Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bed

<<

Elle123

Bericht 14 Nov 2016 11:59

Bed

Wij hebben een nieuw bed nodig. Ons huidige bed heb ik gekocht toen ik huis ging (14 jaar geleden) en behalve dat de matrassen hartstikke versleten zijn, is het bed ook te groot voor de slaapkamer. Er zit namelijk een ombouw omheen, waardoor rondom het hele bed een rand van ruim 10 cm zit en aan beide kanten zitten nachtkastjes.

Ik vind een boxspring erg mooi, maar ik twijfel nog wat ik zal aanschaffen. Komt er niet veel stof in zo'n stoffen bed te zitten? Hoe maak je dat schoon?

We hebben bij Ikea gekeken, maar daar vond ik ze allemaal niet mooi. De hoofdborden waren te dun en niet zo mooi afgewerkt. Het liefst heb ik dan een gecapitonneerd hoofdbord.

Wat voor bed hebben jullie? Waarom juist zo'n bed? Waar gekocht en wat kostte het?
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:21

Re: Bed

Ik wilde ook graag een boxspring, maar ik heb een flinke huisstofmijt allergie. Dus dat leek me niet handig. Je heb ook wel boxsprings met een lederen achterkant, maar dat vond ik niet mooi.
We hebben gekozen voor een auping auronde (via mp), stevig bed, kraakt niet (belangrijk haha) en een mooi stevig matras via allergiezorg besteld, ik ben er erg blij mee.
<<

Elle123

Bericht 14 Nov 2016 12:31

Re: Bed

Jans schreef:Ik wilde ook graag een boxspring, maar ik heb een flinke huisstofmijt allergie. Dus dat leek me niet handig. Je heb ook wel boxsprings met een lederen achterkant, maar dat vond ik niet mooi.
We hebben gekozen voor een auping auronde (via mp), stevig bed, kraakt niet (belangrijk haha) en een mooi stevig matras via allergiezorg besteld, ik ben er erg blij mee.


Nee zo'n leren achterkant vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. Ik had ook wel mooie bedden van steigerhout gezien, dat vind ik mooier dan een gelige houtkleur. Nephout vind ik echt niks.
Mijn vriend heeft nog wel een vrij nieuw bed, staat al 5 jaar op zolder. Alleen is het heel lelijk bekleed (bruin met in geweven bloemen) en zijn de matrassen te zacht voor mij. Denk dat we net zo veel kwijt zijn als we het opnieuw laten bekleden en nieuwe matrassen (tenminste 1) kopen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:35

Re: Bed

Een vriendin van mij heeft destijds zelf een achterbord bekleden van haar bed. Was echt super leuk geworden. Als je een beetje handig bent dan kan je misschien zelf een leuk stofje kopen.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 14 Nov 2016 16:48

Re: Bed

Wij hebben een boxspring met stoffen achterkant. Ik ga daar af en toe met de stofzuiger overheen. Trekt wel redelijk wat stof aan maar heb daar zelf niet echt moeite mee. Wij hebben ons bed ongeveer 4 en half jaar gelden gekocht bij totaal bed. Geen idee meer wat hij gekost heeft. Doordat wij een nogal afwijkende maat zichtte was onze keus wel iets beperkter. (1.40 bij 2.10) Ben nog steeds erg blij met ons bed.
<<

Anoniem192

Bericht 14 Nov 2016 16:51

Re: Bed

Als je even zoekt via de zoekfunctie kun je er meerdere topics over vinden denk ik, want ik kan me herinneren dat ik er al meerdere keren op gereageerd heb! Ik heb een Auping, de essential variant, duur, maar perfect.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Nov 2016 18:44

Re: Bed

Wij hebben net bij swiss sense een bed gekocht.
Boxspring, met gecapitioneerd? hoofdbord. Ook een voetbord met tv standaard erbij aangeschaft. Hoe het slaapt en of het stof aantrekt weten we nog niet, moet nog geleverd worden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Nov 2016 21:40

Re: Bed

Ikea, maar mijn volgende bed wordt een tempur. Dat vond mijn lichaam heel erg prettig. Ook tijdens mijn zwangerschap sliep ik daar het meest ontspannen op.
2015 💙
<<

Anoniem273

Bericht 15 Nov 2016 22:34

Re: Bed

Wij hebben sinds deze week een Emma-matras, echt fantastisch! Wij hebben geen ombouw, dit matras kan trouwens ook gewoon op een stabiele ondergrond liggen volgens de makers. Wij hebben er wel onze lattenbodems onder en nog een klein klosje zodat het net van de grond af ligt.
Het slaapt echt fantastisch, zo blij mee!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Nov 2016 23:00

Re: Bed

Ik had er nog nooit van gehoord Azi, maar wat mooi! En goed te horen dat het fijn slaapt/ligt, ik houd het in gedachten voor ons nieuwe huis.

Wij hebben wel een boxspring, ondanks de behoorlijke allergie van mijn man. Ik stofzuig hem af en toe, maar echt niet vaak. We hebben wel besloten geen hoofdbord te nemen ivm onnodig stof. We hebben de muur achter het bed bekleed met hout en het bed daartegen geplaatst. Ziet er netjes uit en geeft minder stof. Vooral de topper die we erop hebben, slaapt heerlijk!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem273

Bericht 15 Nov 2016 23:13

Re: Bed

Ik kende het ook niet, zag het via Instagram en wat blogs voorbij komen, Dat 100 dagen proefslapen sprak ons direct aan, voelt wat minder 'eng' om dan (online) te bestellen natuurlijk. Wij hebben er trouwens wel gewoon een hoeslaken omheen, dat vind ik zelf prettiger.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 16 Nov 2016 19:46

Re: Bed

Aziraphale schreef:Ik kende het ook niet, zag het via Instagram en wat blogs voorbij komen, Dat 100 dagen proefslapen sprak ons direct aan, voelt wat minder 'eng' om dan (online) te bestellen natuurlijk. Wij hebben er trouwens wel gewoon een hoeslaken omheen, dat vind ik zelf prettiger.


Kan het dan wel voldoende luchten? Mijn ervaring is dat een matras snel gaat schimmelen als het weinig lucht krijgt.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Nov 2016 19:47

Re: Bed

Wolfinschaapskleren schreef:
Aziraphale schreef:Ik kende het ook niet, zag het via Instagram en wat blogs voorbij komen, Dat 100 dagen proefslapen sprak ons direct aan, voelt wat minder 'eng' om dan (online) te bestellen natuurlijk. Wij hebben er trouwens wel gewoon een hoeslaken omheen, dat vind ik zelf prettiger.


Kan het dan wel voldoende luchten? Mijn ervaring is dat een matras snel gaat schimmelen als het weinig lucht krijgt.


Hoe bedoel je dat? Normale matrassen hebben toch ook een hoeslaken?
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Nov 2016 20:11

Re: Bed

Aziraphale schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:
Aziraphale schreef:Ik kende het ook niet, zag het via Instagram en wat blogs voorbij komen, Dat 100 dagen proefslapen sprak ons direct aan, voelt wat minder 'eng' om dan (online) te bestellen natuurlijk. Wij hebben er trouwens wel gewoon een hoeslaken omheen, dat vind ik zelf prettiger.


Kan het dan wel voldoende luchten? Mijn ervaring is dat een matras snel gaat schimmelen als het weinig lucht krijgt.


Hoe bedoel je dat? Normale matrassen hebben toch ook een hoeslaken?


Ik gok dat het niet om het hoeslaken gaat, maar dat ze zeggen dat het matras op de grond kan. Dan kan het niet luchten
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem273

Bericht 16 Nov 2016 20:13

Re: Bed

Haha, dan quote ze verkeerd. Ik vond het al zo raar.
Maar ik heb daar geen antwoord op want hier ligt -ie dus niet op de grond en we hebben 'm pas een week :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers