Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brood leren eten

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Nov 2016 17:48

Brood leren eten

Waar mijn dochter op vakantie in Frankrijk nog lekker op stokbrood sabbelde walgt ze nu echt van brood. Toch bied ik het haar regelmatig aan, in de hoop dat ze het toch een keer gaat eten. Maar intussen moeten we eigenlijk wel de vierde fles vervangen door vast voedsel, dus ik baal er een beetje van dat madam het maar niet leert eten. Ze voelt eraan, vindt het te fluffy en gooit het dan weg. Ze houdt haar lippen stijf op elkaar als je het in haar mond probeert te stoppen en als ze toch eens wat binnenkrijgt vertrekt haar hele gezicht en spuugt ze het uit. Diva!

Zijn er meer kindjes die er lang over deden om brood te leren eten? Is het gewoon een kwestie van volhouden en het haar steeds blijven aanbieden? Ik probeer er geen strijd van te maken, als ze het niet eet dan haal ik het na een tijdje weer weg.

Warm eten en fruit eet ze trouwens wel erg goed, behalve als het te grof gemalen is. Ook stukjes soepstengel en rijstwafels gaan er in, maar wel heel moeizaam. Ze heeft nog geen tandjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 10 Nov 2016 17:56

Re: Brood leren eten

Mine. Mine. Mine.

Het lukt me inmiddels, als ik pindakaas of amandelpasta op smeer. De rest moet ze niet, geen roomboter, geen jam en geen appelstroop. (Allemaal puur spul trouwens, bij de AH te koop.) Maar dan eet ze echt een kwart boterham ofzo, en een korstje. Die van mij is jonger dan die van jou, dus ik heb nog tijd zat, maar ik kijk soms wel eens naar de tijd dat er weer een fles af moet en heb dan geen idee.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Nov 2016 17:59

Re: Brood leren eten

Die van mij walgt nog steeds van brood. Gaat ook echt over z'n nek dan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Nov 2016 18:25

Re: Brood leren eten

Mijn jongste at ook geen brood. Ook geen andere stukken eten. Pas vanaf 13 maanden ging hij eten.
We bleven het wel aanbieden al die tijd. Alleen hij kreeg bv dus er hoefde geen fles af.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem281

Bericht 10 Nov 2016 18:49

Re: Brood leren eten

Hoe geef je het? Tobias doet alsof ie een broodkorstje uit het vuistje eet (in werkelijkheid kwijlt ie erop tot ie iets interessanters ziet) maar echt brood eten doet ie als ik een wit sneetje brood zonder korstjes aanbied in mini stukjes. Die prop ik in z'n waffel, in z'n wangzak zeg maar. Dan eet ie minstens een halve boterham!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 10 Nov 2016 18:55

Re: Brood leren eten

Ik zou haar gewoon wat anders geven, vind zelf brood absoluut geen must
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Nov 2016 19:58

Re: Brood leren eten

Heb je het al eens proberen te roosteren?
2015 💙
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 10 Nov 2016 20:13

Re: Brood leren eten

S hoefde het eerst ook niet en nog is ze geen grote broodeter (maar dat ben ik ook niet). Ik ben toen eerst pap gaan geven en steeds een broodkorst blijven aanbieden. Die ging er steeds beter in en toen ben ik brood gaan geven. Daar at ze niet veel van, maar ze had er genoeg aan. Nu eet ze (als ze geen last heeft van haar tanden) 1 snee en wat gewone melk.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Nov 2016 20:34

Re: Brood leren eten

Ah bedankt voor jullie reacties!

Baz, ik geef het zowel in haar handje als dat ik het in haar mond probeer te stoppen, maar dat is onmogelijk omdat ze haar lippen op elkaar perst en haar hoofd wegdraait.

Geroosterd of ongeroosterd maakt geen verschil. Als beleg heb ik margarine geprobeerd, verder nog niks. Dus dat kan ik nog proberen.

Blue phone, wat zou jij geven ipv brood? Pap krijgt ze 's ochtends al en ik wil het niet vervangen voor yoghurt ofzo omdat ik de zuivel juist wil proberen te beperken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2016 20:38

Re: Brood leren eten

En rijstwafels of crackers dan? Soepstengels... Misschien dat ze later ineens wel weer interesse heeft, maar er nu niet aan toe is?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Nov 2016 20:55

Re: Brood leren eten

Onze dochters zijn bijna even oud, de mijne vind er ook niks aan. Ik smeer er tegenwoordig wel appelstroop op, dan gaat er nog iets naar binnen. Ze krijgt het steeds aangeboden, maar ik geef daarna vaak een zoutloze rijstwafel of cracker.
Meestal leg ik het de nacht van te voren te drogen, dan is het voor mijn dochter wat makkelijker te verwerken.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 10 Nov 2016 21:11

Re: Brood leren eten

Ik vind dat ze veel te vroeg brood moeten krijgen.
Geel ze is 7 maanden... ik vind dat erg jong.
Mijn oudste at pas echt brood vanaf 1,5 jaar ongeveer en dan zonder korst. Ze lust alleen donkerbruin brood trouwens of tosti's van wit brood. Jaja de eisen beginnen vroeg.
Soepstengels crackers beschuit en rijstewafels bied ik ook bijna nooit aan want na een tijdje wordt dat oud en kan ik het weggooien. Maar ook dat gaat er niet in.
Mijn jongste is net 1 en die eet ook geen brood. Ik maak maar pap en geef veel fruit en kwark. Ik weet t anders ook niet meer. Ben blij met alles wat erin gaat en enigszins gezond is.
Het kind heeft net 4 tanden en krijgt het ook lastig weg.
Teun je moet gewoon je gevoel volgen en pas stoppen met een bepaald aantal flessen als ze eraan toe is. Behalve als ze echt dik is ofzo en overvoed wordt ermee.
Mijn jongste krijgt trouwens dag en nacht onbeperkt borstvoeding en is een sprietje.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2016 21:16

Re: Brood leren eten

Dat laatste wat Fauve zegt vind ik ook. Die fles hoeft er echt niet abrupt af. Ik zou het op z'n beloop laten, als ze echt zo'n afkeer van brood heeft.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Nov 2016 21:16

Re: Brood leren eten

Wie heeft 't over 'moeten'? En ik vind 't niet jong, ze kunnen er maar alvast aan wennen :)
<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 21:22

Re: Brood leren eten

Wij zijn ook pas met tien maanden begonnen met brood geven. Je zou het brood nog kunnen dopen in thee of melk, iets van groente of fruit erop smeren (avocado, gepureerde banaan etc.) of juist de wat hardere kapjes kunnen geven? Verder zou ik gewoon blijven aanbieden maar net wat je zegt; als ze het niet hoeft niks dwingen en weer weghalen. Je kunt altijd extra groente geven op dat moment als je die fles toch wilt laten vervallen.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2016 21:23

Re: Brood leren eten

Bazinga schreef:Wie heeft 't over 'moeten'? En ik vind 't niet jong, ze kunnen er maar alvast aan wennen :)


Het consternatie-bureau, denk ik.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Nov 2016 21:48

Re: Brood leren eten

Ik zou er gewoon een paar weken helemaal mee stoppen, misschien wel een maand en het dan weer opnieuw proberen, een soort van reset, misschien is ze dan wel vergeten dat ze het niet lekker vind. In de tussentijd kan je natuurlijk wel crackers of rijstenwafels aanbieden. Hebben wij bij mijn zoon gedaan met groenten en toen we het opnieuw introduceerde was het geen probleem meer. ( tip van mijn moeder die 30 jaar op het consultatiebureau gewerkt heeft, het bureau hier was het er niet mee eens, het werkte als een trein)

Banaan op brood was/ is hier ook een hit, dan likt hij de banaan er af en laat het brood liggen :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 11 Nov 2016 00:56

Re: Brood leren eten

Ze moet bij mij helemaal niks trouwens, mss komt het wel zo over, maar als ze er geen zin in heeft, dan forceer ik niks. Ik wil dat eten leuk is voor haar en probeer t vooral gezellig en fijn te houden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Nov 2016 11:01

Re: Brood leren eten

Het is ook meer dat ik niet zo'n fantastisch gevoel heb bij kunstvoeding. Ik vind het wel een prettig idee om dat langzaam af te gaan bouwen.

Bedankt voor alle tips, ik ga het dit weekend eens met beleg proberen en als dat ook niet lukt vind ik de tip van Minoes wel het proberen waard.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Nov 2016 11:06

Re: Brood leren eten

Flesvoeding is niets mis mee hoor Teun. Maar ik begrijp dat het minder goed voelt aangezien je borstvoeding hebt gegeven.
Wat ik dan wel vaak merk is dat de flessen enorm groot zijn en zo de natuurlijke maaginhoud is opgerekt, waardoor je vaak een zware baby krijgt die snel honger heeft.
Zoals mijn oma altijd zegt: vreters worden gemaakt en niet geboren.
Las zelf ergens laatst iemand die een 5 maanden oude baby flessen van 270 ml geeft en daar nog pap bij doet. Dan vind ik het niet gek dat je baby te zwaar wordt en uit de kluiten groeit.
Als jij 4 flesjes van 120-150 ml geeft is daar niets mis mee hoor.
04-2014
10-2015
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 11 Nov 2016 11:39

Re: Brood leren eten

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Nov 2016 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Nov 2016 13:33

Re: Brood leren eten

Hier nog een baby die t pas veel later at. We zijn het rond 8 maanden af en toe gaan aanbieden, maar ze at t pas echt met 11/12 maanden (en idd ook eerst een tijdje alleen maar droog. Later met roomboter. En pas sinds 15 maanden ofzo doen we beleg erop). Heb t idee dat het echt niet een kwestie van 'oefenen' is, maar dat ze er gewoon op een bepaald punt pas aan toe zijn. Zou t ook anders even een tijdje laten rusten en daarna weer proberen. Snap je issue wel met de flesvoeding, maar die extra paar weken maakt ook niet zoveel verschil hoor! Als je kindje het er goed op doet, gewoon lekker de tijd nemen!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Mrt 2017 08:40

Re: Brood leren eten

Ik up deze eventjes.
Hoe gaat het inmiddels Teun?

Ik geef 's ochtends alleen boter op brood en tussen de middag vaak jam/fruit, peer/appelstroop en af en toe smeerkaas.
Ik merk dat mijn zoontje echt voorkeur heeft voor alleen boter of gewone jam.
Is het 'erg' dat hij geen broodbeleg er op krijgt? Dus alleen margarine.
Wat geven jullie nog meer op brood?
2016
<<

Anoniem281

Bericht 20 Mrt 2017 09:15

Re: Brood leren eten

Tobias is dol op bosbessenjam en stroop lust-ie ook wel op zich (ik heb die van de Kleine Keuken) maar de absolute winnaar hier is de chocopasta van de Kleine Keuken. Oké 't liefst heeft-ie mijn broodje Nutella, maar dat mag niet.. Dus een Molenbrood boterham en zijn eigen chocopasta en 't kind vreet er z'n vingers bij op!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Mrt 2017 09:18

Re: Brood leren eten

Ja ik heb ook de stroop van de kleine keuken.
Maar bij jou dus ook voorkeur voor zoet haha
2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers