Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 21:38

Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Het is een beetje een non-discussie hier, want momenteel hebben we er niet eens budget voor, maar ik zou heel graag nieuwe meubels willen. Daar zouden we natuurlijk voor kunnen gaan sparen, maar de vraag is of het überhaupt wel een goed idee is met een klein kind in huis (en wellicht ergens in de komende jaren nog een tweede). Aan de ene kant denk ik; als ik moet wachten tot de kinderen groot zijn betekent dat nog een jaar of 6/8/10? in de oude meuk zitten. Aan de andere kant is gloednieuwe spullen in huis zetten natuurlijk gewoon niet heel praktisch met jonge kinderen die overal op knoeien, timmeren en de boel gewoon sneller verslijten.

Doe jij het, nieuwe meubels kopen met jonge kinderen in huis?
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2016 21:43

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben alles nieuw gekocht terwijl ik zwanger was van de oudste. Nu na bijna 8 jaar is de bank wel echt minder geworden maar dat ik niet per definitie aan de kinderen te wijten. De rest van alle meubels is nog in goede staat, en kun je niet aan zien dat er kinderen aan zitten.
<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 21:46

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Fijn dat alles het goed overleefd heeft Popcorn, haha! Het lijkt dus wel spannend als je net verhuisd of net nieuwe spullen hebt als je zwanger bent. Net alles nieuw krijg je zo'n poepfabriekje in huis :razz:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Nov 2016 21:47

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

We hebben vorig jaar nieuwe meubels gekocht, maar had toch liever gewacht tot mijn jongste een jaar of 6 was geweest.. want het ziet er allemaal niet meer zo mooi en heel uit.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2016 21:48

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik weet nog toen de kinderen erg klein waren en we alle drie het norovirus te pakken hadden, dat ik als een malle de bank steeds ontsmette met dethol. Daar word het echt niet beter van. Maar dat was mijn eigen schuld, niet die van de kinderen.
Inmiddels heb ik natuurlijk zo'n beetje alles tweedehands, en merk ook wel dat we er een stuk minder voorzichtig mee zijn.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Nov 2016 22:22

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik koop op zich wel nieuwe meubels, maar ook dingen tweedehands. Zowel omdat dat leuk kan zijn (ik hou van neuzen bij de kringloop) als wel dat het voordelig is. Omdat de kinderen nog jong zijn (hier met name de jongste nog, de oudste is net 6 en doet niet echt gekke dingen meer wat dat betreft) vind ik het in elk geval zonde om veel geld uit te geven aan meubels. Met jonge kinderen slijten bepaalde dingen toch sneller of er komen beschadigingen op, etc.

In mijn vorige huis waren vrijwel alle meubels in de woonkamer tweedehands, maar dat was ook deels vanwege de stijl (retro dingen zoals formica eethoek, retro dressoir). Met de verhuizing veel oude meubels verkocht en een hoop nieuw gekocht. Maar dan wel een beetje voordelig, bij Ikea. Alleen de bank was geen succes, die is onlangs na 3.5 jaar weg gegaan. Zat op zich nog goed, alleen begon te verslijten en er zaten steeds meer vlekken op die er niet uit gingen. Was een witte, nepleren bank. Aan de ene kant makkelijk af te nemen met een doekje, aan de andere kant toch niet zo praktisch dat wit, ondanks dat het wel afneembaar was.

Nu een andere bank, ik liep tegen een hele mooie stoffen bank aan bij de kringloop. Weer een nieuwe bank kopen vond ik voor nu zonde, zeker omdat ik de prijzen zag van banken die ik eventueel wilde hebben. Stel dat hij weer na een paar jaar afzichtelijk zou zijn, zou ik dat echt zonde vinden.

Mijn overige meubels ben ik nog tevreden over. Ja, er zitten wel hier en daar wat plekjes/krasjes/deukjes, maar niet overdreven veel en nog niet heel storend. Dus wat dat betreft valt het mij op de oude bank na echt alles mee.
<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 22:37

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ja, dat is ook zoiets; ik zou het willen vervangen omdat mijn smaak veranderd is. Niet zozeer dat de meubels nou zo slecht zijn (hoewel ook bepaald niet meer als nieuw).
<<

Linvi

Bericht 10 Nov 2016 22:47

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Sookie, kun je je meubels misschien verkopen en met wat bij leggen nieuwe kopen? Of ben je gelijk een flinke smak geld kwijt?

Wij hebben 5jaar geleden onze oude meubels (6jaar oud) goed kunnen verkopen. Hebben 200 euro bij gelegd en hebben bij de ikea besta meubels gekocht. Beste koop want als de kids een deurtje slopen/ beschadigen, halen we voor weinig een nieuwe.
<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 22:56

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Mwa, weet niet of hier nog veel voor te krijgen is. Maar dat maakt op zich ook niet uit. Als het iets is dat we echt willen kunnen we er redelijk snel voor sparen. Ik zou dan ook niet voor Ikea gaan maar voor spullen die ik écht mooi vind. De vraag is meer of het dat wel waard is, gezien de kans op schade/slijtage de komende jaren.
<<

Linvi

Bericht 10 Nov 2016 22:57

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik vind gelukkig de besta ook echt mooi dus voor ons was het perfect zo!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 10 Nov 2016 23:13

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Nieuwe meubels hebben wij wel gewoon gekocht, maar geen dure. Drinken mogen ze bij ons niet in de woonkamer dus dat scheelt al een hoop. Ook een boterham wordt gewoon aan tafel (of salontafel) gegeten.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2016 23:33

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben pas geleden een dure bank gekocht (bijna €4000). Deze stond al zo lang op ons wensenlijstje dat we 'm nu toch maar gekocht hebben.

We willen beide niet jarenlang in een huis vol compromissen leven en willen onze kinderen ook leren dat ze met bepaalde dingen voorzichtig en zuinig om moeten gaan. Niet alleen bij anderen, maar ook thuis. Dus ja, wij kopen gewoon nieuwe meubels en houden tot op zekere hoogte geen rekening met (kleine) kinderen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 10 Nov 2016 23:57

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben inmiddels nieuwe meubels gekocht, ik was de oude meubels zo beu. Ben echt gelukkig met deze meubels haha
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 11 Nov 2016 11:24

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben ook nieuwe meubels gekocht net voordat ik zwanger was. Er gaat wel eens wat om, maar dat gebeurd mij ook. Onze bank kan je afritsen en wassen, dus dat is handig. Ik gebruik waterafstotende tafelkleden sinds kort en toen ze heel klein was had ik een soort plastic doorzichtig zeil er wel eens op. Ik kan nou niet zeggen dat mijn meubels in mindere staat zijn door kinderen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 11 Nov 2016 11:40

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ja hoor gewoon gekocht. Oudste was toen 6 maanden. Inmiddels hebben we 3 kinderen en alles ziet er nog als nieuw uit. Wat Mamsie zegt, regel is hier eten en drinken doen we aan tafel dat scheelt al een hoop. Springen/klimmen doen we niet op de meubels (middelste staat wel eens op tafel). En nu ze meer knutselen ligt er sinds een week een doorzichtig kleed op de tafel zodat ze gewoon hun gang kunnen gaan zonder dat ik bang hoef te zijn dat de tafel beschadigt.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2016 11:57

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben destijds wel nieuwe meubels gekocht. Ik heb niet het idee dat de meubels sneller zijn versleten door de kinderen. Wel hebben we voor een lederen bank gekozen, ivm knoeien.
De vloer was aan vervanging toe, maar die hebben we zo gelaten.
<<

Brooke

Bericht 11 Nov 2016 13:28

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij hebben afgelopen voorjaar ook meubels gekocht, we hadden nog niks behalve tafel en stoelen, dus we moesten wel en de meubels zijn nog steeds als nieuw. J. schopt er wel eens tegenaan ook al weet ze dat het niet mag, maar er zitten nog helemaal geen krassen op of iets.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Nov 2016 14:10

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij gaan verhuizen met een baby van 6 maanden en hopen in het nieuwe huis ons gezin nog uit te breiden. Qua meubels en interieur houden we niet specifiek rekening met de kids. Natuurlijk komt er wel een speelhoek, kinderstoelen aan tafel en opbergruimte voor speelgoed, maar we kiezen een bank, vloer en accessoires die we mooi vinden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 11 Nov 2016 16:44

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Toen ik zwanger was van de oudste hebben we een nieuwe bank gekocht, een lichte kleur met een vlekkencontract erbij. Helaas veel vlekken op de bank, en het bedrijf krijgt ze er ook niet uit.

Nu gaan we verhuizen en nemen we alles nieuw. We letten ivm de kinderen wel op een aantal dingen;
- bank is donkerder dan we hebben en er zit een vlekken service bij die beloofd op opnieuw bekleden als vlekken er niet uitgaan
- geen witte bladen op de meubels ivm krassen
-beide kinderen eten straks op een stokke stoel

En er komen nieuwe regels;
- eten alleen aan de eettafel
- niet met drinken op de bank
- tekenen of aan hun eigen tafel of met tafelkleed op tafel, en de komende jaren niet met stift
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Nov 2016 19:10

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Wij zijn verhuisd toen de jongste bijna 1 was en hebben toen alles nieuw gekocht. Met duidelijke regels werkt dat prima.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Nov 2016 19:29

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik zou dat best doen hoor dan kun je nog kiezen hoe duur je het maakt. Ik denk dat het af hangt van hoe belangrijk je het vind, ik vind het belangrijk om een leuk huis te hebben, dus ik zou het gewoon doen :). Sommige mensen maakt dat veel minder uit dus dan snap ik dat je het niet doet. Ik zou 6 jaar met meubels zitten die je 'niet zo vind' echt vreselijk vinden.
<<

Anoniem243

Bericht 12 Nov 2016 11:25

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ja, onze bank is nog wel ok, maar ik vind de andere meubels (allemaal koloniale stijl) gewoon niet leuk meer. Behalve de boekenkast dan, daar ben ik nog steeds heel blij mee. Maar zou graag een andere eettafel/salontafel/tv-meubel kopen. En ook de muren opnieuw verven. Maar goed, we moeten dan sowieso eerst weer even sparen want er zijn nog wel hogere prioriteiten in huis.
<<

Brooke

Bericht 12 Nov 2016 15:27

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Gewoon voor sparen hoor, ik zou dat ook gewoon doen. Net als wat Lot zegt, als je het belangrijk vind om een leuk huis te hebben, zou ik het echt doen. Ik vind dat zelf ook belangrijk, anders ga je je er toch aan ergeren elke keer.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Nov 2016 16:46

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik sluit me aan bij het verhaal van Taeda!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 12 Nov 2016 17:40

Re: Geen nieuwe meubels met kleine kinderen?

Ik zou denk ik wel andere meubels nemen als je dat graag wilt. Toen ik hierheen verhuisde vanuit mijn vorige huis heb ik bijna alle meubels uit de woonkamer verkocht voor kleine prijsjes (was namelijk veel tweedehands al) en wat anders genomen. Veel van de oude meubels konden op zich nog best even mee, maar ik was toe aan wat anders. Ook nu zou ik best wat anders nemen als ik dat zou willen, maar de huidige meubels zijn nog netjes genoeg en ik vind ze nog mooi. Alleen dus recent de bank vervangen, omdat ik die echt niet meer mooi vond na ruim drie jaar intensief gebruik met vlekkenmonsters.

Het enige dat ik zelf met jonge kinderen zelf niet zo snel zou doen, is dure meubels kopen waarvan de kans groter is dat het met kinderen snel beschadigt of vies wordt en niet schoon te krijgen is. Zo durfde ik destijds een witte nepleren bank van Ikea wel aan, en na 3.5 jaar kan ik zeggen dat hij erg leuk stond, maar geen succes was met de kinderen. Maar bijvoorbeeld een bank van het bedrag dat Ooh La La noemt zou ik niet snel durven. Tenminste, als het met de vlekgevoeligheid meevalt dan wellicht wel hoor, maar ik zou zelf iig geen hele dure lichte bank aandurven. Donkerder of bijvoorbeeld met vlekkenservice via de winkel al weer sneller. Maar ik ben nu dus voor een mooie kringloopbank gegaan.

Met name de bank vind ik een lastige met kinderen, maar dat kan ook aan mij liggen. Andere meubels vallen denk ik over het algemeen mee. Er komt misschien iets sneller een kras of deukje ergens in, maar ik denk dat het echt meevalt verder. Bijvoorbeeld mijn dressoir, ze doen daar echt niks geks mee (mogen ze ook niet, maar ze proberen ook niks uit) dus dat gaat prima.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers