Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brood leren eten

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Mrt 2017 09:57

Re: Brood leren eten

J. heeft ook de voorkeur voor alleen boter. En dan nog gaat er meestal geen heel broodje in. Stroop van kleine keuken hebben we geprobeerd, maar vindt hij niks. Ik laat het maar zo.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Mrt 2017 10:34

Re: Brood leren eten

Onze D heeft het liefst pindakaas, appel/perenstroop of jam. Heb inderdaad ook alledrie van de kleine keuken. De chocopasta van de kleine keuken wil hij trouwens absoluut niet :palm:
Heb verder al geregeld ander beleg geprobeerd maar dat spuugt hij allemaal weer uit, of het nou vleesbeleg, kaas, smeerkaas, groentenspread of wat dan ook is.
Dus er zit nog weinig variatie in. Alleen boter vindt hij trouwens niet meer goed genoeg.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Mrt 2017 14:13

Re: Brood leren eten

F. heeft heel lang alleen boter op brood gegeten of zelfs niets. Pas na een jaar begon ze smeerworst een beetje lekker te vinden en daarna appelstroop. Kipfilet lust ze ook maar dan eet ze die er eerst af en dan alleen brood met boter.
⁠♡♡♡
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Mrt 2017 14:07

Re: Brood leren eten

Hier lukt het eten van brood nog steeds niet. Vorige week is er een logopedist langs geweest die heeft meegekeken en tips heeft gegeven. Zij constateerde dat E sensorisch erg gevoelig is en dat de structuur van brood en grovere stukjes eten weerstand bij haar oproept. We moeten haar meer met ruwe dingen zoals een afwasborstel laten spelen om haar te laten wennen aan ruwere structuren. Ook moeten we haar voor elke maaltijd twee stukjes brood of groente aanbieden waar ze even mee kan spelen. Daarna bieden we haar de pap, cracker of gepureerde warme maaltijd aan die ze wel goed eet. De logopedist dacht dat het bij haar wel goed gaat komen, dat ze binnen een half jaar wel brood eet. Soms stopt ze de stukjes die ze krijgt ook even in haar mond, maar meestal spuugt ze het snel weer uit.

Zondag en gisteren heeft ze alleen een enorme paniekaanval gehad met eten. Zondag aten we bij vrienden en was het eten net iets grover dan ze gewend is. Na eerst een tijdje met smaak bunkeren spuugde ze opeens een hap uit en was ze totaaaaal overstuur. En gisteren op het kdv gebeurde dat nog een keer, toen ze haar twee stukjes brood kreeg. Echt niet normaal, keihard krijsen en totale paniek. Heel zielig!

We proberen er niet teveel een gevecht van te maken en haar rustig te laten wennen. Gelukkig eet ze haar gepureerde eten wel heel goed, en zachte elleboogjes macaroni gaat er inmiddels bijvoorbeeld ook wel in. Maar het blijft lastig!

Ze is trouwens verder ook best gevoelig, zo raakte ze ook in paniek toen ze op het gras werd gezet en van hoogpolig tapijt moet ze ook niks hebben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Mrt 2017 14:22

Re: Brood leren eten

Wat sneu Teun, dat ze zo in paniek raakt.
Ik zou gewoon inderdaad doen wat de logopediste aanraadde en het verder niet pushen, zeker niet als ze zo over stuur raakt. Wel fijn om te weten dat het waarschijnlijk gewoon tijd nodig heeft.

Wat betreft dat gras en tapijt dat had mijn zoon ook, wij hebben dat thuis niet dus het was ook niet echt bekend, maar ik kon hem in het park of bij mijn ouders of broer gewoon in een kleedje op het gras zetten en hij kwam er absoluut niet vanaf. Een vriend van ons wilde met hem voetballen en pakte hem op en hij werd ook echt helemaal hysterisch. Sinds hij zelf goed loopt en schoenen aan heeft is het geen enkel probleem meer, als hij valt in de speeltuin vind hij het nog steeds niet fijn om het dan aan zijn handen te hebben, maar hij rent zonder er bij na te denken onbevangen door het gras nu.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Mrt 2017 15:21

Re: Brood leren eten

Och Teun, wat sneu. Dat komt over een tijdje vast wel. Kleine stapjes en als ze niet wil dan wil ze niet. Probeer je er geen zorgen over te maken hoor.

Olijfje, die chocoladepasta van De Kleine Keuken is echt MEGA lekker he!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mrt 2017 15:33

Re: Brood leren eten

Bazinga schreef:Tobias is dol op bosbessenjam en stroop lust-ie ook wel op zich (ik heb die van de Kleine Keuken) maar de absolute winnaar hier is de chocopasta van de Kleine Keuken. Oké 't liefst heeft-ie mijn broodje Nutella, maar dat mag niet.. Dus een Molenbrood boterham en zijn eigen chocopasta en 't kind vreet er z'n vingers bij op!

Hallo waar koop ik dat?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2017 18:31

Re: Brood leren eten

Carrie schreef:
Bazinga schreef:Tobias is dol op bosbessenjam en stroop lust-ie ook wel op zich (ik heb die van de Kleine Keuken) maar de absolute winnaar hier is de chocopasta van de Kleine Keuken. Oké 't liefst heeft-ie mijn broodje Nutella, maar dat mag niet.. Dus een Molenbrood boterham en zijn eigen chocopasta en 't kind vreet er z'n vingers bij op!

Hallo waar koop ik dat?


Je bedoeld producten van de kleine keuken? Bij AH bij de babyvoeding etc staat dat.
2016
<<

Anoniem328

Bericht 21 Mrt 2017 19:03

Re: Brood leren eten

SoGood schreef:Och Teun, wat sneu. Dat komt over een tijdje vast wel. Kleine stapjes en als ze niet wil dan wil ze niet. Probeer je er geen zorgen over te maken hoor.

Olijfje, die chocoladepasta van De Kleine Keuken is echt MEGA lekker he!


Ja man super lekker! Ik snap echt niet dat D hem niet wil. Nu moet ik de pot leeg eten :banaan:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Mrt 2017 20:45

Re: Brood leren eten

Olijfje schreef:
SoGood schreef:Och Teun, wat sneu. Dat komt over een tijdje vast wel. Kleine stapjes en als ze niet wil dan wil ze niet. Probeer je er geen zorgen over te maken hoor.

Olijfje, die chocoladepasta van De Kleine Keuken is echt MEGA lekker he!


Ja man super lekker! Ik snap echt niet dat D hem niet wil. Nu moet ik de pot leeg eten :banaan:


Arme jij! :smile:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 21 Mrt 2017 21:13

Re: Brood leren eten

Ahh Teun wat sneu zeg die paniekreactie! Arm meiske.

Hier geen tips, maar misschien deels ter geruststelling: ook mijn dochter at pas vrij laat brood (vanaf 10 maanden wat hapjes en denk zo rond een jaar pas echt goed) en ook pas beleg erop ver na haar eerste verjaardag. Inmiddels heeft ze die schade wel ingehaald :smile:

Ook hier zo'n eigenwijs die echt weigerde op het gras te zitten/kruipen. Als je haar er dan op probeerde te zetten dan trok ze haar beentjes helemaal in en als je dan nog verder doorging zette ze het ook op een brullen. Zelfde voor zand /strand.
Inmiddels ook goed gekomen hoor, struint lekker over het gras en zand, zelfs op blote voetjes. Zand aan haar handjes vindt ze nog steeds niet heel leuk, maar denk dat dat ook nog wel komt. (ze is nu 21 maanden trouwens)

Vinden jullie die chocopasta van de kleine keuken lekker ja? gets, ik dus echt niet. En dochter blieft m ook niet haha.
De appel-peerstroop van hun wel grote favoriet, inmiddels eet ik dat zelf ook in grote hoeveelheden :ja:
<<

Anoniem281

Bericht 21 Mrt 2017 21:35

Re: Brood leren eten

Carrie, Kleine Keuken staat gewoon bij de babyvoedingproductdingies in elke supermarkt zo'n beetje volgens mij! En de bosbessenjam haal ik bij een zo'n natuurwinkeltje hier in de buurt.

Ik vind 't zelf trouwens allemaal niet te hachelen :D Heb alleen de pindakaas nog niet geprobeerd, maar toen ik 't daarover had en m'n schoonmoeder er toevallig bij zat, schoot die volledig in de stress, dat we 't niet mochten geven. Zij was vroeger begeleidster bij gehandicapten en één van haar cliënten is bijna gestikt in een hap brood met pindakaas. Dat was zo'n nare ervaring dat ze nu dus schrikt bij 't idee van Tobias en pindakaas.

M'n man gruwelt van pindakaas, dus die steunt dat opeens 100%, hoe gay.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 21 Mrt 2017 22:16

Re: Brood leren eten

Mijn dochter is ook helemaal gek op de mango/pompoen spread van de Kleine Keuken.
Nieuw in hun assortiment bij AH.

Teun, fijn dat jullie nu weten wat er achter zit.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 21 Mrt 2017 22:24

Re: Brood leren eten

Oeh die kende ik nog niet! Ga hier ook eens zoeken, mango pompoen klinkt wel veelbelovend!
<<

Geel

Bericht 22 Mrt 2017 13:00

Re: Brood leren eten

Wooow Teun, zijn E. en Maria soms zusjes? Zo herkenbaar wat je allemaal schrijft. Hier voelt ze het ook aan haar lip idd en metéén spuugt ze het uit, met een heel vies gezicht erbij. Terwijl ze de smaak van dingen wel lekker vind, want als ik het pureer eet ze het wel. De boterhammen gaan hier wel goed, maar banaan of appel moet ze echt niet hard. En inderdaad, buiten op de grond zitten, sneeuw, gras, gekke gevoelige dingetjes is meteen paniek, moeilijk moeilijk hehe. Goed dat je een logopedist hebt laten komen zeg! Leerzaam wel, ook wat je zegt over die afwasborstel, leuke tip. Wat we hier nu proberen is om écht géén druk erop te leggen. Vooral ik moet dat wel leren, omdat ik vroeger een moeilijke eter was en bang ben dat ze daarin op mij gaat lijken.

Ik hoop voor je dat E. steeds een beetje beter stukjes leert eten. Succes met het haar helpen!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mrt 2017 23:44

Re: Brood leren eten

Oh wat herkenbaar ja Geel! Ik vind het soms ook moeilijk om er geen druk op te leggen omdat ik vind dat ze dingen gewoon moet leren proeven en proberen, maar dat werkt averechts. We laten haar nu bewust allerlei dingen voelen, zoals vandaag een dennenappel die we vonden. Ik denk dat dat uiteindelijk wel helpt.

Grijpt M ook met haar handen naar haar gezicht als ze het niet trekt? Het schijnt dat ze dat doen om prikkels te dempen. Een hand op haar hoofd leggen of op haar wangen leggen helpt dan ook volgens de logopedist.

Gevoelige typetjes die twee!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Mrt 2017 00:00

Re: Brood leren eten

Olijfje schreef:
SoGood schreef:Och Teun, wat sneu. Dat komt over een tijdje vast wel. Kleine stapjes en als ze niet wil dan wil ze niet. Probeer je er geen zorgen over te maken hoor.

Olijfje, die chocoladepasta van De Kleine Keuken is echt MEGA lekker he!


Ja man super lekker! Ik snap echt niet dat D hem niet wil. Nu moet ik de pot leeg eten :banaan:


I know!!! Dit spul is echt amazeballs!! We hadden het vorig jaar zomer mee voor op een stukje baguette voor T. Nou, ik at de grootste stukken stokbrood hoor! :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Mrt 2017 00:03

Re: Brood leren eten

huh mango/pompoenspread?? Wow, ik ben fan van alles van de Kleine keuken maar dit ken ik niet. Leuk!

@ Teun, on topic. Gossie, wat sneu dat ze echt paniekaanvallen krijgt joh, zielig :( Ik herken verder het gedrag niet bij T maar wilde wel reageren op je laatste post, want dat doet T idd wel! Als hij iets geks proeft, of het is warmer dan hij dacht, doet hij ook zo z'n handje op z'n wang, en houdt z'n hoofd dan een beetje scheef. Kan me wel voorstellen dat het soms frustrerend is zeg. Soms weet je ook gewoon zeker dat ze iets lekker zouden moeten vinden als ze toch maar eens niet zo bezig waren met het NIET in hun mond willen stoppen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 26 Mrt 2017 14:05

Re: Brood leren eten

Zonnatura heeft ook groentespreads: paprika, pompoen, tomaat en spinazie. De tomaat vind ik zelf ook wel lekker, maar zoon smult van allemaal, vooral de paprika.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Mrt 2017 14:38

Re: Brood leren eten

Deze 2 hebben ze: Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 31 Mrt 2017 13:06

Re: Brood leren eten

Afbeelding

YEHESS!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 31 Mrt 2017 13:15

Re: Brood leren eten

:cheering: goedzo E!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 31 Mrt 2017 13:27

Re: Brood leren eten

Kijk nou! Lief kindje
<<

Anoniem281

Bericht 31 Mrt 2017 13:47

Re: Brood leren eten

Ah wat goed! Ze zit ook echt als een dametje met die boterham haha. Super!
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mrt 2017 13:52

Re: Brood leren eten

Teun wat goed!! Zie haar er lekker relaxed bijzitten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers