilt alleen bij ons liggen. En ik weet dat ze nog heel klein is, maar misschien kunnen we al aan de slag met wat tips want ik ben even radeloos.
Baby's hebben pas vanaf zes weken oud een dag- en nachtritme. Vandaar dat ze 's nachts vaak wat moeilijker slapen en dan bij je willen slapen. Het beste is inderdaad om een kindje daarin te geven wat het nodig heeft, dat is goed voor de hechting. Ze wil gewoon ruiken en voelen. Tip: een doekje dat jij bij je draagt bij haar in bed leggen, zodat ze je kan ruiken. Verder maakten wij zelf duidelijk verschil tussen dag en nacht door 's nachts te fluisteren, weinig licht aan te doen en op een gegeven moment ook de luier niet meer te verschonen (toen was ze al wel twee maanden oud geloof ik). Overdag sliep ze in het licht en praatten we hardop.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2016 21:41

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Als ik niet kan slapen door m'n jongens denk ik aan deze tekst. Maakt al die nachten goed en ik vind het niet eens meer erg om wakker te zijn.

Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 15 Nov 2016 21:45

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Spencer; ik mis de vind ik leuk knop
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 15 Nov 2016 22:41

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Spencer schreef:Als ik niet kan slapen door m'n jongens denk ik aan deze tekst. Maakt al die nachten goed en ik vind het niet eens meer erg om wakker te zijn.

Afbeelding

Je slaat de spijker op zijn kop. Dankjewel Spencer. Mooi!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Nov 2016 23:36

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Lady schreef:Achteraf bekeken kan ik concluderen dat meegaan in zoon zijn behoefte voor ons allemaal het beste werkte. Dus lekker bij je laten slapen voorlopig, zo krijg jullie waarschijnlijk allemaal de meeste rust.


Precies dit. Ritme komt vanzelf wel en kun je niet verwachten bij zo'n klein baby'tje. Ene kindje heeft het waarschijnlijk sneller door dan de ander.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem177

Bericht 16 Nov 2016 00:04

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Hier ging het ook vanzelf.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Nov 2016 11:48

Re: Dag- en nachtritme en in eigen bedje slapen

Hier hadden wij dat ook heel erg met de jongste. ik probeerde overdag een ritme van de om de 3 uur aan te houden. Dan moest ik haar wel echt wakker maken. De nachten probeerden we altijd eerst in eigen bedje, maar dat was drama. Meestal eindigde ze tussen ons in. Na 2 weken konden we steeds verder uitbouwen en sliep ze ineens heel lang en ook niet meer bij ons in bed. Ik bracht haar dan wel vaak naar haar eigen bedje als ze bij ons in bed in slaap was gevallen.

Kijk naar je kindje en doe waar jij je goed bij voelt. De oudste twee hebben nooit zo bij ons in bed gelegen, maar de jongste had daar dus wel heel erg behoefte aan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers