Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vers of potjes

<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 17:13

Re: Vers of potjes

Blue Phone schreef:Hier rapley, dus geen gepureerd eten en dus ook geen potjes ;)


Hier hetzelfde.

Ik heb ooit een keer een potje risotto gekocht om aan zoon te geven toen we patat aten bij m'n schoonouders. Hij weigerde een hap te nemen. Toen ik het zelf had geproefd snapte ik waarom, echt niet te eten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Nov 2016 17:44

Re: Vers of potjes

Carrie schreef:Ik doe alles vers maar ik maak geen potjes voor in de vriezer ofzo. Ik snij gewoon een aardappeltje, en gooi de groenten erbij in de pan als ik het kook. De aardappels snijd ik in dunne plakjes zodat het tegelijk klaar/gaar is. Kost me 3 minuten aan voorbereiding ofzo, dus dat gaat lekker snel!

Edit: kip met lekkere kruiden of vis bak ik wel eerder en dat vries ik in pakketjes aluminiumfolie. Maar dat is al ontdooid nadat het even in een bakje warm water ligt, dan kan ik het er zo doorroeren.

En nu eet ze steeds meer mee met de pot, helemaal handig.


Oh dat lijkt mij ook echt fijn als hij met ons mee kan eten :heart: Ook als hij bij ons aan tafel kan als hij zelfstandig kan zitten straks. Maar ik vind het nu al knap dat hij meestal 1 stuk fruit en 100gr groente eet per dag :thumbup: En we zijn pas een kleine maand bezig.
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Nov 2016 17:55

Re: Vers of potjes

D heeft tot nu toe eigenlijk alleen maar vers gegeten. Dit komt vooral doordat hij eigenlijk alles lust en met smaak eet. Potjes doen we alleen wanneer we heel snel moeten of ergens naar toe gaan. Ik heb nooit voorraad in de vriezer. Fruit heeft hij nog nooit uit een potje gehad, alleen maar vers.

Wij zijn bij zes maanden gelijk begonnen met vast voedsel en hebben bijna niks gepureerd. Ik weet niet of dat meegeholpen heeft aan het feit dat hij nu zo goed eet. Wel aan het feit dat hij nu moeiteloos bijvoorbeeld een appel kan opeten, zonder te schillen en snijden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 14 Nov 2016 19:11

Re: Vers of potjes

Ik heb bij beide jongens beide gebruikt. De oudste heeft wel meer vers gegeten dan de jongste. Beide zijn ze wel snel met de pot mee gaan eten.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 14 Nov 2016 19:13

Re: Vers of potjes

Hier maakten we ook alles vers, groente en fruit. Zal met zoonlief volgend jaar ook gebeuren. Zo af en toe een potje fruit uit de supermarkt gaven we ze ook wel hoor, als we bijv weggingen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Nov 2016 19:15

Re: Vers of potjes

Ik begon heel enthousiast met alles zelf maken. Maar nu krijgt hij ook regelmatig een potje.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 14 Nov 2016 19:31

Re: Vers of potjes

Oudste heeft meestal potjes gehad en de jongste alles vers
<<

Anoniem236

Bericht 14 Nov 2016 19:32

Re: Vers of potjes

Meestal vers of uit de vriezer. Ik maakte ook vaak meerdere porties tegelijk.
Maar ook geregeld een potje, nu nog steeds. Als wij friet of pizza eten bijvoorbeeld.

Beide kinderen zijn goede eters, eten met smaak bijna alles.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 14 Nov 2016 20:07

Re: Vers of potjes

Hier sponseren we de Olvarit :ja:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Nov 2016 20:22

Re: Vers of potjes

Vers. En in stukken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 14 Nov 2016 20:29

Re: Vers of potjes

Ook vers, bij zowel de oudste en jongste. Het eerste half jaar had ik altijd een zak kleine aardappels staan en dan met groenten gekookt even pureren. Fruit ook vers uit de blender. En nu eten ze gewoon met ons mee en fruit op stukjes.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 14 Nov 2016 20:31

Re: Vers of potjes

Hier aten ze beiden al ver voor het jaar met de pot mee, of een potje. Mijn kids aten en eten zo slecht groente en fruit dat ik op een gegeven moment geeneens meer zin had om vers te koken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Nov 2016 21:45

Re: Vers of potjes

Lady schreef:D heeft tot nu toe eigenlijk alleen maar vers gegeten. Dit komt vooral doordat hij eigenlijk alles lust en met smaak eet. Potjes doen we alleen wanneer we heel snel moeten of ergens naar toe gaan. Ik heb nooit voorraad in de vriezer. Fruit heeft hij nog nooit uit een potje gehad, alleen maar vers.

Wij zijn bij zes maanden gelijk begonnen met vast voedsel en hebben bijna niks gepureerd. Ik weet niet of dat meegeholpen heeft aan het feit dat hij nu zo goed eet. Wel aan het feit dat hij nu moeiteloos bijvoorbeeld een appel kan opeten, zonder te schillen en snijden.



Nou T eet ook best makkelijk en goed maar die heeft iets met appels joh! Zodra hij ook maar 1 ministukje schil heeft dan blijft dat ALTIJD enorm dramatisch hangen. Echt doodeng. Gek he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Nov 2016 21:48

Re: Vers of potjes

Meer on topic: wij hebben eerst rapley geprobeerd maar dat ging met niet alles even goed. We zijn snel over gegaan op een beetje prakken zeg maar. Pureren nooit gedaan, en de eerste maanden van starten met eten ook nooit potjes. Pas toen hij echt beter at, zijn we af en toe een potje gaan geven. Als wij bijv kaasfondue aten ofzo. Inmiddels eet hij alles met de pot mee, en daarvoor deed ik ons eten in 2 pannen koken zeg maar. Met en zonder kruiden, of voor T met grwoon minder ingrediënten, of net iets andere ingrediënten. Bijna nooit ingevroren, doen we voor onszelf ook nooit.

Fruit nooit uit een potje gegeven, als vervanger ofzo. Wel krijgt hij nu soms als lekkernij een knijpfruitje! Lyrisch wordt ie daar van :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Nov 2016 21:59

Re: Vers of potjes

J. kreeg in eerst instantie alleen maar vers. Toen heeft ze een periode gehad dat ze alleen maar potjes wilde. Ze heeft heel lang goed gegeten en nu is het al ruim een half jaar dramatisch. Een appel heeft ze altijd gegeten met schil en ongesneden. Nu heeft ze op de peuterspeelzaal een keer een geschilde appel in partjes op en nu wil ze dit alleen nog maar. Kortom: het maakt echt niets uit wat of hoe ik het aanbied. J. trekt toch haar eigen plan en verandert vaak in wat ze wel/niet wil eten.

E. eet met ons mee. Ze krijgt alleen een potje als we iets eten wat ze nog niet mag hebben.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 14 Nov 2016 22:01

Re: Vers of potjes

Blue Phone schreef:Hier rapley, dus geen gepureerd eten en dus ook geen potjes ;)


Dit. Onze zoon kreeg bij de vorige gastouder wel zijn fruit gepureerd in het begin, zij wilde geen stukken geven. Ik vind het superhandig en kook ook niet apart, onze dochter eet wat wij eten, zout en kruiden die zij niet mag voeg toe als ik haar portie er Heb opgeschept of op ons bord.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 14 Nov 2016 22:04

Re: Vers of potjes

Ik heb altijd alles vers gemaakt, dat ga ik nu ook weer doen. In het begin vroor ik wat in, maar al gauw aten ze met ze pot mee. We deden 50/50 gepureerd en Rapley. Na n maandje gingen we helemaal over op Rapley. Daar moesten ze op het kdv wel aan wennen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Patsy

Bericht 14 Nov 2016 23:29

Re: Vers of potjes

Wij gaven zowel potjes als zelfgemaakt. Bij de oudste ben ik heel enthousiast begonnen om alles zelf te maken. Totdat mijn lichaam zodanig toe was aan rust dat ik van mijn man potjes moest gaan kopen om mezelf te ontzien.

Bij de jongste ben ik ook weer begonnen met vers, om later wat gemakzuchtiger te worden en ook soms een potje te geven.

Mijn zoons vinden bijna alles lekker, vooral de jongste, die eet gewoon op wat er voor hem staat.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Nov 2016 17:09

Re: Vers of potjes

Meestal krijgt ze vers, maar we hebben wel altijd potjes in huis. Mochten we toch onverwacht iets eten dat E. nog niet mag hebben, dan hebben we in ieder geval iets te eten voor haar. Ik heb niet standaard aardappelen en groente in huis, dat koop ik echt voor wanneer we dat gaan eten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2016 20:12

Re: Vers of potjes

Alles vers. Wij wilden ook rapley doen, maar dat werd ons door de dietiste afgeraden. Tot 12 a 18 maanden at hij perfect en alles. Inmiddels 24 maanden en eet zoon slecht. Groenten pureren we tot een moesje, en dat mengen we met zijn rijst/geprakte aardappels. Anders eet hij niks...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Nov 2016 20:16

Re: Vers of potjes

Oreo schreef:Alles vers. Wij wilden ook rapley doen, maar dat werd ons door de dietiste afgeraden. Tot 12 a 18 maanden at hij perfect en alles. Inmiddels 24 maanden en eet zoon slecht. Groenten pureren we tot een moesje, en dat mengen we met zijn rijst/geprakte aardappels. Anders eet hij niks...

Oh wat balen zeg. weet je ook hoe dat komt?
2016
<<

anoniem196

Bericht 15 Nov 2016 20:17

Re: Vers of potjes

Ik wissel het af.
Meeste krijgt ze vers. En heb ook een aantal bakjes met avond eten en fruit in de vriezer.

Fruit thuis altijd zelf gemaakt. Gepureerd of geraspt.
Avond eten meestal zelf gemaakt. Geprakt.
Denk 1 keer per week een potje.

Maar heb wel genoeg potjes fruit en avond eten in de kast voor als we onverwachts weg moeten of als ik ineens ziek zou zijn ofzo.
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2016 20:29

Re: Vers of potjes

Salome schreef:
Oreo schreef:Alles vers. Wij wilden ook rapley doen, maar dat werd ons door de dietiste afgeraden. Tot 12 a 18 maanden at hij perfect en alles. Inmiddels 24 maanden en eet zoon slecht. Groenten pureren we tot een moesje, en dat mengen we met zijn rijst/geprakte aardappels. Anders eet hij niks...

Oh wat balen zeg. weet je ook hoe dat komt?


Omdat het een eigenwijs is hahahaha
Nee, wat de dietiste ons vertelde is dat ze rond 12/18 maand heel bewust gaan eten, proeven en ervaren. En daar heeft ons monster last van :) alles is viess of bah. Maar op deze manier eet hij wel. Prima. En als hij niet wil, eet hij niet. Ook prima :)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Nov 2016 20:36

Re: Vers of potjes

Oreo schreef:
Salome schreef:
Oreo schreef:Alles vers. Wij wilden ook rapley doen, maar dat werd ons door de dietiste afgeraden. Tot 12 a 18 maanden at hij perfect en alles. Inmiddels 24 maanden en eet zoon slecht. Groenten pureren we tot een moesje, en dat mengen we met zijn rijst/geprakte aardappels. Anders eet hij niks...

Oh wat balen zeg. weet je ook hoe dat komt?


Omdat het een eigenwijs is hahahaha
Nee, wat de dietiste ons vertelde is dat ze rond 12/18 maand heel bewust gaan eten, proeven en ervaren. En daar heeft ons monster last van :) alles is viess of bah. Maar op deze manier eet hij wel. Prima. En als hij niet wil, eet hij niet. Ook prima :)



Nou die van ons ook, ik heb vandaag haar boontjes in 4 bakjes op haar kinderstoel gezet om het op te laten eten, moet er zoveel trucjes bij uithalen en anders werkt het niet! Ook wel eigenwijs hoor :smile:
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Nov 2016 21:25

Re: Vers of potjes

Oreo schreef:
Salome schreef:
Oreo schreef:Alles vers. Wij wilden ook rapley doen, maar dat werd ons door de dietiste afgeraden. Tot 12 a 18 maanden at hij perfect en alles. Inmiddels 24 maanden en eet zoon slecht. Groenten pureren we tot een moesje, en dat mengen we met zijn rijst/geprakte aardappels. Anders eet hij niks...

Oh wat balen zeg. weet je ook hoe dat komt?


Omdat het een eigenwijs is hahahaha
Nee, wat de dietiste ons vertelde is dat ze rond 12/18 maand heel bewust gaan eten, proeven en ervaren. En daar heeft ons monster last van :) alles is viess of bah. Maar op deze manier eet hij wel. Prima. En als hij niet wil, eet hij niet. Ook prima :)


Ah oke, ik kom er over een half jaar/ jaar wellicht nog op terug :smile:
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers