Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koude handen :(

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Nov 2016 13:33

Koude handen :(

Oh ik heb dit al m'n hele leven (behalve wanneer ik zwanger was): koude handen en voeten (en neus). Ik draag een extra trui, ik sport (vanmorgen nog 7km gerend), het is warm in huis (21gr).. m'n handen zijn ijskoud.

Ik heb voor sinterklaas polswarmers gevraagd. Wat kan ik nog meer doen?
Als het straks gaat vriezen krijg ik ook weer wintertenen. Dat is nóg erger :(
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Nov 2016 13:34

Re: Koude handen :(

Ok en zwanger worden is geen optie :)
#teammaple🍁
<<

Brooke

Bericht 13 Nov 2016 13:37

Re: Koude handen :(

Ik heb dat probleem ook, dus ik lees mee. Nog steeds geen ideale oplossing gevonden ervoor.
Heb vaak ook stroeve vingers daardoor en dat is vervelend als ik gitaar wil spelen. Ik doe dan een poosje mijn handen onder de warme kraan, dat wil nog een beetje helpen om ze soepel te maken dan.
En verder doe ik van die vingeroefeningen en wrijf ik over mijn handen in de hoop dat ze snel warmer worden.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Nov 2016 13:57

Re: Koude handen :(

Ik lees ook mee. Altijd koude voeten en vingers!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Nov 2016 14:04

Re: Koude handen :(

Herkenbaar! Komt door een slechte doorbloeding denk ik. Ik zorg in ieder geval altijd dat mijn voeten warm zijn, dus dubbele sokken. Als ik op de bank zit heb ik een lekker plaid om onder te zitten en ik drink veel thee! Sporten/bewegen helpt ook heel goed, schoonmaken voldoet ook heb het eindelijk warm nu :P Oh en ik heb sinds kort een Philips Innergize met infrarood, dat kan ik iedereen echt aanraden!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Nov 2016 14:56

Re: Koude handen :(

zorgen dat ze niet afkoelen, verder helaas vrij weinig.
ik ben altijd een van de eerste gekken met handschoenen aan. eerst dunne fleece handschoenen, inmiddels gewone handschoenen en als dat te koud is skihandschoenen. verder van die herbruikbare handwarmers in de jaszakken om bij te warmen indien nodig.
voeten hetzelfde idee, binnen warme huissokken. buiten goede thermosokken en gevoerde schoenen. als ik ga fietsen ook een gevoerde spijkerbroek of thermobroek.

en warme thee drinken inderdaad :thumbup:

koukleum eersteklas :P hier overigens geen winterhanden/voeten maar syndroom van raynaud. een iets andere oorzaak maar ook pijnlijk en ijskoud.
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 13 Nov 2016 15:01

Re: Koude handen :(

Ik doe soms als het echt heel koud is buiten in mijn schoenen van die warme wollen sokken en dan daar overheen nog een paar gewone sokken, zodat die de warmte bijhouden. En inderdaad thermopants.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Nov 2016 15:22

Re: Koude handen :(

Heb ik ook, zo irritant! Die koude neus ook, dat heb ik vaak in bed. Op het werk zit ik hele dagen met ijskoude handen, ook als ik het verder wel warm heb. Ik lees mee voor goede tips!
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 13 Nov 2016 18:58

Re: Koude handen :(

Als ik koude voeten heb dan doe ik mijn sokken uit en rol ik een deken om mijn voeten. Sokken knellen bij mij best wel af, heb ook altijd de afdruk in mijn been staan. Als ze uit zijn, zijn mijn voeten meestal binnen 10 minuten lekker warm!

Handen is ellende. Thuis zit ik ook niet meer onder een fleecedeken maar ik heb een eenpersoons dekbed gekocht met leuke overtrek die op de bank ligt. Dan krijg ik het lekker warm haha. 'S nachts gooi ik hem op mijn kant van het bed voor extra warmte.
<<

ChiQ

Bericht 13 Nov 2016 19:07

Re: Koude handen :(

Ik heb het ook, dat voelt zo onprettig. Ik wrijf ze goed in met creme en door goed te masseren helpt het wel iets maar blijft koud.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Nov 2016 19:13

Re: Koude handen :(

Ik heb het ook, mega irritant. Mijn vriend wil geen kusjes van mijn koude neus. Mijn koude voeten maakt hij dan weer gelukkig nooit een probleem van. :heart:
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 13 Nov 2016 20:05

Re: Koude handen :(

Ik heb het ook, zo vervelend. Mijn zoontjes hebben het altijd warm en die wrijven mijn handen warm. En ik zet heel veel thee omdat ik dam zo lekker mijn handen kan warmen aan mijn theeglas.
Jammer genoeg wil mijn man niet altijd mijn voeten warmen, dus lig ik met dikke sokken in bed en die sokken over mijn pyjamabroek getrokken en ik heb ook een elektrische deken die heb ik toevallig vandaag weer op mijn bed gelegd , heeeeeeerlijk!
<<

Geel

Bericht 13 Nov 2016 20:39

Re: Koude handen :(

Oma weet raad geeft als tips tegen wintertenen:

- Over je voeten/tenen plassen, je urine erover gieten en er een paar minuten in weken. Hmmkay. (Deze tip wordt echt váák gegeven, dus wie weet is het het proberen waard.)
- Cardiflor, homeopatisch middel.
- Tenen 's ochtends en 's avonds insmeren met vaseline en dan meteen in de wollen sokken.
- Insmeren met rauwe aardappel.
- Hete Surinaamse sambal op je tenen smeren, half uur in laten trekken en dan een paar dagen herhalen.
- Tijgerbalsem.
- Abroflor van VSM.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Nov 2016 22:08

Re: Koude handen :(

In bed zweer ik ook bij mijn elektrische deken trouwens, maar daarbuiten blijft het zoeken naar dé oplossing. Op het werk overweeg ik al handschoenen met afgeknipte 'vingers'.
❤ 7 juni 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 14 Nov 2016 10:48

Re: Koude handen :(

Bliss schreef:In bed zweer ik ook bij mijn elektrische deken trouwens, maar daarbuiten blijft het zoeken naar dé oplossing. Op het werk overweeg ik al handschoenen met afgeknipte 'vingers'.


Ja, een elektrische deken, wat een redding! Ik val echt veel sneller en fijner in slaap sinds ik dat ding heb. Als ik wist dat het zo fijn was, had ik er tien jaar geleden al een gekocht.

Ik heb ook altijd een koude neus, koude handen en voeten en het syndroom van Raynaud, waardoor de winter echt een hel is. Zelfs als ik twee handschoenen over elkaar draag, heb ik nog steeds dode vingers. Soms krijg ik m'n fiets niet eens op slot, omdat het zo vreselijk veel pijn doet. Ik heb de gouden tip nog niet gevonden :no:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Nov 2016 10:53

Re: Koude handen :(

Ooh ik heb het ook. Ben net maar gaan strijken. Nu zijn ze weer wat warmer..
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Nov 2016 11:44

Re: Koude handen :(

Derpy schreef:
Bliss schreef:In bed zweer ik ook bij mijn elektrische deken trouwens, maar daarbuiten blijft het zoeken naar dé oplossing. Op het werk overweeg ik al handschoenen met afgeknipte 'vingers'.


Ja, een elektrische deken, wat een redding! Ik val echt veel sneller en fijner in slaap sinds ik dat ding heb. Als ik wist dat het zo fijn was, had ik er tien jaar geleden al een gekocht.

Ik heb ook altijd een koude neus, koude handen en voeten en het syndroom van Raynaud, waardoor de winter echt een hel is. Zelfs als ik twee handschoenen over elkaar draag, heb ik nog steeds dode vingers. Soms krijg ik m'n fiets niet eens op slot, omdat het zo vreselijk veel pijn doet. Ik heb de gouden tip nog niet gevonden :no:


Ik gebruik al zeker tien jaar een elektrische deken haha. Het nadeel is dat ik ergens anders vaak niet kan slapen van de kou. Ga morgen bij een vriendin slapen en de vorige keer dat ik dat deed lag ik steeds wakker van de kou, vreselijk. Ik neem dus maar een slaappil mee voor de zekerheid.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 11:56

Re: Koude handen :(

Oh vreselijk, ik had vroeger altijd wintertenen, echt de hel.

Verder erg herkenbaar. Ik had het nooit echt koud, maar weeg inmiddels een stuk minder dan vorig jaar en merk dat dat beetje vet echt heel erg veel scheelt. Dussuh.. aankomen misschien?! Haha nee grapje. Geen tips.
Ik heb tegenwoordig steeds koude handen, voeten, billen en neus. Alles wat uitsteekt dus, haha.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Nov 2016 12:04

Re: Koude handen :(

Owja een elektrische deken heb ik ook. Of eigenlijk een kussen, klein formaat welke ik ter hoogte van de voeten heb liggen. Zo heeft man er geen last van. En ook makkelijk mee te nemen. Als dat niet kan gaat er een kruik mee

Derpy schreef:Ik heb ook altijd een koude neus, koude handen en voeten en het syndroom van Raynaud, waardoor de winter echt een hel is. Zelfs als ik twee handschoenen over elkaar draag, heb ik nog steeds dode vingers. Soms krijg ik m'n fiets niet eens op slot, omdat het zo vreselijk veel pijn doet. Ik heb de gouden tip nog niet gevonden :no:

Voor die momenten heb ik dus de handwarmers. Daar zit ook veel verschil tussen, ik heb 1 setje welke ik met koude handen echt niet 'aan' krijg. kleintjes kan je bij de handschoen in steken om te voorkomen dat de handen zo ver afkoelen. Verwarmde ski handschoenen zijn misschien nog een optie?

Een kennis had het over een sleutelhouder wat het bedienen van de sleutel makkelijker moet maken. Daar moet ik nog naar kijken maar misschien is het ook iets voor anderen.
Afbeelding
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 14 Nov 2016 18:44

Re: Koude handen :(

Over het niet goed kunnen slapen zonder elektrische deken , dat herken ik wel. Als we op vakantie gaan neem ik m'n deken zelfs mee!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Nov 2016 21:58

Re: Koude handen :(

Bliss schreef:
Derpy schreef:
Bliss schreef:In bed zweer ik ook bij mijn elektrische deken trouwens, maar daarbuiten blijft het zoeken naar dé oplossing. Op het werk overweeg ik al handschoenen met afgeknipte 'vingers'.


Ja, een elektrische deken, wat een redding! Ik val echt veel sneller en fijner in slaap sinds ik dat ding heb. Als ik wist dat het zo fijn was, had ik er tien jaar geleden al een gekocht.

Ik heb ook altijd een koude neus, koude handen en voeten en het syndroom van Raynaud, waardoor de winter echt een hel is. Zelfs als ik twee handschoenen over elkaar draag, heb ik nog steeds dode vingers. Soms krijg ik m'n fiets niet eens op slot, omdat het zo vreselijk veel pijn doet. Ik heb de gouden tip nog niet gevonden :no:


Ik gebruik al zeker tien jaar een elektrische deken haha. Het nadeel is dat ik ergens anders vaak niet kan slapen van de kou. Ga morgen bij een vriendin slapen en de vorige keer dat ik dat deed lag ik steeds wakker van de kou, vreselijk. Ik neem dus maar een slaappil mee voor de zekerheid.



Neem een kruikje mee!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem221

Bericht 14 Nov 2016 22:25

Re: Koude handen :(

Ik had het vroeger ook. Altijd koud met altijd koude handen en voeten. Mijn toenmalige baas, van een bijbaantje, zei altijd:"Meid, eet wat spek. Krijg je het warm van". Nu heeft dat ene plakje spek nooit bijgedragen aan het warm krijgen, maar de 20 kg extra wel. :laughcry: Als ik het nu koud krijg dan ga ik net zolang tegen een verwarming zitten tot ik het warm heb of ik neem een extra warme douche. Ik zou ook niet weten hoe je het anders weer warm krijgt. Wel weet ik dat als de voetjes/handjes koud zijn, het lichaam koud is.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 15 Nov 2016 10:51

Re: Koude handen :(

Zora schreef:
Bliss schreef:
Derpy schreef:
Ja, een elektrische deken, wat een redding! Ik val echt veel sneller en fijner in slaap sinds ik dat ding heb. Als ik wist dat het zo fijn was, had ik er tien jaar geleden al een gekocht.

Ik heb ook altijd een koude neus, koude handen en voeten en het syndroom van Raynaud, waardoor de winter echt een hel is. Zelfs als ik twee handschoenen over elkaar draag, heb ik nog steeds dode vingers. Soms krijg ik m'n fiets niet eens op slot, omdat het zo vreselijk veel pijn doet. Ik heb de gouden tip nog niet gevonden :no:


Ik gebruik al zeker tien jaar een elektrische deken haha. Het nadeel is dat ik ergens anders vaak niet kan slapen van de kou. Ga morgen bij een vriendin slapen en de vorige keer dat ik dat deed lag ik steeds wakker van de kou, vreselijk. Ik neem dus maar een slaappil mee voor de zekerheid.



Neem een kruikje mee!


Ik zou gewoon mijn elektrische deken meenemen :D Waarom niet?
<<

Anoniem301

Bericht 15 Nov 2016 10:59

Re: Koude handen :(

Inderdaad, dan neem je je deken toch mee? Heb ik ook wel eens gedaan en wat was ik er blij mee!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Nov 2016 11:07

Re: Koude handen :(

Ja precies, als je er zon last van hebt dan zou ik het gewoon meenemen hoor!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers