Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budget en high end toppers

<<

Elle123

Bericht 11 Nov 2016 11:38

Budget en high end toppers

Gebruiken jullie altijd goedkope of duurdere make-up/verzorging? Ik gebruik echt van alles door elkaar. Het leek me wel leuk om zowel budgettoppers als heel fijne dure producten te delen! Dus kom maar op! Ik zoek nog een fijn hydraterend serum voor een gevoelige huid. Heb die goedkope van Hema gekocht nav een goede review, maar er zitten siliconen in, niet iets waar ik heel blij van word.

Edit: ik heb alles geprobeerd maar plaatjes plakken lukt bij mij dus gewoon niet helaas.

Mijn budgettoppers:
Essence I love Extreme Mascara. Ik was helemaal fan van Chanel Le Volume, maar deze werkt voor mij zelfs nog beter! Die van Chanel ging wat stempelen boven mijn ogen, maar deze geeft helemaal niet af. 2,89 bij Kruidvat.

En de Glam & Doll eyeliner van Catrice, wederom onder de 3 euro als ik me niet vergis. Ik had al jaren de Perfect SLim eyeliner van LÓreal, maar de laatste paar keer ging die enorm snel op. Heb LÓreal erover gemaild en het was een bekend probleem, waar aan gewerkt werd. Dus toen heb ik die van Catrice eens geprobeerd en die beviel boven verwachting goed. Lekker zwart, lekker vloeibaar, fijne punt en blijft prima zitten.

En dan mijn duurdere producten waar ik heel blij mee ben:

Clarins Instant concealer. Geeft een mooie dekking en mijn erg gevoelige huid kan er prima tegen. VOor mij erg belangrijk, het is precies de goede kleur voor mijn huid. Ik heb de kleur Orange (tja). De verkoopster zei dat bijna niemand die kleur kon hebben, maar voor mij dus precies de juiste. Ik heb al zoveel (dure en goedkope) weggedaan omdat ze elke keer te roze zijn, waardoor ik zo'n grauwe huidskleur krijg. Maar deze is echt perfect! Het zit in een kleine tube en hij kost geloof ik rond de 30 euro.

En dan uiteraard de Bobbi Brown shimmer bricks. De mooiste highlighter ever. Omdat hij zo kwetsbaar is, is de mijne al snel gesneuveld en heb ik Nars Albatross gekocht, die blijft tenminste heel als ik hem meeneem. De Shimmer bricks heb ik wel gerepareerd zo goed als het lukte en als ik hem toch nog eens gebruik ben ik weer helemaal verliefd op de kleur en de glans. Ik weet niet precies hoe mijn kleur heet, het is de kleur die van bruin naar champagne gaat. Kost geloof ik rond de 40 euro.

Mijn favoriete lipsticks zijn de Chanel Rouge Coco Shine en Yves Saint Laurent Rouge Volupte Sheer Candy. De tweede heeft zo'n ontzettend mooie huls! Beide doorschijnende lipsticks. Ik voel me daar het prettigst bij. Ze voelen ook zo lekker aan, als lipbalsems. Ik heb beide soorten in een stuk of 4 kleuren. Kosten allebei rond de 35 euro dacht ik.

Voor mijn haar, de Kevin Murphy Plumping lijn. Zo'n 30 euro voor de shampoo en ook 30 voor de conditioner. Maar hij doet echt iets voor mijn haar. Het voelt veel voller en ook lijkt haaruitval echt veel minder. Het enige nadeel is dat mijn haar er veel meer van gaat krullen, dat vind ik dan weer niet zo mooi.

Dan een huidverzorging die mijn holy grail is. NIet budget maar ook niet duur. Het is La Roche Posay effaclar Duo. Zit in een fijne tube. Doet verder niet zo veel (geen anti aging, geen SPF, enz), maar het enige spul wat mijn huid kan redden als hij pijn doet of geirriteerd is. Al na een paar dagen een andere creme gebruiken merk ik dat mijn gezicht weer gaat branden en jeuken. Als ik dan weer een paar dagen deze gebruik, wordt het direct rustiger. Ik zoek dus wel een fijn serum ter aanvulling, omdat ik wel wat extra hydratatie nodig heb en ook anti aging, want die rimpeltjes zijn nu toch wel echt aanwezig.

Welke favorieten hebben jullie die we echt eens moeten proberen?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Nov 2016 16:26

Re: Budget en high end toppers

Mijn meest favoriete budget topper is toch echt deze eyeliner van Catrice:
Afbeelding

Heel fijn puntje, ik doe er maanden mee en hij zit echt als een huis. Op de fiets heb ik nogal eens traanogen (vooral nu in de herfst/winter) en deze vlekt/loopt totaal niet uit. Niet eens een beetje.

Favoriete budget concealer:
Afbeelding

Blijft goed zitten, trekt niet in de lijntjes onder mijn ogen en de kleur is zowaar licht genoeg voor mij.

Mijn favoriete mascara is toch echt Le Volume van Chanel. Waar hierboven staat dat hij wat vlekt, blijft hij mij bij juist super goed zitten. Hier is het precies andersom, bij mij vlekt die mascara van Catrice, haha.
Afbeelding

Nog een budgettoppertje: dit wenkbrauwpotlood van Essence! De bovenste. Precies de goede kleur. Hij heeft een wat grauwe ondertoon in plaats van rood tinten, heel fijn. Alleen jammer dat het een limited edition was..
Afbeelding

Deze van Maybelline is trouwens ook erg fijn.
Afbeelding
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 11 Nov 2016 18:25

Re: Budget en high end toppers

Ooh leuk topic!

High end - 2% BHA gel van Paula's Choice
Ik heb een gemengde huid en wat zichtbare poriën op mijn neus. Ik merkte dat ik de laatste tijd weer wat vaker pukkeltjes had in bepaalde periodes en echt hormoon gebonden. Via de website van Paula's choice en goede reviews van vele vrouwen (meeste tussen de 25-35 jaar), heb ik dit product aangeschaft. Dit is echt een geweldige aankoop voor een huid zoals die van mij. Na een week of 4 had ik echt geen enkel pukkeltje meer en mijn poriën zijn minder zichtbaar geworden. Ook helpt het bij fijne lijntjes en dat merk ik echt rond mijn mondhoeken en ogen. Ik heb een frissere uitstraling en zelfs mijn man valt het op en die ziet dat soort dingen echt niet!
Afbeelding

Budget - Hydra bomb dagcreme van Garnier
Weer zeer geschikt voor de gemengde huid. Ondanks dat mijn huid gemengd is heb ik wel vaak een trekkerig gevoel op mijn wangen en kaaklijn. Dit product is echt heerlijk licht, 'waterig' maar wel hydraterend.
Afbeelding

High end - Mac Soar Lipliner
What can I say. Fantastisch product! Ik gebruik deze lipliner over mijn hele lippen. Super gematteerd en de kleur is echt heel erg mooi.
Afbeelding

Budget - Kokos Boost shampoo & conditioner van Andrelon
Zo! Deze shampoo ruimt echt heerlijk maar maakt ook schoon als een gek. De laatste paar jaren gebruikte ik alleen maar dure shampoo's (in mega flessen) zonder parabenen en dergelijke maar ik wilde voor vakantie een shampoo in een handzame fles en lekkere geur. Deze gekocht en ik was direct om.
Afbeelding

High end - Fudge
Als je je blonde haren koel/wit blond wilt houden en niet van geel houdt, dan moet je deze shampoo in je douche hebben staan. Ik heb heel veel zilvershampoo's geprobeerd maar echt niets haalt hij bij deze shampoo. Als ik deze shampoo ook maar 2 minuten in mijn haar laat zitten zijn mijn punten paars haha. Het is dus wel zaak om een beetje snel te wassen als je dat niet wilt.

Afbeelding

Voor de rest denk ik er nog even over na. Ik ben met heel veel make up die ik heb erg blij, maar op dit moment springt er verder niet echt iets uit.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Nov 2016 18:40

Re: Budget en high end toppers

Wow, Frankie, wij gebruiken veel dezelfde producten! Ik ben ook laaiend enthousiast over Fudge, mijn kapper complimenteerde me laatst weer over het mooi koel blijven van mijn highlights, dat komt echt door die shampoo en conditioner. En ik ben ook fan van Maybelline Satin Brow, en van die Catrice eyeliner! Die Glam&Doll heb ik laatst ook geprobeerd maar die vind ik beduidend minder.
Qua budget ben ik ook nog erg fan van de light reflecting concealer van Carice. En van de krullencreme van Andrelon Perfecte Krul, die met dat pompje.
Qua high end gebruik ik ook de eerder genoemde shimmer brick, en de Naked palettes van Urban Decay. Naked Flushed vind ik ook mooi qua blush en bronzer, de highlighter is me wat brons.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 11 Nov 2016 19:00

Re: Budget en high end toppers

Haha leuk! Ik ben echt fan.

Ik heb ook de Naked flushed. Vind hem heel mooi maar nu ik echt heel wit ben is hij te warm/donker voor me. Ik heb ook van UD een make up palette een kleinere maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik ben echt fan van MAC en heb zo'n 15 pan palette waar ik zelf kleuren voor heb uitgezocht.

Ik zoek nog een goede bronzer en highlighter. Het liefste van een high end merk omdat ik daar qua make up toch meer vertrouwen en een beter gevoel bij heb.

Ik zag laatst op een vlog trouwens deze oogschaduw stick voorbij komen. Die staat ook heel hoog op mijn wishlist. Sowieso wil ik graag spullen uit gaan proberen van Charlotte Tilbury. Ik heb ook groene ogen en ik vind dit effect zo gaaf.
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 12 Nov 2016 09:03

Re: Budget en high end toppers

Leuk Topic!

Ik doe ook mee:
Budget
Basecoat van de Etos, het is ridgefiller en basecoat en kost €3,- maar werkt echt heel goed! Zit in een doosje, dus niet bij hun makeup.
Miscelair water van Granier, ik gebruikte altijd die van Bioderma, bestelde het online of sloeg in in Parijs maar op een gegeven moment ben ik overgegaan op die van Granier, die vaak in de aanbieding is 1 + 1 gratis.
Superliner van Loreal schaar ik ook even onder budget omdat ik eerst die van Lancome kocht maar deze nagenoeg het zelfde is als die van Loreal en het me ruim €18,- scheelt. Soms zelfs meer als er aanbiedingen zijn.
Baked blush van Milani in Luminoso, het liefst koop ik een voorraad ervan dat ik mijn levenlang genoeg heb, zo prettig.
nyx matt lipstick in Bed time flirt. Probeer het en je wil niet anders meer.


High end
Charlotte Tilbury Formentera stickblush. Zoooo fantastisch mooi.
Charlotte Tilbury eyeshadow pencils oh die zijn echt zo de moeite.
Lancome Erika F oogschaduw. Er is geen mooiere.
Bobby Brown stick eyeliner in de kleur Stone. Werkt snel en haalt elke oogkleur op.
Bobby Brown stick foundation - heel prettig spul. Kan niet zonder.
Mascara van guerlain Cils dEnfer. Net toen ik dacht dat Chanel le Volume niet van de troon gestoten kon worden, vond ik deze.
Bronzer van Collistar in Miele.
Tom Ford lipstick in Smoke Sable en First Kiss. De prijs is ridicuul hoog (€50,- voor een lipstick) but I am careless, want deze kleuren maken me blij.
Charlotte Tilbury Scent of a Dream parfum. Heeft al mijn andere parfums van zijn troon gestoten en ik heb nog nooit zoveel complimenten gekregen over een geur.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 12 Nov 2016 10:27

Re: Budget en high end toppers

Ohh Chiq! Ik gebruik ook dat water van garnier (voorheen Bioderma) en het werkt inderdaad hetzelfde. Hier trouwens ook de superliner van Loreal! Ook een super product!

Wat leuk dat jij zo enthousiast bent over Charlotte Tilbury. Ik ga haar parfum nu ook eens ruiken haha.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers